BG vs. IWD

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Uživatelský avatar
Drow Assasin
Sigilan
Příspěvky: 81
Registrován: 26.6.2007 20:21
Bydliště: Mezzobarrezan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drow Assasin »

nejlepsi je IWD 2 + hudba v lokacich kdyz sem prisel do mesta targu sem malem omdle parada s BG 2se to neda srovnat
Lépe je být po ruce s deseti muži než daleko s deseti tisíci .

Tamerlán


Obrázek
Uživatelský avatar
Illuminating
Sigilan
Příspěvky: 816
Registrován: 17.10.2006 14:48

Příspěvek od Illuminating »

No tak hratelně je na tom Baldur o trošičku lépe. I když, IwD patří k jednomu z mých nejoblíbenějších RPG.
BTW: Ostatní žánry téměř nehraju...
Uživatelský avatar
Isair
V Knize mrtvých
Příspěvky: 111
Registrován: 23.7.2007 13:04
Bydliště: zatim mám

Příspěvek od Isair »

SlipKnoT píše:No tak hratelně je na tom Baldur o trošičku lépe. I když, IwD patří k jednomu z mých nejoblíbenějších RPG.
BTW: Ostatní žánry téměř nehraju...
JJ, tak BG2 ma vice ukolu,ale treba pro ty kteri neradi behaji pul hodiny po meste kvuli nakym questum je iwd1 dobre, ja take mam radsi BG2 hratelnostne ,ale iwd1 za nim nejak moc nezaostava (u mne).
He who fight with monsters should look to it that he himself does not become a monster..when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..
-Friedrich Nietzsche
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 »

Mě bohužel v IWD odradila nutnost se dělat se 6 postavami, takže nemám žádnou svou "vymazlenou" a navíc si spolu vůbec nepovídají. Vlastně tyhle vztahy mezi družiníky mám nejraději a v IWD mi *velmi* chybí.

Vlastně, kdo zažil Vlasákovu přednášku na TISSu, tak ví, že jsem měl ve hře snad všechny romance, banter packy a někdo počal s <charname> rozhovor snad co minutu.
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
Isair
V Knize mrtvých
Příspěvky: 111
Registrován: 23.7.2007 13:04
Bydliště: zatim mám

Příspěvek od Isair »

drake127 píše:Mě bohužel v IWD odradila nutnost se dělat se 6 postavami, takže nemám žádnou svou "vymazlenou" a navíc si spolu vůbec nepovídají. Vlastně tyhle vztahy mezi družiníky mám nejraději a v IWD mi *velmi* chybí.

Vlastně, kdo zažil Vlasákovu přednášku na TISSu, tak ví, že jsem měl ve hře snad všechny romance, banter packy a někdo počal s <charname> rozhovor snad co minutu.
Presne v tomhle IWD zaostava hodne(tak iwd je takoveho akcnejsiho razeni,tam na nake romance neni moc mista :-D ),ale nebyli by spatne.

Jinak tyhle rozhovory mezi chary mi vadi ze nejsou i v BG1(az na par vyjimek)
He who fight with monsters should look to it that he himself does not become a monster..when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..
-Friedrich Nietzsche
Uživatelský avatar
AlmSiVi
Sigilan
Příspěvky: 579
Registrován: 29.11.2005 8:20
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlmSiVi »

Isair: No, nevím jak by šly udělat rozhovory nebo dokonce romance mezi postavami které nejsou pevně dané.. V IWD II by to šlo u těch předvolených družin, ale bylo by to za cenu absolutní nemožnosti ovlivnit jaké postavy budou v partě, a to je trošku na nic..
Uživatelský avatar
Isair
V Knize mrtvých
Příspěvky: 111
Registrován: 23.7.2007 13:04
Bydliště: zatim mám

Příspěvek od Isair »

AlmSiVi píše:Isair: No, nevím jak by šly udělat rozhovory nebo dokonce romance mezi postavami které nejsou pevně dané.. V IWD II by to šlo u těch předvolených družin, ale bylo by to za cenu absolutní nemožnosti ovlivnit jaké postavy budou v partě, a to je trošku na nic..
No tak prave by museli udelat ,aby byli pevne dane(mozna by to bylo lepsi).
He who fight with monsters should look to it that he himself does not become a monster..when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..
-Friedrich Nietzsche
Uživatelský avatar
AlmSiVi
Sigilan
Příspěvky: 579
Registrován: 29.11.2005 8:20
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlmSiVi »

Isair: Tak to by bylo strašné... Možnost vytvořit si celou družinu přesně tak jak chci je věc která mi na iwd přijde skoro nejlepší a která z iwd dělá hru, která je zase o něco jiná než bg nebo ps:t. Sice by to umožnilo rozhovory mezi postavami a asi i spoustu dalších věcí (questy pro určitou postavu atd.) , ale řekněme si to na rovinu: iwd opravdu není hra která by stavěla na roleplayingu, ale spíše na atmosféře a akci.
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Co se týká "zastaralosti" grafiky samotné, hezky to řekl drake - vzhledem k tomu, že jde o kreslenou grafiku (beru-li grafiku lokací), tak je to spíš o preferenci stylu té kresby a provedení - to nestárne.

Mně osobně se IWD lokace taky líbí víc. A ono jde možná i vystopovat proč. Ze subjektivního hlediska mě láká ten sníh, s tím BG2 nic moc nenadělá ;-)

Z trochu objektivnějšího (i když stále subjektivního ;-)) hlediska tu ale může jít o dvě věci - když to tak vezmu, v BG2 mi přírodní lokace přijdou neslané, nemastné. Možná jsou, možná ne - věcí je ale možná to, že jsou štelované na Amn, prostředí zavánějící lehce "jihem" a nejde o takovéto možná klasické "kontinentální" pojetí - kdežto v IWD, tam to po heroismu a fantasy přímo volá - zapadlé vesničky a opuštěné chrámy jako stvořené pro tlupu hrdinů a temné kobky kdesi v roklině za humny.

Za druhé mi pak přijde, že se IWD lépe podařilo vtisknout atmosféru toho prostředí - jak grafika, tak hudba, zvuky... bylo to úplně hmatatelné. Tohle mi v BG2 připadalo pouze u některých interiérů či distriktů Athkatly.

Ono je to vůbec dost o pocitu - třeba grafika Dragonlance: Glory of Istar, TC pro BG2, je taky nádherná a není tam sníh žádný ;-) Byla zkrátka parádně zpracovaná pro styl a atmosféru hry. Podobně se Kiskimu podařilo do kreslené grafiky převést atmosféru Údolí z Forgotten Realms (viz. náhledy níže). Je to zkrátka tak trochu o tom, co od toho člověk očekává... Třeba Torment měl dost zvláštní grafiku - ovšem taky střženou na míru sám sobě. A některé lokace tam byly zcela úchvatné...

http://addoncz.jinak.cz/web/screens/Win ... r_Test.jpg
http://addoncz.gamestar.cz/images/temp/ ... ldr229.jpg
http://addoncz.gamestar.cz/Kiski/StandingStoneTest.jpg
http://addoncz.gamestar.cz/images/temp/Baldr248.jpg
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Isair
V Knize mrtvých
Příspěvky: 111
Registrován: 23.7.2007 13:04
Bydliště: zatim mám

Příspěvek od Isair »

AlmSiVi píše:Isair: Tak to by bylo strašné... Možnost vytvořit si celou družinu přesně tak jak chci je věc která mi na iwd přijde skoro nejlepší a která z iwd dělá hru, která je zase o něco jiná než bg nebo ps:t. Sice by to umožnilo rozhovory mezi postavami a asi i spoustu dalších věcí (questy pro určitou postavu atd.) , ale řekněme si to na rovinu: iwd opravdu není hra která by stavěla na roleplayingu, ale spíše na atmosféře a akci.
Asi tak, ja tu nekde na zacatku psal ze je lepsi ze je kazda hra jina,ale temi rozhovory jsem se nechal nak unest :-D (takhle jak to je ,je to opravdu asi nejlepsi).
He who fight with monsters should look to it that he himself does not become a monster..when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..
-Friedrich Nietzsche
Uživatelský avatar
Illuminating
Sigilan
Příspěvky: 816
Registrován: 17.10.2006 14:48

Příspěvek od Illuminating »

Spousty přírodních lokací v Baldurovi nejsou zrovna nejhezčí, ale třeba Větrné vršky jsou vážně parádní. Mě v Baldurovi baví spíš ta hromada questů než mlácení. V IwD mě dokonce baví i víc bojovat přitom jsou pravidla boje stejný. Teď se možná zdá že je pro mě IwD mnohem lepší, ale to zase ne. A abych pořád Baldurka neshazoval tak musím říct že většina měst a lokací z datadisku jsou parádní. Např to pouštní město, tak to je nádherně spracované, a kapesní sféra taky. Dál se mi v bg líbý Underdark, Elfí město, Athkatla, Brynlav. Z lokací a dungeonů ještě např: Všechny dungy s draky, Umařka Vršina nebo Peklo, U toho musím přiznat že jsem se kochal. Baldur je nejlepší, a takový adrenalinový souboje s draky nejsou ani v IWD.
Uživatelský avatar
Backslider
Sigilan
Příspěvky: 27
Registrován: 23.9.2007 13:26

Příspěvek od Backslider »

Tak asi taky přijdu se svou troškou do mlýna... IWD je prostě víc zaměřené na boj, a to není ani + ani -... Je dobře, že to není jenom prachsprostá kopie BG.

Grafika - Není co řešit, strašně se mi zamlouvá grafika jak v IWD, tak v BG.

Jedinou mou vážnější (čistě subjektivní) vadou na kráse IWD je ta chybějící interakce mezi členy party. Mně to tam chybělo... Proto považuju za super, že teď už existuje IWD2 NPC Project.

Shrnuto na závěr, jsem rád, že tyhle hry dopadly, jak dopadly... O moc lepší už to být ani snad nemohlo...
Uživatelský avatar
Illuminating
Sigilan
Příspěvky: 816
Registrován: 17.10.2006 14:48

Příspěvek od Illuminating »

Myslim, že to Vlasák řekl už dost jasně ;-) . Icewind Dale má hmatatelnou atmosféru. Naprosto geniální a vůbec... Baldur má jinak nakreslený lokace, a jinou atmosféru... Každýmu sedne něci jinýho...

BTW: Já si myslim, že tyhle hry ještě o trochu líp dopadnout mohly :-o . Ale jen o trochu...
Uživatelský avatar
90210
Sigilan
Příspěvky: 131
Registrován: 22.8.2007 21:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 90210 »

vzhledem k tomu, ze tyto hry vyuzivaji jeden a ten samy engine (infinity), tak asi nejde moc mluvit o tom, ktera hra ma lepsi grafiku. nicmene IWD ma opravdu kouzelne a napadite lokace, hezke portrety postav a k tomu vsemu i pekne sladeny interface. BG2 delala jina parta lidi a oproti IDW to co se tyce vizualniho pozitku prohrava na cele care. je mozna trochu skoda, ze se nepokusili navodit trochu vic orientalni atmosferu (kterou ma treba uz staricke, ale skvele rpg al-quadim).
Uživatelský avatar
Illuminating
Sigilan
Příspěvky: 816
Registrován: 17.10.2006 14:48

Příspěvek od Illuminating »

+ fakt, že má Baldur oproti Icewind Dale horší animace kouzel... I planescape má hezčí grafiku než Baldur.
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“