PinHead: ve scriptech je třeba používat scripting name (death variable) a ne název .cre souboru. To není zrovna případ CreateCreature akce, ale některých podmínek či akcí ano.
S těmi dialogy - postupuj fakt dle toho návodu, co psal Raz

Tam to NPC má script tento
- Kód: Vybrat vše, Rozšířit náhled
IF
See([PC])
NumTimesTalkedTo(0)
THEN
RESPONSE #100
Dialogue(Nearest([PC]))
END
Abys chápal, v čem je problém - tvůj script má nějakou podmínku, která je zřejmě stále splněna (např. pouhé See([PC])). Musíš tam dodat jistou logiku, která zajistí, že podmínka bude splněna pouze jednou (tj. např. ono NumTimesTalkedTo(0) - což znamená, že počet dialogů, které postava vedla, je 0 - toto je samozřejmě splněné pouze do prvního dialogu a pak už ne

; anebo test na nulovost proměnné, kterou v zápětí v související akci nastavíš na nenulové číslo). Ve scriptech je nutno dávat pozor i na tu globální sémantiku celého scriptu a pravidla průchodu scriptem - tj. jak často se jednotlivé bloky mají provádět a co se ve scriptu vlastně děje.
Na WeiDU samotné existuje ta dokumentace, která je velmi dobrá. Na konkrétní věci pak musíš následovat konkrétní tutorialy - weidu je pouze prostředek.
Kupříkladu
Úplný průvodce scriptováním
Průvodce AI scriptováním