Povolání (true class, dualclass, multiclass)
- Ithralsiel
- Sigilan
- Příspěvky: 423
- Registrován: 7.4.2006 16:42
- Bydliště: www.hattrick.org
- Kontaktovat uživatele:
Jsou čtři kola doba, v níž je mág schopen 4x vystřelit z praku? Podle mě ochrany trvají déle.
Souřadnice 1476 na 4972. Podívejte se, pánové. Je tam meteor větší než King Kongova ranní stolice.
Tak to seš vážně ty? Nevkusnej trouba se zubama, co vypadaj jako druidská svatyně ?
A.J. Rimmer, D.Lister, Kryton, Kocour
Tak to seš vážně ty? Nevkusnej trouba se zubama, co vypadaj jako druidská svatyně ?
A.J. Rimmer, D.Lister, Kryton, Kocour
Kdyz se tu zminuje ten dual... V manualu je akorat, ze kdyz dualuju na druhou postavu, tak to nesmi byt kit a ze muze dual udelat jen clovek. Nevim ale, z jakych povolani se da dualovat - muze to byt cokoli, treba i zaklinac nebo mnich?
A jake jsou vubec hlavni vyhody, kdyz clovek zacne treba jako ten kensai a na devitce az trinactce prejde na maga? Asi to budou zivoty, pak ty specialni schopnosti kensaie a bonus k OC, se ztratou treba jen jednoho levelu. Kensai ma napsano, ze nemuze nosti brneni - muze po zpristupneni kensaie ta dual postava nosit roby? Muze pouzivat vsechny zbrane?
A kdyby sel dualnout ten mnich...divil jsem se, ze mnich ma napsane jine vlastnosti v SoA a ToB. Ja mam nainstalovany oboje. Takze kdyz zacnu hrat SoA, tak se na nej bude vztahovat, to co se pise pri tvorbe postavy v SoA, a kdyz prejdu do ToB, tak se to zmeni?
A jake jsou vubec hlavni vyhody, kdyz clovek zacne treba jako ten kensai a na devitce az trinactce prejde na maga? Asi to budou zivoty, pak ty specialni schopnosti kensaie a bonus k OC, se ztratou treba jen jednoho levelu. Kensai ma napsano, ze nemuze nosti brneni - muze po zpristupneni kensaie ta dual postava nosit roby? Muze pouzivat vsechny zbrane?
A kdyby sel dualnout ten mnich...divil jsem se, ze mnich ma napsane jine vlastnosti v SoA a ToB. Ja mam nainstalovany oboje. Takze kdyz zacnu hrat SoA, tak se na nej bude vztahovat, to co se pise pri tvorbe postavy v SoA, a kdyz prejdu do ToB, tak se to zmeni?
mno s tim kensaiem...bonus k OC(AC) mi zmizel schopnosti zustali a zbraně jenom hole, praky a šipky(musim si v tech modech udelat pořádek) jinak v tabulce o přehledu postavy bude napsáno že neaktivní povolání Bojovník ofšem ve skutečnosti je to kensai,a roby muze nositEles píše:Kdyz se tu zminuje ten dual... V manualu je akorat, ze kdyz dualuju na druhou postavu, tak to nesmi byt kit a ze muze dual udelat jen clovek. Nevim ale, z jakych povolani se da dualovat - muze to byt cokoli, treba i zaklinac nebo mnich?
A jake jsou vubec hlavni vyhody, kdyz clovek zacne treba jako ten kensai a na devitce az trinactce prejde na maga? Asi to budou zivoty, pak ty specialni schopnosti kensaie a bonus k OC, se ztratou treba jen jednoho levelu. Kensai ma napsano, ze nemuze nosti brneni - muze po zpristupneni kensaie ta dual postava nosit roby? Muze pouzivat vsechny zbrane?
A kdyby sel dualnout ten mnich...divil jsem se, ze mnich ma napsane jine vlastnosti v SoA a ToB. Ja mam nainstalovany oboje. Takze kdyz zacnu hrat SoA, tak se na nej bude vztahovat, to co se pise pri tvorbe postavy v SoA, a kdyz prejdu do ToB, tak se to zmeni?
inac dual-class musi odpovidat nejakemu z multi-class (kensai/mage je nefakto Fighter/mage) taky tam je něco že zakladni vlastnost povolání do ktereho chces dualovat musi byt...hm...17 nebo 15? no mozna jeste naky podminky ale to ti řekne nekdo povolanější....
Můžeš používat pouze kombinace, které jsou v multipovolání. Dualovat můžeš z (a na) bojovníka, hraničáře, mága, kněze, zloděje a druida. Tedy žádné kombinace mnich/mág nebo zaklínač/bojovník ... nejsou možné.FAQ píše:Q: Jak funguje dvojpovolání (dual-class)?
A: I toto je v manuálu Dual-class je k dispozici pouze lidem. Základní vlastnost prvního povolání (síla u bojovníka, inteligence u mága etc.) je třeba mít alespoň na 15. Základní vlastnost povolání, na nějž chceš dual-classovat musí být alespoň 17.
Dual-classovat lze od 2. úrovně výše. Od chvíle, kdy se postava stane DC, nemůže používat schopnosti prvního povolání až do doby, kdy se v novém povolání dostane na úroveň o 1 vyšší, než je úroveň povolání prvního. V původním povolání už se nelze nikdy zlepšit! Zůstane na úrovni, na níž jsi ho dual-classoval.
Příklad: zloděj na 5. levelu dual-classuje na bojovníka. Dokud se tato postava nedostane na 6. úroveň bojovníka, nemůže používat žádné zlodějské schopnosti. Poté jí zůstávají schopnosti zloděje na 5. úrovni a dál postupuje pouze jako bojovník.
Level na, kterém se dualuje záleží na základním povolání. Např. válečníci většinou dualují na
7. levelu - bonus 1/2 útoku za kolo
9. levelu - maximum životů (na dalších levelech dostáváš už jen 3 životy)
13. levelu - další bonus 1/2 útoku za kolo
Kód: Vybrat vše
IF
Detect([SPAMMER])
THEN
RESPONSE #100
ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
Do jakeho multi/dualu se vyplati jit zlodejovi a proc?
Je lepsi dual bojovnik (9-13)/zlodej nebo multi bojovnik/zlodej. Co klerik/zlodej - a to muze byt jenom gnom? Co jste pouzivali z jeho schopnosti? Vrazda a unik jsou asi dobry ne...co to pouzivani vseho? Nevim jestli to vlastne bude k necemu, kdyz nosit skoro vsechny veci by mohl uz stejne predtim a pravda, muze si vzit Carsomyr, ale je to vubec krome ty odolnosti na magii vyhodny? Jde s tim pak taky delat ta vrazda? Mne se na zlodejovi totiz nejvic libi to probodavani.
A pak bych mel otazku na pocet utoku za kolo. V tom mam bordel. Za co vsechno se ten pulutok pridava? Za naky levely, za alespon dve hvezdicky ve zbrani a nektere zbrane davaji bonus, ze... Ale na kterych urovnich a jake je maximum? Je to nekde napsano vzhledem k ruznym povolanim? V manualu teda ne. 7/2 znamena 3,5 utoku za kolo? Maximum je 10 utoku za kolo? Boty rychlosti zdvojnasobuji ten pocet utoku nebo ne? Mel jsem dojem za cislo bylo napsane stejne, ale postava evidentne seka rychleji. A jak do toho zapada speed factor zbrane? Kdyz je treba 10 respektive 1?
:) To je otazek, ze? Snad bude nekdo trpelivy a odpovi...
Je lepsi dual bojovnik (9-13)/zlodej nebo multi bojovnik/zlodej. Co klerik/zlodej - a to muze byt jenom gnom? Co jste pouzivali z jeho schopnosti? Vrazda a unik jsou asi dobry ne...co to pouzivani vseho? Nevim jestli to vlastne bude k necemu, kdyz nosit skoro vsechny veci by mohl uz stejne predtim a pravda, muze si vzit Carsomyr, ale je to vubec krome ty odolnosti na magii vyhodny? Jde s tim pak taky delat ta vrazda? Mne se na zlodejovi totiz nejvic libi to probodavani.
A pak bych mel otazku na pocet utoku za kolo. V tom mam bordel. Za co vsechno se ten pulutok pridava? Za naky levely, za alespon dve hvezdicky ve zbrani a nektere zbrane davaji bonus, ze... Ale na kterych urovnich a jake je maximum? Je to nekde napsano vzhledem k ruznym povolanim? V manualu teda ne. 7/2 znamena 3,5 utoku za kolo? Maximum je 10 utoku za kolo? Boty rychlosti zdvojnasobuji ten pocet utoku nebo ne? Mel jsem dojem za cislo bylo napsane stejne, ale postava evidentne seka rychleji. A jak do toho zapada speed factor zbrane? Kdyz je treba 10 respektive 1?
:) To je otazek, ze? Snad bude nekdo trpelivy a odpovi...
Osobně preferuji multipovolání bojovník/zloděj. Při dualu má zloděj ve všech dovednostech 100 do dvacátého levelu, další levely jsou už pak vlastně docela zbytečné. Multipovolání má navíc možnost vybírat si z HLA bojovníka i zloděje.
Ze zlodějských HLA jsem si vybral:
Používání všech předmětů - pokud nejsi zrovna zloděj/mág, tak ti to umožní používat svitky (Kamenná kůže, Ochrana před magickými zbraněmi, Spleť, Vylepšené zrychlení, Zastav čas, ...); s Carsomyrem probodávat nejde, hodí se ti, pokud potřebuješ z nepřítele odstranit ochrany
Vražda - v následujícím kole je každý zásah probodnutí; při použití dvou zbraní a kouzla Vylepšené rychlosti, dostaneš minimálně 7 útoků za kolo a každý zásah bude mít 5x větší základní zranění
Počet útoků za kolo
1) válečníci (bojovník, hraničář, paladin, barbar) - multipovolání a dual
- jako všechna povolání mají na 1. levelu jeden útok; na 7. a 13. dostanou bonus 1/2 za kolo, takže na 13. levelu bude mít válečník 2 základní útoky za kolo
- dva body ve zbraní přidávají 1/2 útoku za kolo
- pokud bys měl nainstalován mod True Grand Mastery, tak bys za pět hvězdiček dostal další útok navíc
- tedy válečník s 5 * ve zbrani bude mít na 13. levelu 2 a 1/2 útoku za kolo (3 a 1/2 s True Grand Mastery)
2) ostatní povolání mají pouze jeden základní útok za kolo, výjimkou je mnich, který začíná taky s jedním útokem, ale pak každý třetí level získá další 1/2 útok za kolo do maxima 4 útoků za kolo
Další útoky ti můžou přidávat předměty (Kundane, Belm, Šarlatové ninja-to +3, Rukavice pozoruhodné specializace). Některé zbraně navíc zvyšují počet základních útoků (luky, šipky a vrhací nože).
Při boji se dvěmi zbraněmi se vyplatí mít v levé ruce zbraň s nějakými bonusy (Belm, Kundane, Šarlatové ninja-to, Crom Faeyr, Obránce Easthavenu +2, Meč Rovnováhy, Hindova zkáza +4, Přízračný meč +5, ...) protože s totou zbraní provádíš pouze jeden útok za kolo, ostatní útoky se provádějí s hlavní zbraní.
Vezmi si třeba bojovníka/zloděje na 14./17. levelu s HLA použití všech předmětů. Může dát pouze dvě * do zbraně. Dejme tomu, že používá dvě zbraně. Bude mít tedy 2.5 útoku za kolo. Teď k tomu přidej Rukavice pozoruhodné specializace a Šarlatové ninja-to +3 do levé ruky, tak získá 4 útoky za kolo. Přidej k tomu ještě Belm nebo Kundane a má 5 útoků za kolo. Sešli na něj vylepšené zrychlení a bude mít 10 útoků za kolo asi po dvacet kol (Vířivý útok se může jít zahrabat ).
Rychlost zbraně ovlivňuje, jak rychle budeš útočit. Čím nižší rychlost zbraně, tím dříve začneš s útokem. Chlápek s obouručním mečem mávne se svou zbraní později než chlápek s krátkým mečem.
Kouzlo zrychlení přidává pouze jeden útok za kolo, ale nemůžeš tak získat více než 5 útoků za kolo.
Ze zlodějských HLA jsem si vybral:
Používání všech předmětů - pokud nejsi zrovna zloděj/mág, tak ti to umožní používat svitky (Kamenná kůže, Ochrana před magickými zbraněmi, Spleť, Vylepšené zrychlení, Zastav čas, ...); s Carsomyrem probodávat nejde, hodí se ti, pokud potřebuješ z nepřítele odstranit ochrany
Vražda - v následujícím kole je každý zásah probodnutí; při použití dvou zbraní a kouzla Vylepšené rychlosti, dostaneš minimálně 7 útoků za kolo a každý zásah bude mít 5x větší základní zranění
Počet útoků za kolo
1) válečníci (bojovník, hraničář, paladin, barbar) - multipovolání a dual
- jako všechna povolání mají na 1. levelu jeden útok; na 7. a 13. dostanou bonus 1/2 za kolo, takže na 13. levelu bude mít válečník 2 základní útoky za kolo
- dva body ve zbraní přidávají 1/2 útoku za kolo
- pokud bys měl nainstalován mod True Grand Mastery, tak bys za pět hvězdiček dostal další útok navíc
- tedy válečník s 5 * ve zbrani bude mít na 13. levelu 2 a 1/2 útoku za kolo (3 a 1/2 s True Grand Mastery)
2) ostatní povolání mají pouze jeden základní útok za kolo, výjimkou je mnich, který začíná taky s jedním útokem, ale pak každý třetí level získá další 1/2 útok za kolo do maxima 4 útoků za kolo
Další útoky ti můžou přidávat předměty (Kundane, Belm, Šarlatové ninja-to +3, Rukavice pozoruhodné specializace). Některé zbraně navíc zvyšují počet základních útoků (luky, šipky a vrhací nože).
Při boji se dvěmi zbraněmi se vyplatí mít v levé ruce zbraň s nějakými bonusy (Belm, Kundane, Šarlatové ninja-to, Crom Faeyr, Obránce Easthavenu +2, Meč Rovnováhy, Hindova zkáza +4, Přízračný meč +5, ...) protože s totou zbraní provádíš pouze jeden útok za kolo, ostatní útoky se provádějí s hlavní zbraní.
Vezmi si třeba bojovníka/zloděje na 14./17. levelu s HLA použití všech předmětů. Může dát pouze dvě * do zbraně. Dejme tomu, že používá dvě zbraně. Bude mít tedy 2.5 útoku za kolo. Teď k tomu přidej Rukavice pozoruhodné specializace a Šarlatové ninja-to +3 do levé ruky, tak získá 4 útoky za kolo. Přidej k tomu ještě Belm nebo Kundane a má 5 útoků za kolo. Sešli na něj vylepšené zrychlení a bude mít 10 útoků za kolo asi po dvacet kol (Vířivý útok se může jít zahrabat ).
Rychlost zbraně ovlivňuje, jak rychle budeš útočit. Čím nižší rychlost zbraně, tím dříve začneš s útokem. Chlápek s obouručním mečem mávne se svou zbraní později než chlápek s krátkým mečem.
Kouzlo zrychlení přidává pouze jeden útok za kolo, ale nemůžeš tak získat více než 5 útoků za kolo.
Kód: Vybrat vše
IF
Detect([SPAMMER])
THEN
RESPONSE #100
ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
Precijen si potrebuju jeste neco overit. A sice rozdily mezi dual Kensai/Zlodej, dual Bojovnik/Zlodej a multi Bojovnik/Zlodej, kdyz by dualy probihali na 13te urovni.
Moje soucasne predstavy jsou:
THAC0 - zkousel jsem si vytvaret postavy a na 13 levelu to vypada, ze maj bojovnici zaklad THAC0 2. Pritom minimalni je jedna ne? Nebo to jde i niz?
AC - je 6 u bojovnika, 4 u Kensaie. AC se levelama snad nesnizuje.
APR - u bojove postavy lvl 13 jsou 2.
Kensai/Zlodej se mi zda ma velkou nevyhodu v tom nenoseni brneni, chranicu a helem. Prekvapilo me, ze je nemuze nosit ani kdyz se dualne na zlodeje a musi s tim cekat az na use any item. Takze AC bude mit docela dlouho zbytecne vysoko, protoze ten bonus -2 to nenahradi. Zase ma Kai, ale nevim jestli je to dostatecny bonus.
Bojovnik/Zlodej (dual) - nema Kai, ale muze nosit vsechno. To mi prijde lepsi.
Nevyhoda u obou je uprostred hry dost zeslabnout.
Bojovnik/Zlodej (multi) - se dostane na nizsi THAC0, ale nevim jestli niz nez 1, tudiz jestli to hraje vyznamnou roli. Celou dobu je relativne silny a ziska HLA zlodeje i bojovnika.
No a tady je moje hlavni dilema. Zlodej v multi bude mit min bodu do schopnosti. Ale to opravdu staci dat do vseho 100? Proc tam teda jde dat vic? 100 od 150 se vubec nelisi? HLA bojovnika jsou dobry pro bojovnika, ale HLA zlodeje se mi zdaji lepsi. Vrazda lepsi nez jakykoli ten bojovy skill (kor se 4-5 utoky a zdokonalenym spechem). A unik je v tech nejtezsich soubojich, kde se hlavne kouzli, dulezitejsi nez hardiness. Navic i pasti muzou byt dobre, takze by stejne na bojovnicka HLA moc bodu nezbylo. Takze mi jde o to, jestli si to myslim dobre (co se tyka THAC0 a AC) a jestli se b/z dual-multi skutecne lisi jenom v bodech schopnosti a bojovnickych HLA???
Moje soucasne predstavy jsou:
THAC0 - zkousel jsem si vytvaret postavy a na 13 levelu to vypada, ze maj bojovnici zaklad THAC0 2. Pritom minimalni je jedna ne? Nebo to jde i niz?
AC - je 6 u bojovnika, 4 u Kensaie. AC se levelama snad nesnizuje.
APR - u bojove postavy lvl 13 jsou 2.
Kensai/Zlodej se mi zda ma velkou nevyhodu v tom nenoseni brneni, chranicu a helem. Prekvapilo me, ze je nemuze nosit ani kdyz se dualne na zlodeje a musi s tim cekat az na use any item. Takze AC bude mit docela dlouho zbytecne vysoko, protoze ten bonus -2 to nenahradi. Zase ma Kai, ale nevim jestli je to dostatecny bonus.
Bojovnik/Zlodej (dual) - nema Kai, ale muze nosit vsechno. To mi prijde lepsi.
Nevyhoda u obou je uprostred hry dost zeslabnout.
Bojovnik/Zlodej (multi) - se dostane na nizsi THAC0, ale nevim jestli niz nez 1, tudiz jestli to hraje vyznamnou roli. Celou dobu je relativne silny a ziska HLA zlodeje i bojovnika.
No a tady je moje hlavni dilema. Zlodej v multi bude mit min bodu do schopnosti. Ale to opravdu staci dat do vseho 100? Proc tam teda jde dat vic? 100 od 150 se vubec nelisi? HLA bojovnika jsou dobry pro bojovnika, ale HLA zlodeje se mi zdaji lepsi. Vrazda lepsi nez jakykoli ten bojovy skill (kor se 4-5 utoky a zdokonalenym spechem). A unik je v tech nejtezsich soubojich, kde se hlavne kouzli, dulezitejsi nez hardiness. Navic i pasti muzou byt dobre, takze by stejne na bojovnicka HLA moc bodu nezbylo. Takze mi jde o to, jestli si to myslim dobre (co se tyka THAC0 a AC) a jestli se b/z dual-multi skutecne lisi jenom v bodech schopnosti a bojovnickych HLA???
Kensai/Zloděj dual na 13. levelu
THAC0 = základní 8 - 4 x bonus k THAC0 = 4 THAC0 (bez započátní síly atd.) - níž už se nedostaneš.
Rychlost zbraně je snížena o 4.
Působená zranění jsou zvýšena o 4.
4x Kai.
+ 2 k AC (a dále se nezlepšuje)
Bojovník/zloděj multi
THAC0 = základní 1 (při předpokladu 6 000 000 XP)
Počet útoků jsem už rozepisoval. Beze zbraně má 2 útoky, se zbraní, ve které má 2 * má 2 a 1/2 útoku za kolo (s TGM a 5 * má 3 a 1/2 útoku za kolo).
Dual nebo multi (dejme tomu postava s 6 mil. XP)
První HLA = multi při 3 000 000 XP (14. level bojovníka)/dual při 4 330 000 (24. level zloděje)
Počet HLA = multi 14/dual 14
Zlodějské schopnosti - multi může rozdělit 590 bodů/dual 940
THAC0 = základní 8 - 4 x bonus k THAC0 = 4 THAC0 (bez započátní síly atd.) - níž už se nedostaneš.
Rychlost zbraně je snížena o 4.
Působená zranění jsou zvýšena o 4.
4x Kai.
+ 2 k AC (a dále se nezlepšuje)
Bojovník/zloděj multi
THAC0 = základní 1 (při předpokladu 6 000 000 XP)
Počet útoků jsem už rozepisoval. Beze zbraně má 2 útoky, se zbraní, ve které má 2 * má 2 a 1/2 útoku za kolo (s TGM a 5 * má 3 a 1/2 útoku za kolo).
Lepší než čistý bojovník by byl Berserker. Jeho Zuřivost se občas hodí.Eles píše:Bojovnik/Zlodej (dual) - nema Kai, ale muze nosit vsechno. To mi prijde lepsi.
Dual nebo multi (dejme tomu postava s 6 mil. XP)
První HLA = multi při 3 000 000 XP (14. level bojovníka)/dual při 4 330 000 (24. level zloděje)
Počet HLA = multi 14/dual 14
Zlodějské schopnosti - multi může rozdělit 590 bodů/dual 940
Kód: Vybrat vše
IF
Detect([SPAMMER])
THEN
RESPONSE #100
ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END