Zkušenosti

Netušíte, co je to THAC0, AC, 1k6, tah, iniciativa, rychlost zbraně nebo sesílání kouzla, ...? Tady určitě naleznete odpověď.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Zkušenosti

Příspěvek od Razfallow »

Pomalu začínam dělat něco dalšího do BG2 a tak by mě zajímalo, jak určit kolik XP dostane hráč za poražení určité postavy?

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
Sigilan
Příspěvky: 93
Registrován: 29.5.2006 17:04
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Intuice... srovnej s postavami v původní BG.
"Non e merda flagrum texueris, etsi tamen, non castigabis autem"
Uživatelský avatar
Tokkar
Dabus
Příspěvky: 1737
Registrován: 26.9.2005 11:28
Bydliště: cerna O.....a cerna

Příspěvek od Tokkar »

Taky určitě by to mělo záviset na tom do jaké fáze hry to zasadíš.

Vezměme si stav kdy máš 20000xp.

Má smysl likvidovat potvůrky za 7xp? (viz. kobolds from BG1)
Ovšem je to víc real RPG.

Na druhou stranu, můžeš porazit potvoru za 50000xp? (viz. Yxunomei z IWD1)

:arrow:
1) mělo by to odpovídat tvé úrovni
2) mělo by to korespondovat s ostatními potvorami v dané oblasti
3) mělo by to korespondovat s xp za questy v dané oblasti
The Oldest King's Knight At Realm is like a shadow on Sigil's street at moonless night.
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

On na to sice existuje vzorec zahrnující úroveň té potvory, počet životů, magické předměty, zvláštní útoky atp., ale ten pouze deleguje odpovědnost na jiné ukazatele. Stejně tak jako může být nehmatatelné určit ad hoc zkušenosti, tak je nehmatetelné určit úroveň postavy a veškeré její další statistiky ;-)

Tady je to prostě na odhadu a rozumu - nejlépe jak naznačil Eleshar s Tokkarem.

Jednak si určit srovnatelný protějšek v BG2. Druhak určit jeho důležitost a významnost v kontextu tvého questu/příběhu/situace. Takže existují hodnota +/- něco dle tvého citu.

Ono ale nejde jen o protějšek - ale lépe i najít nějaký protějšek ve zhruba stejné fázi hry. Jak je známo - iwd v pokročilé fázi a třeba ToB či konec SoA je poznamená jistou devalvací zkušeností, a tak dává víc než je vhodné.

To jde ale ruku v ruce s tím, jaké questy a nepřátelé jsou pro hráčské postavy na té které úrovni příznačné a jakou v tomto zastáváš strategii.

Co je lepší? Mít možnost se na první úrovni setkat s drakem [drakem ne "drejkem" ;-)] (a třeba ho i nějak zabít a získat 60000 xp ;-)), anebo brát tezi, že s drakem se lze setkat striktně až na té a té úrovni....?

Pokud je to nějaký doplněk BG2, doporučoval bych teda najít v BG2 protějšek jak co do postavy, tak do fáze hry, kdy se s ním setkáš. Pokud jde o něco trochu víc mimo BG2, tak je tohle věc na docela zajímavou a dlouhou debatu ;-)
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow »

Náhodou jsem si všiml bordelu v Sendaině enklávě. Většině nepřátel chybí zbraňové dovednosti, Kensaiové si v klidu nosí brnění a pobíhají tam Stalkeři. Rozhodl jsem to upravit a trochu i vylepšit. Nepřátelé tedy budou o něco silnější.

Nejspíše si tedy vemu jako odrazový můstek Sendai, za kterou je 18 000 XP.

Ptal jsem se taky proto, že za některé drowy na 20. levelu je 6 000 XP a za ty trpajzlíky na 11. levelu je 12 000 XP (tohle půjde určitě rapidně dolů).

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Odpovědět

Zpět na „Dungeons & Dragons a pravidla“