Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět

Najoblíbenější povolání?

Bojovník
25
16%
Paladin
13
8%
Mág
30
19%
Zloděj
24
15%
Mnich
2
1%
Zaklínač
18
11%
Hraničář
23
14%
Bard
18
11%
Klerik
4
3%
Barbar
2
1%
 
Celkem hlasů: 159

Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od sevencreature »

Field Mouse píše:Ano, ale schopnosti vysokých povolání získává rychleji.
Vesměs neužitečné HLA Fightera, bohužel. Ty milerád oželím :-?
Field Mouse píše:Nikoli, vířivý útok dá víc útoků ;-)
Nikoliv, maximální počet útoků je 10 za kolo, víc ve hře nezískáš. A na to ti stačí IH (o dalších, ať už zjevných nebo ne tak zjevných, výhodách IH ani nemluvě). Nicméně i s horší výbavou, kdy by IH dávala "jen" 8 útoků za kolo dávám přednost IH před GW.
Field Mouse píše:Nic, jen že s dualem bys to neudělal :o)
Pravda. Nicméně už ani nepamatuji, kdy bych naposledu použil Critical Strike s jakoukoliv postavou :think:
Field Mouse píše:Jak jsem psal, hlavní družinový mág tato kouzla ošéfuje bez problémů. Jinak pokud bude hrát postava power gaming stylem část hry za neúplnou partu (klidně i tactics), bude jich mít nakonec stejně jako dual, možná o jedno méně
Bude mít minimálně o 2 kouzla 9. levelu méně - což je dle mě větší ztráta než všechny HLA co může Fighter získat. Co bych dal za další Time Stop... Sorcerer je něco úplně jiného, ale čistý Mage či Cleric/Mage je v mé družině především jako podpora či artilerie.
Field Mouse píše:Neřekl jsem, že mág není vůbec použitelný "odznovu", je ale použitelný mnohem méně než multi mág bojovník se stejnými xp.
Záleží na zbytku družiny. Pokud ho plánuješ používat jako jediného Fighera/tank, tak to může být problém, ale jinak se další mág jako podpůrná postava hodí do družiny skoro vždycky.
Field Mouse píše:Ehm, dual mág-válečník, level 13,13 versus multi mág-válečník level 13,13 snad ani nezasluhuje komentáře. Snad jen takového, že jelikož nemůže dual ještě požívat všech výhod válečníka, je bez diskuse mnohem slabší než příslušný multi.
Jak v čem - mág je to silný stejně, jenom není aktivní Figher stránka - pokud s tím počítáš, tak to není žádný problém.
Field Mouse píše:Neříkám, že dual je celkově horší než multi, ale to, že není pravda, že na multi je třeba "se vykašlat". ;-)
Z mého pohledu je. Multi Figher/Mage už nikdy neplánuji. Milerád vyměním 10 levelů Fighera za 2 Time Stopy.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Field Mouse »

Musím uznat, že pokud jsou ti dva timestopy milejší (opravdu bych s občasnou neúplnou partou nedal v SoA + ToB 12,75Mxp? To se mi s insane Tacticsy nechce věřit), pak mají tvé argumenty pravdu.
Mně je zase milejší nemít období, kdy postava hraje "odznovu" a další věci, jak jsem již psal.

Jak vidno, závisí to prostě na stylu stavby družiny, hraní a pocitu z postavy (hrát půlku ságy za válečníka a pak nemít na konci ani základní thac0 0 mi prostě přijde divný, ale jistě to můžou ostatní vidět úplně jinak).
Nebudu to už rozebírat, protože takové diskuse jsou obvykle dlouhé a stejně se dospěje jen k tomu, že to prostě každý vidí jinak.
Jen poslední poznámka - o vířivém útoku jsem psal ve smyslu se zbraněmi jako halapartna co seká hlavy (vypadlo mi jméno) či stříbrný meč atd. S těmi dá lepší spěch jen 6 útoků. Samozřejmě, 9 nebo 10 útoků, to už je skoro jedno.

Mír s Tvými sedmi dual stvořeními 8-)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Jab »

Ravager (+5 resp. +6) se ta halapartna jmenovala. Sarevok se svým Deathbringer Assault a lepším vířivým útokem s ní je celkem užitečný. Nicméněž já (už) nehraji s tactics a podobnými mody, jelikož souboje mě IE hrách zase až tak moc neberou. Pak samozřejmě chápu, že se jako kámo Sarevok proti IS, SS, PfMW a bflmpsvz prostě nečape, pokud nejni duálnutej na mága. :-)
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od sevencreature »

No, já mám obvykle plnou družinu, jen občas jsem hrál s menší (1 nebo 2). Takže počítám zhruba 8 miliónů na postavu. Pokud vím, tak jsem plánoval nějakou dual postavu, co se specializuje na tyče (nebo oštěpy?), takže uvidím :-)

O preferencích to rozhodně je, jen z mých zkušeností mi přijdou dual class obecně výhodnější (a zábavnější) než multi. Ale asi už jsem si na to mrtvé místo mezi úrovněmi zvykl.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Jab »

7c: Na hole a oštěpy jsem kdysá plánoval dual-class F/D (pro tebe asi Kensai - druid má koneckonců IS a k druidovi si můžeš cheatem - přes sk - doplnit třebas Shapeshiftera a přidat tak další prima resistence). Jen je trochu smutné, že schopnosti obou povolání by získal až s 6,9 mil. zkušenostmi. :-D
Nicméněž se to rovná 20 úrovní válečníka (po téhle úrovni už se beztak nezvyšuje thac0 a dokonce si i můžeš vybrat jednu válečnickou HLA!) = 3 mil. xp a 25 úrovní druida (na 25. úrovni má max kouzel a měl by mít i všechna HLA) = 5 mil xp (na 21. úroveň druida a tedy získání schopností obou povolání potřebuje oněch dalších 3,9 mil. xp). Výhodou je i možnost získat druidské resistence (imunita na jedy a resistence 30 proti elementům + kyselině + se dá doplnit v Hell Trials o dalších 20).
IH už si jistě dokouzlíš nějakým mágem. :mrgreen:

P.S. Pokud by ses u ně rozhodl pro dvě zbraně, tak má stále výběr z scimitarů (spectral brand + belm je hodně prima kombinace), kyjů (club of detonation +5) či případně i dýk (dagger of stars + 5 - sociální leč stylové).

P.P.S. Já osobně tedy Kensaie nesnáším. Pro dual-class je to de facto cheat a navíc ještě vypadá odporně (jako většina postav bez zbroje). :-P

P.P.P.S. Prima mi ale přišel barbar (následuje text poněkud v rozporu s kritikou kensaie jakožto cheatu). S pár předměty (Roranach's Horn (helma - má ji ten ork v Saradushi), Defender of Eastheaven) a mody (revised hell trials z quest packu, Tactics - v "Ritualu" tam je brnění s odolností 50% proti piercing a missiles) byl i imuní vůči zbraním (kdysá jsme to počítali s Razem).
Hmm počty byly asi takhle:
1) Piercing - barbarský základ 20 (10+5+5) pro 11.,15. resp. 19. úroveň (dál už se nezvyšuje), + 20 defender of eastheaven (= 40 - dále to budu brát za jeho základ až na odolnost proti střelám), +50 brnění z Ritualu (žlutého draka) z tactics = 90. S Hardiness (barbarova HLA - jež je kumulativní!) dalších + 40 = 130 (max je přitom 127 tuším). Přičemž Hardiness je prima vlastnost, jež trvá 1/round za dvě úrovně sesilatele (= dlouho).
2) Blunt (dáme základ oněch 40 - viz výše) 40, + 50 Roranach's Horn, + 40 Hardiness = opět 130 (resp. těch 127).
3) Slashing - 40, + 30 revised hell trials (= 70), + 40 Hardiness = 110
4) Missiles - 20 (barbarský základ), + 50 brnění z Ritualu (= 70), + 25 belt of inertial barrier, + 40 hardiness = 135 (resp. 127).

Využitelnost kněžského (a druidského) kouzla 1. úrovně Armor of Faith je bohužel asi malá, byť kombinovat by s tím šlo. V posledku kdo říkal, že válečníci mají špatná HLA? :-) Takovému barbarovi ještě dodat Cloak of Mirroring, přidat nějaké ty resistence (na magii a živly) předměty a v Hell Trials a je to skoro univerzální tank, který na sebe může vázat de facto veškeré útoky. Pokud už by jej něco zraňovalo, pak základ životů d12 (příp. až d19 s odolností 24 resp. 25 - a jen +4 má k síle za svou zuřivost berserka, 19 má pak základ ork) vydrží celkem dlouho. S tou cons. 24 (snadno dosažitelnou už ke konci bg1 - 19 ork, +4 zuřivost, +1 kniha) by měl na 10. úrovni 190 životů. Vedle Defender of Eastheaven může vzít do druhé, resp. první, packy další osvědčené jednoruční zbraně (flail of ages, Axe of Unyielding, příp. Runehammer na nemrtvé).
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Jab »

Btw ještě jsem učinil zajímavý "objev", že Belm není zase až tak úžasná zbraň. Gauntlets of Extraordinary Specialization (přidávají 1/2 útoku) měly u výše zmíněného F/druida stejný efekt (max bez kouzel a HLA bude tedy asi 5 útoků/kolo) a otevírá se tak možnost jako druhé zbraně využít spíše Club of Detonation.
a) Dva scimitary - 4,5 útoku/kolo
b) scimitar a belm - 5 útoků za kolo
c) dva scimitary (tzn. potencionálně i club of detonation a spectral brand) a gauntlets of E. S. - 5 útoků za kolo
d) scimitar a belm a gauntlets of E.S. - 5 útoků za kolo.

Celkově mi tak z toho ovšem lépe vycházely opět obouruční zbraně:
a) Staff of Ram - 3,5 útoků/kolo
b) Staff of Ram a Gauntlets of E.S. - 4 útoků/kolo

S improved Haste násob 2x = Staff of Ram má 8 útoků/kolo (oproti 10 se spectral Brand a Club of Detonation) = nejlepší volba pro dual-class F/D je asi ta Staff of Ram.
Btw ke srovnání IH vs. GWA lze opravdu říci, že z toho prvně jmenovaný vychází lépe. U dvou zbraní je to v posledku stejné, u obouruční zbraně má o dva útoky víc GWA, u zbraně a štítu je na tom GWA ještě o lépe (5 ku 10 by to mělo být). Nicméně GWA trvá jen 1 "round" zatímco IH 3 rounds + 1 round/level (což je opravdu hodně). Čistému válečníku na nějaké 30. úrovni už to asi může být jedno (resp. s GWA, do kterého asi investoval vícekrát, je na tom možná i lépe) ale většině Dual a multiclassů to jedno nebude.

P.S. Mám tam True Grand Mastery z BG2 Tweaks Pack.
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od sevencreature »

Jj, jak jsem psal - hole jsem měl v plánu. Oštěpy jsou ale víc "cool" :oops: Jen škoda, že v BG sérii moc nějak extra výjimečných oštěpů není (tedy Ixil's Spike nebo Bloodbane jsou fajn, ale...). Hádám, že bych musel vytvořit nějaký speciální (vlastně jsem o tom uvažoval - nebo spíš než vytvořit, mírně modifikovat nějaký stávající :think:).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Jab »

No mě teď překvapilo, že ta Staff of Ram nejni zase úplně nejlepší. A že často jsou jednoruční zbraně silnější než obouruční. Třebas zrovna Staff of Ram dává průměrně 18 dmg proti cca 18,5 u Club of Detonation.

Udělal jsem si takový seznam (dneska jsem měl čas a plánovací náladu :-P ):
a) Flail of Ages – 19,5, 33% šance na zpomalení, Free Action – C
b) Club of Detonation – cca 18,5, 5% šance na fireball – C, D, T
c) Staff of Ram – 18, 15% šance na odhození a omráčení – C, D, T
d) Spectral Brand – 13, negative plane protection, armor piercing 1/day + 10 thac0/3rounds, summon spectral blade 1/day for 4 rounds – 7,5 dmg – D, T
e) Storm Star – 13, + 5% chain lightning, + 20 electrical res. - C
f) Angurvadal – 10,5, + str 22 (+ 4, + 10), immune to level drain - T
g) Carsomyr – 12,5, + 6 to chaotic evil, Dispell, + 50% mag. res. - P
h) Ravager – 11,5, + 10,5 (save), 10% setnutí
i) Gram Sword – 10,5, 10% šance na dalších +7, vysátí 1 úrovně na zásah (save), + 5% mag. res.
j) Foebane – 10, + 6 vs. undead, shapeshifters, extraplanar
k) Ixil’s Spike – 9,5, + 3 x 8,5 (save) – pinned - D
l) Axe of Unyielding – 9,5, 10% setnutí
m) Hindo’s Doom – 9,5, immunity to death magic, Greater Restoration 1/day, + 10 mag. res. – T
n) Rune Hammer – 8,5, +18,5 to undead, undead must make save (-4 penalty) or be destroyed, negative plane protection, fear immunity, Fire Giant Strenght 1/day, Mass Cure 1/day - C
o) Short Sword of Mask – 8,5, 15% šance na vysátí 1 úrovně, 15% šance na zapletení (bez záchrany) - T
p) Purifier – 7,5, + 5 to chaotic evil, + 30% mag. res., Dispell 2/day, Mass Cure 1/day - P
q) Dagger of Stars – 7,5, 5% šance na + 9, 15% šance/zásah na 60 s neviditelnosti - T
r) Crom Fayer – 6,5, + str 25 (+ 7, + 14), kills Stone Golems, Clay Golems, Ettins, Trolls – C


P.S. Nejni to úplně pořadí. Je jasné, že takový Ravager se díky svým abilitám může vyšvihnout až na špičku a nejinak na to je třebas i Crom Fayer. Chybí luky btw.
P.P.S. Nepleteš si Bloodbane (neslyšel jsem o něm) s Impalerem (mj. mi v tom seznamu chybí a to je to výborná zbraň - 16,5 průměrná dmg, obdobně bych tam možná i dodal Blackrazor či Celestial Fury)?
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od sevencreature »

Bloodbane +5 je z Tactics (vrhací - vrací se, i pro boj zblízka):

Equipped Abilities: 1 additional attack per round
Combat Ability: Each successful hit inflicts 6 points of poison damage on the target over the course of 6 seconds (no save) and will stun the target for 10 seconds if a save vs. breath weapons at -4 is failed.
THACO: +5 bonus
Damage: 1D6 +5
Damage type: piercing
Weight: 5
Speed Factor: 0

Impaler je fajn, taky jsem ho koneckonců bral jako základ pro další modifikace (oštěpy/kopí mají v BG2 směšných 1d6, což je poněkud otravné, takže ten bonus se hodí).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Razfallow »

sevencreature píše:...oštěpy/kopí mají v BG2 směšných 1d6, což je poněkud otravné...
Můžeš použít Item Revisions mod, ten to zvedá na 1d8; upravuje to ovšem i spoustu jiných věcí.

Jab: Jak si to, prosím tě, počítal? Mně vychází např. pro Club of Detonation +5 damage 11 - 16 (bez bonusů za sílu, či zbraňové dovednosti).

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Jab »

Razfallow píše:Jab: Jak si to, prosím tě, počítal? Mně vychází např. pro Club of Detonation +5 damage 11 - 16 (bez bonusů za sílu, či zbraňové dovednosti).
1D6 (= průměr 3,5) + 5 + 5 (fire) + cca 1/3 z 15 (=5) za těch 30% chance na additional 15 points of fire dmg. Dohromady těch 18,5.

Btw jak je to s Backstab u dvou zbraní? Smí mít F/T v main hand Club of Detonation a v Off-hand třebas Crom Fayer?
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Razfallow »

Nic tomu nebrání, ale je tu vždy malá šance, že nepřítele zasáhneš zbraní v levé ruce a backstab se nepovede.

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Jab »

Raz: Ok, dík

Btw ještě jsem u toho barbara přišel na další mod. "Restored Bhaalspawn Powers" z Unfinished Bussiness přidává jako čtvrtou "zlou" sílu "Permanent 25% Resistance to Physical Damage (Slashing/Piercing/Crushing/Missile)".
Teoreticky by tak by bez i hardiness dosáhl resistencí 115/115/95/120. Což by taky asi stačilo. Jen by to teda musel bejt zlej barbar. Ale tak to asi většinou nebude problém. :-)
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Field Mouse »

Pokud jde o zranění, kombo zdokonalený spěch + vražda proti vhodné potvoře u zloděje válečníka trumfne máloco :-)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Saverok
Sigilan
Příspěvky: 17
Registrován: 6.7.2009 18:57

Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Příspěvek od Saverok »

Když už se tu řeší ty postavy a povolání tak já vložim tu svojí

Jméno: Gredinald
Povolání: Hraničář
Rasa: Elf
Pohlaví: muž
Přesvědčení: Neutrálně zlý
Level: 34

Ochrana proti magii
Odraz smrt
Ochrana před jedy
Ochrana před magií
Obnovování (regenerace)
Spěch

Síla: 25
Obratnost: 25
Odolnost: 25
Inteligence: 25
Moudrost: 20
Charisma: 21

Obranné číslo: -12
Počet životů: 234

Dovednosti:
základní Thaco -1
Thaco levé ruky -13
Thaco pravé ruky -14
Počet útoků: 4
Vědění: 89
Pověst: hrdinská (20)
Ukrytí: 151
Nepřátelská rasa: Mozkožrout

Záchranné hody
paralýza/jedy/smrt: -7 (-10)
žezlo/hůlka/hůl: -5 (-10)
zkamenění/proměna: -6 (-10)
dechová zbraň: -11 (-15)
kouzla: -4 (-10)

Dovednosti zbraní
dlouhý meč ++
krátký meč ++
katana ++
scimitar ++
dlouhý luk ++
krátký luk ++
jedna zbraň ++
boj dvěma zbraněmi +++

Modifikátory obranného čísla
střelné: -3
bodné: -3
sečné: -4

Bonusy vlastností
zásah: +7
zranění: +14
vyražení dveří: 80
váhové omezení: 1600
obranné číslo: -6
úprava střelby: +5
úprava reakce: +5
životy/úroveň: +7
reakce: +10

Odolnosti
oheň: 20
mráz: 20
elektřina: 20
magie: 65
střelné: 25
magické zranění: 50

Bonusy Zbraňových stylů
Thaco pravé ruky: 0
Thaco levé ruky: -2

INVENTÁŘ
Brnění: Pýcha legie +2
Rukavice: Rukavice bojových zkušeností
Helma: obyčejná
Amulet: amulet Seldarinu
Prsten 1: Gaxxe (Kangaxx)
Prsten 2: Gaxxe (Kangaxx)
Opasek: pás vzdušné ochrany
Plášť: Montoliův plášť
Boty: boty rychlosti
Zbraň 1: Hindova zkáza +4 (katana)
Zbraň 2: Zuřivost nebes +3 (katana)

Věřte nebo ne ale tahle postava drtí vše co se jí zatím postavilo do cesty, od draků,lichů,démonů,Jon Irenicus,Melissan,Kangaxx,Demogorgon a všeho dalšího podmaněného druhu.
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“