Dragon Age: Origins

Kobky, města i pláně potřebují svého hrdinu (či padoucha). Aneb jeden človíček ve velkých příbězích.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Podle mého názoru to škodí především tím, že např. v případě ME2 naservírovali neplnohodnotnou hru, kterou bych ohodnotil tak 7,5/10. Člověk pak stojí před jednoduchou volbou - koupit si či nekoupit neúplnou hru? Není rozumější ji stáhnout i s těmi DLCčky, za která platit nehodlám?
Na druhé straně je zase nesporný fakt, že se DLC vyplatí z hlediska vydání hry - díky tomu, že v orig. nedělám tuny obsahu ji mám mnohem rychleji hotovou a rychleji na trhu, pak už jen příjemným tempem (rád bych řekl s prominutím, ale necítím to tak) seru úkoly do hry po jednom. Také se může zdát, že 200,- měsíčně není moc (což není).

Jde mi o to, že zkrátka s tou filosofií nesouhlasím a proto už budu kupovat hry, k nimž jsou plánovaná DL,C až když vyjdou v gold či GOTY edici komplet.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Obrázek

Dnes bych se rád rozloučil s mou dlouholetou společnicí na virtuálních cestách. Dokázala absorbovat můj vztek ze smrti čtyř hardcore charakterů z Diabla II, přečkala i klikfest při předzápisech do školy. Berserk, který mě pravidelně popadá při hraní Dragon Age: Origins však přežít nedokázala.

Nechť je ti v křemíkovém nebi pěkně.

Najde se snad ještě někdo, kdo mi bude tvrdit, že souboje v Dragon Age: Origins nejsou jen o frustraci a vzteku? :evil:
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od CrowX »

Hráš na nejakej ťažšej obtiažnosti? :think:
Boje by som skôr definoval ako neuveriteľne otravné. Myslím, že celú skupinku my zabili iba pár krát, takže netuším prečo ťa dohnali k likvidácii myšky. :eh:
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Hraju za bojovníka na obtížnost normal, ale neopatchovanou verzi. Dnes si stáhnu patche, protože tohle je opravdu frutstrující. A, ano, otravné.

Mně vychcípala skupina nesčetněkrát. Jde o to, že ten debilní WoW systém mě neuvěřitelně štve. Nebaví mě co chvíli naklikávat používání speciálních schopností a kouzel. Nicméně i tak je z mého pohledu hra obtížná. Dnes to patchnu a uvidíme dál.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od MCZ »

Carlos: boje jsou v opatchované verzi v pohodě, ty řadové teda spíše otravné (jak píše CrowX).
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

To si myslí všichni, ale já měl opravdu obrovské problémy. Prostě jsem to jel (já idiot věřil prohlášením Bioware) jako bych hrál Baldur's Gate, ale opravdu je to spíš World of Warcraft, akorát s tím rozdílem, že místo jedné ovládám čtyři postavy, pročež zřejmě přidali pauzy. No a mě zkrátka nebaví naklikávat každou schopnost co tři vteřiny neustále znovu.

Mimoto je hra strašně nevybalancovaná - válečník s obouruční zbraní je téměř k ničemu. Taky je hloupé, že si nelze nijak komplexněji spravovat postavu - vedl jsem si lidského bojovníka s obouručními zbraněmi, ale chtěl jsem, aby zároveň nepřišel o žádné dialogové volby, tak jsem trochu dopoval i lstivost, ale jsou to body, které kriticky chybí jinde.

Nicméně mám už hru patchnutou a s elfím bojovníkem specializovaným na boj dvěma zbraněmi už to jde o poznání lépe. Ačkoli nemohu říct, že by mě to bavilo :-?
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re:

Příspěvek od HiHi789 »

Carlos píše:Hraju za bojovníka na obtížnost normal, ale neopatchovanou verzi. Dnes si stáhnu patche, protože tohle je opravdu frutstrující. A, ano, otravné.

Mně vychcípala skupina nesčetněkrát. Jde o to, že ten debilní WoW systém mě neuvěřitelně štve. Nebaví mě co chvíli naklikávat používání speciálních schopností a kouzel. Nicméně i tak je z mého pohledu hra obtížná. Dnes to patchnu a uvidíme dál.
Ten "WoW" systém mělo i "pár" rpg před WoW. :)
Jinak škoda myšky. Naštěstí je to jen stovková geniuska (Chápu, její hodnota vzhledem k strávenému času s ní nevyčíslitelná). Já rozflákal u Risenu DeathAddera. :boohoo:
Naposledy upravil(a) HiHi789 dne 26.9.2010 21:03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re:

Příspěvek od HiHi789 »

Carlos píše:To si myslí všichni, ale já měl opravdu obrovské problémy. Prostě jsem to jel (já idiot věřil prohlášením Bioware) jako bych hrál Baldur's Gate, ale opravdu je to spíš World of Warcraft, akorát s tím rozdílem, že místo jedné ovládám čtyři postavy, pročež zřejmě přidali pauzy. No a mě zkrátka nebaví naklikávat každou schopnost co tři vteřiny neustále znovu.

Mimoto je hra strašně nevybalancovaná - válečník s obouruční zbraní je téměř k ničemu. Taky je hloupé, že si nelze nijak komplexněji spravovat postavu - vedl jsem si lidského bojovníka s obouručními zbraněmi, ale chtěl jsem, aby zároveň nepřišel o žádné dialogové volby, tak jsem trochu dopoval i lstivost, ale jsou to body, které kriticky chybí jinde.

Nicméně mám už hru patchnutou a s elfím bojovníkem specializovaným na boj dvěma zbraněmi už to jde o poznání lépe. Ačkoli nemohu říct, že by mě to bavilo :-?
Válečník s obouručákem není k ničemu! Je nejzábavnější možností, ale hraní s ním patří k těžším. Lsitivost stačí dopovat pouze k získání všech čtyř úrovní převědčování.
Nemůžu uvěřit, že v Diablu tak valíš a Dragon Age ti dalo na prdel. :think:
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Ono Diablo za barbara je pořád pohoda, protože ti stačí 3-4 speciální vlastnosti a dotáhneš to v cajku i na nightnare (leap, double swing (whirlwind), shout potion a ještě ten shout, co zdvojnásobí obranu). Ty efekty vydrží relativně dlouho a pořád máš na starost pouze jednu postavu. Navíc mají ty vlastnosti jasný efekt proti extrémně slabým soupeřům. A to zkrátka v DA:O není.

Jinak možná je ten válečník s obouruční zbraní k něčemu, ale ne jako start ve stylu BG. Rozehrál jsem si (znovu!) hru přesně tak, jak by to asi mělo být - elf dual (lehká), další v pořadí bude člověk lotr (normal), potom elfka čaroděj (určitě normal) a nakonec trpaslík bojovník se štítem (těžká).

Vzhledem k tomu, že k DA:O bude víc dílů, tak se ten debilní WoWkařský systém naučit zkrátka musím a vzhledem k tomu, že mě hra těší, pokud přistoupím na ta hloupá bojová pravidla, tak to ani nebude ztráta času. Takže tak.

Jinak popis hry je absolutně mimo - zatímco hype tvrdí, že jde o duchovního nástupce BG, tak jde paradoxně o duchovního (offline) nástupce WoW, co se bojů (a spousty dalších věcí) týká. Úsměvné, když si vzpomenu na rivalitu mezi D2 a BG2.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od HiHi789 »

Drakensang - duchovní nástupce WoW. Promiň Carlosi, ale nějak mi to nejde přes držku. Pořádný rpg hráč se musí vyrovnat s nesčetně systémy, protože každá druhá ho má jiný. Neříkej mi, že sis ještě nezvykl.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Ale mně je přece jedno, kdo je čí duchovní nástupce. Neopíral jsem se o slova vyřčená autory, ale parafrázoval jsem jejich prohlášení: "DA:O je duchovním nástupce BG." do příměru, který mnohem lépe odpovídá - mělkostí herního/bojového systému je to prostě WoW a tečka. Vím, že jsi se v této diskusi už docela ohnivě hádal s jinými, ale kdo má oči a především tomu neholduje, pozná WoW na sto honů. Já ho nesnáším.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re:

Příspěvek od HiHi789 »

Carlos píše:Ale mně je přece jedno, kdo je čí duchovní nástupce. Neopíral jsem se o slova vyřčená autory, ale parafrázoval jsem jejich prohlášení: "DA:O je duchovním nástupce BG." do příměru, který mnohem lépe odpovídá - mělkostí herního/bojového systému je to prostě WoW a tečka. Vím, že jsi se v této diskusi už docela ohnivě hádal s jinými, ale kdo má oči a především tomu neholduje, pozná WoW na sto honů. Já ho nesnáším.
No já mám takový pocit, že ho vidíš za každým kamenem. Nehrál jsem WoW a ani nehodlám, ale zato mám na kontě "pár" starších her, a tedy mohu porovnat. Nícméně soubojový systém je pro mě až to druhé a tím hlavním je rp, které má DAO celkem propracované (samozřejmě mu do PT nebo Fallouta nějaká ta úroveň zbývá).
Mimochodem, autoři nepsali, v jakém ohledu jde o duchovního nástupce BG. Většina si představí AD&D, ale může to znamenat cokoli. Myslím, že se k tomu vyjadřovali, ale nějak si nevybavuju detaily. Podobné kecy pouštím z hlavy, protože narozdíl jiných nejsem důvěřivý naivka a znám rukopis Bioware.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Tak bylo mi samozřejmě jasné, že D&D se nekoná, čili jsem si byl vědom toho, že souboje budou jinak. Ale když už si udělali relativně fungující systém pro KOTOR, nechápu proč jej nevyužili.

No a jinou, ani vzdálenou, podobnost s BG zkrátka nevidím. DA:O má srovnatelně napsané postavy jako BG, ale dospěleji (v tom podle mě vyhrává), ale tím asi končíme s jakoukoli výraznější podobností.

Čili to pro mě bylo opravdu plané vyjádření, které jsou s notnou dávkou hořkosti parafrázoval do: "Jde o duchovního (offline) nástupce WoW." Avšak WoW jsem použil jen jako matadora současných MMO, které navíc oplývá i relativně kvalitní dějovou linkou, v podstatě totožným vývojem postav a bojovým systémem (well, u DA:O je implementovaná pausa jen kvůli tomu, že postavy jsou čtyři) - čili má DA:O mnohem více společného s WoW než s BG. Ale místo WoW si můžeš představit třeba i Lineage nebo podobné.
Můj závěr je, že hra má totiž mnohem více společného s multiplayerově orientovanými hrami než s svou údajnou (a především primárně single) předlohou - tedy BG. Ona má mnohem více společného s onlajnovkami či akčňárnami (typu třeba IWD, i když tam opatrně) než s BG - když si porovnám poměr hustoty adventure-RPG částí s akčními částmi.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Dragon Age: Origins

Příspěvek od HiHi789 »

NwN tě kompletně minulo? Bojový systém v Kotoru je až na nějaké drobné odlišnosti totožný a ten DA z něj určitě taky částečně vychází.
S akčností nevím, jak to myslíš. V BG je víc hádanek a lepší předměty, ale rp je drobet slabší. Divím se, že ti nevadil datadisk Throne of Bhaal, protože ten akčnější než IWD2 a to je co říct.
Stejně tyhle spory a brečení nechápu. Rpg je příliš málo, než abychom si nějak mohli vymýšlet. Navíc už mám těch, co si předtavují rp jako sofistikovanou taktickou rubačku, plné zuby.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

HiHi789 píše: Navíc už mám těch, co si předtavují rp jako sofistikovanou taktickou rubačku, plné zuby.
Jenomže RPG jsou primárně sofistikovaná taktická hra - vezmi si PnP počátky.

NWN mě neminulo, bohužel. Dle mého názoru je (první díl) vůbec nejhorší RPG, co kdy opustilo brány Bioware, co do singleplayerového hraní - orientace na mulťák byla až přespříliš patrná a imo nedokázali najít vhodný poměr mezi hrou jednoho a více hráčů.

Drobné odlišnosti bojového systému KOTORu tedy zřejmě udělaly dobrý výsledek (resp. ten upgrade z NWN), narozdíl od těch z DA:O. Jak jsem slíbil, tak jsem splnil a naučil se DA:O hrát a zvykl jsem si na ta pravidla a nyní souhlasím s tím, že je hra jednoduchá - 90% soupeřů vylákáš do užších prostor a zbytek kydlíš v podstatě ve stylu začátečníků v BG (aneb i já, když jsem začínal jsem vodil Firkraaga dokola a ubil ho jen zbraněmi nablízko - po mnoha loadech). Nic to však nemění na tom, že jsou ty souboje otravné, nudné a od chvíle, co jsem si je osvojil, i hloupé.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Odpovědět

Zpět na „Další RPG hry“