TES III: Morrowind

Kobky, města i pláně potřebují svého hrdinu (či padoucha). Aneb jeden človíček ve velkých příbězích.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od PostTrauma »

Ještě jsem chtěl dodat, že předmětů je sice spousta, ale na enchant mi po sebrání artefaktů zbyly jen nárameníky (ty jsou na enchant prakticky k ničemu), štít, greaves a nějaké rezervy (tzn. dalo by se sehnat lepší) u oblečení (sukně, kalhoty a róba). A to si myslím, že jsem určitě nenašel všechny artefakty.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re:

Příspěvek od valcik »

Tak, pár dní dozadu som konečne dohral hlavnú líniu úloh, môžem teda hodnotiť.

Hra sa mi páčila, po technickej stránke som nemal žiadne problémy. Program beží stabilne, postava mi cez textúru neprepadla ani jedinýkrát (ako tu viacerí spomenuli) a bol som aj celkom milo prekvapený - na dnešnom priemernom počítači beží hra plynulo i v plných detailoch. Mám edíciu GOTY, inštaloval som teda obidva datadisky a k tomu som popridával iba zopár základných modov:

- Morrowind Visual Pack - Combined, v3.0
Mod pridáva do hry nové priestorové zvuky, ale najmä obsahuje obrovské množstvo hi-res textúr na väčšinu použitých modelov. Dá sa inštalovať už do základnej hry a spolupracuje bezchybne aj s datadiskami.
http://elderscrolls.filefront.com/file/ ... ined;56241

- Jarrod's Bloodmoon texture pack
Jedná sa o nové, nádherné textúry pre krajinu z datadisku Bloodmoon.
http://planetelderscrolls.gamespy.com/V ... ail&id=370

- Morrowind Graphics Extender
Vďaka MGE dokáže hra využívať rôzne pokročilé funkcie grafickej karty, ktoré pôvodne neboli prístupné. Môžte si tak nastaviť vyššie rozlíšenie, zapnúť anizotropické filtrovanie textúr či vyhladzovanie hrán. Program obsahuje aj nové efekty pre hardware shaders - odlesky vody napríklad. Funkcií je tu omnoho viac, treba otestovať. (Okrem toho sa dá cez MGE vygenerovať krajina s neobmedzeným dohľadom, ale to je hardwarovo náročné a na mojej mašinke som si to nemohol dovoliť.)
http://sourceforge.net/projects/morrgraphext/

- okrem toho som stiahol všetky oficiálne pluginy od Bethesdy, našiel som ich približne osem. Jedná sa väčšinou o krátke dobrodružstvá, alebo neobvyklé predmety - dva pluginy pridávajú do obchodov Adamantiovú zbroj bez helmy, helma sa potom dá objaviť v samostatnom dobrodružstve na severe mapy.

Hra mi pripadala príliš jednoduchá, hoci zo začiatku som z každej hrobky prchal ihneď, ako som zazrel ducha. :-)
Zvolil som si postavu spellsworda, preto som sa zapísal súčasne do gildy mágov a rovnako i do gildy bojovníckej. Príbeh ma celkom pohltil, rôzne politické a historické zápletky Morrowindu som odhaľoval s naozajstnou zvedavosťou a hodnotím ich náramne vysoko. (Svedomito som prelúskal každú knihu, na ktorú som natrafil, hehe.) V určitom bode sa ale do hry vkradol istý stereotyp - keď vaša postava dosiahne istú úroveň, hra sa stáva príliš jednoduchou. So slušnými znalosťami alchýmie a so základnými kúzlami už súboje nepredstavujú žiadnu výzvu; jedine ak by ste siahli po niektorom "súbojovom" mode. Okrem toho, mnohé úlohy sú navlas rovnaké, nezaškodilo by trocha rozmanitosti.

Výborne spracovaný je i rozvoj postavy, kedy musíte praktický tréning v teréne dopĺňať plateným výcvikom a pravá zábava potom začne s výrobou vlastných očarovaných predmetov. Zistil som, že očarované daedrické zbrane sú príliš silné, preto som ich nepoužíval a zameral som sa len na výrobu oblečenia, šperkov a zbroje s trvalým magickým efektom na vlastnú postavu. Taká adamantiová helma, ktorá pridáva infravidenie (Night Eye 30) a obnovuje únavu (restore fatigue 2), to je lahôdka. :-)
Carlos píše:Před koncem čas vyplňuje shánění peněz na nejlepší enchant předmětů a lov duší.
Toto som vyriešil jednoducho - našetril som približne 60.000 a pri každom očarovaní som si vybral enchantera, ktorý zároveň aj obchoduje. V inventári som mal prichystané viaceré kamene s uväznenými dušami, ktoré som ihneď po očarovaní predal a získal som tak naspäť celú sumu, ktorú som zaplatil za výrobu predmetu. Problémom bolo teda len našetrenie prvého kapitálu.

..uf, príspevok sa rozrástol, ďalšie podstatné veci teda opíšem neskôr.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od PostTrauma »

valcik: Mně teda hra padala docela pravidelně, v průměru tak dvakrát do hodiny. Přes texturu jsem pak propadával taky pravidelně - vždy ve Vivecu, když jsem skákal z jedné čtvrti do druhé, ale dávám to za vinu prstenu rychlosti (speed +500).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od valcik »

Heh, je pravda, že rýchlosť 500 som nedosahoval nikdy. :lol:
Hral si s datadiskami? Tie ešte opravujú nejaké chyby z pôvodnej hry. Zabudol som spomenúť, že som použil aj neoficiálny patch, možno i to pomohlo k celkovej stabilite; hra mi bežala naozaj parádne.

Neoficiálny patch:
http://www.etherealsoftware.com.au/patch/
Naposledy upravil(a) valcik dne 28.9.2010 10:35, celkem upraveno 1 x.
Ralen
Sigilan
Příspěvky: 32
Registrován: 22.5.2008 22:06

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od Ralen »

PostTrauma píše:...ale dávám to za vinu prstenu rychlosti (speed +500).
Dobře ti tak, to máš za to, že hraješ s takovejmahle cheatama. :-P
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od PostTrauma »

valcik: Hrál jsem s datadisky, patchem a ještě několika add-ony - prsten rychlosti byl jedním z nich.

Ralen: No, bez toho prstenu bych tu hru vůbec nehrál, protože chodit normální rychlostí trvá doslova věky : )

(Mimochodem ten prsten snižuje Security, Sneak, Illusion a Magicku o 500 a HP o 30, navíc postava "hoří", takže je zhoršená viditelnost.)
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od valcik »

Zrejme teda v hre zostali nejaké chyby, aj napriek hromade patchov. Podľa "readme" súboru, hra v určitých situáciách nedokáže ukončiť rozbehnuté a prerušené skripty, ktoré sa potom hromadia v pamäti a robia šarapatu. Zabugované budú ale iba určité kúzla alebo herné situácie, nemusí sa to teda prejaviť pri každej postave. (pomáha, keď sa po každej hodinke hrania celá hra reštartne a spustí znova, ako som sa dočítal)

Hm, mne tá nízka "cestovná" rýchlosť neprekážala, pretože som Morrowind predtým nepoznal a vychutnával som si objavovanie krajiny. Svoju úlohu zohrala aj fantastická muzika, ktorú zložil majster Jeremy Soule. Keď som krátko po východe (herného) slnka vyrazil do otvorenej krajiny, často som nechal postavu chvíľku nehybne stáť, sledoval som nádhernú scenériu, počúval pokojnú, príjemnú hudbu a uchlipkával kafe. :-)
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od PostTrauma »

Abych si užil přírodu, stačila mi první rozehraná postava, se kterou jsem došel pěšky ze Seyda Neen do Balmory. Tento hodinový výlet už nikdy víc : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od valcik »

Do Balmory som zo Seyda Neen putoval dva dni. :mrgreen:
Prenocoval som totiž v Pelagiade, zároveň som navštívil okolité hrobky a preskúmal terén; vyslobodil som skupinku otrokov a stretol som aj nejakých pútnikov s vedľajšou úlohou. Však myslím, že práve toto chceli autori hráčovi ponúknuť - slobodný pohyb po otvorenej krajine, ktorá ukrýva rôzne prekvapenia. Na tom je založená celá hra. Uznávam ale, že s postupom času sa stáva cestovanie nudnejším, najmä v okolí Red Mountain. (Pre skúseného dobrodruha, ktorý už svet Morrowindu pozná, to môže byť otravné.)
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od PostTrauma »

Já jsem putoval přes Hla Oad (ne že by to byl můj záměr). Každopádně nekritizuji pěší chůzi, jsem si vědom výhod, které tato skýtá, problém je v její rychlosti (pomalosti). I s rychlostí 500 (plus moje vlastní rychlost) jsem procházel hrobky, potkával příšery a poutníky (vodit poutníky po světě bylo největší utrpení). Akorát jsem si prstýnek sundával v hrobkách, městech a podobných lokacích.

Musím říct, že po dohrání hlavní linie nemám prachžádnou motivaci pokračovat v datadiscích. Řekl bych "ani mě nehne" : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od valcik »

..mňa ešte láka hra za čistokrvného zlodeja, ale tiež sa do toho nehrniem, 3D prostredie mi príliš nesedí. Jednak ma z toho ešte týždeň boleli oči, no okrem toho sa mi nepáčili ani súboje, tie boli doslova nudné - príliš jednoduché, bez taktiky. Tieto sandboxové RPG sú zábavné len pri prvej hre, keď človek prvýkrát spoznáva a objavuje herný svet spoločne s príbehom. (podobný pocit mám aj z Neverwinter Nights, ktoré ma síce bavilo, ale odohral som to len raz a dvojku vôbec nepoznám.)
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od PostTrauma »

Tady neexistuje nic čistokrevného, stejně nakonec budeš mít všechno na 100 : )

Hm, souboje můžou být zajímavější za mága, ale nijak zvlášť. Řekl bych, že je to hlavně o tom dokázat se v rychlosti trefit do nepřítele a přitom uhýbat. Jak jsi říkal, není to taktický challenge, spíš manévrovací. To mi vadí na FPS.

NWN jsou na tom trochu líp. Dneska jsem si nainstaloval NWN 2 a mám z toho smíšené pocity. Některé věci jsou vylepšené, jiné jsou udělány jinak (zatím nechci říkat hůř, protože je třeba si zvyknout).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Ralen
Sigilan
Příspěvky: 32
Registrován: 22.5.2008 22:06

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od Ralen »

PostTrauma píše:Ralen: No, bez toho prstenu bych tu hru vůbec nehrál, protože chodit normální rychlostí trvá doslova věky : )
Náhodou krajina je v Morrowindu krásná a sama cest je kolikrát zážitkem (v dobrym slova smyslu :) ). A když tě to občas omrzí, tak doprava (ať už ta placená, nebo vlastní kouzla) má docela slušný pokrytí ...no dobře, až na některá ta izolovanější místa, kam když člověk musí cestovat opakovaně, se to někdy může stát otravou, ale k takovýmu extrémnímu řešení jako speed +500 mě to nikdy ještě nedohnalo.
PostTrauma píše:Tady neexistuje nic čistokrevného, stejně nakonec budeš mít všechno na 100 : )
Jak jsem už psal, MW neni o tom, že ho projdeš celej s jednou postavou, hraní za čistý povolání je možná o trošku těžší, ale neni to žádný problém.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od PostTrauma »

Ralen: Doprava je kolikrát pomalejší, než si tam prostě dojít po svých (s rychlostí 500, samozřejmě). Mně ten prsten nepřijde jako extrémní řešení, prostě jen teď nejsem znuděný někde na cestě kolem Red Mountain, ale mám už týden dohráno : )

Hm, ta hra mě určitě nechytla tak, abych ji chtěl hrát víckrát, takže pro mě byla jediná možnost projít celý Morrowind s jednou postavou. (Uvědomuju si, že tím se moje motivace hrát znovu ještě zmenšila.)
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Ralen
Sigilan
Příspěvky: 32
Registrován: 22.5.2008 22:06

Re: TES III: Morrowind

Příspěvek od Ralen »

Pomalejší z pohledu času ve hře, ale na něm přeci moc nezáleží, nejsou tam žádný questy který jsou nějak časově omezený.

Kdo mluví o tom, že by jsi to procházel vícekrát, co takhle projít s bojovym mágem cech bojovníků, mágů a legii, pak si vzít nějakýho zloděje a projít cech zlodějů, Hlaalu a hlavní linii atd. Stejnak se rody navzájem kombinovat nedaj a cech bojovníků se dá zkombinovat s cechem zlodějů jen když se do obou přidáš zároveň (po splnění určitýho questu je pak už nemožný se přidat k těm druhejm). Pro mě bylo hlavní motivací při hraní MW objevování, kterýho vzhledem ke svý velikosti nabízí dost, nabízí toho tolik, že se to všechno nedá objevit na "jedno projití". Třeba hlavní linie - čím víc jsem věděl o historii, která se za tím příběhem skrývá, tím byla zajmavější, čili jsem si ji možná užil ještě víc, když jsem ji pak dělal znovu. Ačkoliv když to hraje člověk poprvý tak ten pocit z toho, že je to všecho uplně nový je taky skvělej, no ale co chci říct je, že je možný si to užít i když to procházim po několikátý.
Odpovědět

Zpět na „Další RPG hry“