Tvorba kitů

Vytváření nových modů není tak obtížné, zkuste si to taky.

Moderátor: Razfallow

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

BGSlayer: V kitech se vyznám *dost*, ne-li vůbec nejvíc ze všeho 8-) Ale bohužel nemám čas se v tom hrabat, takže mohu dát všanc max. nabídku "zeptej se - odpovim" ;-)

Jinak:

Nejnovější tutorial přes kity spojen s weidu instalací:
http://forums.gibberlings3.net/index.php?showtopic=898

Původní, docela podrobnej, tutorial z TeamBG (odmyslet si editační archaismy ;-) )
http://www.blackwyrmlair.net/~chevar/tu ... ut&tutID=5

Docela zajímavej tutorial byl myslím u BG2KitCreatoru (tenhle program, ač vypadá cool, vážně nepoužívat - kity má smysl dělat jedině ručně)
http://www.clandlan.net/index.php?page= ... /tbgmirror

A samozřejmě:
IESDP 8-)
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
BGslayer
Dabus
Příspěvky: 283
Registrován: 12.12.2005 20:17
Bydliště: Neverwinter

Příspěvek od BGslayer »

Dík moc za ty odkazy... To sme přesně potřebovali.. Kdyby něco tak se zeptám... Občas se sem koukni... :-)

Vlasak: Už mám vytvořenej ten kit... a teď nevím jak mám udělat k tomu kitu ty výhody a nevýhody (Advantages - Disadvantages)? Dělám to přes DLTCP...
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Myslíš např. advantage typu +1 k síle, útok navíc, kouzlo xyz a disadvantage typu nemožnost používat sekeru, -1 k inteligenci a pomalejší chůze?
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
BGslayer
Dabus
Příspěvky: 283
Registrován: 12.12.2005 20:17
Bydliště: Neverwinter

Příspěvek od BGslayer »

Vlasák: jo přesně to jak to mám udělat?
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Musíš nejprve vytvořit příslušná kouzla, které danou věc budou "obstarávat" (např pro tu sílu kouzlo s permanentním trváním, self target, coby efekt strength modifier s příslušným parametrem atp.). Až budeš mít tato kouzla, zapíšeš je do class ability .2da (clabxxxx.2da) souboru svého kitu. V clabu to pak přidáváš pro dané úrovně (tj. má-li to kit mít od začátku, tak pro první) a odlišují se prefixy AP_ (apply) a GA_ (gain).

Tady je třeba se zastavit nad několika věcmi - kouzla vlastně vyrábíš dvojí:
- jedna bonusů/postihů, všelijakých jednorázovek a naopak permanentů - zkrátka ta nesiselatelná kouzla. Ta přicházejí k AP_ prefixu. Bonus k síle sesilatelný neni, ten se prostě jenom jednou použije. Tato kouzla je třeba vytvářet s ohledem na zmíněné - tj. selfy coby targety, permanentní trvání, obcházení rezistencí atp.

- druhá kouzla jsou ta sesilatelná - schopnosti kitů ala berserker rage, called shot u archera, ale třeba i bonusové kouzlo pro kněze k jeho normálním. To jsou kouzla pro předponu GA_ - postava je získá k sesílání. Tato kouzla je naopak třeba vytvářet s ohledem na sesílání, tj. jako klasická - rozmyslet, zda bude innate (schopnost pod "hvězdičkou"), nebo mágovo/klerikovo speciální do knihy, nastavit vše podle toho, jak má kouzlo fungovat (jaké cíle, jaké záchranné hody, etc.).

Co se týče zákazu výbavy, to se určuje v kitlist.2da v unusable. Tam je třeba používat již existujících šablon (kensai nemůže zbroje, zloděj já nevim, co všechno, atp. - lze je ale hexadecimálně sčítat, tj. "spojovat" zákazy). Ta čísla určují mj. např to, kolik zloděj dostane přiděleno bodů na rozdělování na každé úrovni (v bg2 mají některé kity různé příděly).

Kity jsou sice založeny na příslušných .2da souborech, ale tvorba kitů je závislá na mnoha dalších věcech - jak je vidět, editace kouzel tam hraje roli velkou. V případě vypečených výhod a nevýhod kitu je ale třeba sahat po scriptech, kterými lze *nějak* vyřešit vše.
Jednoznačný návod tedy neexistuje, záleží na tom, co konkrétně kit umět má a nemá. A jako vždy, mustrem jsou věci již eixtující, takže se třeba koukni, jak co který kit udělané má, a třeba ti to v lecčmes pomůže...
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
BGslayer
Dabus
Příspěvky: 283
Registrován: 12.12.2005 20:17
Bydliště: Neverwinter

Příspěvek od BGslayer »

Vlasák: Díkec kouknu se na to...
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

BGslayer: přestože bych rád, vážně není čas, promiň :-? Ale pokud máš otázku na něco konkrétního - jede špatně kouzlo, něco neni tak, jak by být mělo, problém je normálním způsobem neřešitelný a chce fígl atp., dej mi kdyžtak vědět přes PM tady nebo nejlíp přes ICQ (i napsané do off-linu) a pokusím se dát vám všanc, co budu vědět.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Infinity Engine“