Stránka 1 z 16

True Role-playing v Infinity hrách

Napsal: 7.2.2006 20:57
od Ajantis
Tak jsme s Frostym zavedli debatu nad fíglem, kdy skrytý zloděj chodí několik metrů před partou, a ta se pak může připravit na všechna ta úžasná nečekaná "překvápka", která na nás autoři nachystali...
Tak nevím, zda by se na téma role-playing uživil celý thread, zkusíme to ;-)

Já až teď v IWD2 objevil kouzlo toho, když se mág může skrýt ve stínu. Pro většinu nepřátel to má... řekněme nepříjemné následky :twisted:
Tak nevím, jak je na tom tahle situace s RP... útočím jen na ty, které vidím a používám k tomu legální prostředky, přesto z toho mám malinko špatné svědomí... :think:

Napsal: 7.2.2006 21:04
od Assassin
Já si například myslím, že využívat pastí, aby to bylo RP, tak to je nadlický úkol. Jediný kdy jsem to ze srandy použil a RP by to bylo tak proti Demogorgonovi, sem ty pasti dal mezi pouta, nikde jinde se objevit nemohl a to věděli i postavy.

Napsal: 7.2.2006 22:46
od CrowX
Keby si išiel do extrému tak pasce sa dajú použiť aj počas boja - stačí iba s thiefom nenápadne odbehnúť, nahádzať pasce a potom nalákať nepriateľov (ale za ten čas ich radšej ubackstabujem).
Túto taktiku (thief v HiS) používam stále - bez toho by som prišiel o veľa výhod - najlepšie je, že sa väčšinou nespustí dialóg a tak sa pekne schovám za nejakými postavami, ktoré so mnou po rozhovore začnú boj. :twisted: A RP to predsa je - načo by mal thief také schopnosti keby ich nevyužíval?

Napsal: 7.2.2006 22:53
od Anthrax
A jak by zloděj věděl, kdo na něj zaútočí a kdo ne?

Napsal: 7.2.2006 22:53
od drake127
Tak moje pokusy o no-load game úspěšně selhávají. Pokud s každou smrtí ztratí NPC bod do odolnosti, tak to opravdu není dobré. Už jsem takto "vyčerpal" většinu bojových NPC, co jsem našel (Ajantis, Kagain, Minsc) a budoucnost nevidím nijak růžově.
A to zdaleka nehraju True RP. Kdyby totiž ano, tak umřu na prahu Friendly Arms Inn (nebo např. při rozhovoru se sirénou).

Napsal: 7.2.2006 22:56
od CrowX
Anthrax píše:A jak by zloděj věděl, kdo na něj zaútočí a kdo ne?
Nevie, ale v živote dobrodruha platí staré známe "vždy pripravený" - a tak pre každý prípad sa schová za každým, kto môže predstavovať nebezpečenstvo. ;-)

Re: True Role-playing v Infinite hrách

Napsal: 8.2.2006 1:55
od yenn
Ajantis_CG_thief píše:Tak nevím, jak je na tom tahle situace s RP... útočím jen na ty, které vidím a používám k tomu legální prostředky, přesto z toho mám malinko špatné svědomí... :think:
A to máš v nicku zloděje?! ;-) V místech, kde je koncentrace nepřátel podobná situaci v BG, mi to přijde jako logické jednání.

Napsal: 8.2.2006 10:23
od Assassin
Ono by bylo RP aji kdyby ty pasti položil ještě dřív než uvidí nepřítele v závislosti na prostředí. To já jsem jednou ve Strážcově tvrzi vešel do nějaké místnosti, byla obrovská a až nápadně se podobala té v které je Adalon, tak podle úvahy, kde v takové místnosti prostě musí být drak a skoro každej drak je zlej, tak si položim pasti a jdu si vesele dál. Potom pokud opravdu je zlej tak s družinou odběhnu drak je tuhej. :twisted:

Napsal: 8.2.2006 12:09
od Frosty
Ajantis_CG_thief píše:Tak nevím, jak je na tom tahle situace s RP... útočím jen na ty, které vidím a používám k tomu legální prostředky, přesto z toho mám malinko špatné svědomí... :think:
No s tímhle bych si hlavu moc nelámal. Ta postava prostě takovou schopnost má, a tak ji používá. Stejně jako kupř. zloději v nižší Dorně. Taky v boji používají všechny své dostupné schopnosti a dovednosti které mají. Ale tohle samozřejmě platí o všech povoláních (viz. debata v multip. o používání klerika v boji - před bojem atd.)
Při prvním hraní BGII jsem samozř. o nějakém ukrývání a průzkumu neměl ani šajn, takže boje většinou překvapením byly. Při dalších hrách už pak zase postrádal smysl vzhledem ke znalosti polohy nepřátel. V tomto směru jsem si tuto schopnost užíval při prvním hraní BG, kdy můj hraničář běhal s botkami rychlosti ukryt ve stínu, takže náhodných přepadů na mapě bylo pomálu.
V IWD jsem tuto schopnost opět jaksi opomíjel, ale oproti tomu jsem se v určitých lokacích sychroval nějakými podpůrnými kouzly.
IWD II se snažím hrát velmi opatrně - resp. tak, jak by se asi každá rozumná družina na neznámém území chovala. Tedy žádný styl jdu, jdu, jdu - a sakra velká grupa - už 2 mrtvé postavy - to sem v loji - load - naházet ochrany a jdu na ně. Dalo by se namítnout, že ze stejného důvodu právě LA a jiní nenahazují ochrany před bojem, protože by to bylo nefér, když znají polohu a sílu nepřátel (při x-tém hraní hry) - nefér ano, ale odůvodnit to tím, že by to nebylo RP je nesmysl.
V tomhle směru už myslím takový hráč zapomíná na skutečnou podstatu RP - tj. vžití se do postavy a omezuje se na 'hráčský' (či jak to nazvat) RP pohled. Bráno do detailu se dá podle mě hra 'true RP stylem' projít pouze jednou - a to při prvním hraní. Další hry ať už chceme či ne - jsou 'poskvrněny' znalostí hry.
Tedy pokud si někdo řekne, že hru už zná, a proto nebude před bojem nahazovat ochrany, protože ví kdo kde je, jak je to či ono silné a tedy ví i jaké ochrany naházet - prosím - to ovšem považuji pouze za ztěžující prvek - tedy jakousi 'úpravu obtížnosti'. Pokud si ale bude myslet, že se tím více přiblíží RP, je dle mě na omylu...
Vstoupím do jakéhosi podzemního tunelu. Sem tam nějaká kostra jinak nic. Hraničář použije schopnost stopování - čímž se dozvím, že se poblíž mohou nacházet kupř. pavouci. Klerik okamžitě zakouzlí podpůrná kouzla + na bojovníkova, kterýžto jest bijcem tváří v tvář pro jistotu sešle ochranu před jedem či mu budou přiděleny lektvary neutralizující jed - a jde se. A nebo jednoduše vyšlou průzkumníka - ideální jest zloděj na kterého někdo zakouzlí neviditelnost (to v případě, že daná lokace zavání pastmi) - toť myslím příklad čistého RP.

Napsal: 8.2.2006 12:16
od sevencreature
Jj, řekl bych, že je v podstatě z hlediska RP košer zabít Abazigala pomocí Spike Traps. Vy víte, že tam bude. Že to není zrovna "žádnej dobrák". Takže se zlodějem prošmejdíte mapu, vybijete Salamandry a Abazigala si hezky políčíte.

I když je zábavnější zabít ho klasicky. Zábavnější, ale asi ne lepší z RP pohledu ;-) Stejně mi ty pasti přijdou dost na nic - buď jsou vůbec nepoužitelný, nebo zase až moc účinný :-?

Napsal: 8.2.2006 13:47
od Valgard
Ja si tiež myslím, že zlodej v tieni, ktorý robí prieskum je v pohode. Je to jedna z jeho úloh v parte. Čo sa mi zdá ale overpowered, je lektvar neviditelnosti a hlavne to, že po jeho použití je postava neviditeľná a veselo može detekovať pasce a odstraňovať ich. Čo pri použití HiS nejde.

Inak sa snažím hrať čo najviac rp, ale ako Frosty písal, pri ďalšom hraní to už veľmi nejde. Ale stane sa, že niekedy prídem na úplne iné riešenie problémov, čo dosť poteší.

Napsal: 8.2.2006 14:53
od Killdozer
drake127 píše:Tak moje pokusy o no-load game úspěšně selhávají. Pokud s každou smrtí ztratí NPC bod do odolnosti, tak to opravdu není dobré. Už jsem takto "vyčerpal" většinu bojových NPC, co jsem našel (Ajantis, Kagain, Minsc) a budoucnost nevidím nijak růžově.
A to zdaleka nehraju True RP. Kdyby totiž ano, tak umřu na prahu Friendly Arms Inn (nebo např. při rozhovoru se sirénou).
ono to asi zalezi jak ses moc RP. na sireny kdyz des sam, tak je to vpohode. s tranzigem ti pomuzou straze FAi. ale horsi to pak bude u sarevoka a davaeorna. a to vubec nemluvim o bg2... to snad ani nejde. leda na lehkou obtiznost.

Napsal: 8.2.2006 15:56
od drake127
Killdozer píše:ono to asi zalezi jak ses moc RP. na sireny kdyz des sam, tak je to vpohode.
Já myslel tu líbací scénu :)

Napsal: 8.2.2006 16:04
od Ajantis
drake127 píše:Já myslel tu líbací scénu :)
Nj, kdo by při RP odolal a na tu nádhernou povolnou slečnu vytáhl meč :lol:

Napsal: 8.2.2006 16:06
od Killdozer
drake127 píše:Já myslel tu líbací scénu :)
tak si najdi nejakeho podprumerneho NPC, a nech ho zabit.. pak ho vyhod a naber treba minsca. RP by se to dalo oduvodnit jako ze si nasel typka co s tebou chtel jit, ale hebl jen pri tom, jak ho baba cicmala. tak ses rozhodl pro priste najit nejakyho silaka.

ale skutecnej RP je kdyz hrajete poprvy.
poprve je to dycky nejhezci :oops: