Síla charname aneb powergaming

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Síla charname aneb powergaming

Příspěvek od Field Mouse »

No naštěstí zaklínač s wishem a lektvarem na moudrost má docela solidní šanci smažit skoro nekonečně :) U hrubé síly mi vždycky vadilo, že když jsem měl hlavní postavu bojovníka, tak mi v předních liniích občas chcípal a to je pak špatné. Když umře Minsc nebo někdo podobný, tak ať si tam klidně zůstane, žezlo vzkříšení ho spraví. S charnamem je ale problém :) I když s více zkušenostmi s hrou už se mi taky jeví bojovník jako trochu lepší, právě díky tomu, že jemu útoky nedojdou a s gaxxovým ringem, který ho solidně regeneruje, tak může jet vlastně neomezeně. Nehledě na to, když někdo poruší balanci hry a vezme dva gaxx ringy a dvě sekery neústupnosti, že ;) Kdyby tak byl nějaký ring, který by čarodějovi regeneroval třeba jednou za dvě kola jedno náhodné kouzlo :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Síla charname aneb powergaming

Příspěvek od PostTrauma »

Vím, jsou kouzla, která mága docela vylepší, ale pořád jsou to kouzla. Nechtěl bych vidět, jak by dopadl, kdyby mu vypršela v půlce bitvy (třeba s tím drakem) : ) Krom toho mi nejde ani tak o tu sílu, jako o to pohodlí, že člověk nemusí nic kouzlit : )

FieldMouse: Já hraju tak, aby mi nikdo neumíral, na oživování nevěřím (Ilithidi jsou pro mě peklo) : ) Mimochodem si myslím, že nejsilnější je stejně lučištník, vzhledem k výhodám luku. Když dostane Tansheronův luk, který střílí +3 šípy, tak mu neodolají ani jinak protivné magické potvory : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Síla charname aneb powergaming

Příspěvek od Field Mouse »

Uj, hraničáře lučisníka jsem zkoušel a vůbec mě neoslovil. Jednak nemůže dobré zbroje a lamí v řeži, jednak více lukových střel za kolo je dost na nic, když na vysoké úrovni dá ve vypjatém souboji stejně deset útoků. Navíc ultimátní ToB zbraně zblízka jsou o dost silnější než cokoli střelného (nepočítám-li různé super speciální šipky, které nepoužívám, protože se mi nechce starat o munici). A ještě k tomu se lučišníkovi nezvyšují bonusy ke zranění na vysokých úrovních. Když o tom tak přemýšlím, tak vlastně zbraně na dálku používám minimálně a nanejvýš do doby, než se soupeř přiblíží na řezací vzdálenost. Sympatická mi je pouze ohnivá dýka, která se dá nosit se štítem a dává elemental dmg, což je super proti mágům a poté ohnivá kuše ze strážcovy tvrze, která je fajn pro dvouručně orientovanou postavu. Ale pravda je, že pokud se někomu chce starat o munici, tak může být lučišník docela zajímavé povolání.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Síla charname aneb powergaming

Příspěvek od PostTrauma »

Nemyslel jsem hraničáře, ale obyč bojovníka s lukem, který se zároveň zaměřuje i na zbraně zblízka. Pointa je, že pár luků, praků a/nebo kuší dokáže rozstřílet téměř cokoliv v ohromujícně krátkém čase. Hlavně v BGI je to trochu overpowered. Třeba u mágů máš šanci je sejmout dřív než se spustí ochrany (povedlo se mi to jen párkrát). Ale jsou chvíle, kdy je potřeba zase nasadit 6 řezačů : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Síla charname aneb powergaming

Příspěvek od Field Mouse »

Zbraně zblízka mi přijdou vždy lepší než střelné, dmg dávají mnohem vyšší díky bonusům za sílu a při použití dvou dávají i stejně útoků jako luk. Při použití dvouruční jsou zase výhody za specializaci do dvouruční. V BG1 byly střelné zbraně docela dobré, protože tam z počátku nešlo sehnat pořádné zbroje a ani tam nebyla regenerace na hojení malých zranění, ale zase starat se o střelivo, kterého se vleze jen dvacet do slotu, byla vždy hrozná otrava. Ale šipky + běhání dokola s botkama rychlosti byla univerzální strategie na cokoli :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Re: Síla charname aneb powergaming

Příspěvek od Carlos »

Myšák: Jj, dodnes mám v paměti lítáni s charname kolem stromu, honěný dvěma Ogrillony a Imoen šikovně umístěná za bukem jako sniper :mrgreen: Tyhle časy se už asi nikdy nevrátí.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Síla charname aneb powergaming

Příspěvek od PostTrauma »

V BGII už síla luku trochu upadá (oproti 100% účinnosti z BGI), ale pořád je ještě docela fajn zabít půlku nepřátel, než k vám doběhnou, abyste je pak už snadno dodělali zbraněmi na blízko. Distanční boj je holt takový bezpečnější : ) Navíc třeba čtyři bijci se často v úzkých prostorách ani nevejdou.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Síla charname aneb powergaming

Příspěvek od Field Mouse »

Hehe můj zaklínač, Imoen, Jan a Aerie se se svými kouzly vejdou všude :Đ
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

PT: V úzkých prostorách je výhodné používat taktiku 2 s krátkým dosahem (ideální kombinace palcát + cep a dlouhý meč) 2 s dlouhým dosahem (hůl a ošěp) a 2 střelci (prak a krátký/dlouhý luk).
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Síla charname aneb powergaming

Příspěvek od PostTrauma »

Samozřejmě, že kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde, ale já mám raději, když se nemusím moc starat o taktizování. Na to jsou zas jiné hry : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“