Stránka 3 z 4

Re: Srdce běsu

Napsal: 8.1.2010 19:58
od valcik
PostTtrauma,
vďaka za pripomienku - už som ten omyl opravil. Hral som to naposledy minulý rok, tie dve mená sa mi nejako pomotali. (ak nájdem starý save, urobím k tomu predmetu screenshot. Napadlo mi ešte, že som vždy inštaloval oficiálny bonusový obsah - pridáva to do hry pár nových predmetov.)

Hraničiar je len osobná preferencia, pretože mám v družine rád nejakú postavu, ktorá dokáže strielať rýchlo a presne. Hodí sa to jednak pri nepriateľoch, ktorí používajú rôzne ochrany pre boj nablízko (Zbroj duchú, Štít ohně/ledu alebo elementárna aura u salamadrov); ale lučištník s očarovanými šípmi je hrozbou aj pre draka.

Súhlasím s výhodou luku oproti kuši, ako si písal, luk má viac výstrelov za kolo. U kuše je to akési zabugované. Ak máte v jednom zbraňovom slote zbaň nablízko a v druhom slote kušu, pri prepnutí slotov sa počet útokov pre kušu nezmení a zostane rovnaký ako u pôvodnej zbrane. Stačí ale prehodiť v kuši muníciu a hneď sa zobrazí aj nastaví len jeden útok za kolo. Pre kušu druegarov táto chyba neplatí, druegarská kuša naozaj strieľa viackrát za kolo.

Hraničiar má ale oproti bojovníkovi dostupné hraničiarske kúzla a okrem toho si každú piatu (alebo ktorú) úroveň volí rasového nepriateľa. Kúzla sú celkom užitočné, dokáže privolávať rôzne zvieratá (vhodné na odlákanie nepriateľa) a v HoF už zosiela aj Železnú kožu. Pri rasovom nepriateľovi má hraničiar zase nejaké bonusy na THAC0 a na poškodenie.

Re: Srdce běsu

Napsal: 8.1.2010 23:56
od PostTrauma
valcik: O to jméno ani moc nejde, jen jsem se chtěl ujistit, že myslíš tu samou postavu : ) Dnes jsem rozehrál s nainstalovaným bonusem, tak uvidíme, až se dostanu do Dragon's Eye. Vyzkouším save/loadem, co všechno z Lorda Pyrose dostanu : )

Já obvykle používal druhého bojovníka jako lukostřelce, protože má hodně dovedností, může se specializovat a má vysoký bonus k zásahu. Vždycky může pomoct v přední linii bez jakéhokoli problému.

Re: Srdce běsu

Napsal: 9.1.2010 10:56
od valcik
Súhlasím, ak je bojovník vytrénovaný v streľbe z luku, je to lepší strelec ako hraničiar. Rozdiel je ale minimálny, jedná sa len o ten jeden bod pri špecializácii so zbraňou.

V boji nablízko obstojí aj hraničiar, pretože vďaka vysokej obratnosti a ľahkej zbroji má v HoF lepšie obranné číslo, ako ktorýkoľvek bojovník. Ak mu dáte dva krátke meče, opasok "Malý obr" a schopnosť zručného boja (pri rátaní THAC0 sa vtedy používa bonus obratnosti), je to nebezpečný protivník. (V HoF som hraničiarovi dával Drakeovu krúžkovú zbroj, ktorá neobmedzuje bonus za obratnosť a súčasne nosil aj zlodejské papuče, ktoré pridávajú +5 k obratnosti.)

Ešte mi napadlo, že hraničiar má viacero výhod pri trénovaní schopností - môže bez postihu trénovať ukrývanie, tichý pohyb, zmámenie zvierat alebo stopárstvo - znalost divočiny. Bojovník má myslím dostupné len zastrašovanie, na všetky ostatné schopnosti má postih.

Ako som však napísal, je to otázka osobnej sympatie, hraničiar je doplňujúca postava a rozdiely oproti iným strelcom sú len minimálne. Rovnako dobre poslúži aj bojovník, či už s lukom, alebo druegarskou kušou.

Re: Srdce běsu

Napsal: 9.1.2010 13:12
od PostTrauma
Ten bod na specializaci může srovnat dobrý výběr úhlavních nepřátel (celkem 7) - nemrtví, yuan-ti, orci...to je půlka nepřátel v IWDII. A ke konci je to i silnější (jestli dostává i bonus na zranění, jak jsi říkal), jelikož bonusy se zvyšují.

Btw: V modu Light of Selune (myslím) jsou pro hraničáře hodně slušné předměty na lukostřelbu, bohužel jsou asi zabugované, ale i tak celkem solidní.

Napsal: 9.1.2010 16:26
od Carlos
Moment, chlapci, když používám dvě zbraně a zručné použití zbraní, tak se pořád počítá bonus z obratnosti? Je tam totiž u popisu napsáno, že pokud charakter třímá štít, tak to neplatí u druhé zbraně ale ano? :shock: V tom případě můj bojovník se dvěma zbraněmi bude celkem zkázosnoš!

Re: Srdce běsu

Napsal: 9.1.2010 17:44
od valcik
Carlos,
myslím že zručné ovládanie zbraní funguje iba pre krátke meče a dýky. A áno - potom aj pri použití dvoch zbraní sa ráta THAC0 podľa obratnosti. (hodnota poškodenia sa však stále ráta podľa sily)

PostTrauma,
našiel som starý save s návratným kameňom, tu je screenshot:

Kód: Vybrat vše

http://i48.tinypic.com/2zqbdz8.jpg

Re: Srdce běsu

Napsal: 12.1.2010 17:09
od PostTrauma
valcik: Jj, já si ten kámen vytvořil konzolí, takže vím, co dělá a jak vypadá, jen jsem ho nikdy nezískal. Ale teď jsem si nainstaloval ten obsah Bonus CD a objevil jsem různá brnění a jiné předměty, které jsem předtím považoval za obsah jednoho z modů, takže uvidím, co na mě ještě vypadne, třeba ty kameny dostanu : )

Re: Srdce běsu

Napsal: 14.1.2010 1:24
od Welwet
Carlos : odskouseno na rangerovi, drow, zamereni na kratke mece, jakoze trefa nebyla spatna a ar take slo, ale DMG bylo hodne chabe
mnohem vice se vyplati zlodej nebo raci klasickej bojovnik ;-)
jinak na srdce besu uz vubec, skoda mluvit...

Re: Srdce běsu

Napsal: 14.1.2010 10:33
od valcik
Welwet,
o tom rangerovi sme diskutovali ako o strelcovi, teda o postave zameranej na dlhý luk, ktorá v prípade potreby dokáže použiť aj krátke meče. Jasné, že do prvej línie je vhodnejší bojovník alebo barbar s obojručákom, prípadne obojručnou sekerou.

Dohral si to HoF celé? Mne sa ranger páčil, treba ho len správne vyzbrojiť a nezabúdať na silu - tá sa dá navýšiť opaskom alebo kúzlom. Keď mu dáš potom Krátky meč rozdvojenia (zosiela raz denne zrkadlový obraz) + Krátky meč zapletenia (tuším sa volá Žihadlo Lloth a predáva ho Nym), dostaneš 5 útokov za kolo a 4 z nich majú 33% šancu na zapletenie nepriateľa. Ak má ranger zoslanú Železnú kožu, je takmer nezraniteľný - keď sa dostane do súboja telo na telo, stačí v prvom kole nepriateľa zapliesť (4x 33% šanca znamená zapletenie v priebehu prvého, maximálne druhého kola), potom sa stiahnuť dozadu a znova použiť luk.

Ale jasná vec - v hre sú aj mocnejšie povolania ako ranger a každého z nás baví niečo iné, preto je pochopiteľné ak sa názory líšia alebo rozchádzajú.

edit:
..aj Chuck Norris je ranger. :lol: :silenced:

Re: Srdce běsu

Napsal: 14.1.2010 21:07
od Welwet
valcik: no ja mluvim konkretne ale o tom boji na blizko.. ;-)
jinak nerikam ze je tak slabej, je to bojove povolani, ale myslim ze tech vychytavek ma docela poskromnu, vubec by nevadilo kdyby mu dali aspon probodnuti ...
a co ty pises, vis muzu si udelat i cokoliv JINEHO CEMU DAM OPASEK ,KAMENOU KUZI par buffu a muze to byt i holej knez, druid, mag a take to budu rezacka..
kdyz je podle me postava idealni a je silna tak od ni ocekavam ze ona nebude mit slabinu jako ze budu muset odbyhat pryc..menit utoky, vubec neco nahazovat
no proste relax, ale to se tyka jen obyc. monster ;-)

edit:....ja mam rad rangera ale i tak musim rict ze nektere lidi navrchu ho kolikrat dost odflakli, jen v BG se me zda docela pouzitelnej :roll:

Re: Srdce běsu

Napsal: 23.10.2010 2:15
od SwaCZa
Dobrá, byť trochu moc OverPowered a HardCore guida pro HoF hrani IWD2 je na:

Kód: Vybrat vše

http://www.gamebanshee.com/forums/icewind-dale-ii-31/iwd2-powergaming-guide-62441.html
vřele doporučuji pro ty kdo chtějí "vyždímat" ze své party maximum

Re: Srdce běsu

Napsal: 23.10.2010 9:24
od valcik
Welwet píše:.. muzu si udelat i cokoliv JINEHO CEMU DAM OPASEK ,KAMENOU KUZI par buffu a muze to byt i holej knez, druid, mag a take to budu rezacka..
Krátko sa vrátim k tomuto citátu, neviem ako som to mohol prehliadnuť:
Nesúhlasím, Welwete. Hraničiarovi totiž pri postupe na novú úroveň klesá THAC0 rovnako, ako je to u bojovníka - s každou dosiahnutou úrovňou je jeho útok presnejší, bez ohľadu na to, akú drží zbraň. U kňaza, druida či mága, ktorých spomínaš, to ale neplatí. Tam sa THAC0 vylepšuje omnoho pomalšie.

Re: Srdce běsu

Napsal: 23.10.2010 11:44
od SwaCZa
Opakuji, vřele doporučuji pročíst si ten odkaz co jsem hodil kousek výše.
Je tam myslím pěkné shrnutí i rangera, proč je slabý pro HoF. Ale především proč se v HoF téměř nedá hrát za postavu s jedním povoláním, ale potřebujete Multiclass. (Jedna z mála postav která je ještě co platná i v HoF hře je 1-3lvlPal/xxlvlSorc - bonus na záchrané hody od palacha přes CHARISMA... ale lepší je si to pročíst, třeba i jen pro představu.)

Re: Srdce běsu

Napsal: 23.10.2010 13:23
od valcik
SwaCZa,
pár takýchto powergamerských návodov som preštudoval, ale okrem dvoch-troch zaujímavých tipov ma to vôbec neoslovilo. :-P
Hm, čo sa týka tvojho linku, tam sa ako nevýhody pri rangerovi uvádzajú dve veci:
- nie je vhodný na vytváranie multiclass postáv (s čím súhlasím, rangera treba hrať len s jedným povolaním)
- "Also as SC a ranger is weak as the ranger spell selection is even worse the the PAL spells!" <- Nu, a potom tento strašlivý fakt. Rozhodne sa neoplatí hrať rangera kvôli kúzlam, to je jasné. (Však aj tu sme ho porovnávali najmä s bojovníkom, ak si všimneš.)

Inak tí powergamerskí borci zaradili rangera do kategórie "roleplaying" postáv - ak teda nevytváraš extrémne situácie, ako napríklad obranné číslo 80, ranger sa v družine nestratí. (Stále ho radím medzi silnejšie a veľmi schopné postavy, s ktorými sa mi hralo naozaj dobre. Záleží aj na zložení družiny - ak máš dvoch/troch obrnencov, treba to doložiť postavou, ktorá využije všetky tie parádne ľahké zbroje, ktoré sú v hre. Pri sólo hre by som určite rangera nezvolil.)

Re: Srdce běsu

Napsal: 23.10.2010 14:19
od SwaCZa
valcik píše:...
Inak tí powergamerskí borci zaradili rangera do kategórie "roleplaying" postáv - ak teda nevytváraš extrémne situácie, ako napríklad obranné číslo 80, ranger sa v družine nestratí. (Stále ho radím medzi silnejšie a veľmi schopné postavy, s ktorými sa mi hralo naozaj dobre. Záleží aj na zložení družiny - ak máš dvoch/troch obrnencov, treba to doložiť postavou, ktorá využije všetky tie parádne ľahké zbroje, ktoré sú v hre. Pri sólo hre by som určite rangera nezvolil.)
Nevím co myslíš pojmem "extrémní situace"... podle mě je HoF samo o sobě už docela extrém. Ano jsem především RP hráč a málokdy jsem si stavěl v IWD družinu která by nebyla RP (všelijaké dual-class buildy pro IWD1 a jiné "prasárny" v IWD2).

IWD2 jsem projel s 6-ti člennou RP partou (Pala, Warr, Ranger, Clerik, Mage, Rogue - všechnno single class only) - Cerra sumat jsem získal v potu krve ke konci hry a Final boj s dvojčaty ani nepočítám ty reloady. Faktem je že na rozdíl od BG a IWD1 je luk a ranged boj v IWD2 prostě k ničemu. Když porovnám počet killů Kivana v BG1, s tím co dokázal můj ranger v IWD2... to je k pláči.
Nějaké stackování lvlů abych dostával víc exp jsem tehdy neřešil. Je fakt že to byl nějaký šílený rip jedněch z prvních IWD2 co se dostaly do ČR hned po vydání (ano sypu si popel na hlavu, ale já se na ty IWD2 svého času těšil víc jak na vánoce, a v1.00 je prostě pořád jen polotovar)
Když jsem se po letech k IWD2 vrátil tak jsem si říkal že zkusím ten HoF a tak jsem oprášil staré savy a zjistil že pomalu nedám ani ty gobliny v Targosu. Proto jsem zabrouzdal po netu a našel tudle Powergaming guidu.
Nějakou dobu jsem nehrál a tak ani nevím kam jsem se s novou partou dostal ale musím uznat že je to nebe a dudy...