Total War

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Uživatelský avatar
Arthalion
Sigilan
Příspěvky: 981
Registrován: 29.9.2005 14:49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arthalion »

Ano, so slonmi treba narabat velmi opatrne, lahko sa moze stat, ze spanikaria a potom Jupiter s Vami. :lol: Ak ma nepriatelska armada dostatok kopijnikov, tak to bude velky problem, aj ked su napr. tazky kopijnici pomali, preto treba mat vzdy pri utoku so slonmi v zalohe schopnych lucistnikov, povedzme 4 jednotky a podobne aj kopijnikov, ktory by ustali napor nepriatelskych jednotiek tohto druhu.
A slony pri dobyvani? Zalezi akeho velkeho mesta, pri epic stone walls velmi nepomozu. :-)
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlieN »

Ajantis píše:Funguje tady to, co v STW a MTW, že když jste před bitvou nechali zavraždit nepřátelského generála, měla armáda v bitvě výrazné postihy (obzvláště na morálku)?
No pokud byl ten generál zkušený tak ano, armáda přišla o jeho bonusy za velení
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

AlieN: Ale postihy na morálku v následujícím tahu už jen za ten fakt, že zemřel velitel, nejsou? V STW to bylo stoprocentně, zda v Medievalu, to už si úplně jistý nejsem, každopádně to byla dobrá a myslím dost logická věc. Prostě mezi vojáky takový zmatek jako v bitvě u Platají.
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlieN »

Ajantis píše:AlieN: Ale postihy na morálku v následujícím tahu už jen za ten fakt, že zemřel velitel, nejsou? V STW to bylo stoprocentně, zda v Medievalu, to už si úplně jistý nejsem, každopádně to byla dobrá a myslím dost logická věc. Prostě mezi vojáky takový zmatek jako v bitvě u Platají.
tak ničeho takovýho jsem si nevšiml, mě generála nikdy nekuchli a u nepřátel se to sleduje dost těžko ;-)
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Tak jsem si zahrál 3 ty historické bitvy a nějak mám pořád pocit, že už v Shogunovi ty boje byly zpracovány líp. Tady mě vyloženě štvou. Stojí 2 armády proti sobě na pláni - střetneme se, po boji celá soupeřova armáda v panice prchá. Různé jednotky do různých směrů, moji vojáci i já jsme zmatení, každý někoho pronásleduje. Toho nepřítel postupně využívá, jednotky se vrací, když na ně zaútočím, tak zase prchají... A tak se dlouhé minuty poté, co skutečná bitva skončila, ještě honíme po mapě. Dle mého by jednotka, která se dá na útěk, už měla být z boje definitivně vyřazena.
Pak bych také ocenil, kdyby se v přerušené hře ukazovaly aspoň stíny postavení jednotek, když jim udělím nějaký příkaz. Jak mám stavět smysluplnou formaci, když nevidím, kam jsem kterou jednotku poslal :-? A pak mi taky dost chybí možnost "slučovat a rozdělovat" skupiny. Aspoň když jde o stejný typ vojáků, by to jít mohlo.

AlieN: V Shogunovi se to napsalo ve chvíli, kdy generál zemřel a bylo to i v statistikách dané armády. Takže v Rome to zřejmě nefunguje.
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlieN »

Ajantis: njn, proto jsem měl nejradši jízdu
Uživatelský avatar
nuke
Sigilan
Příspěvky: 1783
Registrován: 2.10.2005 14:24
Bydliště: Arulco
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nuke »

Ajantis : Keď v boji pauzneš hru, a stlačíš space ukazuje ti to miesta kam majú jednotky namierené. Ak si tým myslel, že by si chcel vidieť po zapauzovaní nejaké trebárs priesvitné jednotky na miestach kam ich pošleš, tak to v hre nieje... Viac menej si to treba pamätať.
Uživatelský avatar
Frosty
Sigilan
Příspěvky: 1726
Registrován: 2.10.2005 17:17
Bydliště: drsný sever:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frosty »

Ajantis píše:Stojí 2 armády proti sobě na pláni - střetneme se, po boji celá soupeřova armáda v panice prchá. Různé jednotky do různých směrů, moji vojáci i já jsme zmatení, každý někoho pronásleduje. Toho nepřítel postupně využívá, jednotky se vrací, když na ně zaútočím, tak zase prchají... A tak se dlouhé minuty poté, co skutečná bitva skončila, ještě honíme po mapě. Dle mého by jednotka, která se dá na útěk, už měla být z boje definitivně vyřazena.
Pokud honíš pěší jednotky pěšáky, tak to může být skutečně lóóóng battle :D Jedině bys musel prchající jednotce nadběhnout i z druhého směru a dostat jí do kleští. Jinak je skutečně nikdy nedohoníš. Leda tak, že kupř. lučištníci (již bez šípů) dohoní těžkou pěchotu, ale jinak ne.
Jak psal AlieN - vždy mít alespoň jednu jednotku jízdy (na zabíjení prachajících vojáků je nejideálnější lehká) a nebo psíky :twisted: Ti se dají ve velkém počtu použít dokonce i k útoku na většinu jednotek.. Na pronásledování stačí ale bohatě 1 až 2..
ad ''moji vojáci i já jsme zmatení, každý někoho pronásleduje''... Pokud nemáš dostatek 'honících' jednotek, tak nikdy nepronásleduj celou armádou stylem všichni za všemi. Pokud si došel do stavu kdy 90% nepřátel prchá, tak i potom udržuj s pár jednotkami bojeschopnou formaci, kterou směruj do oblasti s největším počtem 'uprchlíků'. Jízda a další rychlé jednotky ať zatím loví po okolí a nebo je přímo ženou do té bojové formace.
Jinak k samotné technice pronásledování. Pokud je prchající jednotka dosti rychlá a ne zrovna blízko, tak nikdy neposílej třebas tu jízdu jakože útočit do zad. Jakmile tam totiž ta jízda dojede, tak se jakoby pozastavuje při útoku a pěšáci pořád unikají. Je tedy mnohem lepší jízdu poslat někam před/vedle prchající jednotku a jakmile je dostatečně před/vedle ní, tak teprve zaútočit.

ad ''Dle mého by jednotka, která se dá na útěk, už měla být z boje definitivně vyřazena.''
Nereálné. Útěk může být fingovaný a pokud prchá 500 mužů/žen a ty je nezabíjíš - pořád je to 500 bojeschopných mužů/žen.
Ajantis píše:A pak mi taky dost chybí možnost "slučovat a rozdělovat" skupiny. Aspoň když jde o stejný typ vojáků, by to jít mohlo.
Jde to. Tuším to jde dokonce i s rozdílným typem vojáků. Tedy ne ve smyslu, že ze 40i a 20i příslušníků domobrany uděláš jednolitou formaci o 60i mužích (což by bylo i nereálné - rozdílný stupeň únavy atp.), ale prostě se budou držet pospolu a budeš je ovládat jako jednu jednotku.

EDIT: Ještě k samotné taktice 'před střetem' - kleště, kleště, kleště - toť základ 8-) Téměř při každém střetu jsem před bojem - ještě než jsem vůbec zformoval hlavní linii - poslal jízdu po křídlech VELKÝM obloukem do boků či zad nepřátel. Má to jen pozitiva :-D Pokud si některé z nepřátelských jednotek usmyslí, že tu jízdu napadnou, tak se s nimi můžeš hezky honit po okolí, takže na sebe navážeš část jednotek a tvůj střed má snadnější práci... Pokud si jí nevšímají, tak s ní potom vpadneš do zad útočícím jednotkám pro které to v takovém případě nikdy nedopadne dobře :twisted:
Sice to zabere nějaký čas (který ale můžeš vyplnit útoky střeleckých jednotek) před bitvou, než se tam ta jízda dokodrcá, ale 100%ně se to vyplatí 8-) Samotná bitva je potom otázkou chvíle a navíc má jasný výsledek...
Klacek i kámen kosti zláme, ale bacha na slova, bacha na ně...
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Frosty: Já hrál bitevní scénáře, kde jsem žádnou jízdu neměl. Popř. měl jsem jednu, ale ta padla v bitvě. A pak jsem prostě neměl s kým pronásledovat. A vojsko počítače se dá na útěk často hodně brzy, když by ještě mohlo bojovat, jakoby AI s tímto stylem boje počítala. Vůbec se mi to nelíbí. V Shogunovi bylo tohle ošetřeno tak, že měl útočník na vyhrání bitvy 15 minut a pak šmitec. S tím spojováním jednotek jsem si toho nevšiml :oops: To bude tím, že pro to nejni speciální tlačítko na liště, já na ty klávesový zkratky moc nejsem...

Každopádně jak se na taktické mapě série díl od dílu zlepšuje, tak na bitevním poli žádný posun k lepšímu nezaznamenávám :-/

nuke: myslel jsem, že by se mohly zobrazovat "stínové jednotky" v tom rozestavení, kam jsem je poslal.
Uživatelský avatar
Elessar
Sigilan
Příspěvky: 1785
Registrován: 1.10.2005 19:39
Bydliště: Desolation Row
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elessar »

Stava sa bezne, ze sa niekto vo frakcii dozije 100 rokov? Vacsina umiera okolo sestdesiatky-sedemdesiatky, ale isty Flavius Scipio prave to jubileum oslavil...
If every time we tell a lie a little fairy dies they must be building death camps in the garden.
Uživatelský avatar
Arthalion
Sigilan
Příspěvky: 981
Registrován: 29.9.2005 14:49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arthalion »

Elessar píše:Stava sa bezne, ze sa niekto vo frakcii dozije 100 rokov? Vacsina umiera okolo sestdesiatky-sedemdesiatky, ale isty Flavius Scipio prave to jubileum oslavil...
Heh, :-D to sa bezne nestava.. Mozno je to bug.... alebo easter-egg. :-)
Uživatelský avatar
Elessar
Sigilan
Příspěvky: 1785
Registrován: 1.10.2005 19:39
Bydliště: Desolation Row
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elessar »

Momentalne uz ma sweet 104 :-D
If every time we tell a lie a little fairy dies they must be building death camps in the garden.
Uživatelský avatar
Elessar
Sigilan
Příspěvky: 1785
Registrován: 1.10.2005 19:39
Bydliště: Desolation Row
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elessar »

:cry: rodinny matuzalem umrel vo veku 116 rokov... :-D Btw keby to bol easter egg, snad by mu aspon pridelili nejaku gandalfovsku bradicku... :)
If every time we tell a lie a little fairy dies they must be building death camps in the garden.
Uživatelský avatar
Dalcor
Sigilan
Příspěvky: 982
Registrován: 30.9.2005 8:53
Bydliště: Černá skála, Nightlund, Solamnie, Krynn, Mnohavesmír
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Ajantis groupování jde jak ve windows. CTRL a klikáš na ikonky vojáčků a tím si tvoříš skupiny jednotek
Uživatelský avatar
Arthalion
Sigilan
Příspěvky: 981
Registrován: 29.9.2005 14:49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arthalion »

Pred niekolkymi dnami som sa dostal k modu Rome: Total Realism, mozno som ho tu uz niekedy spominal ako zaujimavy pridavok k hre, no vtedy som s tym este osobne skusenosti nemal. Po niekolko dennom hrani musim svoje nadsenie potvrdit, ide o mimoriadne kvalitnu zalezitost, spracovanu na profesionalnej urovni. Pridavok obsahuje mnohe nove narody, jednotky, mesta a mnozstvo ineho zaujimaveho a spestrujuceho hru. Vsetky nazvy su samozrejme autenticke.
Momentalne hram kampan za Thrakov/Thrakijcov ak chcete a neviem sa od toho odtrhnut, uz som takmer porazil Grekov a Macedoncov, ale trvalo mi to priblizne 50-60 rokov a to mam pred sebou este celu Europu a Aziu. :twisted:

Odkaz na ofic. stranku pridavku: http://www.rometotalrealism.org/
a wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Rome_Total_Realism
Ine: http://www.firingsquad.com/games/rome_t ... sm_review/

Tu hovoria o absurditach v povodnom R:TW :lol:, ktore boli pritomne len zrejme z dovodov zjednodusenia hry a snahy prilakat co najvacsie "obecenstvo" : http://www.rometotalrealism.com/faq.shtml#top2
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“