Mass Effect 2

Kobky, města i pláně potřebují svého hrdinu (či padoucha). Aneb jeden človíček ve velkých příbězích.

Moderátor: sevencreature

Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Mass Effect 2

Příspěvek od HiHi789 »

Alien: Oh. Přehlédl jsem. Mně se to hned nezdálo, že by byl ME2 pouze přejmenový svět SW (KotORu). A i u jedničky jsem zaregistroval podobnost jen ve vesmíru, spoustě ras (tady by se dala najít s pár promile alkoholu v krvi příbuznost i s Baldurs Gate) a nechutné otravnosti (narozdíl od kotoru jen v nepoviných misích). Mimochodem rpg přece nejsou jen propracovaný inventář se spoustou předmětů a tabulky. Proto se tomuto typu her neříká role playing game.
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Re: Mass Effect 2

Příspěvek od AlieN »

HiHi789 píše:Alien: Oh. Přehlédl jsem. Mně se to hned nezdálo, že by byl ME2 pouze přejmenový svět SW (KotORu). A i u jedničky jsem zaregistroval podobnost jen ve vesmíru, spoustě ras (tady by se dala najít s pár promile alkoholu v krvi příbuznost i s Baldurs Gate) a nechutné otravnosti (narozdíl od kotoru jen v nepoviných misích). Mimochodem rpg přece nejsou jen propracovaný inventář se spoustou předmětů a tabulky. Proto se tomuto typu her neříká role playing game.
Podobnosti jsou tam prakticky všude - spectre=jedi, bionika=síla, Citadel=Coruscant, (mohl bych říct i Geth=Sith, ale... to jsou prostě záporáci), svět (z toho co jsem zatím navštívil) vypadá stejně včetně stylu level designu a až na jiný bojový systém a ořezání RPG prvků na naprosté minimum se i velice podobně hraje... btw když jsem zjistil že ME je dělaný na UT3 enginu tak jsem byl upřímně zděšen, předtím bych klidně přísahal na to že je to jen lehce zmodifikovaný Aurora engine (KotOR, NWN, Witcher)

Role Plaing znamená že budu hrát nějakou svou roli a postupovat hrou tak jak já uznám za vhodné a ne jak mě k tomu donutí hra - tuto možnosti jsem v Mass Effectu zatím nenašel. Nelinearita v něm zdá se je jen v rámci pár vedlejších úkolů a pár rozhovorů což myslím i Carlos potvrzuje... pokud se mýlím a mohu ve hře udělat i rozhodnutí nějak výrazněji ovlivňující i hlavní příběh tak mě opravte.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Mass Effect 2

Příspěvek od HiHi789 »

Já ti nevím, aliene, ale dělat rovnítko mezi jedi a spektrami mi nepřijde úplně košer. Zas tak svět Hvězdných válek neznám, ale z toho, co jsem pochytil, usuzuji, že k sobě mají asi tak blízko jako agenti Mossadu k rytířům krále Artuše (a to jim musím přiřknout jisté magické schopnosti). Daleko blíže k nim mají asarijské justikárky. Ty si obrazy z obou světů prostě rveš do svých předem připravených rámů a kde něco nesedí, tam to ořízneš nebo domaluješ.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

AlieN: Co se týká enginu, tak je přece na první pohled jasné, že to není ta starobylá aurora. Jde samozřejmě o to, na jaké detaily hraješ (já doma hrál na střední a i tak je vidět obrovský rozdíl, na vysoké je to nesrovnatelné). Co se té nelinearity týká, samotným příběhem skutečně otřeseš až před finálním bojem. Pak jsou tam některé dílčí volby, z nichž nejméně jedna je poměrně zásadního charakteru. Já osobně mám rád spíš ty malé detaily, kterými profiluješ svou postavu - questy jako fanoušek, vzpomínky atd. Třeba podporovat xenofoby je docela zajímavé a sledovat potom reakce postav o to zajímavější. Dobrý byl také rozhovor s reportérkou.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Mass Effect 2

Příspěvek od HiHi789 »

Žes to připomněl. Každé rozhodnutí (i ta drobná) se přenášejí do druhého dílu.
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Re: Mass Effect 2

Příspěvek od AlieN »

HiHi789 píše:Já ti nevím, aliene, ale dělat rovnítko mezi jedi a spektrami mi nepřijde úplně košer. Zas tak svět Hvězdných válek neznám, ale z toho, co jsem pochytil, usuzuji, že k sobě mají asi tak blízko jako agenti Mossadu k rytířům krále Artuše (a to jim musím přiřknout jisté magické schopnosti). Daleko blíže k nim mají asarijské justikárky. Ty si obrazy z obou světů prostě rveš do svých předem připravených rámů a kde něco nesedí, tam to ořízneš nebo domaluješ.
Rovnítko je nadsazené, úplně shodní nejsou, ale ta podobnost je tam i v tomto obrovská, včetně toho jaký mají v tom světě Spektry význam a zdá se i jak se k nim chovají ostatní. A stejně jako v KotORu se s povýšením na ně mohou postavy začít zlepšovat ve speciálních schopnostech a mají masivní bonusy navíc... jen ten lightsaber jim chybí.
Neberu tu podobnost jako nějak tragický zápor (byť je to sebevykrádání), vždyť ostatně i skoro všechny fantasy RPG se odehrávájí v jednom a tom samém světě, jen se ten svět vždy jmenuje jinak a je v něm pár modifikací. Ale vážně kroutím hlavou nad tím že to nebije do očí nikoho kromě mě, ba dokonce jste schopní ten svět označit za originální.. :roll:

Carlos píše:AlieN: Co se týká enginu, tak je přece na první pohled jasné, že to není ta starobylá aurora. Jde samozřejmě o to, na jaké detaily hraješ (já doma hrál na střední a i tak je vidět obrovský rozdíl, na vysoké je to nesrovnatelné). Co se té nelinearity týká, samotným příběhem skutečně otřeseš až před finálním bojem. Pak jsou tam některé dílčí volby, z nichž nejméně jedna je poměrně zásadního charakteru. Já osobně mám rád spíš ty malé detaily, kterými profiluješ svou postavu - questy jako fanoušek, vzpomínky atd. Třeba podporovat xenofoby je docela zajímavé a sledovat potom reakce postav o to zajímavější. Dobrý byl také rozhovor s reportérkou.
Nemluvím přímo o technologickém zlepšení (i Aurora se od první NWN k Zaklínači dost dramaticky zlepšila), ale o stylu grafiky a hry celkově. Grafiku mám doma bohužel značně osekanou, takže větší rozdíl tam je vidět jen v detailech postav a implementaci DOF.

HiHi789 píše:Žes to připomněl. Každé rozhodnutí (i ta drobná) se přenášejí do druhého dílu.
Pokud by se to na dvojce nějak výrazně projevovalo, tak by to ovšem bylo skvělé.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Počkej, kdo jej označil za originální? Já se považuju za hodně velkého fanouška Mass Effectu, uznávám společenskému uspořádání jeho univerza jistou originalitu, ale jinak je vcelku patrné, že v lecčems se inspiroval (řečeno jemně). Některé věci jsou jinak, pro mě mnohdy zajímavěji než u SW, ale všiml jsem si toho už v době, kdy jsem viděl pouze Epizody IV-VI (což mimochodem není vůbec dávno).
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Re: Mass Effect 2

Příspěvek od AlieN »

Carlos píše: především nově vymyšlený vesmír (ani Star Wars, ani Star Trek).
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Je pravda, že to zní blbě, ale že ten vesmír je přejmenovaný, jsem uvedl v následujícím příspěvku. Netvrdil jsem, že je originální, ale že je nový - za tím si stojím.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Mass Effect 2

Příspěvek od HiHi789 »

Alien: Eee... Takže, když mají lidi ze spekter respekt a po přijetí do jejich řad dostaneš nějaké ty bonusy ke schopnostem, tak jsou vlastně skoro jako jedi? Mně to sedí i na Letohradskou devítku. ;)
Co se týče přenesení rozhodnutí do dalšího dílu... Některá o sobě dají vědět pouze pomocí emailů či zpráv v rádiu a televizi, jiná reakcemi zainteresovaných postav. Ale je toho fakt hodně. Každá prkotina.
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Re: Mass Effect 2

Příspěvek od AlieN »

HiHi789 píše:Alien: Eee... Takže, když mají lidi ze spekter respekt a po přijetí do jejich řad dostaneš nějaké ty bonusy ke schopnostem, tak jsou vlastně skoro jako jedi? Mně to sedí i na Letohradskou devítku. ;)
Letohradská devítka není elitní výběrová organizace starající se o pořádek v celém vesmíru, která se zodpovídá pouze Galaktické Radě ;-)
Uživatelský avatar
Dreamer
Sigilan
Příspěvky: 6
Registrován: 10.2.2010 18:55
Bydliště: Podkrušnohoří
Kontaktovat uživatele:

Re: Mass Effect 2

Příspěvek od Dreamer »

Star Wars mi to připomíná jen díky těm biotickým silám. A Spektry jsou zase podobní Šedým strážcům z Dragon Age.
Do not be afraid of going slowly. Be only afraid of standing still.
Uživatelský avatar
HiHi789
Sigilan
Příspěvky: 129
Registrován: 13.3.2009 23:27
Bydliště: Nepovím a nepovím.

Re: Mass Effect 2

Příspěvek od HiHi789 »

AlieN píše:
HiHi789 píše:Alien: Eee... Takže, když mají lidi ze spekter respekt a po přijetí do jejich řad dostaneš nějaké ty bonusy ke schopnostem, tak jsou vlastně skoro jako jedi? Mně to sedí i na Letohradskou devítku. ;)
Letohradská devítka není elitní výběrová organizace starající se o pořádek v celém vesmíru, která se zodpovídá pouze Galaktické Radě ;-)
Pořád to dře. Spektry nejsou žádní rytíři dobra, co se odmalička učí používat Sílu. Spíš něco jako agenti.
Dreamer: To spíš.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Jednotlivé hry od Bioware/Obsidianu jsou ve leccčems velmi podobné. Není tedy divu, že v DA:O je podobná frakce jako v Mass Effectu.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
Dreamer
Sigilan
Příspěvky: 6
Registrován: 10.2.2010 18:55
Bydliště: Podkrušnohoří
Kontaktovat uživatele:

Re: Mass Effect 2

Příspěvek od Dreamer »

Já se právě vůbec nedivím. Oni se navzájem inspirují v mnoha věcech. V chybách třeba taky. :-)
Do not be afraid of going slowly. Be only afraid of standing still.
Odpovědět

Zpět na „Další RPG hry“