Nejasná zpráva o PragoConu 2006

Netušíte, co je to THAC0, AC, 1k6, tah, iniciativa, rychlost zbraně nebo sesílání kouzla, ...? Tady určitě naleznete odpověď.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tokkar
Dabus
Příspěvky: 1737
Registrován: 26.9.2005 11:28
Bydliště: cerna O.....a cerna

Nejasná zpráva o PragoConu 2006

Příspěvek od Tokkar »

Už je tomu tak, že Praha stověžatá, city of The Czech Republic, musela se ve dnech minulého víkendu obávati nejhoršího. Uvnitř jejích hradeb konal se totiž slet nejrůznější havěti z celého multivesmíru - PragoCon 2006.
Avizovaná akce probíhala na půdě ZŠ Beníta Juareze v Dejvicích. Není půda jako půda. A tak jste od sklepa až po půdu mohli narazit na čarodějnice, samuraje, ufony i ztepilé školačky. V hodinách nočních se pak dále objevovali i upíři. Zbytek osazenstva se tak raději zakukloval do svých spacáků, pokud ovšem vytrvale nejuchal.

Mezi tyto obyvatele jsem se zařadil v pátek kolem hodiny sedmnácté. Byl jsem označkován slušivým páskem na mém předloktí. Dále jsem nafasoval program akcí a také knížku s povídkami, které v předchozím ročníku literární soutěže patřily k těm lepším. Jelikož jsem musel spěchat na jednu veledůležitou akcičku, nezdržoval jsem se příliš a změnil lokaci. Takže vlastně nevím, co se tam večer semlelo.

Když jsem vrátil kolem šesté hodiny ranní, bylo relativně ticho. Témeř všichni byli zakuklení. A to všude. Po chodbách, na schodech, ve třídách i pod stoly. Raději jsem se zakuklil také a vychutnal si 2 hodiny spánku, přerušovaného občasným pošupováním všudypřítomných židlí. Definitivně mě vytáhl z teplého pelíšku Ajantis svým neodbytných telefonem. Po několika telefonátech jsme se konečně na "KULAŤÁKU" sešli a vyrazili nejprve do bistra, poněkud připomínajícího doby minulé, na něco k snědku.

V 9:00 měl začínat program v sekci DnD, kterou jsme hodlali poctít svou návštěvou. Hlavními protagonisty (přednášejícími) byli pražští SEB, Dalcor a jeho bratr Jiron. Dále pánové z Brna a okolí - Conlai, Markus, Pyrimidin, Fritzs. Také Bazi kdovíodkud a ještě pár dalších, jimž se omlouvám, že jsem si jejich jména nezapamatoval. Zkrátka a dobře především chlapíci z CzechDnD.

Ale zpět na sál. Avizovaný začátek SEBovy přednášky se poněkud protáhl.
Námětem byl herní systém d20. SEB se sice věnoval historii herních systemů, jejich licencování a nasazení v praxi, ale bohužel jsme se toho nedozvěděli moc o systému d20 samotném, ani o rozdílech vzhledem k systémům ostatním. Zmínil několik nových settingů, které právě d20 používají. Asi nejvíce zaujal Blue Rose. Snad jsme dobře pochopili, že volnější licencování i jednotnost systému d20 mu umožní rychlý rozvoj na úkor poněkud svázanějších systémů starších (ADnD). Bližší informace doufejme najdete na relativně novém webu http://www.d20.cz.

Následné 2 hodiny jsme strávili čekáním na slíbený začátek dalšího programu. Hlavní pořadatelé totiž vytiskli špatně informace o začátku dalších přednášek. Ajantis se prozíravě prospal a já jen tak zevloval, pročítal a prohlížel úžasné anglické originály všelikých manuálů.
Nejhezčí byl Monsters Guide. Také jsem zavedl hovor s pár lidmi od fochu.

V poledne to konečně vypuklo. Následovala hodina a půl rozborů a výkladů k jednotlivým settingům s názvem Světy Wizards of the Coasts.
Začalo tím nejstarším, kterým veškeré DnD nastartovalo - Greyhawkem. Z něhož si bohužel moc nepamatuji a tak se tímto Quadelzarovi omlouvám. Sorry.
Pak se zpočátku velmi ostýchavě ujal slova Dalcor, ale postupně se rozjel jako paladin bez bázně a hany. Rozpovídal se o svém oblíbeném Dragonlance. O jeho světě, historii, systému magie a hrdinech.
Dále jedním vrzem rozpytval Forgetten Realms. Vyzdvihl jeho komerční kýčovistost nabízející v přemíře vše, čeho se jen hráči zachce. Spousty potvor na každém čtverečním metru, magické předměty pod každým drnem a říše trvající tisíce let bez závažnějších změn.
Vynechám několik nepodporováných settingů, které Dalcor v rychlosti prolétl. Snad jen stručné Dalcorovo shrnutí: "Elf a trpaslík kam se podíváš, pan Tolkien se v hrobě obrací".
A předám slovo dalším. Těmi byli Bazi a jeho spolupřednášející Tůma.
Tak ti dva si vzali na paškál Ebberon. To je setting relativně nový a inovativní. Jeho světy používají magickou pseudotechnologii, takže zde můžete cestovat vlakem, létat letadlem (či spíše vzducholoděmi). Jídlo skladovat v lednici a prádlo prát v pračce. Hlavním zdrojem energie je zde magie. Ovšem těch, kdo se zde mohou stát mágy, je opravdu málo. A když už na tom trváte, musíte projít magickou zkouškou, kterou hned tak někdo živý neprojde. Takže si radši kupte automatickou magickou rychlopalnou kuši a vesele žijte dál.
Dalším řečníkem byl Markus a rozebral další unikátní setting Ravenloft.
Ten je určen všem, kteří mají rádi upíry a horory.

A pak již přišel čas na hřeb dne a tím byl Planescape. Detailního popisu tohoto settingu se opět chopil Markus. Tento setting boří mnoho zavedeného ze starších settingů. Již není jeden svět a jeden vesmír, ale mnoho světů a mnoho vesmírů, které jsou sdruženy v základní sféře.
Ale není jen jedna sféra, anobrž mnoho dalších elemetálních (Vnitřních) (16) a Vnějších (16). Ty jsou obývány mnoha neskutečnými bytostmi užasné síly a moci. Spojeny jsou nehmotnými sférami Astrálu a Etéru, které je tak navzájem propojují. A nadevším ční ve středu Mimozemí nekonečně vysoká hora, nad jejímž vrcholkem trůní střed všehomíra - Sigil - město portálů. Město, kam jednou dospějí všechny bytosti ze všech světů a sfér.
Město, kde se také všechny světy a sféry potkávají. Zde na Sigilu je možné všechno a všechno je jinak, než jsme zvyklí. Je to soužití bytostí ze všech světů a působení vlivů všech sfér. To je Planescape. Zajímavé téma zpracoval Markus, za vyborného Conlaiova přihazování, opravdu brilantně.

Po přestávce se rozjel blok OpenGaming hraní.
Dalcor s Jironem vedli družinu týpků světem Dragonlance. Příběh se rozvíjel slibně, jeden hošan však hru tak trochu sabotoval. Dalcor to psychicky nevydržel a se slovy "Zab je" předal kormidlo Jironovi. A ten je zabil. To víte, proti drakovi obvykle nemáte moc šancí.

Opravdu jsem těšil na večer, kdy se chystala akce "DýeMové sobě".
Jako odměnu za tvrdou práci (asi 10 OG her) si připravili dobrodružství ve světe Planescapu. Nakonec jsem měl obrovské štěstí a místo pozorovatele jsem se mohl stát hráčem. Někteří DMové dali přednost manga projekcím, a na mě tak zbylo místečko v družině. Byla to paráda. Rozhodně to nebylo dobrodružství, tak jak ho známe z klasických PC her ve světe FR. Naši hrdinové byli hrdiny jen slovem. Jinak to byla skupinka budižkničemů, která zkazila, na co přišla. Byla to prostě stráášnááá prdel. Šklebili jsme se od začátku do konce. A veřejně tady vyznávám, že Markus a Conlai jsou sqělí DMs. Snad ten příběh sepíšou a zveřejní, jak tak trochu slíbili.
O mnohém svědčí i to, že hra trvala několik hodin a pak jsme si o ní ještě dlouho do noci povídali.

Pak brňaci začali balit a vyrazili na cestu domů. Suma sumárum spát jsem šel v pět ráno. Před desátou ranní jsem se vzbudil. DnD ansábl se ztenčil na 4 přeživší.

Domů se mi ještě nechtělo, a tak jsem společně s Bazim vyrazil na RPG scénu. Reinita měla přednášku o RPG settingu In Nomine. Tento setting se odehrává na zemi, v pekle i na nebi. Hlavními protagonisty jsou andělé i démoni a jde jim predevším o udržení či narušení Symfonie. Hlavními mocenskými prostředky jsou magická slova a písně. Bůh jejich tvůrce, se jim do práce neplete. A tak není anděl jako anděl, ani démon jako démon.
Slovy přednášející: "Líbí se mi, že i andělé jsou někdy pěkný svině."
Tohle by asi bylo něco pro Vampirii.

No a následoval poslední bod programu. Diskuzní přednáška na téma "Vliv hraní LARPů na běžný život?" v podání Ioreth. V životě jsem LARP nehrál, ale bylo rozhodně zábavné sledovat, co všechno se může šustnoust v životě zažraného LARPisty. Ioreth rozšiřovala na PragoConu anketu a v té přednášce uváděla předběžné výsledky. Obsah dvouhodinové diskuze se širokým obecenstvem nemohu dost dobře předat. Tak snad pár útržků.
Matka byla opravdu překvapená, když v kapse mých kalhot našla psaníčko s nápisem KOKAIN. Zničila ho. Ještě více byla překvapená, když jsem ji řekl: "Cos to udělala, víš kolik mě to stálo!".
Jdu do akce a na otázku: Kdy se vrátíš? jsem matce odvětila asi ve 12. Přišla jsem ve tři. Večer bylo dost obtížné přesvědčit matku, aby mě pustila zas.
Další zajímavá otázka zvídavé matky: "A co tam budeš v noci dělat?" a ještě zajímavější dcerunčina odpověď: "Ale jdem dělat na Vítkov takový menší rituál a já tam musím být, protože budu oběť, to by mi kluci neodpustili."
Jeden LARPista velmi okatě vsunul v metru do odpadkového koše balíček s nápisem "Atomová bomba". A že nevíte, co z toho bylo. Velké povyražení a od těch dob už na koše v pražském metru nenarazíte.
Nejen veselé příběhy však můžete při LARPu zažít.
Čekali tři LARP nájemní vrazi na svou obět nad podchodem. Dostali echo, že obět přichází. Zapomněli jim však oznámit, že nejprve vyjde z podchodu civil. Čekali tedy ve střehu, se zbraněmi připravenými ke střelbě, když tu vyšel civil arabského vzezření s turbanem na hlavě. Jakmile je zahlédl, skočil zpět do podchodu a navyklým pohybem ruky šahal pod plášť. Naštěstí si uvědomil amaterismus svých protivníků a tak je jen s pohrdlivým úsměškem a zlým pohledem ohodnotil a dál pokračoval ve své cestě. Asi si dovete představit, že v našich vrazích by se krve nedořezal.
LARPisté se dočkali mnoha rad od ostatních kolegů, jak řešit problémové situace s rodiči, zaměstnavateli i ve škole. Shrnuto a podtrženo, vliv hraní LARPů na všední život je značný. Zda k horšímu či k lepšímu se dozvíme po vyhodnocení ankety.

A tím PragoCon skončil. Alespoň pro mne.

No a teď trochu vážněji. Shrnu zde základní fakta.
PragoCon se konal ve velké budově místní školy, která byla na docela výhodném místě v Praze, takže nebyl problém ji najít, popřípadě u ní i zaparkovat. Organizátoři také vyšli vstříc účastníkům z daleka a za 25kč na noc bylo možné přímo v budově přespat. Vstupné na místě bylo 300kč, při včasné registraci pouze 200. Přesto šlo do budovy projít klidně i bez zaplacení a uvnitř už nikdo vstupenky nekontroloval.
V budově bylo zřízeno non-stop občerstvení.
Bylo možno si zakoupit mnohou fantasy, sci-fi i jinou literaturu v improvizovaných stáncích.
Na své si přišli příznivci Xeny, Hvězdné brány, Hvězdných válek, manga i Harryho Pottera.
I hráči si přišli na své, a to hráči Dračího doupěte, DnD, RPG a LARPu.
Proběhlo několik turnajů a také literární soutěž O loutnu barda Marigolda.
Dokonce došlo i na divadelní představení Padlý anděl.
Účast bych odhadnul na něco málo přes 1000 tvorů.

A to je vše.
The Oldest King's Knight At Realm is like a shadow on Sigil's street at moonless night.
Odpovědět

Zpět na „Dungeons & Dragons a pravidla“