Stránka 8 z 8

Re: Magie, kouzla... vše o nich

Napsal: 19.4.2010 15:30
od Field Mouse
Super kouzlo je Aganazzarův žár - dobrý damage nezávisející na úrovni, možnost zasáhnout víc cílů a navíc možnost si ty cíle na rozdíl od fireballu do určité míry vybrat. Tak, jak toto kouzlo bylo v BG2 (a tím pádem hlavně v TuTu) je podle mého nejlepší v poměru cena/výkon, kterému konkuruje snad jen děs.

Re: Magie, kouzla... vše o nich

Napsal: 19.4.2010 16:12
od Tarreb
Pak je také skvělé kouzlo Strašidlo, hlavně pro uzemňování nepřátelských kouzelníků.

Mimochodem, co přesně dělá Pronikni štítem?

Re: Magie, kouzla... vše o nich

Napsal: 19.4.2010 18:02
od Field Mouse
Jestli je to to kouzlo osmého levelu, tak podle mě zruší kouzelnou ochranu a sníží odolnost na magii a je to skvělá věc.

Re: Magie, kouzla... vše o nich

Napsal: 20.4.2010 9:47
od Tarreb
Ještě jednu otázku; před čím přesně chrání Kouzelný štít?

Re: Magie, kouzla... vše o nich

Napsal: 20.4.2010 18:14
od Field Mouse
Manuál k BG2 píše: Sejmi kouzlo, Tajné slovo, Zlom, Zeslab odolnost, Proraž kouzlo, Zpětný rubínový paprsek, Khelbenův obranný šleh, Pronikni štítem
a Kouzelný úder. Pokud je některé z těchto kouzel na čaroděje sesláno, Kouzelný štít útok pohltí, přičemž se však zároveň zruší.
Neboli proti AI prakticky na houby, tohle kouzlo je ve hře hlavně proto, aby s ním mohli machrovat nepřátelé.

Re: Magie, kouzla... vše o nich

Napsal: 20.4.2010 19:34
od Tarreb
Mno, jediné co já z toho seznamu používám je Zlom. To zruší všechno, co je podstatné.

Re: Magie, kouzla... vše o nich

Napsal: 24.9.2010 17:08
od Ralen
Zdravim, mám trochu bordel v kouzlech na rušení ochran proti magii, tím myslím kouzla: Tajné slovo, Proraž kouzlo, Zpětný rubínový paprsek, Khelbenův obranný šleh, Pronikni štítem, Kouzelný úder
Neni mi totiž moc jasný v čem se lišej. Některý z nich ovlivňují kouzla jen do osmý úrovně, některý zrušej jedno, jiný jich zrušej víc najednou a některý navíc ještě snižují odolnost k magii, ale jinak mi přijdou stejný. Tak třeba kouzla Tajné slovo a Kouzelný úder - jedno je kouzlo čtvrtý úrovně a druhý je kouzlo devátý úrovně, první je schopný zrušit všechny ochrany až k osmý úrovni a druhý je schopný zrušit uplně všechny ochrany - a vzhledem k tomu, že je jen devět úrovní kouzel, tak to znamená, že Kouzelný úder se od Tajného slova liší pouze tím, že navíc dokáže zrušit i Past na kouzla. To je teda jedinej rozdíl, který mezi těmi kouzly je? Čekal bych, že kouzla 9. úrovně budou o hodně víc silnější než kouzla 4. úrovně. :think: Čili tedy moje otázka, jsou si všechny ty kouzla tak podobný, nebo mi něco uniká?

Napsal: 24.9.2010 18:21
od yenn
Ralen: Tajné slovo zruší pouze jedno z vypsaných kouzel; má-li jich protivník víc, ostatní mu zůstanou. Z českého překladu tato zásadní informace jaksi vypadla...

Re: Magie, kouzla... vše o nich

Napsal: 24.9.2010 22:55
od Ralen
Jo, takhle to dává už trochu víc smysl. :) Proč jsem se ptal - hraju za zaklínače a jsem asi na nějaký 14. úrovni a dospěl jsem k závěru, že by se mi kouzlo podobnýho typu hodilo, ale za boha si nemůžu vybrat který. No asi si vyberu Zpětný rubínový paprsek... :-?

P.S. chtělo by to teda na zdejších stránkách opravit.

Re: Magie, kouzla... vše o nich

Napsal: 1.11.2010 11:35
od crovax en-vec
ááá, přesně pro tohle miluju BG! skoro osm stránek prokecaných jen o kouzlech... v BG 2 (hlavně s Tacticsem) je role kouzelníků naprosto klíčová a je to fajn. Mám takový pocit, že novodobá RPG naprosto kašlou na magii a stávají se z nich spíše akční hry... Opravte mě jestli se mýlím, ale byla vám v nějakých novějších RPG (myslím třeba Oblivion, Gothic, Dragon Age) kouzla k něčemu? Například v Dragon Age jsem používal celou hru asi 4! kouzla v boji. V oblivionu byli kouzelníci naprosto směšní, stačilo se vyhnout fireballu, dostat se k nim a pak následoval magičův trapný úprk zatímco se snažil mi ublížit. Chci říct, kde jsou ty doby poctivého kouzlení? kdy se 5 minut připravujete na souboj, dalších 5 minut odstraňujete protivníkovi ochrany a pak 2 hodiny řešíte na fóru, jak ten který souboj dát :-) I rozmanitost kouzel nových RPG je ubohá: fireblast a fireball na čtyři elementální způsoby, ochromení, ochromení okolí, léčivá kouzla a toť zhruba vše. Proto u mě zůstává BG i po těch 10 letech na vrcholu mé TOP 10