On na to sice existuje vzorec zahrnující úroveň té potvory, počet životů, magické předměty, zvláštní útoky atp., ale ten pouze deleguje odpovědnost na jiné ukazatele. Stejně tak jako může být nehmatatelné určit ad hoc zkušenosti, tak je nehmatetelné určit úroveň postavy a veškeré její další statistiky
Tady je to prostě na odhadu a rozumu - nejlépe jak naznačil Eleshar s Tokkarem.
Jednak si určit srovnatelný protějšek v BG2. Druhak určit jeho důležitost a významnost v kontextu tvého questu/příběhu/situace. Takže existují hodnota +/- něco dle tvého citu.
Ono ale nejde jen o protějšek - ale lépe i najít nějaký protějšek ve zhruba stejné fázi hry. Jak je známo - iwd v pokročilé fázi a třeba ToB či konec SoA je poznamená jistou devalvací zkušeností, a tak dává víc než je vhodné.
To jde ale ruku v ruce s tím, jaké questy a nepřátelé jsou pro hráčské postavy na té které úrovni příznačné a jakou v tomto zastáváš strategii.
Co je lepší? Mít možnost se na první úrovni setkat s drakem [drakem ne "drejkem"
] (a třeba ho i nějak zabít a získat 60000 xp
), anebo brát tezi, že s drakem se lze setkat striktně až na té a té úrovni....?
Pokud je to nějaký doplněk BG2, doporučoval bych teda najít v BG2 protějšek jak co do postavy, tak do fáze hry, kdy se s ním setkáš. Pokud jde o něco trochu víc mimo BG2, tak je tohle věc na docela zajímavou a dlouhou debatu