Stránka 1 z 2

[Sigil] Recenze: Planescape: Torment

Napsal: 4.3.2006 13:35
od MCZ
Planescape: Torment
autor: Ajantis
„Co může změnit charakter člověka?“ ...Snad láska, kterou nezlomí sebepodlejší činy a překoná i smrt? Bolest, pro jejíž skončení člověk zradí i své nejbližší? Moc, jež vám umožní dělat vše, co si zamanete? Nebo snad víra, naděje...? V taverně U doutnajícího nebožtíka vzpomíná starý beriaur na příběh o mocné čarodějnici, která čeká na to, až ji tuhle otázku někdo zodpoví. Se zájmem jí naslouchají tiefling, githzerai, tanar´ri i ďábelský baatezu. Jako by na tomto místě neplatily žádné zákony sfér. Zatímco se další a další sféry noří do krve a zkázy pod pustošící Válkou krve, v Sigilu není po otevřené nenávisti mezi jejími účastníky ani památky. Vždyť i dominantou hospody je již celou věčnost hořící tělo, prý kdysi mocného a obávaného kouzelníka...
celý článek

Napsal: 4.3.2006 19:18
od CeBrk
Opravdu povedená recenze. V jednom okamžiku mi přeběhl mráz po těle, jak mi při čtení vytanula na mysl celá řada vzpomínek a takřka filozofických otázek, jenž jsou pro tuto skvostnou hru tak typické. Ajantis se překonal a společně s velice povedenou recenzní na BG2 od Jaba, si zde zasvěcený hráč může nostalgicky připomenout nádherná okamžiky s Infinity hrami. A ti nezasvěcení mohou zase odhalit alespoň nepatrný zlomek důvodů, proč jsou tyto hry uznávány jako legndy.

Napsal: 4.3.2006 23:47
od KOFi-chan
Ajantis: Tak jsem si recenzi na tvé doporučení přečetl a musím přiznat, že se ti vskutku povedla :!: ;-)

Napsal: 5.3.2006 0:00
od MCZ
Mě se teda ta recenze taky velmi líbila, jen bych s autorem nesouhlasil v části, že souboje v PST jsou "docela odbyté", ze všech IE her, co jsem hrál (tedy, všechny s vyjímkou IWD2) mě přišli ty v PST nejlepší, možná i díky absenci střelných zbraní. A systém kouzlení byl taky ok, ale je to záležitost subjektivního pohledu, no ;-) . Jinak mráz po zádech mi taky místy běhal ;-) .

CeBrk: ještě bys neměl zapomínat na svou recenzi, nejsem sice fanda IWD, ale tvůj text žádný škvár nebyl, vždyť víš ;-) .

Napsal: 5.3.2006 17:10
od CeBrk
MCZ píše:Mě se teda ta recenze taky velmi líbila, jen bych s autorem nesouhlasil v části, že souboje v PST jsou "docela odbyté", ze všech IE her, co jsem hrál (tedy, všechny s vyjímkou IWD2) mě přišli ty v PST nejlepší, možná i díky absenci střelných zbraní. A systém kouzlení byl taky ok, ale je to záležitost subjektivního pohledu, no ;-) . Jinak mráz po zádech mi taky místy běhal ;-) .

CeBrk: ještě bys neměl zapomínat na svou recenzi, nejsem sice fanda IWD, ale tvůj text žádný škvár nebyl, vždyť víš ;-) .
Škvár to možná není, ale zato jde pouze o popis docela slušné hry. V této recenzi se mi zamlouvá přechod z pocitových textů (první tři odstavce) k těm popisným (zbytek). Vzdáleně mi to připomnělo některé nadšené recenze starých časů, jimiž nás kdysi častovalo Score.

Mimochodem, co máš proti střelným zbraním? To považuji, jakož to protřelý hraničář lučišník, za smrtelnou urážku :-). V každém případě kompletování předmětů, ani složité magické bitvy, jako v BG2, se zde nevyskytují, takže sousloví "docela odbyté", je v porovnání s BG2 možná trochu, a z jistého úhlu pohledu, na místě.

Škoda že tu nejsou žádné screenshoty. To vám ještě nikdo nic neposlal?

Napsal: 5.3.2006 18:28
od MCZ
CeBrk: No, já si se střelnými zbraněmi (nepočítám-li Ignuse a Nordoma) PST představit nedokážu ;-) . Boje v PST se mi zdály prostě více dynamické i v případě řadových nepřátel - žádné "přijdeme, objevíme nepřátele, vypálíme salvu z luků/kuší/praků, jdeme dál". Prostě boj tělo na tělo, ústupy (s během), hlavně si vzpomínám na odbíhání Annah stranou, aby se mohla ukrýt ve stínu a poté jednoho z nepřátele nepříjemně překvapit :twisted: ). Byly díky tomu snad i obtížnější - jistě si vzpomínáš na lárvální červy ;-) . Když si k tomu přidám fantastické kouzlení (vůči způsobu nemám výhrady) a ty efekty - blesky, meteory, armáda z nebes, různí démoni, mraky, valící se lebky - prostě nejlepší boje má PST a basta ;-) .

Právě magické bitvy v BGII se mi moc nelíbily (byť pořád ještě lepší než ty řadové); nepřátelský mág nahodí ochranu, ty ji zrušíš, nahodí lepší ochranu, ty ji zrušíš mocnějším kouzlem a pořád dokolečka.

Co se týče screenů, ty skutečně nemáme, a zatím ani nehledáme, až příjde čas pro realizování pst sekce, vypíšeme samozřejmě poptávku, takže už můžeš začít típat ;-) .

Napsal: 5.3.2006 18:42
od Ajantis
Děkuju za pozitivní ohlasy, obzvláště ty CeBrkovy mě moc potěšily. Takhle jsem chtěl, aby ta recenze na hráče působila.

Ad boje- Mně vyhovují ty v BG i BG2, byť jsou každé úplně jiné. PT jsou něco mezi- mám k diskozici spoustu megaúčinných (a krásných) kouzel, ale hra mě je nenutí co nejefektivněji využívat, na rozdíl od BG2. Kvůli nízké obtížnosti bojů si vystačím s hrubou silou a občasnou podporou klerika či mága.
Ale přesto tenhle "nedodělaný" systém do PT docela sedí, aspoŇ extra komplikované boje neodvádí pozornost od toho, co je v PT nejvíc důležité.

A screenshoty též žádné nemám, jinak bych je k té recenzi přihodil, imho by i lépe působila, než takováhle záplava textu :-/

Napsal: 5.3.2006 20:29
od Arian
Ajantis: Řeknu jen jednu věc a ber to jako největší kompliment. 5 minut z tvou recenzí mě naladili na zahrání PS:T 100x více, než hodiny přesvědčování od MCZ :mrgreen: :applause:

Napsal: 5.3.2006 20:41
od Lerek
opravdu cool propaganda, teda recenze, velmi povedená

Napsal: 6.3.2006 11:33
od KOFi-chan
CeBrk píše:Vzdáleně mi to připomnělo některé nadšené recenze starých časů, jimiž nás kdysi častovalo Score.
Jj - je to napsaný tak dobře, že nezaujatý čtenář (např. já) musí zákonitě dostat chuť P:T aspoň vyzkoušet..

Napsal: 7.5.2006 14:48
od Trandul
KOFi píše:Jj - je to napsaný tak dobře, že nezaujatý čtenář (např. já) musí zákonitě dostat chuť P:T aspoň vyzkoušet..
Nebo já, jenom si musim počkat až přijede z polska. :-(

Recenze: Planescape: Torment

Napsal: 19.5.2006 0:36
od Gothmog
Radši jsem to neměl číst když se k PST zatím asi nedostanu jinak recenze je to pěkná zvlášť ten úvod ale myslím že hůř by se takováhle recenze psala na Queka nebo dooma rozhodně teť zvětším snahu k zízkání téhle hry

Napsal: 6.3.2007 22:34
od Thanes
Abych pravdu řekl PST se mnou udělalo to, co žádná jiná hra... Změnila mi pohled na svět, a to docela zásadně. Získal jsem také díky němu značnou dávku ironie a černého humoru :) PST vede na mém žebříčku nej her, žádná jiná to co tahle nedokázala. Kdo to nehrál, nepochopí

Napsal: 6.3.2007 23:19
od Erina
Vzdycky jsem tvrdila a tvrdim stale, ze pokud muze mit hra dusi, tak ji zcela urcite ma PT (prominte, ale leta jsem zvykla na zkratku PT, s PST se setkavam az zde a nesedi mi :( )

Napsal: 7.3.2007 0:21
od sevencreature
Thanes píše:Kdo to nehrál, nepochopí
Dohrál třikrát a nepochopil :-) Neudělalo to se mnou vůbec nic - vlastně ano, začal jsem si BG série víc vážit :think: