Stránka 5 z 6

Napsal: 6.8.2006 5:06
od Eles
Hoj 8-)
Chtel jsem si udelat uplne malicky jednoduchy mod. Gargoyli boty z TOB (co davaj stoneskin) predelat na chranice a soupnout je nekam bliz k zacatku. Zamerne predelat, protoze jsem si nebyl jist ve spoustu nastavenich, tak to nechtel delat jako novy predmet, takhle jsem akorat exportnul ty boty, zmenil ikony, obrazky, typ predmetu, ulozil a bylo to. Vicemene. Pak vyvstaly problemy. (Upozornuju, ze jsem precetl tuhle mistnost i nejaky navody, a zkousel asi 2 hodiny, ale stejne tomu neporozumel). Neporuzemel jsem systemu patchovani, tj. jak udelat, abych pri zmene popisu nemusel menit zakladni dialog.tlk, ale mel ten popis predmetu nekde zvlast. I kdybych to zvlad, tak netusim, jak ten predmet nekam umistim (treba nejaky kreature) - to si ji musim exportovat taky zvlast? A jelikoz vsechno se vsim souvisi, tak jak z toho na zaver udelat patch? Asi pres to Weidu, ze... Jenze tak daleko zatim stejne nejsem...

Napsal: 6.8.2006 11:19
od Vlasák
Eles: Asi takhle...

Na věc jsou možné dva přístupy - mod děláš natvrdo u sebe a z toho uděláš "patch", anebo mod to od začátku děláš v distribuovatelné verzi. Je nasnadě, že druhý způsob ušetří zdánlivě práci, ale je zas velmi složitý na debug, protože svůj mod při testování musíš samozřejmě taky instalovat, odinstalovávat atp. Může se to taky dělat komrpomisem mezi těmito přístupy... Taky záleží na konkrétním modu, který způsob je lepší. Ale záleží hlavně na jednom - pokud to děláš poprvé, doporučoval bych to dělat natvrdo a patch z toho teprve vyrobit.

Když mod děláš natvrdo u sebe, samozřejmě změníš svůj dialog.tlk. Vložíš do něj pomocí toho kterého editačního nástroje nové texty a reference.
Pomocí weidu z toho pak uděláš distribuovatelnou věc. Vezmeš .itm svého předmětu a s ním uděláš weidu distribuci (tím se tu teď přímo nebudu zabývat, ale viz. princip a mechaniky weidu). Tvůj .itm, odříznutý od tvého dialog.tlk vystupuje jako "polotovar" - reference na texty ukazují "nikam". Z polotovaru je udělán plnohodnotný předmět s texty následujícím kódem v .tp2 (výsek weidu dokumentace).

Kód: Vybrat vše

COPY ~MyMod/SomeFolder/potn52.itm~  ~override/potn52.itm~         
  SAY NAME ~Potion~ 
  SAY NAME2 ~Potion of Extra Healing~ 
  SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Potions are typically found in ceramic, crystal, glass,
    or metal flasks or vials.  Flasks or other containers generally contain 
    enough fluid to provide one person with one complete dose to achieve the 
    effects of the potion.~ 
  SAY DESC ~When wholly consumed, this potion restores 27 hit points to the 
    person. The effect is instantaneous and the potion is destroyed in the 
    process.~ 
Tj. texty jsou dodané předmětu na konkrétním počítači a uživatelově konfiguraci nainstalovaných modů a upraveného dialog.tlk, tak jak je to ok.

Umístění předmětu je různé. Může to být rozšířením scriptu dané potvory/lokace, anebo pomocí weidu příkazů ADD_CRE_ITEM a ADD_STO_ITEM.

Doporučoval bych vše řešit nejprve krok po kroku...

Napsal: 6.8.2006 23:26
od Eles
Dekuju za odpoved. Je mi to dost trapne, ale zkratka to stejne nezvladam. Je to na me moc slozite (zejmena ta Weidu cast). Myslel jsem, ze alespon v klidu natvrdo nahrnu u sebe. Princip je mi jasny. Ty gargoyli boty jsem si extrahoval, zmenil ikony na chranice a odkazy k popisum (nove popisy vytvoril v dialog.tlk) a strcil je postave. Vypadalo to jednodusse. Vysledek byl tento: Ve hre vezmu ty nove chranice, nasadim si je, zjistim, ze popisy tam jsou, ale s otazniky misto hacku a carek, zjistim, ze cela hra ma znicenou diakritiku, zkusim je pouzit (tj. zakouzlit jeden naboj kamenne kuze), ve chvili kdy ma naskocit ten efekt se hra kousne. Nic moc, co? Pritom efekty atd. jsem nevytvarel, vubec jsem je nemenil. Musim rict, ze uz jsem z toho docela hruska.
No, takze se musim zkusit nasledujici postup: nenasel by se naky dobrodinec, ktery by mi tento maly patch udelal? Ehm, ja vim...mel bych se to naucit sam, kdyz neco chci, ale nejak mi to nejde, neboli uz u toho rvu vzteky. Tak nez me poslete do prdele, zvazte, jestli to nekomu zkusenemu nezabere tak 10 minut a tudiz by se nehecnul a usetril mi desitky hodin (stejne me to uz tak 5 stalo). Slo by mi jenom o zmenu tech bot na chranice - tj. ikony a typ predmetu (v textu to znamena zmenit 3krat slovo "boty" na slovo "chranice") a hozeni toho noveho predmetu na uplny zacatek hry do toho obrazu v mistnosti s golemem. Kdyby nahodou, tak dodavam potrebne info.

Gargoyli boty: BOOT12
V dialog.tlk
- nazev Chranice: 6795
- text pro neidentifikovane chranice: 6791
Uvodni mapa: AR0602 Picture 1 (Container 33)

Napsal: 6.8.2006 23:43
od Vlasák
Eles: v pohodě, ono to je napoprvé takhle jednorázově dost informací a "triků", které člověk musí znát - a je logické, že když člověk začíná, tak je všechny nezná...

Předpokládám, že používáš Near Infinity? To diakritiku ničí (viz. info někde tady).

S celým modem ti bohužel nepomůžu - moduju teď hlavně batoh, aby se mi tam vešel všechen požadovaný obsah a x týdnů tu teď nebudu ;-)

Napsal: 6.8.2006 23:48
od Razfallow

Napsal: 7.8.2006 0:08
od Eles
Co dodat... Malokdy se clovek na netu setka s takovou davkou ochoty a porozumeni.
Funguje to perfektne, velky dik!!!

Napsal: 31.3.2007 15:40
od Neferit
Neví tady někdo, jak mám zeditovat soubor .tp2 ? U jednoho módu totiž nastal drobný problém a rada zní "v souboru .tp2 přepište xxx.d na xxx.tra". Nicméně, jak to udělat, už se tam nepíše :roll:

Napsal: 31.3.2007 15:47
od sevencreature
Neferit: No prostě najdi v tom souboru .tp2 uvedený řetězec a přepiš ho :wink: Editovat ho můžeš třeba v notepadu 8-)

Napsal: 31.3.2007 17:22
od Neferit
Tak zeditovat to v poznámkovém bloku mě opravdu nenapadlo :oops: (ale to, že mám něco přepsat mě kupodivu trklo :-P )

Re: Help me

Napsal: 13.2.2008 7:59
od Vallun
Mám dotázek - poradí mi nějaký znalec BG II který předmět dává imunitu na jed? (a pokud možno v takové podobě, která je dobře zkopírovatelná DLT CEP, kdyby jich bylo více možných). Děkuji velice.

Re: Help me

Napsal: 13.2.2008 8:08
od sevencreature
Ring of Gaxx :mrgreen: Ale pokud možno ten opravený - standardní verze ještě neřeší ten problém s ikonou - tj. po zásahu jedem sice postavě neubývají hps, ale na portrétu se zobrazuje ikonka lebky - tj. pokud hledáš perfektní příklad na okopírování, tak původní RoG to není. Myslím, že to opravoval nějaký fixpack. Další předmět je třeba "Periapt of Proof Against Poison" - amul22, mám ten dojem.

Re: Help me

Napsal: 13.2.2008 8:23
od Vallun
7c - díky, ani se nevěděl, že Gaxx umí i tohle...

Re:

Napsal: 14.2.2008 9:14
od dodo
[

Ja by som sa rad spital co presne znamena to prve SAY NAME a co je to to druhe SAY NAME2, alebo co to vlastne oznacuje, co to pomenuvava.

Re: Help me

Napsal: 14.2.2008 11:26
od Vlasák
dodo: SAY znamená, že na dané místo v souboru se zapíše reference na text, který je zároveň přidán do dialog.tlk.

SAY má tvar

Kód: Vybrat vše

SAY místo_v_souboru text
Weidu obsahuje některá často používaná místa v souborech jako konstanty. To je třeba DESC, NAME a NAME2, atd. - člověk tam nemusí vypisovat přímo offsety a pamatovat si je.

Rozdíl mezi NAME a NAME2 je ten, že předměty mají jedno jméno pro svou ve hře neidentifikovanou verzi (ala "Magický meč") a jedno jako svou identifikovanou (ala "Meč +3 Plamenný zabiják"). Podobně i nestvůry/postavy mají dvě jména. Jedno "long" a jedno "short". Jedno se používá v dialozích a stavovém řádku, druhé při najetí myší nad postavu.

TAkže

Kód: Vybrat vše

SAY NAME2 ~Prsten zvědavého moddera~ 
Udělá to, že do souboru, se kterým předtím manipuluješ (např. pomocí COPY atp.), zapíše na místo určené NAME2 referenci na text "Prsten zvědavého moddera", který je spolu s tím zapsán do dialog.tlk. Jen pro úplnost dodávám, že ŽÁDNÉ (snad s malými výjimkami) jiné herní soubory texty neobsahují - obsahují pouze číselné odkazy na texty v dialog.tlk - tam to všechno je a proto je taky nutné na to dávat pozor.

Re: Help me

Napsal: 15.2.2008 13:25
od dodo
vdaka, a co pri kuzlach (ked menim ich popisky), postup je taky isty alebo je tam nejake to "SAY NAME" naviac. Na vysvetlenie uplne postaci len ta zakladna struktura napr. pri "itemoch" to je:

SAY NAME ~TEXT~
SAY NAME2 ~TEXT~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~TEXT~
SAY DESC ~TEXT~