Všetko o D&D
- Dalcor
- Sigilan
- Příspěvky: 982
- Registrován: 30.9.2005 8:53
- Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
- Kontaktovat uživatele:
Kong - samozřejmě že to řeším, pokud nemají věci jak odnést, tak mají smůlu. Zase na druhou stranu čas od času mají muly a koně a Tensers flying discs a tak :) Vybavení je součástí hraní, v PnP hrách se samozřejmě řeší co tvůj avatar dělá a má...a kde to má
ad mnich - ve 2E povolání mnich není, tudíž enní ani book povolání. 3E příručka existuje ale je hodně špatná.
ad mnich - ve 2E povolání mnich není, tudíž enní ani book povolání. 3E příručka existuje ale je hodně špatná.
Co se týká výbavy - řeším to ve hrách ad hoc - to, co všechno poberou a jak je to omezí, záleží zkrátka na momentální situaci.
Hamsterova postava táhnoucí na zádech pohovku může potvrdit
Dalcor: ruku do ohně bych za to nedal, ale nevyšel pro mnicha v ADnD nějaký supplement? Mám pocit, že něco ninja-mnichovského tam bylo...
Hamsterova postava táhnoucí na zádech pohovku může potvrdit
Dalcor: ruku do ohně bych za to nedal, ale nevyšel pro mnicha v ADnD nějaký supplement? Mám pocit, že něco ninja-mnichovského tam bylo...
- Kong Bao-tan
- Sigilan
- Příspěvky: 483
- Registrován: 11.10.2005 13:11
- Bydliště: Svět Ideí
- Kontaktovat uživatele:
aha... takže nic? 3E příručka mi přišla dosti chaotická a celkem i nesrozumitelná (... tak me napadá, že si nejsem jist, jestli jsem četl vlastně oficiální příručku... )
Dost již bylo ostrých uší, na čase tasit nosy!
Něco málo o Svirfneblinech: http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?p=125332#125332
Něco málo o Svirfneblinech: http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?p=125332#125332
magnus: vřele doporučuji tento seriál
http://www.d20.cz/clanky/veda-a-teorie/historie-dnd/
"1.edice" je hodně old-school věc a takovou známou perličkou je tam absence dělení na rasy a povolání - jako povolání se tam bere vše, takže máš povolání kouzelník, válečník, elf...
http://www.d20.cz/clanky/veda-a-teorie/historie-dnd/
"1.edice" je hodně old-school věc a takovou známou perličkou je tam absence dělení na rasy a povolání - jako povolání se tam bere vše, takže máš povolání kouzelník, válečník, elf...
- Dalcor
- Sigilan
- Příspěvky: 982
- Registrován: 30.9.2005 8:53
- Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
- Kontaktovat uživatele:
je to totéž jako článek na http://www.annun.sk "Od retizkovky k triapolce?"
Když jsem se dnes trochu ponořil do příruček, tak jsem trochu s rozčarováním zjistil, že v rámci rozmanitosti DnD není neobvyklá nesmyslná konkurence.
Pustil jsem se po stopách Shadow weave (což je opozitum kouzelnické Weave garantované Mystrou) a automaticky si jí de facto ztotožnil se Shadow magic. Po delším pátrání jsem zjistil, že spolu vlastně nesouvisí, byť si přímo lezou do zelí. Shar (jakožto garantka Shadow weave) má i dosti společného se stíny samotnými (koneckonců sídlo má - stejně jako Maska - na Plane of Shadow), ba co dokonce jí "stínová povolání" (např. shadowdancer) často uctívají a nejinak na tom jsou i uživatelé shadow magic (tedy Shadowcasters - existují k němu i odpovídající prestige classes), což představuje zejména jí oddané obyvatelé Thultantharu (Shade Enclave), kteří jsou povětšinou "půlstíny" (Shades).
Stejně tak jí (přirozeně a dokonce povinně) ctí ti, kteří užívají síly Shadow Weave (což představuje zejména Prestige Class - Shadow Adept).
Obé se holt zabývá stíny, ale obé trochu jinak...
Když jsem si důkladněji přečetl popisy obou hlavních konkurentů (tedy Shadowcaster a Shadow Adept), tak nicméně mohu konstatovat, že Shadow Adept je poměrně nezajímavý. Je schopnější v sesílání kouzel určitých škol a slabší v jiných (de facto rozšířený specialist mage). Údajně však jeho kouzla neovlivňují oblasti "Divokého nárazu" (ty jsou součástí Weave a ne Shadow Weave) a tuším ani resistence na magii jej ne vždy interesují. Jinak celkem normální mág.
Shadowcaster je o mnoho zajímavější (hodil by se na něj nějaký mod ). Díky svému propojení se Shadow Plane se sám s postupujícími úrovněmi stává de facto stínem a nadto má vlastní kouzla (celkem jsem jich napočítal 69) i feats, samozřejmostí je schopnost cestovat pláněmi stínu. Bohužel jemu náležící "prestige class" už nejsou tak zajímavé, resp. často jen urychlují přístup k určitým možnostem. Výjimku by mohl představovat třebas Noctumancer, který spojuje magii běžnou a magii stínu (musí být multi-class shadowcaster/sorcerer či mage). Nadto je schopen zvládat i kouzla cizí, byť dost neefektivně (většinou se brání vlastními kouzly a plácá je tak na daleko slabší kouzla nepřítele bez nějakého užitečnějšího efektu). Ale jinak shadowcaster samotný je moc prima. Určitě bych si za něj někdy zahrál.
Co mě u pravidel 3.5 už docela dost fascinuje je ta neuvěřitelná "přeplněnost". Dokonce i v pláni stínu, kde byste neočekávali moc života (tedy vyjma stínů), existuje několi měst (stínových džinů, pak rasy Illumians - mmj. hratelné), zájmových uskupení, spousty zvířátek atp. Podobné to je i u dalších plání. Každá pak přispěje svým dílem do "hratelných" postav. A tak tady máme napůl efreety, napůl stíny, tieflingy. Ještě se ten guláš rozšíří o další dříve nepředstavitelné rasy jako half-ogre, doppleganger atp. Celkem jich pak bude přes stovku. Povolání (včetně prestige classes) je pak stovek několik.
Tedy nic proti rozmanitosti, ovšem časem to bude vypadat tak, že každý bude hrát za kdejakou pidirasu (jako "jeden z posledních svého druhu") a nadto jakožto člen kdejaké zapadlé sekty (disponující samozřejmě vlastním povoláním).
Výsledkem bude neuvěřitelný maglajz, kde o nějaké lidi ani nezakopneš.
Už teď je příruček neskutečné množství a jen dále přibývají. Dost možná by bylo lepší, kdyby se vydavatelé zaměřili spíše na tvorbu nových pravidel (tzn. nových edicí). Mohli by začít třebas zrušením prestige classes. Ty jsou beztak povětšinou totálně nezajímavé a většinou znamenají jen pár hloupých dovedností navíc (viz třebas Red Wizard nebo již zmíněný Noctumancer, Shadow Adept atp.).
Btw když si jen představím, kolik z těch pseudoras de facto vypadá stejně - napůl vodní elementálové jsou de facto nerozeznatelní od vodních elfů a krutě podobní vodnímu lidu či Novierre atp. (ještě by se určitě našli další). Tohle všechnu by se též dalo osekat.
Nechť se v DnD zavede New Speak!
Pustil jsem se po stopách Shadow weave (což je opozitum kouzelnické Weave garantované Mystrou) a automaticky si jí de facto ztotožnil se Shadow magic. Po delším pátrání jsem zjistil, že spolu vlastně nesouvisí, byť si přímo lezou do zelí. Shar (jakožto garantka Shadow weave) má i dosti společného se stíny samotnými (koneckonců sídlo má - stejně jako Maska - na Plane of Shadow), ba co dokonce jí "stínová povolání" (např. shadowdancer) často uctívají a nejinak na tom jsou i uživatelé shadow magic (tedy Shadowcasters - existují k němu i odpovídající prestige classes), což představuje zejména jí oddané obyvatelé Thultantharu (Shade Enclave), kteří jsou povětšinou "půlstíny" (Shades).
Stejně tak jí (přirozeně a dokonce povinně) ctí ti, kteří užívají síly Shadow Weave (což představuje zejména Prestige Class - Shadow Adept).
Obé se holt zabývá stíny, ale obé trochu jinak...
Když jsem si důkladněji přečetl popisy obou hlavních konkurentů (tedy Shadowcaster a Shadow Adept), tak nicméně mohu konstatovat, že Shadow Adept je poměrně nezajímavý. Je schopnější v sesílání kouzel určitých škol a slabší v jiných (de facto rozšířený specialist mage). Údajně však jeho kouzla neovlivňují oblasti "Divokého nárazu" (ty jsou součástí Weave a ne Shadow Weave) a tuším ani resistence na magii jej ne vždy interesují. Jinak celkem normální mág.
Shadowcaster je o mnoho zajímavější (hodil by se na něj nějaký mod ). Díky svému propojení se Shadow Plane se sám s postupujícími úrovněmi stává de facto stínem a nadto má vlastní kouzla (celkem jsem jich napočítal 69) i feats, samozřejmostí je schopnost cestovat pláněmi stínu. Bohužel jemu náležící "prestige class" už nejsou tak zajímavé, resp. často jen urychlují přístup k určitým možnostem. Výjimku by mohl představovat třebas Noctumancer, který spojuje magii běžnou a magii stínu (musí být multi-class shadowcaster/sorcerer či mage). Nadto je schopen zvládat i kouzla cizí, byť dost neefektivně (většinou se brání vlastními kouzly a plácá je tak na daleko slabší kouzla nepřítele bez nějakého užitečnějšího efektu). Ale jinak shadowcaster samotný je moc prima. Určitě bych si za něj někdy zahrál.
Co mě u pravidel 3.5 už docela dost fascinuje je ta neuvěřitelná "přeplněnost". Dokonce i v pláni stínu, kde byste neočekávali moc života (tedy vyjma stínů), existuje několi měst (stínových džinů, pak rasy Illumians - mmj. hratelné), zájmových uskupení, spousty zvířátek atp. Podobné to je i u dalších plání. Každá pak přispěje svým dílem do "hratelných" postav. A tak tady máme napůl efreety, napůl stíny, tieflingy. Ještě se ten guláš rozšíří o další dříve nepředstavitelné rasy jako half-ogre, doppleganger atp. Celkem jich pak bude přes stovku. Povolání (včetně prestige classes) je pak stovek několik.
Tedy nic proti rozmanitosti, ovšem časem to bude vypadat tak, že každý bude hrát za kdejakou pidirasu (jako "jeden z posledních svého druhu") a nadto jakožto člen kdejaké zapadlé sekty (disponující samozřejmě vlastním povoláním).
Výsledkem bude neuvěřitelný maglajz, kde o nějaké lidi ani nezakopneš.
Už teď je příruček neskutečné množství a jen dále přibývají. Dost možná by bylo lepší, kdyby se vydavatelé zaměřili spíše na tvorbu nových pravidel (tzn. nových edicí). Mohli by začít třebas zrušením prestige classes. Ty jsou beztak povětšinou totálně nezajímavé a většinou znamenají jen pár hloupých dovedností navíc (viz třebas Red Wizard nebo již zmíněný Noctumancer, Shadow Adept atp.).
Btw když si jen představím, kolik z těch pseudoras de facto vypadá stejně - napůl vodní elementálové jsou de facto nerozeznatelní od vodních elfů a krutě podobní vodnímu lidu či Novierre atp. (ještě by se určitě našli další). Tohle všechnu by se též dalo osekat.
Nechť se v DnD zavede New Speak!
Jab: tohle je právě jedna z věcí, která mi je na 3e trnem v oku - úžasná rozdrobenost a promíchanost všeho se všímo, všelijaké tyhle polo-rasy jsou toho dokladem. Druhak, na nesrovnalosti, vzláště ve věcech přesahujících přirozeno (tj. božstva, sféry,...) lze nalézt zejména, kombinují-li se zdroje ADnD a novějších edic (nevím, zda je to případ tebou popisovaného), kde je mnoho věcí méně, či více jinak. Člověk by řekl "dobrá, starší edici teda odstřihnu a začnu na zelené louce s novou." Problém je v tom, že ADnD má dle mého mnohem širší portfolio informací, a tak je její odstřihnutí de facto ochuzením o leckteré cenné věci, ne-li i hodnotnější. Pak si je teda nutné informace z obou zdrojů zkombinovat a ohnout podle svého a nad nesrovnalostmi se nepozastavovat
Vlasák: Kombinoval jsem zdroje z příruček 3. a 3.5 edice, ale ta 3. tam hraje jen okrajovou roli. Nicméně už to opravdu vypadá, že levá ruka neví, co dělá pravá. V Races of Faerun jsou se vůbec nedočetl, že by Shades (tedy polostíny) měly nějakou Shadow Magic, ba co dokonce jsou s ní přímo v rozporu. Koneckonců oni už "stínovatí" jsou a Shadow magic by je ještě více "stínovatěla?"
Na druhou stranu tam jsou různé další rasy, za něž si hru nedokážu představit. Mnoho různých druhů goblinů ("goblonoidů"), ogrů a orků (včetně těch mixlých démonem) a nově i spousta "poddruhů" lidí. Jako hráč (i DM) jsi tedy zbaven nějakého přemýšlení, jak definovat svou postavu. Prostě si to přečteš z popisku, který moc na výběr nedává. Daleko lepší mi přijde jednoduší dělení. Trpaslíky a elfy bych dělil na světlé a temné (u elfů maximálně dodal ještě vodní a čistě teoreticky avariely). Ale nějaké moon, sun, wild, wood, arctic, gold, shield, urdunir bych zrušil. Nevidím důvod, proč by měl mít po pár stovkách let někde na severu trpaslík úplně jiné vlastnosti. Pokud pak třebas spojí svůj život s démony, tak ať mu vymyslí nové vlasntosti DM a ne nějaká příručka.
Btw k té přerasovanosti bych ještě dodal Aarakocra, Centaur, Kir-Lanan, Lizardfolk, Lycanthropes (no, ty by mohli za určitých podmínek - vlastní kompletní příručka pravidel - zůstat), Shade, Wemic, Yuan-ti. Všechny tyhle pak nekompromisně přesunul zpět do bestiáře.
Mmj. povolání je v současné době údajně 175 (ve skutečnosti tak kolem 70) a k tomu 782 prestige classes.
viz:
http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/lists/class
http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/lists/prc
P.S. Ještě jsem se dozvěděl, že Shadow Weave používají jen Shadowcasters z Forgotten Realms. To asi aby v tom byl ještě větší maglajz.
Na druhou stranu tam jsou různé další rasy, za něž si hru nedokážu představit. Mnoho různých druhů goblinů ("goblonoidů"), ogrů a orků (včetně těch mixlých démonem) a nově i spousta "poddruhů" lidí. Jako hráč (i DM) jsi tedy zbaven nějakého přemýšlení, jak definovat svou postavu. Prostě si to přečteš z popisku, který moc na výběr nedává. Daleko lepší mi přijde jednoduší dělení. Trpaslíky a elfy bych dělil na světlé a temné (u elfů maximálně dodal ještě vodní a čistě teoreticky avariely). Ale nějaké moon, sun, wild, wood, arctic, gold, shield, urdunir bych zrušil. Nevidím důvod, proč by měl mít po pár stovkách let někde na severu trpaslík úplně jiné vlastnosti. Pokud pak třebas spojí svůj život s démony, tak ať mu vymyslí nové vlasntosti DM a ne nějaká příručka.
Btw k té přerasovanosti bych ještě dodal Aarakocra, Centaur, Kir-Lanan, Lizardfolk, Lycanthropes (no, ty by mohli za určitých podmínek - vlastní kompletní příručka pravidel - zůstat), Shade, Wemic, Yuan-ti. Všechny tyhle pak nekompromisně přesunul zpět do bestiáře.
Mmj. povolání je v současné době údajně 175 (ve skutečnosti tak kolem 70) a k tomu 782 prestige classes.
viz:
http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/lists/class
http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/lists/prc
P.S. Ještě jsem se dozvěděl, že Shadow Weave používají jen Shadowcasters z Forgotten Realms. To asi aby v tom byl ještě větší maglajz.
Re: Všetko o D&D
Nevíte někdo co znamená učení? Hledal sem to v manuálu, ale nikde sem nenašel ani zmínku. Něco mi říka, že to má něco s kouzly, když ho mají mágové větší. BTW se omlouvám jestli píšu do stareho nebo špatného topicu
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Všetko o D&D
Učení je schopnost identifikovat předměty. Občas to můžeš najít jako Vědění nebo Lore.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Všetko o D&D
JJ dík moc :) I tak je podivné, že hraničář si neumí ani rozpoznat šípy ohně, když je má u sebe furt