[Sigil] Recenze: Planescape: Torment
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
[Sigil] Recenze: Planescape: Torment
Planescape: Torment
autor: Ajantis
„Co může změnit charakter člověka?“ ...Snad láska, kterou nezlomí sebepodlejší činy a překoná i smrt? Bolest, pro jejíž skončení člověk zradí i své nejbližší? Moc, jež vám umožní dělat vše, co si zamanete? Nebo snad víra, naděje...? V taverně U doutnajícího nebožtíka vzpomíná starý beriaur na příběh o mocné čarodějnici, která čeká na to, až ji tuhle otázku někdo zodpoví. Se zájmem jí naslouchají tiefling, githzerai, tanar´ri i ďábelský baatezu. Jako by na tomto místě neplatily žádné zákony sfér. Zatímco se další a další sféry noří do krve a zkázy pod pustošící Válkou krve, v Sigilu není po otevřené nenávisti mezi jejími účastníky ani památky. Vždyť i dominantou hospody je již celou věčnost hořící tělo, prý kdysi mocného a obávaného kouzelníka...
celý článek
autor: Ajantis
„Co může změnit charakter člověka?“ ...Snad láska, kterou nezlomí sebepodlejší činy a překoná i smrt? Bolest, pro jejíž skončení člověk zradí i své nejbližší? Moc, jež vám umožní dělat vše, co si zamanete? Nebo snad víra, naděje...? V taverně U doutnajícího nebožtíka vzpomíná starý beriaur na příběh o mocné čarodějnici, která čeká na to, až ji tuhle otázku někdo zodpoví. Se zájmem jí naslouchají tiefling, githzerai, tanar´ri i ďábelský baatezu. Jako by na tomto místě neplatily žádné zákony sfér. Zatímco se další a další sféry noří do krve a zkázy pod pustošící Válkou krve, v Sigilu není po otevřené nenávisti mezi jejími účastníky ani památky. Vždyť i dominantou hospody je již celou věčnost hořící tělo, prý kdysi mocného a obávaného kouzelníka...
celý článek
Opravdu povedená recenze. V jednom okamžiku mi přeběhl mráz po těle, jak mi při čtení vytanula na mysl celá řada vzpomínek a takřka filozofických otázek, jenž jsou pro tuto skvostnou hru tak typické. Ajantis se překonal a společně s velice povedenou recenzní na BG2 od Jaba, si zde zasvěcený hráč může nostalgicky připomenout nádherná okamžiky s Infinity hrami. A ti nezasvěcení mohou zase odhalit alespoň nepatrný zlomek důvodů, proč jsou tyto hry uznávány jako legndy.
Ajantis: Tak jsem si recenzi na tvé doporučení přečetl a musím přiznat, že se ti vskutku povedla
Naposledy upravil(a) KOFi-chan dne 18.5.2006 19:05, celkem upraveno 2 x.
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Mě se teda ta recenze taky velmi líbila, jen bych s autorem nesouhlasil v části, že souboje v PST jsou "docela odbyté", ze všech IE her, co jsem hrál (tedy, všechny s vyjímkou IWD2) mě přišli ty v PST nejlepší, možná i díky absenci střelných zbraní. A systém kouzlení byl taky ok, ale je to záležitost subjektivního pohledu, no . Jinak mráz po zádech mi taky místy běhal .
CeBrk: ještě bys neměl zapomínat na svou recenzi, nejsem sice fanda IWD, ale tvůj text žádný škvár nebyl, vždyť víš .
CeBrk: ještě bys neměl zapomínat na svou recenzi, nejsem sice fanda IWD, ale tvůj text žádný škvár nebyl, vždyť víš .
Škvár to možná není, ale zato jde pouze o popis docela slušné hry. V této recenzi se mi zamlouvá přechod z pocitových textů (první tři odstavce) k těm popisným (zbytek). Vzdáleně mi to připomnělo některé nadšené recenze starých časů, jimiž nás kdysi častovalo Score.MCZ píše:Mě se teda ta recenze taky velmi líbila, jen bych s autorem nesouhlasil v části, že souboje v PST jsou "docela odbyté", ze všech IE her, co jsem hrál (tedy, všechny s vyjímkou IWD2) mě přišli ty v PST nejlepší, možná i díky absenci střelných zbraní. A systém kouzlení byl taky ok, ale je to záležitost subjektivního pohledu, no ;-) . Jinak mráz po zádech mi taky místy běhal ;-) .
CeBrk: ještě bys neměl zapomínat na svou recenzi, nejsem sice fanda IWD, ale tvůj text žádný škvár nebyl, vždyť víš ;-) .
Mimochodem, co máš proti střelným zbraním? To považuji, jakož to protřelý hraničář lučišník, za smrtelnou urážku :-). V každém případě kompletování předmětů, ani složité magické bitvy, jako v BG2, se zde nevyskytují, takže sousloví "docela odbyté", je v porovnání s BG2 možná trochu, a z jistého úhlu pohledu, na místě.
Škoda že tu nejsou žádné screenshoty. To vám ještě nikdo nic neposlal?
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
CeBrk: No, já si se střelnými zbraněmi (nepočítám-li Ignuse a Nordoma) PST představit nedokážu . Boje v PST se mi zdály prostě více dynamické i v případě řadových nepřátel - žádné "přijdeme, objevíme nepřátele, vypálíme salvu z luků/kuší/praků, jdeme dál". Prostě boj tělo na tělo, ústupy (s během), hlavně si vzpomínám na odbíhání Annah stranou, aby se mohla ukrýt ve stínu a poté jednoho z nepřátele nepříjemně překvapit ). Byly díky tomu snad i obtížnější - jistě si vzpomínáš na lárvální červy . Když si k tomu přidám fantastické kouzlení (vůči způsobu nemám výhrady) a ty efekty - blesky, meteory, armáda z nebes, různí démoni, mraky, valící se lebky - prostě nejlepší boje má PST a basta .
Právě magické bitvy v BGII se mi moc nelíbily (byť pořád ještě lepší než ty řadové); nepřátelský mág nahodí ochranu, ty ji zrušíš, nahodí lepší ochranu, ty ji zrušíš mocnějším kouzlem a pořád dokolečka.
Co se týče screenů, ty skutečně nemáme, a zatím ani nehledáme, až příjde čas pro realizování pst sekce, vypíšeme samozřejmě poptávku, takže už můžeš začít típat .
Právě magické bitvy v BGII se mi moc nelíbily (byť pořád ještě lepší než ty řadové); nepřátelský mág nahodí ochranu, ty ji zrušíš, nahodí lepší ochranu, ty ji zrušíš mocnějším kouzlem a pořád dokolečka.
Co se týče screenů, ty skutečně nemáme, a zatím ani nehledáme, až příjde čas pro realizování pst sekce, vypíšeme samozřejmě poptávku, takže už můžeš začít típat .
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Děkuju za pozitivní ohlasy, obzvláště ty CeBrkovy mě moc potěšily. Takhle jsem chtěl, aby ta recenze na hráče působila.
Ad boje- Mně vyhovují ty v BG i BG2, byť jsou každé úplně jiné. PT jsou něco mezi- mám k diskozici spoustu megaúčinných (a krásných) kouzel, ale hra mě je nenutí co nejefektivněji využívat, na rozdíl od BG2. Kvůli nízké obtížnosti bojů si vystačím s hrubou silou a občasnou podporou klerika či mága.
Ale přesto tenhle "nedodělaný" systém do PT docela sedí, aspoŇ extra komplikované boje neodvádí pozornost od toho, co je v PT nejvíc důležité.
A screenshoty též žádné nemám, jinak bych je k té recenzi přihodil, imho by i lépe působila, než takováhle záplava textu :-/
Ad boje- Mně vyhovují ty v BG i BG2, byť jsou každé úplně jiné. PT jsou něco mezi- mám k diskozici spoustu megaúčinných (a krásných) kouzel, ale hra mě je nenutí co nejefektivněji využívat, na rozdíl od BG2. Kvůli nízké obtížnosti bojů si vystačím s hrubou silou a občasnou podporou klerika či mága.
Ale přesto tenhle "nedodělaný" systém do PT docela sedí, aspoŇ extra komplikované boje neodvádí pozornost od toho, co je v PT nejvíc důležité.
A screenshoty též žádné nemám, jinak bych je k té recenzi přihodil, imho by i lépe působila, než takováhle záplava textu :-/
- Gothmog
- Sigilan
- Příspěvky: 62
- Registrován: 3.4.2006 18:17
- Bydliště: Nové Město na Moravě (přes tejden Praha)
Recenze: Planescape: Torment
Radši jsem to neměl číst když se k PST zatím asi nedostanu jinak recenze je to pěkná zvlášť ten úvod ale myslím že hůř by se takováhle recenze psala na Queka nebo dooma rozhodně teť zvětším snahu k zízkání téhle hry
red great wyrm - můj favorit
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele: