Klerik a jeho božstvo

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Uživatelský avatar
Sayboot
Sigilan
Příspěvky: 39
Registrován: 2.1.2009 13:47

Klerik a jeho božstvo

Příspěvek od Sayboot »

Je nějaký jiný rozdíl Klerikem a Talovym knězem? Jaky Bohy jde pak ve hře uctívat jako Klerik? Talův kněz má prostě navíc blesk a ochranu, jinak je to samy co kněz? :think:
Moudrý člověk kritizuje názor, hloupý autora. │ Jen mrtvé ryby plavou s davem. │ Nikdo není dokonalý! I hovno má své mouchy. │ Být idiotem v očích blbce je rozkoší labužníka.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Re: Klerik/Talův kněz

Příspěvek od Carlos »

Naprosto to samé co kněz kromě těch dvou kouzel navíc. Obecný klerik v BG nemá zmíněné žádné konkrétní vyznání, ale počítá se s tím, že slouží bohům podle přesvědční - dobré Lathander, zmateně dobré Mystra atd.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Sayboot
Sigilan
Příspěvky: 39
Registrován: 2.1.2009 13:47

Re: Klerik/Talův kněz

Příspěvek od Sayboot »

Carlos píše:Naprosto to samé co kněz kromě těch dvou kouzel navíc. Obecný klerik v BG nemá zmíněné žádné konkrétní vyznání, ale počítá se s tím, že slouží bohům podle přesvědční - dobré Lathander, zmateně dobré Mystra atd.
Omyl. Klerik má více kouzel zřejmě... Svých vrozených + kniha.
Moudrý člověk kritizuje názor, hloupý autora. │ Jen mrtvé ryby plavou s davem. │ Nikdo není dokonalý! I hovno má své mouchy. │ Být idiotem v očích blbce je rozkoší labužníka.
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Re: Klerik/Talův kněz

Příspěvek od Razfallow »

Sayboot píše:
Carlos píše:Naprosto to samé co kněz kromě těch dvou kouzel navíc. Obecný klerik v BG nemá zmíněné žádné konkrétní vyznání, ale počítá se s tím, že slouží bohům podle přesvědční - dobré Lathander, zmateně dobré Mystra atd.
Omyl. Klerik má více kouzel zřejmě... Svých vrozených + kniha.
:?: Všichni kněží, mají stejný základní počet kouzel (bez bonusů za moudrost). Jednotlivé kity kleriků (Lathander, Helm, Talos) mají pak navíc různé speciální schopnosti.

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Re: Klerik/Talův kněz

Příspěvek od Carlos »

Vrozená kouzla - ať už máš na mysli Bhaalovy schopnosti (má každá postava, liší se dle přesvědčení) nebo speciální schopnosti od uctívaného boha (liší se podle Tempa, Lathandera, Helma - čili rovněž od přesvědčení). Přesto vyjma těch cca dvou kouzel navíc se neliší ,normální' klerik od specializovaného (toho s konkrétním bohem).
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Sayboot
Sigilan
Příspěvky: 39
Registrován: 2.1.2009 13:47

Re: Klerik/Talův kněz

Příspěvek od Sayboot »

Jj, já měl asi omylem jinou postavu když sem to zkoušel :oops: A lze pak během hry uctívat nějaky božstvo? Např. klerik zaměřenej na nekromancii, to by se mi líbilo :-) Jde toho nějak dosáhnout? Totiž např. v NwN si klerici zvolí 2 domény + božstvo hned na začátku. A vůbec povolání a rasy jsou v BG i oproti ID pozměněny a herní systém je taky trošku jiný, moc němu nemůžu přijít na kloub... Asi sem si zvykl na ID a NwN, popř. Torment. Např. OČ nejmenši, proč? :think:
Moudrý člověk kritizuje názor, hloupý autora. │ Jen mrtvé ryby plavou s davem. │ Nikdo není dokonalý! I hovno má své mouchy. │ Být idiotem v očích blbce je rozkoší labužníka.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

BG vychází ze starších AD&D pravidel (2. edice), stejně jako IWD, ostatní AD&D hry (P:T, IWD 2, NWN, NWN 2) jsou postavené na novější 3. edici, proto ty rozdíly.

Snižování OČ je naopak podle mého logické (a bylo i v Tormentu) - když něco snižuješ (v tomto případě šanci nepřítele na zásah), pak se odečítá tzn. máš OČ -3, nepřítel má třeba THAC0 15 na kostkách se hodí číslo a to musí být větší než THAC0, aby šlo o zásah, takže musí hodit 15+, s OČ -3 však musí hodit 18+ (což šanci na zásah dost snižuje). Takhle nějak to chápu já.

Ve hře žádná konkrétní volba k uctívání božstva není, ale chceš-li mít necro-klerika, myslím, že ti nic nebráni vybavit ho příslušnými kouzly.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Sayboot
Sigilan
Příspěvky: 39
Registrován: 2.1.2009 13:47

Re:

Příspěvek od Sayboot »

Carlos píše:BG vychází ze starších AD&D pravidel (2. edice), stejně jako IWD, ostatní AD&D hry (P:T, IWD 2, NWN, NWN 2) jsou postavené na novější 3. edici, proto ty rozdíly.

Snižování OČ je naopak podle mého logické (a bylo i v Tormentu) - když něco snižuješ (v tomto případě šanci nepřítele na zásah), pak se odečítá tzn. máš OČ -3, nepřítel má třeba THAC0 15 na kostkách se hodí číslo a to musí být větší než THAC0, aby šlo o zásah, takže musí hodit 15+, s OČ -3 však musí hodit 18+ (což šanci na zásah dost snižuje). Takhle nějak to chápu já.

Ve hře žádná konkrétní volba k uctívání božstva není, ale chceš-li mít necro-klerika, myslím, že ti nic nebráni vybavit ho příslušnými kouzly.
Vybavit jo, ale specializovat se na ně (bonusy a tak) je něco jinyho. Kromě toho ostatní pak podle toho reagují. A přesvědčení se podle toho taky odvíjí.

Počkej počkej. OČ je šance na zásah nebo degradace zranění? Jestli máš zbroj (např. těžkou s OČ 8), tak je jasny, že s ní moc uhybat nebudeš, ale uděleny zranění se zredukuje, ne? :think:
Moudrý člověk kritizuje názor, hloupý autora. │ Jen mrtvé ryby plavou s davem. │ Nikdo není dokonalý! I hovno má své mouchy. │ Být idiotem v očích blbce je rozkoší labužníka.
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

Carlos píše:BG vychází ze starších AD&D pravidel (2. edice), stejně jako IWD, ostatní AD&D hry (P:T, IWD 2, NWN, NWN 2) jsou postavené na novější 3. edici, proto ty rozdíly.
Hm, nejede Torment a Shadows of Amn náhodou taky na AD&D 2nd?
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Sayboot: Šance na zásash. Resp. vyhnout se zásahu - odolnosti na zranění se snad měří podle něčeho jiného.

Sadako: Já si myslím, že P:T bude něco jako AD&D 2,5 - změny povolání by tomu nasvědčovaly, stejně jako navyšování vlastností. Ale hádat se kvůli tomu nehodlám. A strkat ruce či jiné části těla do ohně také ne.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Vždyť už "AD&D 2,5" či "AD&D 3. edice" jsou nesmysly. Ta pravidla se jmenují D&D, ne AD&D; AD&D je označení pro 2. edici pravidel D&D. Planescape: Torment používá pravidla AD&D, akorát je vývojáři trochu modifikovali po svém, čímž vskutku nedali vzniknout pravidlům D&D 2,5, natož AD&D 2,5.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Re:

Příspěvek od Field Mouse »

Sayboot píše:Počkej počkej. OČ je šance na zásah nebo degradace zranění? Jestli máš zbroj (např. těžkou s OČ 8), tak je jasny, že s ní moc uhybat nebudeš, ale uděleny zranění se zredukuje, ne? :think:
OČ8 je kožená zbroj :-) Jinak pokud máš těžkou zbroj, tak sice neuhneš, ale jsi pořádně opancéřovaný, takže se rána odrazí a nic postavě neudělá. OČ v podstatě vyjadřuje, jak lehké je strefit postavu do místa, které není "kryté" zbrojí. To, jestli trefíš postavu jen do "trochu slabšího místa ve zbroji", takže jí to vezme jen pár životů, nebo "pořádně" pak vyjadřuje hod na zranění u zbraně. Realističtější by samozřejmě bylo, kdyby i bonusové zranění bylo formou x-y a nikoli pevně stanovené, ale co už.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Zero
Sigilan
Příspěvky: 152
Registrován: 24.3.2009 18:11

Re: Re:

Příspěvek od Zero »

Field Mouse píše:
OČ8 je kožená zbroj :-)
Jak u které edice. Jestli má něco v 3e OČ 8, tak je to patrně těžká zbroj, a to on nejspíše myslel.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Klerik/Talův kněz

Příspěvek od Field Mouse »

:oops: Podivuhodné, že se to tak změnilo. To pak bude asi BGčkovské OČ -40 hodně předpotopní :-)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Zero
Sigilan
Příspěvky: 152
Registrován: 24.3.2009 18:11

Re: Klerik/Talův kněz

Příspěvek od Zero »

Mě to třeba přijde podle 3.edice logičtější, to bude asi díky M&M, které byly prakticky mými prvními RPG, a tam šla TZ nahoru.
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“