True Role-playing v Infinity hrách


Sigil Team Uživatelský avatar
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge

Příspěvek Napsal: 7.2.2006 21:57

True Role-playing v Infinity hrách

Tak jsme s Frostym zavedli debatu nad fíglem, kdy skrytý zloděj chodí několik metrů před partou, a ta se pak může připravit na všechna ta úžasná nečekaná "překvápka", která na nás autoři nachystali...
Tak nevím, zda by se na téma role-playing uživil celý thread, zkusíme to ;-)

Já až teď v IWD2 objevil kouzlo toho, když se mág může skrýt ve stínu. Pro většinu nepřátel to má... řekněme nepříjemné následky :twisted:
Tak nevím, jak je na tom tahle situace s RP... útočím jen na ty, které vidím a používám k tomu legální prostředky, přesto z toho mám malinko špatné svědomí... :think:
Naposledy upravil Ajantis dne 23.2.2007 23:49, celkově upraveno 1
offline  • 
Zobrazit autorovy stránky
 •  Zobrazit profil uživatele

Lim-Lim Uživatelský avatar
Registrován: 30.1.2006 22:32
Bydliště: Cech zlodějů

Příspěvek Napsal: 7.2.2006 22:04

Já si například myslím, že využívat pastí, aby to bylo RP, tak to je nadlický úkol. Jediný kdy jsem to ze srandy použil a RP by to bylo tak proti Demogorgonovi, sem ty pasti dal mezi pouta, nikde jinde se objevit nemohl a to věděli i postavy.
Zlodějovou školou je sám život. Hřbitovy jsou plné těch, kteří propadli u zkoušek.
Obrázek
offline  •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan Uživatelský avatar
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina

Příspěvek Napsal: 7.2.2006 23:46

Keby si išiel do extrému tak pasce sa dajú použiť aj počas boja - stačí iba s thiefom nenápadne odbehnúť, nahádzať pasce a potom nalákať nepriateľov (ale za ten čas ich radšej ubackstabujem).
Túto taktiku (thief v HiS) používam stále - bez toho by som prišiel o veľa výhod - najlepšie je, že sa väčšinou nespustí dialóg a tak sa pekne schovám za nejakými postavami, ktoré so mnou po rozhovore začnú boj. :twisted: A RP to predsa je - načo by mal thief také schopnosti keby ich nevyužíval?
There is a limit to stupidity.
182
offline  • 
ICQ
 •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan Uživatelský avatar
Registrován: 29.9.2005 17:13
Bydliště: Trutnov

Příspěvek Napsal: 7.2.2006 23:53

A jak by zloděj věděl, kdo na něj zaútočí a kdo ne?
Si senor ! la revolucion
Si senor !, si senor, somos la revolucion
Tu enemigo es el patron
Si senor !, si senor, somos la revolucion
Viva la revolucion
offline  • 
ICQ
 •  Zobrazit profil uživatele

Sigil Team Uživatelský avatar
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic

Příspěvek Napsal: 7.2.2006 23:53

Tak moje pokusy o no-load game úspěšně selhávají. Pokud s každou smrtí ztratí NPC bod do odolnosti, tak to opravdu není dobré. Už jsem takto "vyčerpal" většinu bojových NPC, co jsem našel (Ajantis, Kagain, Minsc) a budoucnost nevidím nijak růžově.
A to zdaleka nehraju True RP. Kdyby totiž ano, tak umřu na prahu Friendly Arms Inn (nebo např. při rozhovoru se sirénou).
Žralok, který štěká, nekouše.
offline  • 
Zobrazit autorovy stránky
 •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan Uživatelský avatar
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina

Příspěvek Napsal: 7.2.2006 23:56

Anthrax píše:A jak by zloděj věděl, kdo na něj zaútočí a kdo ne?
Nevie, ale v živote dobrodruha platí staré známe "vždy pripravený" - a tak pre každý prípad sa schová za každým, kto môže predstavovať nebezpečenstvo. ;-)
There is a limit to stupidity.
182
offline  • 
ICQ
 •  Zobrazit profil uživatele

Sigil Team Uživatelský avatar
Registrován: 24.9.2005 23:13
Bydliště: pod tisíciletým dubem

Příspěvek Napsal: 8.2.2006 2:55

Re: True Role-playing v Infinite hrách

Ajantis_CG_thief píše:Tak nevím, jak je na tom tahle situace s RP... útočím jen na ty, které vidím a používám k tomu legální prostředky, přesto z toho mám malinko špatné svědomí... :think:

A to máš v nicku zloděje?! ;-) V místech, kde je koncentrace nepřátel podobná situaci v BG, mi to přijde jako logické jednání.
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
offline  • 
Zobrazit autorovy stránkyICQ
 •  Zobrazit profil uživatele

Lim-Lim Uživatelský avatar
Registrován: 30.1.2006 22:32
Bydliště: Cech zlodějů

Příspěvek Napsal: 8.2.2006 11:23

Ono by bylo RP aji kdyby ty pasti položil ještě dřív než uvidí nepřítele v závislosti na prostředí. To já jsem jednou ve Strážcově tvrzi vešel do nějaké místnosti, byla obrovská a až nápadně se podobala té v které je Adalon, tak podle úvahy, kde v takové místnosti prostě musí být drak a skoro každej drak je zlej, tak si položim pasti a jdu si vesele dál. Potom pokud opravdu je zlej tak s družinou odběhnu drak je tuhej. :twisted:
Zlodějovou školou je sám život. Hřbitovy jsou plné těch, kteří propadli u zkoušek.
Obrázek
offline  •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan Uživatelský avatar
Registrován: 2.10.2005 17:17
Bydliště: drsný sever:)

Příspěvek Napsal: 8.2.2006 13:09

Ajantis_CG_thief píše:Tak nevím, jak je na tom tahle situace s RP... útočím jen na ty, které vidím a používám k tomu legální prostředky, přesto z toho mám malinko špatné svědomí... :think:

No s tímhle bych si hlavu moc nelámal. Ta postava prostě takovou schopnost má, a tak ji používá. Stejně jako kupř. zloději v nižší Dorně. Taky v boji používají všechny své dostupné schopnosti a dovednosti které mají. Ale tohle samozřejmě platí o všech povoláních (viz. debata v multip. o používání klerika v boji - před bojem atd.)
Při prvním hraní BGII jsem samozř. o nějakém ukrývání a průzkumu neměl ani šajn, takže boje většinou překvapením byly. Při dalších hrách už pak zase postrádal smysl vzhledem ke znalosti polohy nepřátel. V tomto směru jsem si tuto schopnost užíval při prvním hraní BG, kdy můj hraničář běhal s botkami rychlosti ukryt ve stínu, takže náhodných přepadů na mapě bylo pomálu.
V IWD jsem tuto schopnost opět jaksi opomíjel, ale oproti tomu jsem se v určitých lokacích sychroval nějakými podpůrnými kouzly.
IWD II se snažím hrát velmi opatrně - resp. tak, jak by se asi každá rozumná družina na neznámém území chovala. Tedy žádný styl jdu, jdu, jdu - a sakra velká grupa - už 2 mrtvé postavy - to sem v loji - load - naházet ochrany a jdu na ně. Dalo by se namítnout, že ze stejného důvodu právě LA a jiní nenahazují ochrany před bojem, protože by to bylo nefér, když znají polohu a sílu nepřátel (při x-tém hraní hry) - nefér ano, ale odůvodnit to tím, že by to nebylo RP je nesmysl.
V tomhle směru už myslím takový hráč zapomíná na skutečnou podstatu RP - tj. vžití se do postavy a omezuje se na 'hráčský' (či jak to nazvat) RP pohled. Bráno do detailu se dá podle mě hra 'true RP stylem' projít pouze jednou - a to při prvním hraní. Další hry ať už chceme či ne - jsou 'poskvrněny' znalostí hry.
Tedy pokud si někdo řekne, že hru už zná, a proto nebude před bojem nahazovat ochrany, protože ví kdo kde je, jak je to či ono silné a tedy ví i jaké ochrany naházet - prosím - to ovšem považuji pouze za ztěžující prvek - tedy jakousi 'úpravu obtížnosti'. Pokud si ale bude myslet, že se tím více přiblíží RP, je dle mě na omylu...
Vstoupím do jakéhosi podzemního tunelu. Sem tam nějaká kostra jinak nic. Hraničář použije schopnost stopování - čímž se dozvím, že se poblíž mohou nacházet kupř. pavouci. Klerik okamžitě zakouzlí podpůrná kouzla + na bojovníkova, kterýžto jest bijcem tváří v tvář pro jistotu sešle ochranu před jedem či mu budou přiděleny lektvary neutralizující jed - a jde se. A nebo jednoduše vyšlou průzkumníka - ideální jest zloděj na kterého někdo zakouzlí neviditelnost (to v případě, že daná lokace zavání pastmi) - toť myslím příklad čistého RP.
Klacek i kámen kosti zláme, ale bacha na slova, bacha na ně...
offline  • 
ICQ
 •  Zobrazit profil uživatele

Sigil Team Uživatelský avatar
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země

Příspěvek Napsal: 8.2.2006 13:16

Jj, řekl bych, že je v podstatě z hlediska RP košer zabít Abazigala pomocí Spike Traps. Vy víte, že tam bude. Že to není zrovna "žádnej dobrák". Takže se zlodějem prošmejdíte mapu, vybijete Salamandry a Abazigala si hezky políčíte.

I když je zábavnější zabít ho klasicky. Zábavnější, ale asi ne lepší z RP pohledu ;-) Stejně mi ty pasti přijdou dost na nic - buď jsou vůbec nepoužitelný, nebo zase až moc účinný :-?
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
offline  • 
Zobrazit autorovy stránkyICQ
 •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan
Registrován: 14.10.2005 14:58

Příspěvek Napsal: 8.2.2006 14:47

Ja si tiež myslím, že zlodej v tieni, ktorý robí prieskum je v pohode. Je to jedna z jeho úloh v parte. Čo sa mi zdá ale overpowered, je lektvar neviditelnosti a hlavne to, že po jeho použití je postava neviditeľná a veselo može detekovať pasce a odstraňovať ich. Čo pri použití HiS nejde.

Inak sa snažím hrať čo najviac rp, ale ako Frosty písal, pri ďalšom hraní to už veľmi nejde. Ale stane sa, že niekedy prídem na úplne iné riešenie problémov, čo dosť poteší.
offline  • 
ICQ
 •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan Uživatelský avatar
Registrován: 23.10.2005 15:13
Bydliště: Friendly Arm Inn

Příspěvek Napsal: 8.2.2006 15:53

drake127 píše:Tak moje pokusy o no-load game úspěšně selhávají. Pokud s každou smrtí ztratí NPC bod do odolnosti, tak to opravdu není dobré. Už jsem takto "vyčerpal" většinu bojových NPC, co jsem našel (Ajantis, Kagain, Minsc) a budoucnost nevidím nijak růžově.
A to zdaleka nehraju True RP. Kdyby totiž ano, tak umřu na prahu Friendly Arms Inn (nebo např. při rozhovoru se sirénou).

ono to asi zalezi jak ses moc RP. na sireny kdyz des sam, tak je to vpohode. s tranzigem ti pomuzou straze FAi. ale horsi to pak bude u sarevoka a davaeorna. a to vubec nemluvim o bg2... to snad ani nejde. leda na lehkou obtiznost.
je hezké, když se lidé spojí jako řetěz.. je ale krásné, když se spojí jako kroužková košile...

http://www.immortalfighters.net
Draci doupe ponetu
offline  • 
ICQ
 •  Zobrazit profil uživatele

Sigil Team Uživatelský avatar
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic

Příspěvek Napsal: 8.2.2006 16:56

Killdozer píše:ono to asi zalezi jak ses moc RP. na sireny kdyz des sam, tak je to vpohode.

Já myslel tu líbací scénu :)
Žralok, který štěká, nekouše.
offline  • 
Zobrazit autorovy stránky
 •  Zobrazit profil uživatele

Sigil Team Uživatelský avatar
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge

Příspěvek Napsal: 8.2.2006 17:04

drake127 píše:Já myslel tu líbací scénu :)

Nj, kdo by při RP odolal a na tu nádhernou povolnou slečnu vytáhl meč :lol:
offline  • 
Zobrazit autorovy stránky
 •  Zobrazit profil uživatele

Sigilan Uživatelský avatar
Registrován: 23.10.2005 15:13
Bydliště: Friendly Arm Inn

Příspěvek Napsal: 8.2.2006 17:06

drake127 píše:Já myslel tu líbací scénu :)

tak si najdi nejakeho podprumerneho NPC, a nech ho zabit.. pak ho vyhod a naber treba minsca. RP by se to dalo oduvodnit jako ze si nasel typka co s tebou chtel jit, ale hebl jen pri tom, jak ho baba cicmala. tak ses rozhodl pro priste najit nejakyho silaka.

ale skutecnej RP je kdyz hrajete poprvy.
poprve je to dycky nejhezci :oops:
je hezké, když se lidé spojí jako řetěz.. je ale krásné, když se spojí jako kroužková košile...

http://www.immortalfighters.net
Draci doupe ponetu
offline  • 
ICQ
 •  Zobrazit profil uživatele
Další

Uživatelé procházející toto fórum: Yahoo [Bot] a 2 návštevníků

cron