Morrowind vs. Oblivion

Kobky, města i pláně potřebují svého hrdinu (či padoucha). Aneb jeden človíček ve velkých příbězích.

Moderátor: sevencreature

čo je lepšie?

Morrowind + Datadisky
20
83%
Oblivion + Datadisky
4
17%
 
Celkem hlasů: 24

Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Morrowind vs. Oblivion

Příspěvek od Jab »

PT: Také se mo nestávalo, že bych propadával. Btw zrovna kouzlem s elementární dmg jde daedric longsword enchantovat až na zranění + 75 na jeden zásah. A to je opravdu hodně moc. Zvláště pokud máš soul stone od Azury a v něm duši Almalexie. Pak má taková zbraň v pohodě minimálně stovky zásahů (přesně 115 pokud nebereš v úvahu doplňování), než se vybije. Přes těch 75 dmg se ale s žádným soulstone nedostaneš. Ale 75 je určitě více než 10 tak prosím neplácej. ;-)
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Morrowind vs. Oblivion

Příspěvek od PostTrauma »

Tak se zdá, že problém byl v mé verzi hry, když vám to tak šlape. To by mě tedy zajímalo, jak se mi dostala do rukou beta.

Jab: Neříkej mi, prosím tě, abych neplácal, potom co se mi snažíš namluvit, že jsem něco viděl jinak, než jsem to viděl. Díky. Jestli tobě šlo očarovat až 75 fire dmg, prosím, ale mně to prostě nešlo. Měl jsem nejlepší soulstone, chytil jsem do něj nějakého velkého bosse, měl kapacitu 4000, použil jsem to na nějakou daedric věc, měl jsem všechny skilly na max, stejně byla většina věcí nedostupná (třeba taková neviditelnost, pokdu si pamatuji).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Morrowind vs. Oblivion

Příspěvek od Jab »

PostTrauma píše:Přijde mi divné, že by existovala nějaká vydaná beta verze, ale možné je, že jsi měl verzi novější nebo patchovanou. /.../ Ale pořád to nejsou jen tyhle dvě věci, akorát je to pět let, co jsem to hrál, tak si další nepamatuju : )
http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Enchant
Ať se vyhneme další neplodné diskuzi. ;-)
Enchantuješ btw z koupených kouzel, ne skillů. Jediný skill, který ti k něčemu je, je enchant. Přirozeně je ale lepší se na něj vykašlat a nechat si enchantovat věci u kouzelníků v mage guild (vždy uspějí a není to zase až tak drahé). Nejlepší soulstone (Azura's Star) má btw neomezenou kapacitu. Druhý nejlepší (Grand) s kapacitou 600 je schopen chytnout Golden Sainty a Ascended Sleepers, kteří už mohou dát i constant efekt. Azura's Star je tam jen kvůli Almalexii a Vivecovi (duše mají 1000 a 1500). V jejich případě se přirozeně constant efekt nevyplatí (lepší je cast when strikes atp.)

P.S. Rovněž ani já nevím, kde bys sehnal betu. Pročež je pro mě pravděpodobnější, že si po pěti letech houbeles pamatuješ (což je pochopitelné) a nadto si zbytečně defenzivní (a prosím neber si to zase osobně).
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Morrowind vs. Oblivion

Příspěvek od PostTrauma »

Jab: Tak jsem si jistý, že jsem měl ten Grand (podle obrázku si to pamatuju) a Golden Saint mi něco říká. Každopádně se mi nepovedlo v enchantovacím menu vytvořit nic moc použitelného. Je možné, že jsem to dělal špatně (když vidím, co v tom je za fígle).

Každopádně jsem propadával podlahou : )

Neberu si to osobně, jen se mi nelíbil tvůj způsob vyjadřování.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Ralen
Sigilan
Příspěvky: 32
Registrován: 22.5.2008 22:06

Re: Morrowind vs. Oblivion

Příspěvek od Ralen »

Podlahou jsem taky párkrát propad, ale pokud pravidelně ukládáš (což je základ, neboť nikdy nevíš, kdy se může co podělat), tak to neni žádnej problém. Ale byly to jen vzácnější případy.
Očarování je v pohodě, pokud teda nechceš něco na způsob kill all enemies on sight, a pokud jó máš nějakou zvrácenou potřebu vlastnit takový silný předměty, tak je tu vždy construction set. ;-)
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Tak nějak mi docházela inspirace pro mod s BGslayerem (ještě ve čtvrtek odesílám podklady, pokud to čteš :-) ), nainstaloval jsem tedy Morrowind a Oblivion.

Srovnávám:
Morrowind
Měl mnohem promakanější prostředí co do detailů jako třeba doprava (tři způsoby - lodě, stilt rideři, mages guild), knihy (nemyslím jejich počet, ale poutavost informací v nich), dokonce i monstra (třeba kwama potvůrky a jejich využívání pro těžení vajec - zaujala mě ta myšlenka), počasí; a vůbec, svět (Morrowind) měl zkrátka logiku. Rovněž příjemné mi přišlo grafické zpracování (s modem mám pocit, že grafika zestárla mnohem méně, nežli Oblivionská). Různorodější části zbroje a jejich rozdělení (i kdyby jen pro tu radost, že můj Orc Barbarian vypadá jakoby právě vylezl z bojové arény - žádný svršek, jen ocelová bagančata a kroužkové spodky). Toulání krajinou nebylo špatné a díky promakané alchymii i relativně zábavné. Obtěžovaly mě časté souboje s Cliff Racery a jinou havětí (namátkou cave rats, ti stříbrní jakoby mravenci) - prostě souboje bez radosti. Neměl jsem radost ze systému dungeonů, jaký autoři zvolili - označil bych jej přinejmenším za nešťastný a hloupý - představoval bych si otevřené jeskyně, odkud můžete oponenty vylákávat ven apod., nicméně akceptuji to jako daň tehdejší technické úrovni. Dialogový systém byl mizerný a v přehršli tématů se jeden snadno ztratil, vyptávat se na cokoli mě vůbec nebavilo. Absolutně blbý co do architektury byl Vivec - katastrofa! Naopak menší městečka a vesničky (včetně hned první lokace) měly kouzlo jakýchsi dark ages ze světa Conana (lidičkové se svými malými, nikterak obzvlášť podstatnými životy; vynikne to třeba v Hla Oad). Systém rodů (Redoran, Telvani, Hlaalu) a systém některých frakcí (Imperial Cult, Imperial Legion, Blades, Camona Tong/Morag Tong) byl promakaný, naproti tomu questy i pozadí klasických guild byl v lepším případě průměrný (Thieves Guild), ale spíš dementní (Fighters Guild, Mages Guild). Výrazně jsem postrádal možnost 'legálně' (zabít někoho a vzít si jeho chýši můžete vždy) vlastnit nemovitost(i). RPG systém ode mě neschytá výtku - geniální vyvážení praktického treninku (boj, čarování) s možností doplnění znalostí u trenérů, bezchybné. Skilly jako 'Speech' či 'Mercantile' mi přišly v podstatě zbytečné a především ve hře se hloupě projevující. Problémem byl level scalling, i když ani zdaleka ne tak velkým jako u nástupce.
87%

Oblivion
V podstatě příliš nevybočuje ze zavedené tradice Elder Scrolls, ale všechno zjednodušuje. Postrádal jsem některé skilly ('Unarmed'). Příjemné vylepšení bylo očarování luků, i když to vedlo (v kombinaci s nadhodnoceným a snadným backstabem) k těžké nerovnováze hry. Nerovnováha je vůbec slovo, které hru dokonale charakterizuje. Morrowind byl kouzelný v možnostech i pro obyčejného bojovníka, Oblivion donutí hráče zamyslet se nadtím, zda by třeba Conan nebo jiný slavný bijec raději neskončil u rybaření - jakmile se vlivem totálně zmršeného level scallingu dostane na vyšší úrovně, musí se kurevsky ohánět a i tak si dost poloaduje (nebo začne krást kdeco, aby si mohl pořídit overpowered meč, což trvá bojovníkovi i tak značně dlouho). Naproti tomu bretonský mág si jede odzačátku do konce v pohodě a jen máloco ho zastaví, podobně to platí i třeba o wood elfím zlodějíčkovi. Hodně mi vadily 'jemné' narážky na soudobou kulturu (ale no tak, Imperial Guard vypadá jako gondorská stráž, dveře do ruin mají znak gondorského stromu), které byly prostě moc časté a okaté. Dialogový systém byl blbý i v Morrowindu, ale Oblivion naskýtá pohled do netušených dimenzí kreténismu. Jako další zápor jmenuji především gamebryo engine, který prostě nezvládá svou úlohu - mrtvoly plachtí vzduchem nebo padají jako pětitunový šutr bez jakékoli jmenovatelné příčiny. Oblivionu dveřní systém jeskyní prostě neodpustím, stejně jako grafiku koní, reálnou neexistenci vousů (stín prostě nejsou vousy, pořádného mrože s nimi nevyrobíte), jeden jediný model postavy (děděk-kulturista, babka-modelka). Díky level scallingu se propadá i systém questů - některé by mohly být opravdu dobré, ale vy máte možnost si je dát na prvních levelech (Aréna by byla přinejmenším zábavná). Lépe vychytaná oproti Morrowindu mi přišla ekonomika (tedy co do uvěřitelnosti). Výtek by bylo víc, ale myslím, že jsem toho vypsal celkem dost. Grafika je skvělá v exteriérech, naopak interiéry a všechny kameny ve hře působí voskovo-plastovým dojmem, katastrofa. Příliš moc podnebných pásem hře nijak nepomáhá v logičnosti a model chování NPC logiku válející se v bolestech ukope k smrti. Stejně jako u Morrowindu - nepochopil jsem, proč se nemohu v hospodě najíst, když je prostřeno. Systém krádeží ("Červená ruka na předmětu - tak to nekoupím, vašnosto.") mě vyloženě urážel, neřkuli sral. Nakonec zmíním dabing - :sick:

70% (ale elfí uši jsou sedřené až běda).

V porovnání vede jednoznačně Morrowind, který měl své chyby, ale Oblivion jim dal galaktickou velikost.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Tarreb
Sigilan
Příspěvky: 752
Registrován: 17.9.2008 16:14

Re: Morrowind vs. Oblivion

Příspěvek od Tarreb »

Carlosi, pěkná recenze, ale na konci... 70%? :-o
Když jsem tu část "Oblivion" četl, tak jsem si říkal - co je to xakru za hroznou hru? IMO by si sedmdesátku zasloužil třeba F2. Přišlo mi, žes na tom nenachal ani nit suchou ( což si mimochodem Oblivion zaslouží ), ale na konci? 70%.
Nebo má tohle
(ale elfí uši jsou sedřené až běda).
znamenat, že si mám od hodnocení něco odečíst? Nechápu.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Díky :-)

Jde o to, že jsem zkritizoval prakticky všechno, co Oblivion přidal nebo chtěl 'vylepšit' či zjednodušit. Ale pod tím nánosem bahna, jež jsem odkrýval je pořád původ v sérii TES, tedy hra v níž se můžeš dokonale vykašlat na všechno, co ti tvůrci připravili a vyrazit na vlastní pěst procházet krajinou, vykašlat se na zbabraný dialogový systém, poněvadž v divočině si moc nepokecáš a do měst se vracet jen s kořistí a k trenérům. Potom je hra poměrně hratelná. Navíc je tam obrovský modový potenciál, pokoušel jsem se hodnotit vanilla verzi, ale pravda je, že jsem ji nikdy nehrál více než dva dny. A stále jsou tam questy, které pobaví (Aid fo Bruma např., Aréna, když dlouho počkáš,...).

To hodnocení znamená, že 70% dávám především proto, že je pod slupkou pořád rozeznatelné jádro TES, jež hru vytahuje z průměru, ale i tak je to jen tak tak.

Btw. Falloutu 2 bych dal 89%, Falloutu 1 93%.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Morrowind vs. Oblivion

Příspěvek od valcik »

Hoci som doteraz Morrowind nehral, už dlho a pozorne sledujem nielen recenzie, ale i rôzne diskusie. Zistil som, že práve najzarytejší fanúšikovia RPG si túto hru náramne pochvaľujú (dokonca i jeden z autorov Cardhalie ju považuje za klenot) a preto som sa odhodlal k činu - dnes mi dorazila kompletná GOTY edícia, ktorá obsahuje aj dva datadisky. Rozhodoval som sa práve medzi Morrowind a Oblivion, nakoniec som však siahol po staršej hre a som na ňu náramne zvedavý.

Carlos, dúfam že si predošlý príspevok napísal naozaj objektívne! :-P
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

valcik: Každá recenze je věcí ryze subjektivní bez ohledu na to, co se ti snaží vecpat herní magazíny. Nicméně je to opravdu hard-core a dlouhodobá zábava. Pozor na to, že po instalaci datadisku Tribunal na tebe zaútočí Dark Brotherhood Assassin a třeba s mágem na prvním levelu to není úplně sranda, takže tento datadisk nainstaluj až o trochu později.
Jestli chceš, můžu ti tu vypsat seznam modifikací, které používám. Jedná se čistě jen o vylepšení (grafická) či přídavky (příšery, domy, questy, apod.), žádná cheatovací mody.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Morrowind vs. Oblivion

Příspěvek od valcik »

..á, vďaka za upozornenie! Spomenutý datadisk Tribunal je tam priložený, zahrám si teda najskôr bez neho. (je tam ešte jeden - tuším Bloodmoon? celé to stálo 4€/120 korún, no nekúp to. tuším je tam priložená aj čeština, ešte som to celé nepreskúmal.)

Ak máš nejaké obľúbené a overené modifikácie, Carlos, budem vďačný za každý tip. Najskôr si vyskúšam samostatnú prvú časť hry, aby som trocha spoznal herný systém a zároveň chcem zistiť, ako sa hra "správa" za normálnych okolností. Teším sa ale na rôzne grafické mody či addony, ktoré si dlhoroční znalci Morrowindu naozaj pochvaľujú. (Prídavky, ktoré menia herný systém, ma príliš nelákajú.)
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Změny herního systému taky neinstaluji, většinou jen na zkoušku.

Jinak grafické addony doporčuji nainstalovat hned, pokud máš větší LCD monitor, jinak je to celkem tortura na oči.

Tribunal a Bloodmoon nainstaluj až budeš mít kolem sedmé úrovně. To bys neměl mít problém. Jestli plánuješ hrát za orka či norda s bojovou specialisací, pak to můžeš nainstalovat klidně hned. Zabití Dark Brotherhood Assassina ti vynese nějaké prašulky do začátku (docela dost). Taky čím dřív to nainstaluješ, tím dřív se objevují předměty z datadisku ;-)
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Morrowind vs. Oblivion

Příspěvek od valcik »

..prvé dojmy sú skvelé! Herný svet je nádherný, na plných detailoch vyzerá hra naozaj fantasticky (s ohľadom na to, kedy vznikla). Toto je RPG presne podľa môjho gusta - bez obmedzení, s dôrazom na vlastné rozhodnutia a voľby; zároveň je tam slušne prepracovaný systém rozvoja postavy. (stále ešte študujem manuál, zatiaľ som nepochopil ani polovicu z ponúkaných možností, hehe. dúfam, že ma nezlikviduje prvý ošklbaný bandita.: ))

Som zvedavý, či narazím na technické chyby, na ktoré sa tu viacerí sťažovali. Osobne si myslím, že finálna, opatchovaná a licencovaná verzia hry sa nedá zrovnávať s nejakou upirátenou kópiou, ktorú upravoval bohviekto bohvieakým spôsobom. Som teda v tomto smere optimista, hoci UBISOFT a Bethesda nepatria medzi moje obľúbené developerské tímy.

Aby som sa vyhol spoilerom, budem nejaký čas túto tému zďaleka obchádzať, no po dohraní doplním podrobný report. :-)
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Re: Morrowind vs. Oblivion

Příspěvek od Carlos »

Žádné podstatné spoilery tu nejsou. Rady do začátku:

1) Neinstaluj češtinu - některé questy nepůjdou dokončit nebo budou chybět správné popisy cesty, což je později dost problém
2) V začátcích se projdi okolní krajinou - nějaké peníze a dobré vybavení a ozkoušení herních systémů se ti bude hodit
3) Hlavní dějovou linku si nech až od vyšších úrovní. Zadání questu pak lépe odpovídá tomu, co potkáš
4) Čti si knihy, většinou stojí za to
5) Nos u sebe jen věci v dobrém poměru cena\výkon
6) Nenos u sebe každý krám, raději si třeba v Balmoře najdi nějakou bednu, kam budeš skladovat předměty - jinak se z inventáře zblázníš
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Ralen
Sigilan
Příspěvky: 32
Registrován: 22.5.2008 22:06

Re: Morrowind vs. Oblivion

Příspěvek od Ralen »

Oba datadisky můžeš nainstalovat hned, ale Tribunla je ideální zaškrtnout v herních modulech až později (nejlépe po dokončení hlavního příběhu Morrowindu) - respektive je dobrý jej před rozehráním hry odškrtnout (myslim, že po instalaci jsou oba datadisky automaticky zapnutý...). Ti vrazi jsou na začátečníka jednak trochu moc tuhý a jednak získat jejich drahý brnění na začátku je skoro až cheat (začínat chudej jak kostelní myš a peníze si zaslouženě vydělat je překrásný pocit), navíc příběh Tribunalu neni uplně logický začínat před příběhem Morrowindu. Co se Bloodmoonu týče tak tam je to uplně jedno (ale je o hodně náročnější a na nízkých levelech tam nemá člověk šanci).
Odpovědět

Zpět na „Další RPG hry“