Speedrun deníček

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od Tarreb »

Já bych soudil, že podle FM je ta hůlka cloud killu skoro na hranici cheatu, což? ;-)
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od Field Mouse »

V cirkusu dostaneš hlavně prsten na charisma, co ti zlevní další nezbytné nákupy = peníze, navíc pásek a pár svitků (SS se hodí), xp se taky hodí a je to quest extra rychlý (tzn. pro prsten na charizma a pásek klidně i minutu v této části hry obětuju, i pokud úplně odhlédnu od peněz)
Cloudkill je v pohodě, ale schovávat se pak je divný - zneužívat toho, že tam ti nepřátelé budou stát jak blbí a zdechnou :) ideální je samozřejmě cloudkill proti slabým potvorám, co na místě chcipnou (nikoli na damage) :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od Tarreb »

Field Mouse píše:...zneužívat toho, že tam ti nepřátelé budou stát jak blbí a zdechnou...
Klatě, už jsem chtěl vypáli přísloví o četných lidech, co umírají mladí, ale byl jsi s tím editem rychlejší.
;-)

Tak něco jiného: Co by jsi dělal, kdyby jsi byl v poli 10x10 ( nebo jak je ten rozssah) naplněném kyselinovou mlhou. Svíjel by ses na zemi. Já také, většina lidí ano, maximálně by ses plazil pryč na pahýlech nohou. BG2 nemá kvlitní animace postav, tedy žádné svíjení na zemi, pouze stání na místě.

Takhle si to obhájí ,,cheater" ;-)
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od Field Mouse »

Tarreb píše:
Field Mouse píše:...zneužívat toho, že tam ti nepřátelé budou stát jak blbí a zdechnou...
Klatě, už jsem chtěl vypáli přísloví o četných lidech, co umírají mladí, ale byl jsi s tím editem rychlejší.
;-)

Tak něco jiného: Co by jsi dělal, kdyby jsi byl v poli 10x10 ( nebo jak je ten rozssah) naplněném kyselinovou mlhou. Svíjel by ses na zemi. Já také, většina lidí ano, maximálně by ses plazil pryč na pahýlech nohou. BG2 nemá kvlitní animace postav, tedy žádné svíjení na zemi, pouze stání na místě.

Takhle si to obhájí ,,cheater" ;-)
Chápu. Takže když v léčebně sebereš plátno s klepetnatcem a socha na tebe zakouzlí smrtící mlhu nebo co to kouzlí, tak tam postavu necháš svíjet a nakonec i zdechnout, aby bylo teorii učiněno zadost :lol: :lol: :lol: (totéž platí i pro kult nevidoucího oka :) )
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od Tarreb »

:lol: :lol: :lol: Bod pro tebe, dostal jsi mě.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od PostTrauma »

No, zrovna Cloudkill podle mě působí inhalací a možná částečně i stykem s pokožkou. Není to žádná kyselina na zemi.

Jenže když chceš hrát na reálnost, tak bys skončil hned po Chateau Irenicus na Waukeenine promenádě, protože bys tam nestál jak tvrdé i a nenechal všechno na Imoen : ) (nehledě na to, že Irenicus, proti kterému bojuješ, používá naprosto jiná kouzla než Irenicus ve scénkách)
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od Tarreb »

Ano, budu si hrát na reálnost. Field Mouse mohl udělat speedrun, tak já udělám jednu hru jako simulaci. Nejspíše někdy o velikonocích, nebo až bude trochu času.
alibaba
Sigilan
Příspěvky: 37
Registrován: 19.5.2009 19:00

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od alibaba »

njn, s hulkou cloudkill trochu prestrelili :D.

jeste me napadla jedna metoda na rychly ziskani zlataku (pokud mas povolani zlodej), ale nemusi se 100% povest na prvni pokus, takova loterie. hned po opusteni vezeni na promenade jit k Ribaldovi, prodat svoje veci a za ne nakoupit 3x lahev mistrovske zlodejiny, pak se dostat k tlustymu obchodnikovi v pristavni casti (Gorch?), samozrejme pred vstupem do mistnosti vypit lekvary a pak mu ukrast par veci a prodat zpet. myslim ,ze je jedina postava ve hre, ktera je ochotna koupit kradeny zbozi.

Dace je upir v tvrzi z kteryho padne ruka na otevreni sochy? na nej dobre plati kouzlo prst smrti. svitek je hned za rohem v knihovne :D. ale nechapu, ze to kouzlo zabije nemrtveho.

jak chodite pres podtemno? adalon je docela tuhy orisek a pak se musi jit pres ruiny, kde je spousta kua bojovniku (ryby :D), kteri ignoruji neviditelnost. vetsinou sem volil poklidnou cestu, neviditelny se vekrast do chramu, zabit straze a sebrat vejce a v neviditelnosti zase opustit mesto... vejce predat Adalon, ktera me teleportne k vychodu a pak jen vzit nohy na ramena :D.

a pak by me zajimalo, jak na nejtezsi obtiznost bez spanku resis cernyho draka v elfim meste...

finalni souboj je celkem lehkej na jakoukoliv obtiznost... irenica zabije i lvl 1 kouzelnik :D, staci kombo premena+zastav cas (svitky sou v elfim meste)

takze rekapitulace pravidel- nejtezsi obtiznost, zadny odpocinek...
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od Tarreb »

Co je prosím tě těžké na Adalon? Vždyť ji useká i samotný, obyč fighter...
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od Field Mouse »

Kradení obchodníkům a následné prodávání je samozřejmě nejúčinnější, ale taktéž mi nepřijde příliš férové (ačkoli ukrást jinde, než kde prodávám, je snad i celkem reálné).
Prst smrti na Daceho mě nenapadl, každý správný nemrtvý je imunní na smrtící kouzla.. jestli Dace není, tak je to chyba hry, ale jestli mu tu imunitu zapoměli dát, tak proč ne :)
Podtemno vůbec procházet nemusíš - stačí se dostat k Adalon a v drowí podobě se můžeš prokecat přes stráže brány u kuo toanů - za 5000 zlatek jako dar drowímu domu (ačkoli "dům" je v tomto kontextu dost čechizmický překlad anglického "house"). Ideální je vyvolat summona, kterého poženeš před sebou, jakmile se na něj sesypou kuo toani, tak s botkami rychlosti rychle vystartuješ, profičíš k bráně, prokecáš se přes drowy a kuo toani už tě nedohoní.
Draci nejsou extrem problém, sice občas nevyjdou napoprvé, ale když se na boj dobře připravíš, tak máš dobrou šanci.

Ve finálním souboji u stromu a v pekle se mi moc hodně osvědčily svitky ochrany před magií, rozhodně si do suldanesselaru doporučuji vzít dva. A taky SS či PfMW na Sarevoka, který dává na nejtěžší obtížnosti docela bolestivé trefy :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od PostTrauma »

V minulé hře jsem draka v Suldanesselaru ukecal a uplatil vším vybavením, co jsem měl u sebe (na což se dá připravit vyházením všeho). Bohužel nemůžu říct, jestli to jde i v normální hře nebo to způsobil jeden z aspoň patnácti modů, které jsem měl nainstalované : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od Field Mouse »

PostTrauma píše:V minulé hře jsem draka v Suldanesselaru ukecal a uplatil vším vybavením, co jsem měl u sebe (na což se dá připravit vyházením všeho). Bohužel nemůžu říct, jestli to jde i v normální hře nebo to způsobil jeden z aspoň patnácti modů, které jsem měl nainstalované : )
Je to v normální hře, ale při speedu mi to nešlo (taky jsem to plánoval) - patrně je na to potřeba nějaká moudrost či inteligence (myslím, že jsem měl prsten ovlivnění, takže charisma byla ok).
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od PostTrauma »

To je vskutku možné, že je potřeba mít nějakou vlastnost, tu hru jsem byl za F (7)/C, takže Wis 23, Int asi 11. I když pravda, že dát věci na zem a posbírat je může trvat déle než zabít draka pomocí zastav čas a jiných kouzel : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
alibaba
Sigilan
Příspěvky: 37
Registrován: 19.5.2009 19:00

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od alibaba »

zjistil sem, ze cernej drak v elfim meste se da taky zabit prstem smrti, coz je docela smutny (ocividne nema plnej resist, tak to docela casto vychazi)

sarevok v pekle neni vubec problem, protoze je tam ukol na ziskani slzy od beholderu. kdyz se splni jako "hodna" postava, slza prida trvalou odolnost proti zbranim +1 a horsim. sarevok ma zbran normalni. akorat ma hooodne zivaku (asi 300?), tak chvili trva nez padne.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Speedrun deníček

Příspěvek od Field Mouse »

Jo, univerzální snadný recept na draky je resist elementu proti dechu + summon na odlákání pozornosti + prsty smrti, dokud nechcípnou oni nebo charname :) Draci mají obvykle 60% magickou odolnost a záchranu proti kouzlům 6 (alespoň v popisku prstu smrti je, že je tam proti kouzlům a podle praxe to je asi pravda), s postihem -2 je tedy záchrana 8 - tedy je 40% šance projít přes odolnost a 35% šance projít přes záchranný hod (pokud se záchrany počítají podobně jako zásahy s k20) = 14% šance na zabití jednou ranou (zajímavé, v praxi mi to přijde častější). Při třech prstech, což se dá za souboj stihnout, už to dělá kolem 40% šance na zabití - vulgární hráči mohou dokonce zvolit styl prst - load - prst -load, dokud drak nelehne, neboť drak nakonec lehne :)

Můj velmi oblíbený způsob je také na nižších úrovních v družinovém boji (3 mágové minimum): v prvním kole zakouzlit 2x sniž odolnost, 1x nepříjemnosti a pak na něj ve druhém kole za pomoci kouzelného pořadače hodit všemi mágy spoustu barevných koulí - s nepříjemnostmi má barevná koule po průchodu přes zbytek odolnosti 15% šanci na zabití, takže když jich přes MO projde šest, je to na přes 60% kill. Když drak přežije, tak mágy rozptýlit okolo a draka koulemi dorazit 8-)
Jen jsou k tomu potřeba mágové, kteří dokážou draka alespoň zkamenět, vybíravější čekají až na schopnost koulí zabíjet.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“