Vlastnosti

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Vlastnosti

Příspěvek od PostTrauma »

valcik: Jenže hraj celou BGI jen proto, abys měl ty bonusy z knížek a zkušenosti i v BGII : ) Stačí, že jsem to dohrál několikrát a našel všech osm knih a dosáhl zkušenostního limitu : ) Ono kdybys hrál bez modů, tak nemůžeš mít půl-orka, který by tyhle výhody měl.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Velehal
Sigilan
Příspěvky: 307
Registrován: 28.9.2005 15:47

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Velehal »

[Přesunuto z Chyb, problémů a jejich řešení. // yenn]

Toto není chyba, jen dotaz. Nevíte, jak se počítá, jakou budou mít zkušenost ty, co právě přibíráte do party (a poprvé je potkáte). Je někde nějaká tabulka, která by to zobrazovala?
A za jakých podmínek bude Imoen ve Spellholdu na 13. úrovni?
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od PostTrauma »

Možná to záleží na průměrném XP družiny.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Field Mouse »

Myslím, že to záleží na úrovni charnameho, nikoli přímo na XP (moje teorie založená na pozorování, jde to vidět hlavně v BG1). NPC mají level upravený tak, aby zhruba odpovídal charnamemu, ale je tam strop, obvykle kolem těch 1 200 000xp. Teď jsem hrál za mnicha a bral Imoen na dobrých 6Mxp a měla pořád jen 400 000xp, tak nevím (ale může to být důsledek i nějakého modu).
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od PostTrauma »

Strop je tam každopádně. NPC mají 4-5 souborů *.cre, které mají různou úroveň. Např. Yoshi7.cre, Yoshi8.cre, Yoshi10.cre a Yoshi12.cre. Víc než na levelu 12 už Yoshima nedostaneš. A myslím, že všichni končí na levelu 12-13.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Chyby, problémy a jejich řešení

Příspěvek od Field Mouse »

Tak pak to bude tak, že je max. level 12 a je to podle úrovně charnameho.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
yenn
Sigil Team
Příspěvky: 3192
Registrován: 24.9.2005 23:13
Bydliště: pod tisíciletým dubem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yenn »

Velehal: Bez záruky:
NPCs don't exactly scale to your level... they scale to your experience. There are six values they scale to:

89,000 exp
161,000 exp
400,000 exp
800,000 exp
1,200,000 exp
2,500,000 exp

They are scaled to your experience rounded down. For example, if you have 300,000 exp then the NPC will be scaled to 161,000 exp. 1,200,000 exp is the highest they scale to in SoA. The 2,500,000 is only used for recruiting in ToB. So if you have much more than 1,200,000 exp before recruiting someone in SoA, they will be scaled way below you. This is why small parties that gain exp quickly will find that Imoen is far behind them when they finally get to Spellhold.

Some classes (thieves and bards especially) may be higher level when you recruit them simply because the rogue classes require less exp to level up. If you are a mage with 161,000 exp and recruit Yoshimo for example, he will also be 161,000 exp but be a few levels ahead of you.

Another thing is that the NPC is scaled at the moment you enter the map on which they are. For example, if you enter the Copper Coronet at 161,000 exp then Nalia, Anomen, and Korgan will be set to 161,000 exp. Even if you do not recruit them and go off and obtain a million exp and then come back, they will still be 161,000 exp.
Zdroj: http://www.gamefaqs.com/boards/genmessa ... c=50642134

A co se NPC z BG1 týče:
http://www.forgottenwars.com/bg1/good.htm
http://www.forgottenwars.com/bg1/neutral.htm
http://www.forgottenwars.com/bg1/evil.htm
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
Uživatelský avatar
Hupr
Sigilan
Příspěvky: 150
Registrován: 6.8.2006 10:52
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: Vlastnosti

Příspěvek od Hupr »

Zdravím, mám dotaz a to jestli je nějaké minimum pro vlastnosti, pod které když klesnu tak mám nějaké postihy (kdysi jsem někde četl, že pod 9 jsou postihy). Případně jestli někdo ví jaké, jestli by nemohl vypsat nebo sem hodit nějaký odkaz. Díky.
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Vlastnosti

Příspěvek od valcik »

Hm, na konci originálneho manuálu, ktorý nájdeš na inštalačnom CD, je aj tabuľka jednotlivých vlastností; kde sú vypísané postihy aj bonusy pre jednotlivé povolania. Pozor ale, spomínam si, že viacerí považovali túto tabuľku za nepresnú, keď som ju tu naposledy spomenul - ber to len ako orientačný prehľad. :-)
Uživatelský avatar
Hupr
Sigilan
Příspěvky: 150
Registrován: 6.8.2006 10:52
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: Vlastnosti

Příspěvek od Hupr »

Originál hru mám, ale jako eXtraKlasika, takže místo manuálu jen jakýsi 12 stránkový manuálek, s vysvětlivkami tlačítek, stavů postavy a HLA věcí. Ale díky, zkusím na netu pohledat oskenovaný manuál.
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Vlastnosti

Příspěvek od valcik »

..malo by to byť priložené aj na CD, vo formáte pdf, v adresári Manuals.
Našiel som ale viaceré odkazy, ak ešte hľadáš, tu je napríklad download (10MB) zo stránky sorcerers.net:
http://www.sorcerers.net/Games/dl.php?s ... wnload=yes
(Tabuľky vlastností začínajú na strane 117, ale je to v angličtine.)
Uživatelský avatar
Hupr
Sigilan
Příspěvky: 150
Registrován: 6.8.2006 10:52
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: Vlastnosti

Příspěvek od Hupr »

Oh díky moc :-) . Angličtina není problémem, aspoň ne příliš velkým.
Uživatelský avatar
crovax en-vec
Sigilan
Příspěvky: 396
Registrován: 28.9.2005 16:14
Bydliště: "Kráter"

Re: Vlastnosti

Příspěvek od crovax en-vec »

Ahojda! Tak já jsem si po delší době opět naistaloval BG a hraju od začátku abych konečně dokončil ten zatracený Tactics celý na insane... Minulá mp družina obsahovala F/M/T, F/C a zaklínače a u Firkraaga, Kangaxe i Irenica jsem musel snižovat obtížnost na střední... Takže zkouším skupinu F/M, R/C a M/T... Při nahazování jsem měl docela smůlu, po hodině u F/M i M/T jsem měl "jen" 90 resp. 89... U R/C mi padlo na druhý hod 96 :-D
Život je hra, která se nedá vyhrát. Na konci téhle mise stejně všichni zařvem...

Vyassaultujem a všechny rozzassaultujem!!! je kompletně napsané!
Uživatelský avatar
Hupr
Sigilan
Příspěvky: 150
Registrován: 6.8.2006 10:52
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: Vlastnosti

Příspěvek od Hupr »

Záleží na charismatu něco jiného než reakce osob? Totiž teď hraju BG Trilogy (od BG I) a povedlo se mi hodit půl elfa mága conjurera 93 bodů a vlastnosti bych chtěl mít 18/18/18/18/18/3. Rozhodně z něj nehodlám udělat mluvčího a nákupčího skupiny.
Mimochodem další dotaz - řídí se BG Trilogy (část týkající se prvního dílu) podle tabulek z prvního nebo z druhého dílu? Na netu jsem našel tabulky vlastností z BG I a v málo věcech se liší od těch z manuálu BG II - SoA (samozřejmě pokud to nemají na netu blbě).
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Vlastnosti

Příspěvek od PostTrauma »

Pro mága další využití charismatu není, na druhou stranu bys mohl snížit CON na 16, jelikož víc ti nebude na nic, a charisma dát aspoň 5. Přecijen ty staty takhle vypadají celkem divně : )

Vzhledem k tomu, že celá trilogie se řídí pravidly z BG2, řekl bych, že i tabulky budou odpovídat těm z BG2.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“