Recenze modů do BG2?

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od Field Mouse »

Navrhuji Tactics, to je, alespoň z mého pohledu, základní mod - a nejlepší je začít od základů :-)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od PostTrauma »

Ani Refinements, ani Tactics jsem nehrál : D

UB, D0QuestPack, Rogue Rebalancing, Tweaks, Sword and Fist, Song and Silence, ItemUpgrade, Solaufein, Tashia a další NPC a víc, jen si je teď nepamatuju.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od Field Mouse »

Pak je to ideální - každý prostě napíše na to, co hrál a není co řešit :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od Tarreb »

Amber, Saerileh, Tyris Flare, Tashia, Qust Pack, Refinements, six kitpack, Chloe, item upgrade, Sword and Fist, Song and Silence, UB, Nalia romance,Divine Remix,RTT Item Pack, RPG Dungeon Kit Pack. Možná, že ještě neco dalšího.
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od Tarreb »

Tak třeba UB?
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od PostTrauma »

Unfinished Business je mod, který do hry přidává obsah na poslední chvíli odstraněný nebo nedokončený autory. EDIT: 'Jedná se většinou o nové nebo upravené questy, drobné změny v textech, lokacích nebo příšerách. Dále jsou to dva kity hraničáře a původní portréty Yoshima a Anomena.' Nadšenci se ho chopili a do hry ho vložili a dokončili, aby fungoval tak, jak má. Zachovali přitom podle mého názoru velmi dobře atmosféru a celkový ráz hry.

Většina změn není nijak významná a člověk o nic podstatného nepřijde, když si mod nenainstaluje, ale na druhou stranu mod nemění pocit ze hry a klidně by se dal zařadit do základu. Určitě je to nejlepší volba, pokud zkoušíte hrát poprvé s mody - změny nejsou drastické, mod je jednoduchý a příjemný, hlavně proto, že většinu tvořili sami autoři BG.

V podstatě nemám, co bych UB vytkl a bez něj bych skoro už ani nehrál. EDIT: Když už jsem vypsal, co mod mění, tak jsem si vzpomněl i na to, co se mi nelíbilo. Ani jeden kit mě nezaujal a portréty (hlavně) Anomena a Yoshima mi přišly příšerné.

95%
Naposledy upravil(a) PostTrauma dne 19.3.2010 15:48, celkem upraveno 1 x.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Unfinished Business

Platí, co řekl Post Trauma. Přidávám jen výtky - zmizení Booa je, pokud jste neřešili předtím Trhov dost složité a tato část proběhne v podstatě ve stylu zdrhej! Některé záplaty jsou dost přihlouplé (zhruba na úrovni dialogů Falloutu 3), ale neplatí to zdaleka o všech. Další drobné výtky k něterým questům. Přesto stálice mezi mody.

80%
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od Tarreb »

Unfinished Business
Mod je skutečně jedním z nejkvalitnějších, jaké jsem kdy hrál. Jednoduchý, nemění příliš obsah hry,ba ani atmosférou se od zbytku hry neliší. Další výhodou mi přišla téměř úplná absence bugů a kompabilita se vším, na co si jen vzpomenu.
90%
Uživatelský avatar
Zero
Sigilan
Příspěvky: 152
Registrován: 24.3.2009 18:11

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od Zero »

A co takhle napsat, co konkrétně ten mód mění? :-)
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od PostTrauma »

Zero píše:A co takhle napsat, co konkrétně ten mód mění? :-)
To už je v readme : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Nicméně má Zero pravdu. Součástí správné recenze by to mělo být. Já jsem na to moc líný (a proto jsem se do tohoto projektu nehrnul), ale vy byste, chlapci, tohle měli napsat ;-)
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od Tarreb »

Zero má pravdu, ale Tarreb teď zrovna nemá na nic takového čas. Snad v pondělí...
Uživatelský avatar
Field Mouse
Sigilan
Příspěvky: 656
Registrován: 18.5.2009 14:50
Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od Field Mouse »

Vyhotovil jsem první várku recenzí částí Tacticsů, zbytek dodám... jindy :)

Tactics

Tactics je modem určeným především pro zvýšení obtížnosti hry, využitelným zejména ve chvíli, kdy po několikáté dohrajete základní verzi hry a díky zkušenostem z "normálních" soubojů, naučíte se slabiny AI i různých monster a hra vám začne hra připadat příliš jednoduchá. Jedná se tudíž o mod, který bych příliš nedoporučoval začátečníkům - nejtěžší obtížnost původní hry se pohybuje lehce pod nejlehčí obtížnosti tohoto modu. Pryč jsou doby, kdy je družina po opuštění Irenicova vězení schopna jít rovnou zabíjet draky a spoustu questů lze díky náročnosti soubojů dokončit na nejtěžší obtížnosti teprve na vyšších úrovních.
Technicky je však tactics balíkem více komponentů, které však jdou nainstalovat (či odinstalovat) samostatně a které se občas svojí obtížností mírně liší, takže si je nyní probereme každý zvlášť. Každá komponenta byla testována a je recenzována na nejtěžší obtížnosti.

Improved Ilyich
První komponenta, se kterou se můžete ve hře setkat, je mod Improved Ilych. Jedná se o mod, který se snaží učinit Irenicovo vězení realističtější tím - vždyť Irenicus je super nadupaný mág a je tak celkem divné, že by jeho palác měly chránit tlupy slaboučkých skřetů. V důsledku této reality jsou tlupy skřetů vyměněny za skupiny bojovníků a mágů, které jsou poměrně nepříjemné, zejména, pokud hráč startuje na základních 89000xp. Tyto tlupy se objevují i po vyspání, což celé vězení dále ztěžuje, neboť není výjimkou stav, kdy se vyspíte, zabojujete s jednou touto skupinkou a můžete se jít znovu vyspat. Dá se tak říci, že pokud nechcete strávit v Irenicově žaláři hodně času, vybízí vás mod přímo k tomu použít alternativní cestu - celý dungeon projít s postavou, která se dovede schovávat do stínu.
Pro fajnšmekry ještě první patro dungeonu nabízí ještě jednu lahůdku - Ilychovu družinu. Pokud pamatujete, jak bylo dříve snadné jej porazit, zkuste se za ním stavit teď. Nakonec jej jistě udoláte, ale bude k tomu potřeba víc času a taktiky, než na závěrečný souboj základní hry.
Závěrem - tento mod přidává realistický nádech Irenicova vězení tím, že opravdu rapidně zvyšuje jeho obtížnost, čímž skvěle nutí hráče, aby pořádně prozkoumal všechny možnosti boje jeho nízkolevelové družiny. Vzhledem k tomu, že ale neobsahuje žádné opravdu skvělé artefakty, kvůli kterým by stálo za to tohle vězení vybíjet, stejně nakonec obvykle přinutí hráče vzít Minsca a zahrát si na neviditelného hraničáře.
Obtížnost: 100%, extrém (pokud chcete vybít vše). Obtížnost tohoto modu je v nízké úrovni hrací družiny a v tom, že se této lokaci nevyhnete.
Hodnocení: 60%, modu se nevyhnete a po několikáté přestává bavit. Napoprvé je ale dobrou výzvou.
Doporučené xp: Zde si nevyberete :)

The Ritual
Zajímavý a náročný úkol, který můžete dostat u Strážcovy tvrze a který přináší zbrusu novou lokaci, kterou musíte během určitého časového limitu vyčistit. Užijete si při něm boj s neviditelnými zabijáky i skupinami poměrně inteligentních nepřátel na solidních úrovních - rozhodně nedoporučuji plnit tento quest hned po východu z vězení. Vhodné je také přinést si s sebou bezedný pytel, jelikož nepřátelé zde používají magické předměty, jejichž následným prodejem si vyděláte vskutku na cokoli. Po absolvování úkolu ještě můžete zkusit zabít nového draka, ovšem ani tento souboj není z nejlehčích. A vzhledem k časovému omezení si s sebou nezapomeňte vzít spoustu lektvarů, svitků a hůlek - budou se hodit.
Obtížnost: 80%, těžká. Velká část obtížnosti spočívá v časovém omezení a velkému počtu solidních nepřátel, což znamená hlavně opatrnou volbu kouzel.
Hodnocení: 85%, když nechcete, nemusíte tento quest vůbec plnit. Navíc se jedná o celkem netypický a těžký úkol, dobrou výzvu.
Doporučené xp: Kolem 1 500 000 by mělo stačit, ovšem je to zábava i na vysokých úrovních

Improved TorGal and De'Arnisse Keep
Jedná se o mod, který několikanásobně zvyšuje obtížnost De Arnisovy tvrze. Velice nepříjemní jsou zejména noví trollové duchové, kteří kouzlí Větší příkaz - velice nepříjemné kouzlo, pokud máte špatné záchranné hody. Velkou výhodou jsou však zkušenosti, které za trollí duchy dostáváte, což díky možnosti neomezeného spaní dělá z tvrze dobré místo, kam si zajít po splnění základních městských úkolů. Mnohem drsnějším se však stává Tor Gal - nyní je obklopen silnějšími Yuan Ti mágy a větším počtem silnějších trollů. A i když ho mistrně vylákáte tak, abyste bojovali pouze s ním, budete mít díky jeho silným útokům na nižších úrovních velké problémy. Dobrou taktikou tak je vybít nejdřív tvrz a k Tor Galovi se vrátit až v pozdější fázi hry.
Obtížnost: 60%, Tvrz, 80% Tor Gal
Hodnocení: 90%. Tuto komponentu mám rád, verze z původní hry byla příliš jednoduchá.
Doporučené xp: 250 000 na tvrz, 500 000 na Tor Gala.

Improved Sahuagin City
Tento mod, jak už název napovídá, zvyšuje obtížnost Sahuaginského města.. oproti původní verzi extrémně. Slabí rybáci z původní verze jsou nahrazeni Sahuaginskými rangery s vylepšenou inteligencí, záporným THAC0 a spoustou útoků. Vylepšení a náležité ochrany se dostává také plášti, který chrání před magickým zraněním - tento souboj je dle mého názoru jedním z nejpovedenějších z celých Tacticsů. A pokud sem přijdete s nízkolevelovou družinou a objevíte, že nejste schopni proti skupině Sahuaginů vydržet ani pět kol, nezoufejte - celé město lze stále pouze s drobnými obtížemi projít s neviditelnou družinou. Pokud se rozhodnete vybíjet, pak si připravte bezedný pytel - získáte opravdu spoustu magických kuší a kopí.
Obtížnost: 80%, těžká. Hodně však záleží, na jaké úrovni a s jakým vybavením je vaše družina a zda chcete vybít vše.
Hodnocení: 75%. Občas jsou Sahuagini trochu otravní a pokud je chcete vybíjet, musíte často odpočívat, což je trochu neRP.
Doporučené xp: 1 200 000. Na vysoké úrovni se budete nudit stejně jako dřív, na nízké budete moci akorát procházet stínem.

Improved Bodhi
Můj oblíbený mod. Bodhi je v základní hře teoretikcky nejsilnějším protivníkem, realita je však jiná - stačí amulet chránící proti vysátí úrovní, a zvládne ji každý trochu lépe vybavený bojovník. Tento mod ji vylepšuje tak, aby si družina opravdu musela zisk 91 000xp za její zabití tvrdě odpracovat.. a pokud jste byli zvyklí zabíjet ji za pomoci svitku ochrany před nemrtvými, zkuste za ní zaskočit teď, budete mile překvapeni.
Poznámka: Tento mod vylepšuje jak souboj s Bodhi před odjezdem do léčebny (pokud se spojíte se zloději), tak její závěrečný souboj. Souboj před odjezdem do léčebny se ovšem pro družinu s nižší úrovní může ukázat jako naprosto nemožný - v takové chvíli nalákejte Bodhi na nějakou postavu a běhejte s ní kolem dokola. Po nějaké době se objeví stejný dialog, jako kdyby byla Bodhi téměř mrtvá.
Obtížnost: 100%, extrém první souboj (na nižším levelu), 75% druhý souboj (na vysokých levelech)
Hodnocení: 50% první souboj, 100% druhý souboj
Doporučené xp: 2 000 000

Improved Irenicus
Tento mod mění finální souboj s Irenicem a zvyšuje jeho obtížnost i AI. Ve finálním souboji, po otevření brány, je Irenicus "rozdělí" do několika různých, poměrně nepříjemných potvor. Hezké na tomto modu je to, že je poměrně interaktivní s tím, jak jste splnili pekelné zkoušky. I přes zvýšení obtížnosti však není tento závěrečný souboj extrémně náročný a zvládnete jej po několikarém pokusu.
Obtížnost: 85%
Hodnocení: 90%
Doporučené xp: prostě závěr SoA

Improved Guarded Compound in the Temple District
Znáte katanu Zuřivost nebes (Celestial Fury)? Super zbraň, kterou bylo dříve tak snadné získat... Díky tomuto modu se síla obrany trochu přizpůsobuje skvělosti této zbraně. Nejen, že již není možné utéci z patra, kde se bojuje, a nalákat tak na sebe pod schody pouze bojovníky, ale také jsou zlepšeny schopnosti nepřátel. Souboj je stále zvládnutelný, ačkoli na deváté úrovni si spíše ještě nechte zajít chuť - což je dle mého názoru skvělé. Ultimátní zbraně do rukou slabých družin prostě nepatří.
Obtížnost: 65%
Hodnocení: 90%
Doporučené xp: 700 000

Improved Twisted Rune
Musím se přiznat, že do Stočené Runy zásadně nechodím, protože mi ta hůl, která tam jde získat, připadá nesmyslně silná, až to hrozně moc kazí hru - a mod jsem tudíž nevyzkoušel. Vzhledem k tomu, že má však zvyšovat obtížnost souboje k jejímu dosažení, beru ho jako nutnost - zbraň jako je již zmíněná hůl by patřila získat tak před finálním soubojem ToB :)
Obtížnost: ?%
Hodnocení: ?%
Doporučené xp: Moje doporučení - vůbec tam nechoďte :)

"Kuroisan", the Acid Kensai
Velmi zajímavý mod - pokud máte Zuřivost nebes či Malakar, můžete potkat bojovníka jménem Kuroisan, který se vám je pokusí sebrat (můžete, ale nemusíte mu ji dát). Souboj (pokud mu zbraň nevydáte) je velmi drsný - jednak Kuroisan používá prakticky neomezeně ochranu před magickými zbraněmi, jednak má sám mocnou katanu, která mu poskytuje regeneraci a neustále vám jakékoli útoky či kouzla oplácí pliváním kyseliny. Při budování strategie, jak na Kuroisana vám dám malou nápovědu - všimněte si, že má neomezeně pouze ochran před magickými zbraněmi... Pokud nejste schopni Kuroisana zabít, nezoufejte. Stačí souboj dostatečně dlouho protáhnout a nakonec odejde sám (nebo mu můžete utéct z lokace).
Poznámka: Kuroisanova katana mi přijde extrémně silná a proto doporučuji ji okamžitě po získání prodat, aby nekazila hru.. i když to bude trochu jako když se Frodo loučil v LotRu s Prstenem :)
Obtížnost: 70%
Hodnocení: 90%, hezké setkání, hezké texty, drsný souboj.. jen ta jeho katana mi přijde pro ruce hráče trochu moc silná
Doporučené xp: skoro jakékoli

"Red Badge" Poison-Based Encounter (requires ToB)
Pokud jste před Strážcovou Tvrzí a máte více než 3 000 000 xp, budete teleportování do poměrně drsného souboje. Záleží hodně na skupině, kterou máte k dispozici. Tento souboj mi ale přijde poměrně nesmyslný a ne příliš povedený.
Obtížnost: 90%, záleží ale na skupině
Hodnocení: 25%, má nejméně oblíbená část Tactics.. hlavně asi proto, že pokud máte nad 3 000 000xp, nelze se jí u Strážcovy Tvrze vyhnout.
Doporučené xp: nad 3 000 000

Gebhard Blucher's Improved Mae'Var
Další vylepšení závěrečného bosse - tentokrát Mae Vara. Velice povedené zakončení úkolu, Mae Var je nyní zloděj/mág, má k dispozici několik silných zabijáků navíc a i jeho původní ochranka je trochu lepší. Určitě nyní působí víc jako vůdce gildy, než tomu bylo v původní verzi hry.
Obtížnost: 80%, boj se zneviditelňujícími se zabijáky je celkem náročný.
Hodnocení: 95%, tento mod se mi hodně líbí.
Doporučení xp: čím menší, tím je souboj náročnější a tím lépe :) Na 500 000 xp už by to měla být brnkačka.

Gebhard Blucher's Lich in the Docks
V domku u sídla Stínových zlodějů se nyní nachází nový lich, který má u sebe artefakt z BG1, se kterým se jistě velmi rádi shledáte. Ovšem pozor - souboj to vůbec není jednoduchý (pokud nezneužíváte bugů hry jako kliknout na modrou postavu a pak ji umlátit, zatímco ona čeká na rozhovor).
Obtížnost: 85%, těžká
Hodnocení: 90% - dobrý nový souboj, ačkoli staronový artefakt je možná trochu moc silný
Doporučené xp: 1 500 000

Gebhard Blucher's Improved Demon Knights
Mod zvyšující sílu rytířů v Podtemnu u Demogorgona. Jsou trochu drsnější, stále však poměrně zvládnutelní starými taktikami.
Obtížnost: 50%
Hodnocení: 70% - mod není výraznou změnou, ale nemá tudíž ani žádné proti
Doporučené xp: je to jedno

Kensai Ryu's Tougher Kangaxx and Guardians
Gaxxův prsten byl dříve dostupný postavám, které sotva vylezly z Irenicovy mučírny.. což se teď trochu mění. Hlavní změnou tohoto modu je poměrně náročný souboj v prvním patře domu, kde Kangaxx "bydlí" - pokud hrajete fair play a z domu neutečete ven na ulici, budete potřebovat poměrně dobrou taktiku. Samotný demilich pak o mnoho drsnější není a dá se říci, že na něj platí zhruba stejné taktiky, jako na původni verzi. Tento mod se mi líbí hlavně proto, protože silný artefakt díky němu dostává opravdu silnou ochranu.. a tak to má být.
Obtížnost: 90%, pokud zůstanete při souboji férově v domě.
Hodnocení: 90%, líbí
Doporučené xp: 2 000 000

Kensai Ryu's Gnome Fighter/Illusionst in the Docks
Tento mod přidá do patra Valygarova domu mága-bojovníka. Na nízké úrovni je poměrně náročný, na vyšší úrovni a s vhodnou partou je však snadno hratelný. Výhodou souboje je také to, že vám po zmíněném nepříteli zůstane poměrně hezká výbava. Dalším plus je fakt, že tento souboj je dobrovolný.
Obtížnost: 60%
Hodnocení: 90%
Doporučené xp: 500 000

Kensai Ryu's Improved Crypt King
Tento mod vylepšuje postavu Krále Hrobky na hřbitově tak, aby byl souboj alespoň malou výzvou. Stále jej však zvládnou i slabé družiny a Král Hrobky je pořád postava, ke které se vyplatí na nízké úrovni stavit pro meč +2 - nyní je pouze jeho získávání o trochu akčnější.
Obtížnost: 40%
Hodnocení: 100%, tomuto minimodu není co vytknout, zbraň +2 získává přiměřenou ochranku
Doporučené xp: jakékoli

Ishan's "Always Toughest Random Spawns in Dungeons"
Něco pro fajnšmekry, kteří neuznávají myšlení typu "hlavní hrdina musí být vždycky schopen zabít všechno". Díky tomuto modu budete dostávat na místech, kde jsou potvory určovány dle zkušenosti družiny, vždy ty nejsilnější možnosti. Místo skupinky slabších nemrtvých tak například dostanete u písmenkové mozaiky v chrámu na Umařině vrchovině licha, místo nižších golemů dostáváte Adamantitové atd. Mě osobně se tento mod líbí, jelikož nutí hráče na počátku hry některé potvory obcházet a nikoli všechno tupě vybíjet.. ale jsou i tací, kteří se bez vybíjení všeho, co se pohne, cítí trochu méněcenně - takovým hráčům tento mod příliš nedoporučuji.
Obtížnost: 100%, se zvyšujícími se úrovněmi klesá.
Hodnocení: 90%, ale bude hodně individuální.
Doporučení xp: jakékoli
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Re: Recenze modů do BG2?

Příspěvek od Carlos »

Takhle má recenze vypadat :salut:
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“