Srdce běsu

Okuste ledový dech Auril na Planině ledového větru.
Stránky: Icewind Dale, Icewind Dale II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Re: Srdce běsu

Příspěvek od Carlos »

No, tentokrát jsem se rozhodl pro hraní i HoF. Chci rozjet za partu v následujícím složení:

Člověk - F
Trpaslík - Tempův C
Lesní (Měsíční?) Elf - M, přemýšlím nad nějakou specialisací :think:
Usedlý půlčík - T
Půlelf - D
Člověk - bard nebo Půlork barbar

Zdá se vám to jako dobrá sestava využitelná i pro HoF?

Kdy myslíte, že by bylo dobré začínat s multipovoláními a u koho?
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Srdce běsu

Příspěvek od PostTrauma »

Na HoF bych radši vzal toho barbara než barda. Přecijen kouzla nízké úrovně, která může bard sesílat, už nemají na ty příšery téměř žádný vliv, zatímco barbarova vysoká damage (s vysokou str, pokud mu dáš dvouruční zbraň) pro ně bude docela výzva : ) U toho mága taky budou něco platné hlavně instant killy jako kvílení banší. Ohnivá koule už nezabije půlku a druhou nezraní na téměř mrtev, místo toho budou všichni jenom lehce zraněni. Což znamená, že obecně mají výhodu bojová povolání. Nicméně určitě by se to dalo zvládnout i s tím bardem, jestli tě baví často odpočívat : ) Podobně mít druida a klerika není asi moc platné, ale na druhou stranu tempův pán bitev je docela bojové povolání, takže to není taková ztráta.

P.S.: Nevylučuji, že na HoF potvory fungují některá kouzla, která nepoužívám, tj. různé spánky, příkazy, zmatení. Mojí doménou jsou zraňující a vraždící kouzla.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Dobrá, co takhle:

Člověk - bojovník - dvě zbraně (poraď pls jaké)
Člověk - paladin - obouruční meč, kuše
Půlork - barbar - kopí, dlouhé meče
Trpaslík - Tempův pán bitev - sekera (překvapivě)
Usedlý půlčík - zloděj - praky, krátké meče (dýky?)
Elf - nekromancer (vyvolávač?), dlouhý luk, hůl
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re:

Příspěvek od valcik »

Zdravím,
trošku sa zamiešam do debaty, ak môžem:
Carlos píše: Člověk - bojovník - dvě zbraně (poraď pls jaké)
Člověk - paladin - obouruční meč, kuše
Půlork - barbar - kopí, dlouhé meče
- ak dve zbrane, tak potom scimitary. Scimitar má bonus +1 ku kritickému zásahu (kritický padá častejšie), ďalej má oproti dlhému či krátkemu meču vyššie poškodenie pri kritickom zásahu (3x damage namiesto 2x) a nakoniec, oproti väčšine zbraní majú scimitary nižší postih pri boji oboma rukami.

- paladin sa mi v HoF vôbec nepáčil, lepší je bojovník alebo bojovník/klerik. Keď som ale hral paladina, najlepšie sa osvedčil aasimar, pretože má bonusy na charizmu aj múdrosť. Okrem toho sa oplatí paladin s jednoručákom, bonus za štít je v HoF veľmi dôležitý a pri porazení šestky v Kuldahare obojručák stratí význam.

- barbar je parádna voľba! Na vysokých leveloch má bonusy k fyzickej odolnosti a ku koncu hry má takmer 400 životov. Takú postavu už je pomerne náročné zahubiť. Vyškolil by som ho však na obojručné zbrane, v HoF sú perfektné obojručné meče. Štít som používal iba v kombinácii s tupou zbraňou, pri stretnutí s golemom.
PostTrauma píše: ..Podobně mít druida a klerika není asi moc platné, ale na druhou stranu tempův pán bitev je docela bojové povolání, takže to není taková ztráta.
Na druida mám rovnaký názor, ale klerika považujem za dôležitú postavu:
- má mocné obranné kúzla s dlhým trvaním (Zmatené příkazy, Ochranný kruh proti zlu)
- má dôležité záchranné kúzla (Odstránenie paralyzácie a strachu, Uzdravení, Obnova)
- má ohromne silné modlitby, ktoré sa dajú kombinovať. (Recitace, Modlitba, Žalm)
- s vysokou charizmou výborne funguje Odvracanie nemŕtvych, v HoF je to niekedy užitočné.
Welwet
Sigilan
Příspěvky: 283
Registrován: 11.8.2009 16:39

Re: Srdce běsu

Příspěvek od Welwet »

valcik : tak nevim kde jsi nabral ten scimitar...ale nikdy jsem si toho nevsiml a nikde o tom nic napsane neni ..hmm ?

jinak druid je podle me dost dobrej ,uz jen protoze je naprosto nenarocnej na staty a haze si 8...jako archer je fajn a dokaze trochu u tankovat
dalsi velke plus jsou vyvolavaci a utocna kouzla , treba takova drtiva vlna ( nevim presnej nazev ) dokaze dorasovat i golema..
myslim ze je lepsi jak paladin a bard , ale byt tebou necham si druzinu jak chces ty ..

ty dve zbrane bych hodil kladiva ..myslim ze bodu bude dost takze nebude problem se specializovat az na 3 zbrane

dale, jak psal valcik, na tankovani staci barbar nebo summ.. nechal bych ten obourucak u palacha

ale nejlepe si to udelej sam ne ?? ;-)
Obrázek
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Srdce běsu

Příspěvek od PostTrauma »

Dvě zbraně, dvouruční zbraně, zbraň a štít: V IWDII je boj dvěma zbraněmi v podstatě k ničemu. Bonus za štít je mnohem výhodnější než jeden útok navíc, který má nižší zranění a horší hod na útok. Bonus za sílu při použití obouruční zbraně je taky mnohem lepší než jeden útok za kolo navíc (někde je na to dokonce kalkulačka, která to dokazuje). Jediná výhoda můžou být bonusy za nošení zbraně (+AC, +odolnosti atd.) ze druhé zbraně, což do jisté míry kompenzuje štít.

Zbraně: Paladin je výhodnější s dlouhým mečem kvůli Cera Sumat "Svatý Mstitel". Zvlášť, plánuješ-li hrát HoF. Barbar může mít v podstatě cokoliv, ale jestli to bude půl-ork, byla by škoda nevyužít vyšší sílu na obouruční zbraň. Scimitary opravdu mají lepší kritické zásahy, ale mají menší zranění než obyčejný dlouhý meč, takže zhodnoť sám, co je lepší. Na dálku jsou nejlepší luky (počet útoků, zranění, neomezené střelivo, dostupnost, specializace) a vybrané návratné vrhací (hlavně sekery, kladiva a dýky). Nejvíc dobrých zbraní jsou dlouhé meče (patří tam i ty scimitary), kterých je v celé hře požehnaně (celá družina by se na ně mohla v klidu specializovat).

Povolání: Druid neumí moc léčit, pokud vím, i když v HoF už stejně použiješ jenom Uzdrav a Hromadné uzdravení (léčit 150 životů Vyleč lehká zranění je fakt nuda : )). Druid má pár dobrých kouzel, ale spousta jiných dobrých kouzel mu chybí, takže třeba na 2. úrovni nemáš, co bys kouzlil (aby to k něčemu bylo). Někomu možná sedne líp, ale já ho rád nemám : ) Co se týče kouzelníka, tak zvaž, o kterou školu magie přijdeš a jestli z ní nějaké kouzlo potřebuješ. Nezapomeň, že se nebudeš moct naučit i jiné školy, i když budeš moct používat svitky (jak jsem zjistil). Dobrá volba může být i zaklínač, pokud ti stačí omezený výběr kouzel, protože jich má víc (1-2 na level) a nemusíš přemýšlet, které si namemorovat.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Srdce běsu

Příspěvek od valcik »

Welwet píše:..tak nevim kde jsi nabral ten scimitar..
Zistil som to empiricky - počas hry vlož zbraň do zbraňového slotu a pozri si okno štatistík a vlastností (klávesa C). Tam sú priamo vypísané všetky údaje o zbrani; je tam rozsah THAC0 pri ktorom padá kritický zásah (v tvare 18-20) a nájdeš tam aj hodnotu kritického zásahu (v tvare 3x alebo 2x).
PostTrauma píše: V IWDII je boj dvěma zbraněmi v podstatě k ničemu. Bonus za štít je mnohem výhodnější než jeden útok navíc..
Ak sa jedná o postavu, ktorá nezosiela kúzla, potom súhlasím.
V prípade multiclass bojovník/mág dostaneš ale postih za štít pri zosielaní kúzla - je tam väčšinou 15% šanca, že kúzlo zlyhá. To sa síce dá vyvážiť schopnosťami postavy, rozdelením schopnostných bodov, ale nikdy som to nerobil. Mág si dokáže vyčarovať štít kúzlom prvej úrovne a hoci zo začiatku tento štít nevydrží dlho, na vyšších úrovniach už je to lepšie. Okrem toho vyčarovaný štít chytá aj magické + Mordekainenove strely. Myslím teda, že viac sa oplatí v tomto prípade druhá zbraň, vďaka ktorej získaš útok navyše + magické schopnosti, odolnosti či bonusy druhej zbrane.
Welwet
Sigilan
Příspěvky: 283
Registrován: 11.8.2009 16:39

Re: Srdce běsu

Příspěvek od Welwet »

PST : je hezke bavit se o veci a zaplnit tim 10 stranek, ale v tomdle si budu stat za svim, takze doufam ze se zas chcete hadat :P
druid neni tak dobrej lecitel ale vidim ho rozhodne jako silnejsi postavu jak kneze ...
u kusi a luku jsem nezjstil zadne vyhody/nevihody, v tom hezkem okynku jak psal valcik kde je statistika zbrani sem videl vzdy stejnej pocet utoku
add. dve zbrane, to je vec nazoru... ja preferuju dve zbrane vy si na ne ukazujte treba prostrednicek =D

zamereni na long je v jeho druzine uplne na nic, zbytecne, kdyz uz ho teda bude mit palach ,a pul ork bude mit halapartnu/sekeru oboje secne..
kladiv je ve hre plna rit a monster ktera jsou imuni na secne a bodne je taky pozehnane.. :roll:



jinak nechcete tu hru rovnou hrat za nej ?? :-P
Obrázek
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Srdce běsu

Příspěvek od PostTrauma »

valcik: S multipovoláním jsem opravdu nepočítal, protože v IWDII jsem za žádné nikdy nehrál, takže máš asi pravdu.

Welwet: Je rozdíl mezi příkazem a doporučením nebo názorem. Carlos se ptal na náš názor nebo radu, tak jsme mu ji dali. Že ty bys mu dal jinou radu nebo žádnou radu, s tím nemá nic společného.

Taky je rozdíl mezi názorem a faktem, protože fakt se nedá tak úplně vyvrátit.

Ohledně druida/klerika jsou to jen názory a určitě nemá cenu se hádat. Stačí, když akceptuješ, že máme jiný názor.

Ohledně boje dvěma zbraněmi je fakt, že obouruční zbraně dělají větší damage za kolo a mají větší šanci na zásah (automaticky počítám s vysokou silou). Ani tvoje sympatie ke dvěma zbraním tenhle fakt nezmění. Věcí názoru už je, jestli se vyplatí druhá zbraň nebo štít (popřípadě varianta, o které mluvil valcik), protože obojí se měří jinými jednotkami.

Co se týče luků a kuší, mluvím jenom z vlastních zkušeností. Mág s kuší nepřesáhne jeden útok (ani s dovedností rychlá střelba), pokud nepoužívá kuši, která přidává útoky (od duergarů), zatímco mág s lukem (a rychlou střelbou) má dva útoky. Dal jsem kuši do ruky jiné postavě a hle, taky měla jenom jeden útok, přestože s lukem měla hned tři (obojí bez rychlé střelby), takže na tom asi nebudou úplně stejně. Praky mají sice stejnou rychlost střelby jako luky, ale nejsilnější prak je +5, zatímco u luků se dostaneš až k +7-+10, pokud si pamatuji, navíc ve hře jsou asi čtyři návratné šípy a ani jedny návratné šipky do kuše nebo kameny do praku (tohle samotné je docela silný argument pro luky).

Dlouhé meče jsou ve hře zastoupené ze všech nejvíc a jsou mezi nimi ty nejlepší kousky, takže určitě není zbytečné mít na ně zaměřené dvě nebo klidně i víc postav (zvlášť, jestli jedna bude paladin s Cera Sumatem). Všechno, co nevyřeší dlouhý meč, vyřeší řemdih ohně +1. Samozřejmě není třeba zaměřovat na ně nikoho, to už je otázka vkusu.

Docela slušné kombo by bylo mít třeba půl-orka s přízračnou holí. Dával by takových 30-40 zranění na dálku : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Takže na základě rad (díky) jsem se rozhodl pro následující finální uskupení:

Člověk: barbar - obouruční meče, kopí (speciální odbornosti uhýbání, běh, mocný útok, rozštípnutí + později další); člověka jsem nakonec zvolil kvůli několika odbornostem navíc, byť do síly jsem do začátku nasypal 16
Člověk: paladin - dlouhý meč, kladivo, štít (pravděpodobně mu dám odvracení navíc a vylepšené odvracení)
Půlelf: bojovník - 2x scimitar (vychytám na maximum zbraňovou specialisaci, přidám běh, uhýbání, odrážení střel), později předělám na zaklínače
Trpaslík: Tempův kněz - sekera, lehká kuše, štít (specialisace na nekromancii, sebekontrola, kouzlení v boji, třetí bodík do brnění (to si ještě rozmyslím))
Usedlý půlčík: zloděj - krátké meče, prak (více méně klasický zloděj a asi u něj podpořím backstab útoky)
Elf: mág (asi vyvolávač) - hůl, luky (specialisace na různé kouzelné školy, odrážení střel, uhýbání)

Tohle myslím si je obstojná partička vrahounů, ne? :mrgreen:
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Welwet
Sigilan
Příspěvky: 283
Registrován: 11.8.2009 16:39

Re: Srdce běsu

Příspěvek od Welwet »

PST: koncim , nema to smysl to je jedno kde co reknes ale vse na me zni jako kdyby jsi me to vnucoval ;-)
jinak neberu ti ze radis, ale nezpochybuj radu jineho :))
snad jen ty dve zbrane....mas sice hezke dukazy :D ale..ja mam svoje dukazy a ty me bohate staci ;-)

kuse...luky konec..

zbrane,,,tam je jak naprcanejch, hlavne kdyz je navic polovina nahodne generovana, ale na remdih bych se v zivote nespecializoval :lol:

Carlos: no nevim nevim jak si uzijes s golemama a podobnejma...a ten barbar se me teda moc nepozdava no, vis co kdyby to bylo na normal ,ale takhle nevim nevim jestli ti bude uzitecnej

jinak dotaz ,proc prak ??
ted si nepamatuju zlodej tusim nemuze mit stit , takze fakt nechapu ? :anxious:
Obrázek
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Srdce běsu

Příspěvek od PostTrauma »

Welwet: Myslím, že je horší něco tvrdit, přestože někdo podá důkaz o opaku - trochu se to podobá církvi a politikům : )

Teď jsem zkoušel tu kuši, abych ti náhodou nekřivdil. Vzal jsem bojovníka se 100 000 XP, třemi body v kuši, luku a rychlou střelbou. S kuší měl jeden útok, s lukem tři. Se zapnutou rychlou střelbou to bylo jeden a čtyři útoky. Jediná použitelná kuše je tedy ta od duergarů, která má tři (čtyři v HoF podání) útoky za kolo. Prak měl stejně útoků jako luk.

Nu, já jen vím, že mi bylo vždycky líto prodávat všechny ty dlouhé meče +3-+5 se skvělými vedlejšími vlastnostmi (kradení životů, bonus k obraně, elementální zranění, sure striking...), protože jsem používal Cera Sumat a/nebo Zlaté srdce postavy (HoF verze té srajdy od Deidre Gallaway). Netvrdím, že jsou na tom jiné zbraně špatně, ale dlouhé meče jsou podle mě nejdostupnější a nejčastější.

Na ten řemdih není třeba se specializovat, bez +1 k hodům na útok a +2 ke zranění se dá docela dobře přežít, protože ho používám jenom na ty golemy a trolly. Dá se najít docela brzo a vydrží celou hru i s HoF.

Ve hře je i nějaký ten štít, který zloději nedává postihy, nebo mu dává postihy minimální, ale souhlasím, že prak je zvláštní volba : )

Carlos: Barbarovi bych dal sílu na max, ale hádám, že v tom je nějaký vyšší záměr : ) Pro kněze jsou ve hře dost dobré vrhací sekery (sekera blesků +5 se dá získat už v ledovém chrámě).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Uživatelský avatar
Carlos
Sigilan
Příspěvky: 1917
Registrován: 24.2.2007 16:51
Bydliště: Špína pod špínou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carlos »

Prak jsem zvolil, protože půlčík na ně má bonusy a hlavně jsem chtěl obsáhnout co nejvíc možností zbraní, HoF jsem nikdy nehrál, a tak nevím, které zbraně stojí za to. Potřeboval jsem navíc dát zloději zbraň na dálku, protože zbraně na blízko chci používat jen na podřezávání.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
Uživatelský avatar
valcik
Sigilan
Příspěvky: 311
Registrován: 5.1.2010 16:13
Bydliště: Záhorská nížina

Re: Srdce běsu

Příspěvek od valcik »

Tiež som dával svojmu hobitovi prak, je to preňho ideálna zbraň.

- v IWD2 je veľa príšer, ktoré utrpia pri zásahu tupou zbraňou bonusové poškodenie. Hobit s prakom parádne likviduje napríklad golemov v ľadovom chráme, alebo neskôr aj kostených strážcov (tie veľké kostlivé monštrá).
- zlodeja som vždy pri HoF začal školiť v povolaní bojovníka, pretože zlodej na úrovni 16 už si poradí s každou pascou i zámkom a má aj dosť vysoké poškodenie pri backstabe. Keď teda zlodejovi povolíte multiclass na bojovníka, s prakom je naozaj mocný.
- už od začiatku hry sú pre zlodeja prístupné rôzne malé štíty, ktoré môže používať súčasne s prakom.
Zobrazit spoiler
- už dvakrát som dostal v Dračom oku návratnú strelu +2, s ohnivým poškodením. Je to odmena za subquest, keď darujete Lordovi Pyrovi protijed, ale odmena sa generuje náhodne pri každej hre. Niekedy je tam teda len vrhacia šipka, alebo návratný šíp do luku.
Krátko sa ešte vyjadrím k tvojej družine, Carlos:
Paladin a klerik sú pomerne rovnaké povolania, preto by som namiesto paladina volil radšej hraničiara, ale ak si chceš užiť ten paladinský meč, voľba je jasná. Hraničiara som však mal v každej družine, pretože s dlhým lukom je to výborný zabijak mágov a okrem toho som potreboval postavu, ktorá ovláda stopovanie, aby som nemusel blúdiť po tom začarovanom lese.. V stopovaní sa ale dá vyškoliť aj barbar.

edit:
..nezabudni na charizmu, pri tom bojovníkovi ktorého chceš vyškoliť na zaklínača.
Naposledy upravil(a) valcik dne 8.1.2010 19:29, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Srdce běsu

Příspěvek od PostTrauma »

valcik:
Zobrazit spoiler
S tou odměnou od Lorda Pyrose (Kossuth je bůh ohně) se mi to moc nezdá. Já jsem to dělal minimálně 8x a nikdy jsem nedostal nic užitečného. Na internetu i ve hře jsem našel, že Returning flame bullets +1 opravdu existují (+1, návratné, 50% na 1d6 fire damage, 00bull86), ale musel jsem hodně googlit, abych našel něco víc. Výsledkem je: "You can offer Pyros an antidote, in return for which he will give you some random magic ammunition if you don’t ask for payment." (Sorcerer's Place IWDII Walkthrough) Zajímavé, že jsem to udělal pokaždé (jde mu dát protijed dva dny za sebou) a nikdy jsem ty kameny nedostal (snad ani jinou munici). Možná záleží i na verzi hry.
Jaké výhody má ranger s lukem oproti ostatním povoláním?
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Odpovědět

Zpět na „Icewind Dale I & II“