Stránka 1 z 1

Mindflayers

Napsal: 14.2.2006 20:36
od sevencreature
Jak je to s Mindflayers a fyzickými útoky v papírové verzi? Konkrétně v BG II mi opravdu vadí to jejich požírání mozků během boje - přijde mi to dost úchylné. Chápal bych to, kdyby ta postava byla znehybněná, ale nějak se mi nezdá, že by jejich chapadla pronikla tak snadno a rychle magickou zbrojí, eventuálně Stoneskin (Ironskin).

Je mi jasné, že v BG II enginu prostě efekty magických zbraní tyhle věci (SS, IS) ignorují, ale v případě Mindflayers mi to přijde trochu zcestné.

P.S. Moc jsem toho o MF nečetl - ta krátká epizoda z Dark Elf Trilogy se nejspíš nepočítá (jak tam MF napadl Drizzta - který byl ale v tu chvíli bezbranný).

Napsal: 15.2.2006 9:52
od Vlasák
7c: Illithidi mají kromě několika základních psychických kouzel (charm...) schopnost mind blast, což je taková psionická vlna, kterou znehybní tvory v zasažené oblasti. No, a znehybnění tvorové jsou už cílem chapadel, ta prolezou nosem, uchem, okem, ústy, rsp. v případě nutnosti se něčím prosoukají a vysají mozek, čímž je oběť automaticky mrtvá.

ilustrační obrázek

Správně by teda illithid měl oběť nejdříve znehybnit a pak teprve zpracovat.

Napsal: 15.2.2006 10:08
od Pan Bača
No dobrá, ale v BG je to "vysávání mozku" vyřešeno ubíráním inteligence... jenže ta zase po nějaké době naskočí do původního stavu. Což mi nějak nekoresponduje s tím "vysátím šedé kůry" :-?

Napsal: 16.2.2006 9:51
od Vlasák
Pan Bača: Ono je to tam spíše skryté pod tím, že inteligence (obecně jakákoliv vlastnost) na 0 = smrt. Útok illithida v BG2 pak představuje snížení inteligence myslím o 5.

Tohle je jednak převedení "papíru" do hry a druhak ústupek ve prospěch počítačové hratelnosti. V sousedním threadu o beholderech je vidět, že něco podobného platí i unich - "papírová" předloha je zmodifikována tak, aby hra byla hratelnější a ne tak "fatální". Podobně je tomu u draků, fiendů, lichů a dalších bytostí, které jsou "kvalitativně" podhodnoceny a "kvantitativně" často trochu nadhodnoceny (což se dá chápat i mírou jejich častého výskytu ve hře) - jejich unikátní schopnosti se spíše rozpliznou v zlepšení několika číselných statů (a někdy ani to ne).

Boj s illithidy by byl zcela jiný, kdyby skupinka tří použila tu jejich psioniku, kterou by dříve nebo později (spíš dříve) družinu paralizovala. Tím by nastal konec hry (jakožto by těla byla hned vysáta, či odnesena do doupěte a tam vysáta, popř. zotročena).
Zatímco v BG2 je illithid trochu akčnější, chodí do soubojů na tělo, vysává hned v bitevní vřavě (???) a atd.

Je otázkou, který přístup by byl lepší a co skutečně záživnější a hratelnější. Tak, jak je dané BG2, mi v konečné fázi přijde lepší to, jak to ve hře skutečně je. Pouze bych dal vysávání trochu silnější - 50%: rovnou smrt; 50%: -10 inteligence (nastálo)....
"Papírový" způsob se imho spíš hodí do hry, kde by byli illithidi nepoměrně vzácnější a kde by souboje měly trochu jinší vyznění než v BG2...

Napsal: 16.2.2006 10:08
od Jab
Vlasák píše:Je otázkou, který přístup by byl lepší a co skutečně záživnější a hratelnější. Tak, jak je dané BG2, mi v konečné fázi přijde lepší to, jak to ve hře skutečně je. Pouze bych dal vysávání trochu silnější - 50%: rovnou smrt; 50%: -10 inteligence (nastálo)....
To by bylo dosti k ničemu. Každý by si to loadnul, pročež mi přijde lepší ten systém, jaký je teď (tzn. po čase to zmizí). Samozřejmě mám velkou důvěru v tvou touhu hrát to pravé RP. Ovšem zde se mi zdá, že bys i ty sám začal přemýšlet o loadu, pokud by inteligence tvého paladina klesla třebas na dva (což je řekněme inteligence magického zvířete). ;-)

Napsal: 16.2.2006 12:30
od Vlasák
Jab: jo, ale už by tam ten load být musel a nešlo by jen o vyprchání nebo vyléčení ;-) Když už je to takhle postavené na soubojích, tak ať už ta zvláštní schopnost potvory není jen pro srandu králíkům a souboj je trochu víc hardcore ;-)
Nemyslím si, že by to dodalo loadovací frustraci - důvod k loadu by nastal až po souhře dvou okolností - znehybněná postava a umožnění illithidům, aby se k ní dostali na vysátí. A smetli bychom tím dvě mouchy jedním vrzem - illithidi by měli význam, jaký jim přísluší, a souboje s nimi by byly o něco zajímavější (nutnost rychlostí, obkličování, zneviditelňování, kouzel, která protivníka z boje na chvíli vyřadí...)...

Já nechci zabít za hru 30 mind flayerů, se kterými mám problémy tak možná v úvodních soubojích, mně by stačili za hru třeba 4, ne-li míň, ale "pořádnější" - šlo by vážně o souboj. Tím se ale zase dostávám ven z bg2...

Ideální by byl papírový převod - jejich paralýza cílená na prostor a ne na konkrétního jedince, kde družina musí plánovat, aby zvítězila - sehnat plány jejich doupat, naběhnout na ně ze dvou směrů, sehnat si ochranné lektvary, udělat někde nějaký zmatek, kterej je dezorganizuje, využít pomoci nějakého NPC atd. atd. A hlavně nemožnost v šesti lidech zneškodnit celé jejich doupě, když vezmu v úvahu míru jejich organizace, telepatie atd. To je ale trochu dost jiné pojetí, než BG hry - proto, když musím zůstat u BG her (příběh, pojetí, staty, předměty...), tak alespoň trochu přitvrdit jejich schopnost ve prospěch lepších illithidů.

Napsal: 16.2.2006 13:30
od Pan Bača
No tohle si docela dokážu představit.... poprvé jsem hrál s tím, že ztráta inteligence je trvalá a o nějakých zmatených příkazech jsem nevěděl ani Ň. Takže první vysátí byl automatický load.. a tehdy jsem try dungeony ve stokách a v podtemnu naprosto nesnášel... teď je to naprostá selanka

ilithidi

Napsal: 4.4.2006 9:09
od Gothmog
tak bych řekl že na vysátí intligence zmatené příkazy neplatí

Napsal: 4.4.2006 10:30
od Pan Bača
Ale platí, jen se vysávání zastaví někde na hodnotě inteligence 4 a níž to nejde

minflyers

Napsal: 4.4.2006 11:16
od Gothmog
jestli je to takhle tak snad

Napsal: 30.8.2007 14:08
od Cozzinnni
Pravda, přucházím trochu s křížkem po funusu, ale to nevadí.

Zmatené příkazy na illithidy platí a to dost. Moje postava stála v illithidím doupěti pod Athkatlou se Zmatenými přikazy a okolo ní asi tak pět illithidů, každej do mý postavy mlátil hlava nehlava ale mému mozku se nic nestalo a já je jednoho po druhým porubal. To, že celá družina ležela v prachu opodál bez mozků, to je detail :anxious:

Napsal: 30.8.2007 14:10
od drake127
Hehe, tam jde o to, že ti illithidi se docela špatně trefují, pokud se hýbeš, takže pokud se jim nepovede tě paralyzovat, jde jim to hůř .. ovšem varuju, že se jim to občas povede, takže nedoporočuju jít jen tak sólo s nějakým hlupákem.

Napsal: 30.8.2007 17:27
od Cozzinnni
No, já kdesi četl, že stačí vzít válečnníka, zajistit mu OČ -11 a poslat ho na illithidy. Illithid se do bojovníka netrefí díky nízkému OČ a musí hodit critical hit (pravděpodobnost 1:20) a mezitím ho bojovník urube.
A slyšel jsem že illithidi mají velký resist na magii, je to pravda?

Napsal: 30.8.2007 17:34
od sevencreature
Cozzinnni píše:Pravda, přucházím trochu s křížkem po funusu, ale to nevadí.

Zmatené příkazy na illithidy platí a to dost. Moje postava stála v illithidím doupěti pod Athkatlou se Zmatenými přikazy a okolo ní asi tak pět illithidů, každej do mý postavy mlátil hlava nehlava ale mému mozku se nic nestalo a já je jednoho po druhým porubal. To, že celá družina ležela v prachu opodál bez mozků, to je detail :anxious:
Mohl by někdo přesunout příspěvky, které jsou OFF-TOPIC někam jinam? :evil:

Tahle sekce a thread je o pravidlech DnD.

Napsal: 30.8.2007 17:45
od drake127
sevencreature píše:Mohl by někdo přesunout příspěvky, které jsou OFF-TOPIC někam jinam? :evil:
Eh, no ono je to OT od třetího příspěvku .. něco s tím vymyslím.