Počet útoků za kolo s grandmastery


Sigilan
Registrován: 25.11.2012 13:16

Příspěvek Napsal: 28.11.2012 8:54

Počet útoků za kolo s grandmastery

Abych to uvedl na pravou míru. Bez modu je to 1 útok základ - offhand je další jeden útok (to máme dva. Teď pokud máme 2 hvězdy ve zbrani je z toho půl útoku navíc, dále na 7. úrovni další půl útok navíc a na 13. půl útok navíc. takže na 13 úrovni je to správně jako dual wield 3,5 útoků. (7/2) . A sedí to. (bez offhand zbraně sedí počet útoků na 2,5 (5/2)

O co mi tedy jde? S modem grandmastery v easy of use přidalo nějak divně počet útoků. V readme píšou, že mistrovství ve zbrani s 5 hvězdama přidá polovinu ůtoku navíc, jenže já mám na 7. úrovni už útoků 4!!! a od 13. úrovně jich mám 4,5 (9/2).
Bez off hand zbraně mám na začátku hned 3 útoky za kolo a mělo by to být tudíž s modem 2,5 (5/2) pokud to správně chápu, a 3 útoky za kolo by tedy mělo být přístupné až v úrovni 13 a výše.
Tudíž se mi zdá jakoby mod nepřidával půl útoku jak píší v readme, ale přidává celý jeden útok. Nepletu se vůbec že ne?
Kde je tedy chyba? Snad je vše srozumitelné. Děkuji.

Vše je myšleno na BG2 včetně TOB patche 26498 , fixpacku V9, , ascention v1.4.24, unfinshed business v19, Dungeon be gone v16, Saerileth v16, Weimer ease v33(easy of use), refinements v3.31, widescreen patch v3.05, itemupgrade patch v38 (instalováno chronologicky tak, jak zde píšu mody.
offline  •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan Uživatelský avatar
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Příspěvek Napsal: 28.11.2012 12:42

Re: Počet útoků za kolo s grandmastery je divné

Nepleteš se. Stačí se podívat do readme a dočteš se, že ten mod přidává celý útok, pokud si dobře pamatuju. Minimálně si ale pamatuju, že mi to taky přidávalo celý útok. Nejlepší řešení je ten komponent nepoužívat a spokojit se se dvěma hvězdičkama ve zbrani.

Mimochodem proč používáš Ease of Use a ne BG2Tweaks? Myslím, že všechny části Ease of Use jsou v i BG2Tweaks a k tomu spousta dalších. Navíc BG2Tweaks ještě má podporu od modderů a sem tam vyjde nová verze, Ease of Use je mrtvý mod.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
offline  •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan
Registrován: 25.11.2012 13:16

Příspěvek Napsal: 28.11.2012 13:14

Re: Počet útoků za kolo s grandmastery je divné

no jelikož už jsem ve hře v úrovni 9 a dost úkolů mám splněných.(tak 60%) města athakaly a jdu teď do de arnise hold, tak by se mi nechtělo hrát znova. Je možnost nechat savy a nainstalovat hru + mody? nebo bych měl savy rozhozené popřípadě nekompatibilní? Ještě jsem viděl mod který mění útoky taky ,,sušně,, http://forums.gibberlings3.net/index.php?showtopic=17307

Jde mi o to, že nevím, jestli je vybalancování výhod pouze z mé strany a protivníci mají ,,staré,, pravidla útoků apod, a nebo to platí i pro ně?

ono jde o to, že útoky 9/2 (4,5) jsou až imba, na to, že obouruč zbraň má nejspíše max 2 útoky(víc jsem si nikdy nevšiml), což vyřazuje Paladiny ze hry. A přemýšlím, jestli se Saerileth oplatí mít v družině.

Asi ti došlo, že jsem Ranger(hraničář) jelikož má 2 body v dual wield gratis než ostatní. A dělat ze saerileth paladina na dual wield by bylo přinejlepším divné. :think:
offline  •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan Uživatelský avatar
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Příspěvek Napsal: 28.11.2012 18:36

Re: Počet útoků za kolo s grandmastery je divné

Jo, ten tvůj odkaz vypadá dobře.

Každopádně to můžeš vyřešit i bez toho, pokud si nedáš 5* do nějaké zbraně. Bohatě ti stačí 2*. (Pomůže ShadowKeeper.)

Mimochodem se to bude týkat jen bojovníků a některých kitů (Archer), protože ostatní stejně nemůžou mít 5* ve zbrani. Leda bys měl nainstalovanej i ten druhej komponent, kterej povoluje 5* i multi-classům, nebo bys dual-classoval. Nicméně dual-class F/R neexistuje, tak nevím, jak si dostal s rangerem 5*.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
offline  •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan
Registrován: 25.11.2012 13:16

Příspěvek Napsal: 28.11.2012 19:12

Re: Počet útoků za kolo s grandmastery je divné

Je to právě to co říkáš opravdové velmistrovství i na multi atd. Můžeš mi poradit po zkušenostech co se více vyplatí bez modovaného attack per round? Two weapons style nebo two handed? Popřípadě jaké krátký meč, bastard meč, dýky atd. Díky.
offline  •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan Uživatelský avatar
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Příspěvek Napsal: 28.11.2012 22:42

Re: Počet útoků za kolo s grandmastery je divné

Záleží na konkrétní situaci.

Když si vezmeš obyč obouručák, tak má průměrné zranění 6,5 (1k12=1-12=1+12/2), zatímco dlouhý meč má 4,5, meč bastard pak má 5, krátký meč 3,5 a dýka jen 2,5.

Při 2 útocích za kolo s obouručákem dáš 13 zranění. Boj dvěma zbraněmi ti dá útok navíc, tj. 4,5x3=13,5. S bastardama už se dostaneš na 15. Problém je, že ten útok navíc má penalizaci -2THAC0.

Při 3 útocích za kolo to ale bude obráceně, obouručák bude mít 19,5 a dlouhé meče 4x4,5=18. Bastardy budou mít 20.

Pokud vezmeš obouručák +5, dostaneš průměrné zranění 11,5 (1k12+5=6-17=6+17/2=11,5), dlouhý meč +5 pak 9,5.

Při 2 útocích dáš s obouručákem 23 zranění, se dvěma dlouhými meči pak 28,5.

Při 3 útocích s obouručákem 34,5, se dvěma dlouhými meči 38 zranění.

Z toho vyplývá, že tvojí nejlepší volbou budou bastardy v každé z příkladových situací.

Musíš k tomu ale připočítat ještě efekty zbraní ve druhé ruce. Tzn. s obouručákem máš jednu sadu efektů z jedné zbraně, zatímco se dvěma zbraněmi máš dvě sady efektů ze dvou zbraní. Např. pokud máš v druhé ruce Belm nebo Kundane, dostaneš útok navíc, což hodně změní počty. Obouruční zbraně zas dostávají nějaký bonus, myslím, že ke kritickému zásahu (což vlastně znamená, že se jeho zranění zlepší o 5%).

Na druhou stranu musíš počítat s tím, jaké zbraně jsou ti ve hře dostupné. Bastardů tam bohužel moc dobrých není. Zato dlouhých mečů je habaděj, scimitary a katany taky jdou, obouručáky jsou taky dobrý. Krátké meče a dýky používám jenom se zlodějem, pokud probodávám, jinak jsou spíš slabší.

Samozřejmě na dohrání BG2 ti stačí úplně cokoliv, pokud to má očarování +3.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
offline  •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan Uživatelský avatar
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Příspěvek Napsal: 28.11.2012 22:58

Re: Počet útoků za kolo s grandmastery je divné

Každopádně opravdové mistrovství bude fungovat i na obouručáky a jak vidíš, čím víc útoků, tím lepší obouručáky jsou, protože další útok navíc je menším podílem celkových útoků. Při 4 útocích s obouručákem +5 už na tom budeš líp než při 5 útocích dlouhým mečem +5 (vzhledem k vyšší šanci na kritičák, dělá to asi bod zranění za kolo).

Ještě jsem si vzpomněl na rozdíl v dosahu. Obouručák dosáhne dál, což je někdy výhoda.

No, trochu jsem se rozepsal, ale aspoň je to podrobné. Každopádně to máš v podstatě jedno, jaký druh zbraní si vybereš. Osobně mám v partě vždycky někoho, kdo má oboruční zbraň a pak někoho, kdo má buď meč a štít nebo dva meče (zbytek party je většinou na dálku).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
offline  •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan
Registrován: 25.11.2012 13:16

Příspěvek Napsal: 4.12.2012 21:47

Re: Počet útoků za kolo s grandmastery je divné

Chci se ještě zeptat, mody na zbraňové dovednosti a podobně se projeví jen mě a mé družině, nebo v celé hře i mým protivníkům? Hlavně narážím na ty útoky za kolo. Díky
offline  •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan Uživatelský avatar
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Příspěvek Napsal: 5.12.2012 1:28

Re: Počet útoků za kolo s grandmastery je divné

Řekl bych, že by se ty mody měly projevit globálně. Záleží samozřejmě, jak mají protivníci nasteveny zbraňové dovednosti. Pokud mají třeba 4*, tak jim to moc nepomůže.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
offline  •  Zobrazit profil uživatele

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron