Stránka 1 z 1

Komprese BIFFů a cache

Napsal: 20.3.2007 0:13
od drake127
Mohl by mi někdo (ehm) vysvětlit, jak přesně funguje složka cache? Když je v ní biff umístěn, nastaví se flag v chitin.key, že? Ale jaké biffy se do cache ukládají a co se s nimi děje? Já mám za to, že se do cache dekomprimují komprimované biffy (tj. především biffy lokací), ale jinak se s nimi neděje vůbec nic. Proto mi vrtají hlavou dvě věci:
1) Proč je se složkou cache tolik problémů (resp. proč se tolik problémů vyřeší smazáním složky cache)?
2) Pokud bych dekomprival všechny biffy, měl bych nahrávací časy mnohem kratší a nic by se do cache neukládalo, správně? Těch pár GB navíc nic neznamená, pokud bude BG2 rychlá jako BG.

Napsal: 20.3.2007 7:51
od Vlasák
drake127: to je asi tak celé, co o tom vím i já. Akorát si nejsem jistý tím, zda se tam nahrávají pouze původně komprimované biffy, ale jestli ne jakékoliv (ve smyslu i nějaké nekomprimované).

Vysvětlit si to promazávání cache taky příliš neumím - řekněme, že v případě, že hra při loadování spadne, je do cache zrovna umisťovaný soubor nahrán nekorektně (necelý - např. se nahrává lokace, která se zároveň hází do cache; kvůli něčemu to spadne a tím se nedokončeně přeruší i to hození do cache). V cache je tedy vadný soubor. Za předpokladu, že to původní spadnutí bylo z nějakého nahodilého spadnutí, by hra opětovně šla dobře, ale zase je tu vadný soubor v cache (je celkem divoké předpokládat, že to nepoužívá nějaké checksumy, a v případě problémů to automaticky soubor nenahraje z cd znovu, ale asi to tak bude - v headeru biffy žádné takové info nemají), takže by to padalo kvůli tomu špatnému souboru...

To, že by při běžné dekomprimaci docházelo k nějakým častým, "náhodným" chybám, kdy by pomohlo promazání cache a opětovné dekomprimování, tomu se mi jen tak nechce věřit...

Napsal: 20.3.2007 8:51
od drake127
Mno v cache jsem nikdy neviděl ty základní biffy, jako Default.bif nebo Dialog.bif (a zrovna tyto nejsou komprimované defaultně).

Napsal: 20.3.2007 9:10
od Vlasák
drake127: ono na to stejně příliš nesejde, tyhle základní jsem tam taky neviděl, ale mám pocit, že tam občas bývá i něco mimo lokace... ale jestli to to tak vážně je a je komprimované, tak to už tuplem nevím ;-)

Napsal: 20.3.2007 10:32
od sevencreature
drake127: Zbývá ti jediná věc - experimentovat. Držím palce - urychlení nahrávání BG II by bylo bezesporu fajn :-) Minimálně jako option.

Re: Komprese BIFFů a cache

Napsal: 11.9.2009 12:10
od drake127
Jak se tak pročítám fórem, našel jsem toto téma a usoudil, že jsem experimentoval málo ... nicméně, hehe, nechcete mi někdo udělat beta testera?

Udělal jsem takový malý nástroj (a strávil nad ním několik dní, fuj), ke stažení zde: http://files.planescape.cz/temp/BiffTuner.exe

Důležité vědět - potřebujete plnou instalaci BG2, záloha je skoro nezbytnost, protože to může snadno zničit obsah složky data, CDx a chitin.key, ale když se zadaří, tak by mělo být načítání docela rychlé. Jo a smažte si potom obsah složky cache, je k ničemu. A překvapivě velikost instalace je asi jen o 1G větší.