S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Moderátor: sevencreature
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Četl jsem pouze 2 recenze (LEVEL a BonusWeb) a Stalker z nich na mě působí velmi nedobře. Tak nějak jsem si myslel, že by mohl být podobný filmu Stalker (Piknik u cesty jsem nečetl), což je, dá se říct, filosofické dílo s důrazem na příběh. Ale když si recenzent pochvaluje, jak je hra filmu podobná, protože má podobnou grafiku, bylo mi jasné, že je něco špatně. Navíc když i známý nadhodnocovač Prouza označuje příběh za "nedomyšlený" a NPC za "naprosto plochá".
Na každém kroku omílaná slova "svoboda", "nelinearita" a "boj", k tomu "hrdina s amnézií" a "zmutované příšery"... tedy slova, která ve spojení se současnými PC hrami působí spíše jako nadávky. I "živý svět" ve hrách si představuju naprosto jinak, než ho popisují obě recenze, ale to bude asi tím, že má vize živoucího světa by se stěží mohla realizovat v tradiční FPS...
Vůbec se mi z toho Stalker jeví jako další "Oblivion_já_taky_hra", tedy hra, které je nejlépe se co největším obloukem vyhnout.
Na každém kroku omílaná slova "svoboda", "nelinearita" a "boj", k tomu "hrdina s amnézií" a "zmutované příšery"... tedy slova, která ve spojení se současnými PC hrami působí spíše jako nadávky. I "živý svět" ve hrách si představuju naprosto jinak, než ho popisují obě recenze, ale to bude asi tím, že má vize živoucího světa by se stěží mohla realizovat v tradiční FPS...
Vůbec se mi z toho Stalker jeví jako další "Oblivion_já_taky_hra", tedy hra, které je nejlépe se co největším obloukem vyhnout.
Naposledy upravil(a) Ajantis dne 26.4.2007 22:55, celkem upraveno 4 x.
Odporúčam si prečítať rubriku Jáma pekel Dana Vávry v poslednom Leveli...
2 Ajantis: myslím, že hra, ktorá obdrží "osmičkové" hodnotenie je viac než dobrá. Takže nechápem, ako recenzia v Leveli mohla vyznieť nie príliš lichotivo.
2 Ajantis: myslím, že hra, ktorá obdrží "osmičkové" hodnotenie je viac než dobrá. Takže nechápem, ako recenzia v Leveli mohla vyznieť nie príliš lichotivo.
"Das einzige Mittel gegen den Verstand zusiegen ist Stärke und Angst." Adolf Hitler, Mein Kampf
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Jj, ta mé pesimistické nahlížení na Stalkera také vydatně podpořila.DerAdler píše:Odporúčam si prečítať rubriku Jáma pekel Dana Vávry v poslednom Leveli...
Jednoduše - protože autor považuje za klad hry něco, co já považuji za její zápor.DerAdler píše:2 Ajantis: myslím, že hra, ktorá obdrží "osmičkové" hodnotenie je viac než dobrá. Takže nechápem, ako recenzia v Leveli mohla vyznieť nie príliš lichotivo.
- yenn
- Sigil Team
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.9.2005 23:13
- Bydliště: pod tisíciletým dubem
- Kontaktovat uživatele:
Ajantis: Mrkni ještě na videorecenzi. Ačkoli nepředpokládám, že bys po jejím zhlédnutí zásadně změnil na S.T.A.L.K.E.R.a názor - ostatně Grygar a Dobrovský tam také praví, že jde o jednoznačnou FPS.
Btw: Se zmutovanými potvorami se ve hře afaik střetneš jen zřídka.
Btw: Se zmutovanými potvorami se ve hře afaik střetneš jen zřídka.
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
- AlieN
- Sigilan
- Příspěvky: 2932
- Registrován: 4.10.2005 13:31
- Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
- Kontaktovat uživatele:
Všichni mutanti které jsem zatím potkal jsou jen jinak vypadající zvířata potulující se krajinou (fungují podobně jako v Gothicu 2, ale nestojí jen tupě na místě - pohybujují se po svém teritoriu, útočí na vetřelce a občas se taky nahání mezi sebou).yenn píše:Btw: Se zmutovanými potvorami se ve hře afaik střetneš jen zřídka.
Ajantis: Nelinearita je čistě dobrovolná, na vedlejší questíky se klidně můžeš vykašlat a jít jen po hlavní linii. Ostatně za ně nedostáváš expy a ani o moc lepší vybavení při nich nenajdeš, takže je to jen o tom jestli tě baví prozkoumávat zónu
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Právě tohle je ta laciná nelinearita a_la The Elder Scrolls.AlieN píše:Ajantis: Nelinearita je čistě dobrovolná, na vedlejší questíky se klidně můžeš vykašlat a jít jen po hlavní linii. Ostatně za ně nedostáváš expy a ani o moc lepší vybavení při nich nenajdeš, takže je to jen o tom jestli tě baví prozkoumávat zónu
Místo programování alternativních řešení úkolů a následně jejich různého promítání do dění ve hře se udělá obrovský herní svět a naseká se do něj spousta nepovinných questů.
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Jen jestli ty konce nejsou udělány tak, že si na konci prostě jeden z nich vybereš (jako v Deus Ex). Pokud je to podobné jako třeba v Silent Hill 2, kde se konec určí podle Tvého chování v průběhu celé hry, tak potom v tomhle bodě smekám... Ale pochybuji o tom.AlieN píše:Ajantis: Někde jsem tuším četl že těch konců opravdu je několik.
Když já čekal, že to bude trochu víc než jen klasické FPS.AlieN píše:Ale i kdyby, jak už říkal yenn nahoře - tohle je fps, ne rpg (i když se mu v něčem dost blíží).
Při plnění úkolů je nelinearita spíš taková Flashpointovská, tzn máš úkol a ve volné krajině si sám vybereš jak ho splníš.
Klasické FPS už mě vážně neberou. O tomhle onehdá napsal skvělou Jámu pekel Dan Vávra v Levelu.
Ale dobrá, chyba je v mých mylných očekáváních, to beru. Proto se Stalkerovi také vyhnu.
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Heh, jen si přečti Ajantisovy mini-recenze (či dojmy) s hodnocením chceš-li a moje reakce na ně. Ukázkový příklad toho, že obsah a bodové hodnocení a pohled další osoby na ně se může dost výrazně lišitDerAdler píše:2 Ajantis: myslím, že hra, ktorá obdrží "osmičkové" hodnotenie je viac než dobrá. Takže nechápem, ako recenzia v Leveli mohla vyznieť nie príliš lichotivo.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
No, tak som som to dnes u kamoša hral nejaké 2 hodinky... hovorte si čo chcete, ale tá atmosféra ma dostala. Určite ma bavila viac než HL2, ktorý považujem za nudný a dohral som ho len zo zotrvačnosti.
A máte pravdu... s hrami je to podobne ako napr. s hudbou, ženami atď. Čo sa páči jednému, nemusí obľubovať druhý. Osobne ma napr. z Oblivionu žiadne šialenstvo nechýtá a dohrať sa ho určite nechystám.
A máte pravdu... s hrami je to podobne ako napr. s hudbou, ženami atď. Čo sa páči jednému, nemusí obľubovať druhý. Osobne ma napr. z Oblivionu žiadne šialenstvo nechýtá a dohrať sa ho určite nechystám.
"Das einzige Mittel gegen den Verstand zusiegen ist Stärke und Angst." Adolf Hitler, Mein Kampf
Původní film STALKER si může užít jen opravdový masochista. Atmosféra tomu sice rozhodně nechybí, ale jinak jsou to hodiny koncetrované nudy.SneZhulak píše:Taky sem to zkoušel asi hoďku u kámoše a moc mě to nechytlo, viděli ste ale původní ruský film STALKER? To je úplně o něčem jiném, s touhle parodií se to nedá srovnat
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Ne, fakt? Ty jo, jak to mohli ti tvůrci takhle pokazit A já se tak těšil, že si "zahraju" toho "pravého" Stalkera...SneZhulak píše:viděli ste ale původní ruský film STALKER? To je úplně o něčem jiném
P.S. Jak je uvedeno už u hry, inspirovala se visuální stránkou filmu, nikoliv "dějem" (ó, jak překvapivé ).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.