Stránka 1 z 2

Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co ještě

Napsal: 19.2.2006 21:00
od sevencreature
Hmmm, instalujete někdo "Multi-Class Grand Mastery" z Ease of Use? Je to mod, který umožňuje multi povoláním v BG II "dávat do zbraní" 5 hvězdiček.

Zajímalo by mě, jak je to z hlediska pravidel ADnD? Protože třeba multi F/M není nikterak omezovaný z hlediska mága, ale jako bojovník je omezený poměrně značně :-?

Jak to funguje v papírové verzi?

Na druhou stranu tahle komponenta je docela dost přehnaná, když by to umožňovala každé postavě :roll:

Já jsem ji radši neinstaloval - ale u multi Fighterů bych Grand Mastery opravdu uvítal, kdyby to bylo košer - jen nevím, jak je to s pravidly.

Napsal: 19.2.2006 21:04
od CrowX
Ja to mám - príde mi to logickejšie - prečo by mal mať fighter iba 2*? Veď nato je fighter aby mohol mať 5* - inak sa stráca jeho najväčšia výhoda - ale napríklad C/R môže mať stále iba 2* - takže je to iba pre fighterské multiclassy.

Napsal: 19.2.2006 21:55
od Jab
To už by si pak těžko někdo bral dual-class. Podle mě jsou ty ** zcela v pořádku. 8-)

Napsal: 19.2.2006 22:02
od CrowX
Prečo? Veď F/M potrebuje na postup na ďalšiu úroveň toľko skúseností ako normálny F alebo M (podľa toho v ktorom povolaní) - 2* by som akceptoval, keby potreboval menej, ale takto je to vlastne aj F a aj M - podľa mňa by nemal mať žiadny handicap.

Napsal: 19.2.2006 22:30
od Jab
CrowX píše:Prečo? Veď F/M potrebuje na postup na ďalšiu úroveň toľko skúseností ako normálny F alebo M (podľa toho v ktorom povolaní) - 2* by som akceptoval, keby potreboval menej, ale takto je to vlastne aj F a aj M - podľa mňa by nemal mať žiadny handicap.
A co v té možnosti využívat celou dobu obě povolání, to není výhoda?

Napsal: 19.2.2006 22:36
od CrowX
Ale na nízkom lvl je to zároveň aj nevýhoda - nehovoriac, že dostávaš menej HP a pod. Keď už aj nie 5* tak aspoň 4 alebo 3. 2*sú málo. :roll:

Napsal: 19.2.2006 22:43
od Jab
CrowX píše:Ale na nízkom lvl je to zároveň aj nevýhoda - nehovoriac, že dostávaš menej HP a pod. Keď už aj nie 5* tak aspoň 4 alebo 3. 2*sú málo. :roll:
Podle mě je to vyrovnané. Mmj. na lvl 1 je silnější multi-class (logicky). Pak možná pár lvl zaostává, ale nic tragického. 8-)

Napsal: 19.2.2006 23:12
od sevencreature
Jab: No já si dual class bral vždycky především z toho důvodu, že potřebuje míň zkušeností. Fighter na vyšších levelech se už moc nevylepšuje, takže je to v tom F/M spíš přítěžek (a F HLA nepovažuju zrovna za zázrak :roll:).

A z hlediska RP je to trochu jiná postava než multi.

Ovšem ve hře, kde je hodně expů je to naopak výhoda, protože je asi nevyužiješ? :-? (pokud hraješ solo, nebo v malé skupině)

Edit: I když po pravdě ty 2 * nejsou *až* takový handicap. Ale připadá mi to potom, že F/M je pouze vylepšení mága slabým bojovníkem - tj. nepřijde mi to rovnocenné. Kdyby třeba nemohl kouzlit kouzla vyšších úrovní nebo tak něco, tak bych to pochopil :-(

Napsal: 2.4.2006 13:13
od Dalcor
Podle pravidel si weapon specialization jako Weapon profecienci F/M mohl vzít. Weapon mastery v základních pravidlech chybí je až v rozšířené verzi Players Options, která je od standartního ADnD dost odlišná

Napsal: 10.7.2006 17:58
od magnus
v BG1 je to dokonce ještě výraznější
za ** je tam +1 +2
za *** je tam +3 +3
v BG2 je za *** jen +2 +2

navíc je v BG1 míň úrovní a celkově vzato multipovolání bojovník/něco hodně na tom hodně prodělá, jelikož si může narvat do zbraní jen **

ale jestli je to tak v pravidlech AD&D, tak prosim..

Re: Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co ještě

Napsal: 15.4.2008 17:41
od Gurthfin
No ja sem si to "vyriesil" s tym zastavovanim povolania. Presel sem BG1 tak sem mne vysoke staty, v BG2 sem si zvolil Kensai-a ten ma brutalne bonusy na THACO, zraneie aj OC a potom sem z neho urobil maga.Mnel sem 5* na zbran + bonusy a este sem magovy kupil robu vecny, a bol som nepremozitelny.

Re: Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co ještě

Napsal: 15.4.2008 18:01
od sevencreature
Gurthfin píše:Presel sem BG1, v BG2 som nepremozitelny.
Souhlas, tohle platí pro všechny mé různé varianty postav, se kterými jsem hrál BG sérii :mrgreen:

Nicméně to není příspěvek k tématu, ne? :think:

Re: Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co ještě

Napsal: 15.4.2008 19:08
od Vallun
Papírová pravidla ADnD neznám, ale kdyby někoho zajímal můj "právní/teoretický" pohled na věc, tak multi-class by měl mít hlavní výhody obou povolání, nevýhodou je pomalejší levelování a dovedl bych akceptovat ztrátu nějakých vedlejších dovedností, ale ***** profi je dle mého pojmovým znakem bojovníka, takže by měla náležet i dual a multi povoláním:) Maximálně by si bylo lze z hlediska RPG představit, že bude mít max **** a kouzelník bude omezen kouzla lvl 8.

Re: Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co j

Napsal: 13.10.2010 17:29
od SwaCZa
Argumentujete možností dualclassu ale tato možnost je přípustná jen člověku, který navíc Multiclassovat nemůže.
Takže znalci DnD, zkuste nalézt řešení pro ostatní rasy.
Nebo je ve světě DnD rasismus už v pravidlech? :shock:

Re: Multi-Class weapon specialization, mastery a kdoví, co j

Napsal: 13.10.2010 18:28
od PostTrauma
Řešení je ve 3. edici : )