Právě jsem dostal nejlepší nápad v BG ever - Aerie dostala své první kouzlo šesté úrovně a už jsem měl dodělané všechny questy, které dodělat šly (lehce přes 1,6Mxp u charnameho), tak jsem si řekl, že než pojedu do léčebny, zkusím si skočit pro Zuřivost nebes. Myslel jsem si, že celý souboj není v tacticsech nějak příliš ztížený, jediné, co je upraveno je lehce vyšší AI nepřátel a to, že po vyjití do patra už nejde sejít zpátky, dokud není mrtvý Koshi (ten, který má tu Zuřivost nebes).
Po chvilce přemýšlení a po jednoduchém vyčištění přízemí od ifríta a démona proto hbitě vymýšlím strategii: do druhého patra půjdou všechny tři postavy zneviditelněné (Jaheira, Aerie, FTM charname). Ve chvíli, kdy vyjdou po schodech, zamíří nepozorovány pryč z dohledu nepřátelské party do některého ze zadních pokojů, kam dojdou dřív, než někdo z nepřátel nakouzlí pravdivé vidění. V zadních pokojích se připraví útok - charname vyvolá kouzlem třetí úrovně nějaké trapné potvory a pošle je na smrt zastav časem a kouzlem smrti, následně vyvolá Jaheira s Aerií dva ohnivé elementály, ifríta z flašky z Trhova, Improved Kitthixe (docela slušný summon, dostupný díky improved items modu) a lesní dryádu (přivolej lesní bytost). Poté nakouzlí Aerie spěch, žalm, požehnání, Jaheira harmonii, charname dostane zmatené příkazy, odraz smrt a lepší spěch - a zavelí k mohutnému útoku. Cíl - Koshi, je drsný, ale tohle nemůže přežít, navíc dostane backstab. Ve chvíli, kdy padne, sbalí charname Zuřivost nebes a se zbytkem tříčlenné družiny zmizí do ulic Athkatly, zatímco se nepřátelé budou pořád zabývat elementály.
A realita?
Se třema zneviditelněnýma postavama, bez jakýchkoli dalších ochran vycházím do prvního patra - a neviditelnost je okamžitě zrušena. V nepřátelské partě je totiž zlodějka, která odhaluje iluze. Zdrhnutí pryč a získání času pro přípravu útoku tedy padá a cesta zpátky je znemožněna. Nepřátelští drsní válečníci v čele s Koshim se zrychlují a jdou do útoku, mágové začínají kouzlit Zastav čas proti mé družině, která všeho všudy disponuje dvěmi mágskými kouzly šesté úrovně. Nastává totální boj o život, nebýt to tenhle projekt, tak je to jasný load.
První úkol zní - utéct, než mágové dokouzlí zastavení času a rozsekají partu na kousky. Aerie kouzlí skrz róbu Vecny s nulovou rychlostí spěch a všechny tři postavy utíkají do nejbližšího pokoje, naštěstí stíhají a ve chvíli, kdy ztmavne obrazovka, jsou všechny dost daleko tak, že mág je nevidí. Po konci času charname nahodí kamennou kůži, zpoza rohu se ukrývá do stínu a stoupá si do dveří, které blokuje, což získává pár sekund pro Jaheiru a Aerii, aby Aerie vyvolala Improved Kitthixe a Jaheira nahodila alespoň železnou kůži - Aerie svoji kůži nahozenou nemá, ale Kitthix je potřebnější. Za chvilku zlodějka zase odhaluje iluze, charnamemu se ruší neviditelnost, přestává blokovat dveře a utíká do hlubin pokoje, do kterého se hrnou válečníci a Koshi se Zuřivostí (na kterého mezitím mágové seslali lepší spěch). Není šance vzdorovat, vyběhnu-li z pokoje, srazím se viditelný s mágy, v pokoji válečnické peklo. Posílám Kitthixe a ostatní na Kochiho, docela se jim daří, ale Kochi taky není sám a Jaheira začíná brzy schytávat rány, křehká Aerie za chviličku taky jednu schytne a málem ji to pošle na věčnost. S Aerií konečně kouzlím kamennou kůži, Jaheira používá svoji druhou, poslední železnou. Když v tom - bingo! Charname je probodnut iluze odhalující zlodějkou! Přes kamennou kůži se neděje žádné zásadní zlo, Aerie konečně kouzlí na charnameho zdokonalený spěch a zlodějka se hroutí k vyleštěné podlaze. Šance! Charname na sebe okamžitě kouzlí poslední neviditelnost, která mu zbyla, a utíká co nejdál to jde. Jaheiře s Aerií se mezitím podaří skoro zázrakem dorazit Koshiho a následně i s Kitthixem umírají pod rukou ostatních válečníků.
Charname ale utíká a opravdu se dostává do vzdáleného pokoje, kde ho nikdo nepronásleduje. Ke slovu se dostává prozřetelně pořízené Žezlo vzkříšení.
Jeden náboj pro Aerii, druhý pro Jaheiru - sice tam pak běhají nahé, vybavení ztratily, ale charname si z nich gentlemansky neutahuje, k zakrytí té nejhorší nahoty jim půjčí nějaké prsteny a pochválí je za to, že nezapoměly i přes smrt důležitá kouzla. Elementálové, spěch, žalm a útok. I přes pár problémů s tím, že charnameho ještě asi dvakrát znehybnili kostlivci a jednou vyděsili kouzlem už by teď bylo fakt trapný prohrát, takže vše nakonec dobře končí a Zuřivost nebes má nového majitele.
Po získání ZN jsem konečně zašel za Aranem a rozjel se za Imoen. Po přistání na ostrově charnameho, vybaveného jen helmou ochrany proti ovládnutí, upíři v úvodním souboji zmátli a charname se pak rozeběhl k nevěstinci a začal masakrovat prostitutky. Pracně budovaná pověst v háji, ale naštěstí to není až tak velký problém. Takže život, teď už se Zuřivostí nebes a několika zkušenostmi, na co dávat v budoucnu pozor, jde dál. Next stop - léčebna!