Zloděj

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Zloděj

Příspěvek od sevencreature »

Od ToB je tu limit 7 pastí na lokaci. Pasti HLA jsou užitečné, ale ty má naprosto každý zloděj. Čistý zloděj bez kitu je IMO nejhorší volba - ve smyslu, že se člověk připraví o spoustu zajímavých možností - pokud tohle, tak jedině jako dual class :-)
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Lucates
Sigilan
Příspěvky: 291
Registrován: 17.3.2008 9:01
Bydliště: večne na cestách...
Kontaktovat uživatele:

Re: Zloděj

Příspěvek od Lucates »

takze potom je najlepsia volba predsa len ten body hounter? Chcem mat aj dost bodov na rozdelenie, lebo chcem mat jedneho zlodeja na vsetko, nechce sa mi tahat este Jana...inac ako je to s tym ukryvanim v BG2? Staci body investovat bud len do ukryvania alebo ticheho pohybu? Ja som nadobudol pocit, ze je to rovnake ked mam 100 v ukryvani a dajme tomu 20 v tichom pohybe ako naopak...a zlodej sa mi ukryje tak ci tak...lebo mi pride zbytocne mrhat body na oboje...
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Zloděj

Příspěvek od sevencreature »

Není možné udělat zloděje, který bude dobrý ve všem, bohužel.

Ukrývání a tichý pohyb jsou potřeba oba dva - a výše investice závisí na tom, jak moc to využíváš.

Ad Bounty Hunter - no, "nejlepší", závisí na tom, co chceš, je to spíš otázka vkusu každého hráče :-)
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Lucates
Sigilan
Příspěvky: 291
Registrován: 17.3.2008 9:01
Bydliště: večne na cestách...
Kontaktovat uživatele:

Re: Zloděj

Příspěvek od Lucates »

neviem aky ma vplyv na ukrytie ukryvanie a aky tichy pohyb...lebo ja ked som si robil taky mensi test a ukryvanie som dal na vysoku uroven a do ticheho pohybu som nedal ani bod, tak to malo na ukrytie a nasledne pohybovanie sa medzi nepriatelmi rovnaky efekt ako ked som to urobil naopak, teda vysoky tichy pohyb a nizke ukryvanie...ja potrebujem zlodeja, s ktorym budem moct prebodavat, trocha kradnut (tam sa uspokojim s hodnotou nejakych 60-70, malo by to stacit pri metode save/load), dalej potrebujem vediet otvarat zamky a hladat pasce + este nejake to pokladanie pasci k tomu...neviem, je to prilis vela poziadaviek na jedneho zlodeja?
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Lucates píše:ja potrebujem zlodeja, s ktorym budem moct prebodavat, trocha kradnut (tam sa uspokojim s hodnotou nejakych 60-70, malo by to stacit pri metode save/load), dalej potrebujem vediet otvarat zamky a hladat pasce + este nejake to pokladanie pasci k tomu...neviem, je to prilis vela poziadaviek na jedneho zlodeja?
No, v podstatě vyjmenovals všechny zlodějské dovednosti. :lol:
Uživatelský avatar
Lucates
Sigilan
Příspěvky: 291
Registrován: 17.3.2008 9:01
Bydliště: večne na cestách...
Kontaktovat uživatele:

Re: Zloděj

Příspěvek od Lucates »

este som zabudol odhalenie iluzie, ale to mi netreba :-D
OK, tak povedzme, ze by som predsa len bral Jana zo sebou...ale aj tak, z hladiska RP potrebujem tie dovednosti...napriklad taky zabijak...v prvom rade mu treba ukryvanie, mozno nejake tie pasce, ale mne to pride tak, ze zabijakovi sa hodi aj odomykanie, lebo si vzemite, ze sa chysta niekoho napriklad v noci v jeho dome zavrazdit, ale nedokaze si otvorit zamok...a takto to je v podstate s kazdym kitom zlodeja...je divne ked nejaky zlodej nevie napriklad odomykat zamky...

inac v tom navode co dal nan link Eles na zaciatku tejto diskusie sa pise, ze treba body investovat zaroven do ukryvania aj ticheho pohybu, tak asi na tom nieco bude, aj ked mne sa to tak prakticky v hre velmi nejavi...aj ked to je len mozno moj klamny dojem...

ked uz mam ale brat Jana, tak v podstate kradnut mozem naucit jeho (co sa hodi aj k jeho charakteru), pasce mozem dat tiez jemu, mozno aj to odomykanie a ja by som mohol davat body do ukrytia, ticheho pohybu a pokladania pasci a hrat mozno za toho zabijaka...pride mi to ako celkom fajn charakter, prebodavanie 7x + jed mi pride zaujimave, hlavne v ToB ked budem mat HLA vrazda...len sa bojim, ci nie je vela nepriatelov odolnych na bacstabe, aby mi potom zabijak nebol zbytocny, lebo to je uz lepsi ten body hounter...
este ma trochu stve, ze ja chcem hrat s jednou postavou celu seriu BG...no a ide o to, ze ak by som hral co ja viem za zabijaka, tak to v podstate ani nie je zlodej, ja si pod zlodejom predstavujem niekoho ktor kradne a pod., zabijak je uz troska nieco ine aj ked je to kit zlodeja...no a je troska divne, ze BG1 by som hral za zlodeja a BG2 zrazu za zabijaka a zrazu by som nevedel odomykat zamky, hladat pasce, vykradat...preto som aj rozmyslal nad cistym zlodejom v BG2, aj ked Assasin alebo Body Hounter ma celkom lakaju, ale asi skor Assasin - vyborny na rusenie magov...
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Luc: Nepřátel odolných na backstab zas až tak moc není (já osobně jsem to alespoň nepozoroval). Probodnutí se hodí kdykoli.
Co píšeš o zabijákovi (že by se měl umět vloupat ke své oběti a podobně), je trochu zcestné - zabiják, aby byl skutečně úspěšný, by měl umět všechno - př.: Vezmi si, že k oběti se musíš dostat přes zapasťované dveře (odhal/odstraň past), ke druhým dveřím má klíč opilý strážce, který vyspává opici (kapsářství), nakonec se musíš dostat k mágovi, který trpí nespavostí (skrývání), abys ho probodl (backstab) a získal klíč k truhle, v které se skrývá grimoár, za nějž ti zaměstnavatel zaplatí; chápeš co tím chci říct?
RP není o všestraně namaxovaném charakteru, ale o charakteru, který má své slabosti (nejlépe stejné jako ty), aby ses s ním mohl lépe ztotožnit.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Lucates
Sigilan
Příspěvky: 291
Registrován: 17.3.2008 9:01
Bydliště: večne na cestách...
Kontaktovat uživatele:

Re: Zloděj

Příspěvek od Lucates »

Carlos: Prave to co pises ma odradza od zabijaka, lebo v BG proste nema dost bodov na vsetko...body ma jedine na ukryvanie, tichy pohyb a este co-to dat do pasci...akoze kebyze mam Jana, tak to cele vykryjem, ale proste mi je to take divne, zlodej co vie len tieto veci...prave preto uvazujem nad cistym zlodejom, ktory je taky univerzalny, aj keby ma mrzeli nejake bonusy, co mam s kitmy...napriklad ten jed sa mi velmi hodi ku zlodejovi...co hovoris na toho cisteho zlodeja, je to podla teba dobra volba? Ale ako vravim, mne sa paci zabijak, ale tyh bodov ma fakt malo a to sa mi uz nepaci, ze by nevedel kradnut, odomykat, a pod.
inac z hladiska RP sa mne osobne najviac paci rola takeho toho klasickeho poulicneho zlodeja, co sa zivi kradnutim...akurat neviem, ci si taku nejaku postavu mozem urobit v BG, snad ten cisty zlodej a body mu porozdelovat skoro do vsetkeho, nech vie z kazdeho nieco aby mohol prezit na ulici...ale to sa asi moc do BG nehodi...v tomto je mozno cosi lepsie IWD, tam mam viac priestoru svojej postave urobit vlastny zivotny pribeh, v BG som obmedzovany pribehom...
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Luc: Právě že v BG1 není vůbec žádný problém ,čistého' zloděje uživit na bodech. Je tam dobře vystupňovaná obtížnost zámků (přičemž je tam i pár takových, které se nedají odemknout vůbec), co se kapsářství týká, to je nevyspytatelné, pasti jsou také dobře vyrovnané - jenomže záleží na tom, nakolik se držíš linky, kterou načtrtli autoři, ale stejně si myslím, že se se svými skilly neztratíš.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Lucates
Sigilan
Příspěvky: 291
Registrován: 17.3.2008 9:01
Bydliště: večne na cestách...
Kontaktovat uživatele:

Re: Zloděj

Příspěvek od Lucates »

BG1 problem nie je...problem je, ze ja chcem pokracovat BG2 a tam neviem ci mam hrat za cisteho zlodeja a body rozdelovat v podstate do vsetkeho okrem iluzii alebo zvolit nejaky kit a uz sa specializovat len na urcite zlodejove schopnosti...akurat ide o to, ze je aj trocha divne, ked v BG budem zlodej zo vsetkymi schopnostami a v BG2 niektore nebudem ovladat, to som ich zabudol alebo co? Proste si to neviem z hladiska RP zdovodnit, co sa stalo s tou postavou...z tych kitov ako som uz pisal sa mi najviac pozdava ten zabijak, ale mrzia ma nevyuzite schopnosti zamkov a hladania pasci...potom pripadne lovec odmien, ten by mi mozno aj skor pasoval do pribehu...vrahovia pracuju pre gildu, ale pribeh BG2 nie je zalozeny na tomto...taky potulny zabijak, to mi pride divne...
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Luc: Zloděj nemá žádnou dovednost iluze ani nic s nimi spojeného. Já myslím (je to můj osobní názor a vím, že mě teď někdo určitě sežere), že jediný skutečný zloděj, za kterého je dobré hrát, je ten obyčejný. Je to prostě zloděj a nic víc. Nějaké hloupé kity na nic nezmění ani zbla - slouží jen k bližší definici charakteru (rád jsi se v jedničce skrýval - zabiják, raději jsi zloděje nechával bojovat - vejtaha, potom novinka rád kladeš pasti - lovec odměn), pokud ale chceš mít zloděje, který ovládá od každého něco a hodláš to i rovnoměrně využívat, tak je přece nesmysl ho najednou zkoušet proměnit. Protože když chceš zabijáka, musíš rvát body do tichého pohybu apod., když vejtahu, tak spíš do všeho ostatního jen do skrývání ne, lovec odměn je potom taková specialitka, ten chce odemykání + pasti. Prostě, když si vezmeš kit, musíš počítat s tím, že ten zloděj bude na nějakých vlastnostech chudší, pokud ho chceš všestranného i když si vezmeš kit, tak kit ztratí smysl.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Lucates
Sigilan
Příspěvky: 291
Registrován: 17.3.2008 9:01
Bydliště: večne na cestách...
Kontaktovat uživatele:

Re: Zloděj

Příspěvek od Lucates »

Carlos: tiez si myslim...tak uvidim, budem hrat BG1 normalne za zlodeja, a potom v BG2 uvidim, ci ostanem pri cistom zlodejovi...ale jeho schopnosti chcem vyuzivat kazde rovnako...ono by stacilo zobrat Jana, aj tak pojdem bez Jana BG2 len v stvorke Ja-zlodej, Edwin, Vici, Korgan (lebo nemam uz koho ineho do zlej druziny zobrat), takze prnho by miesto bolo, a tak by som sa mohol specializovat, ale ide o to, ze z hladiska zabavy a troska RP by som nechcel hrat za zlodeja, ktory je ochudobneny o nejake schopnosti...ale este uvidim, no asi pojdem za cisteho zlodeja...zo zabijaka mi vsak bude chybat moznost otravit zbran, skoda ze to nevie aj normalny zlodej...inac v BG2 ma zlodej aj schopnost odhalovania iluzii...
alebo ked ma este okrem cisteho zlodeja laka ten zabijak, tak by som sa mohol pokusit nainstalovat BGtutu a hrat BG1 aj BG2 za zabijaka s tym, ze by som vzdy bral este zlodeja na zamky, pasce a kradnutie...ale moc sa mi nepaci instalovat BGtutu, mne sa BG1 paci take ake je, takze asi ostanem pri obycajnom univerzalnom zlodejovi a mam pokoj...
Uživatelský avatar
Lucates
Sigilan
Příspěvky: 291
Registrován: 17.3.2008 9:01
Bydliště: večne na cestách...
Kontaktovat uživatele:

Re: Zloděj

Příspěvek od Lucates »

a co hovorite na M/T? Tak som rozmyslal, ze by to mohol byt zaujimavy zlodej...bodov na rozdelenie schopnosti ma sice menej, ale netreba investovat do ukryvania a ticheho pohybu, takze tie body nechybaju. Mal by som kuzla ako neviditelnost, vylepsena neviditelnost, stinove dvere, splet..., vdaka ktorym by som sa mohol stat neviditelnym hocikedy uprostred boja (narozdiel od cisteho zlodeja) a to by mi dalo obrovsku vyhodu, ked vezmem do uvahy prebodavanie...a v ToB by som mal ako multiclass este aj tu vyhodu, ze by som mal HLA aj maga aj zlodeja...
hoci osobne sa mi paci cisty zlodej z hladiska RP, ale ked som sa tak zamyslel nad tym M/T, tak mi to prislo ako celkom dobry napad...aj ked na druhej strane, jeho vyhody sa ukazu az neskor v hre, mozno az niekde v BG2, leboo na zaciatku tych kuziel nie je vela, teda ani tu neviditelnost by som nemohol velmi vyuzivat...a v situaciach, ked som celu MaeVarovu gildu vyvrazdil len zo zlodejom tak, ze vzdy vysiel pred dom, ukryl sa a vratil sa, tak by som tej neviditelnosti potreboval velmi vela...
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Luc: Pořád zastávám názor, že je ve hře (SoA) velká spousta variací na T/M (Imoen, Nalia, Jan). Navíc si myslím, že takové povolání má velké výhody hlavně v sólo hře (vysoká úroveň = velká sposuta kouzel, víc taktických možností), při větší družině (4+) se ten potenciál ani nevyužije. Kromě toho, pak se ztratí tvůj původní úmysl hrát za zloděje 8-)
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Lucates
Sigilan
Příspěvky: 291
Registrován: 17.3.2008 9:01
Bydliště: večne na cestách...
Kontaktovat uživatele:

Re: Zloděj

Příspěvek od Lucates »

inac, je to len moj pocit alebo ma zlodej pri prebodavani urcity bonus k utoku? Lebo vseobecne ma zlodej nie najlepsie Thac0 a ked sa s nim snazim niekoho trafit bez ukrytia, tak je to trocha problem...ale ked som ukryty a idem prebodavat, tak sa triafam ovela castejsie...
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“