Re: The Witcher
Napsal: 20.7.2010 14:02
Tak jsem rozjel Zaklínače s modem Full Combat Rebalance, který od základů překopává soubojový systém, a musím říct, že je to úplně nový zážitek, který prohlubuje dojem ze hry. Tohle je ta pravá zaklínačská obtížnost. Obyčejného člověka Geralt zabije dvěma ranami zaklínačským mečem. Jenže stačí trochu nepozornosti a totéž se může přihodit snadno i jemu. Zvlášť když je protivníků víc, protože dostávají ďábelské bonusy při útocích do zad i z boků. Přesně v duchu, že i tomu nejlepšímu šermíři jsou jeho triky a finesy k ničemu, když ho vezme kmán zezadu na vidle. Nechat se byť jen na okamžik obklíčit, se rovná faktické smrti. A že nepřátelé skutečně útočí koordinovaně. Nezbývá než bojovat pěkně po zaklínačsku: výpad, sek, úhyb a pirueta, výpad...
Na rozdíl od lidí jsou nestvůry z houževnatějšího těsta. Lektvary a vylepšovací oleje jsou prakticky nezbytností. Zůstat staticky na místě a pouze se soustředit na správné odklikání útočné sekvence k úspěchu nevede, protože takový ghúl mezitím dvakrát máchne drápy a s Geraltem je ámen. Bez neustálého pohybu, úniků a výpadů to nejde.
Obtížnost tím stoupá dost dramaticky, protože každá utržená rána je cítit. Na druhou stranu souboje jsou dynamičtější, akčnější, kratší a vůbec víc realistické. Zatímco v originálním Zaklínači jsem měl i na Hard dojem, že Geralt před nestvůrou stojí a buší do ní mečem jak do boxovacího pytle, až jí dojdou hit pointy, s FCR souboje připomínají mnohem víc knižní předlohu. Jedním slovem paráda, i když nic pro oddechové hraní po víkendech.
Na rozdíl od lidí jsou nestvůry z houževnatějšího těsta. Lektvary a vylepšovací oleje jsou prakticky nezbytností. Zůstat staticky na místě a pouze se soustředit na správné odklikání útočné sekvence k úspěchu nevede, protože takový ghúl mezitím dvakrát máchne drápy a s Geraltem je ámen. Bez neustálého pohybu, úniků a výpadů to nejde.
Obtížnost tím stoupá dost dramaticky, protože každá utržená rána je cítit. Na druhou stranu souboje jsou dynamičtější, akčnější, kratší a vůbec víc realistické. Zatímco v originálním Zaklínači jsem měl i na Hard dojem, že Geralt před nestvůrou stojí a buší do ní mečem jak do boxovacího pytle, až jí dojdou hit pointy, s FCR souboje připomínají mnohem víc knižní předlohu. Jedním slovem paráda, i když nic pro oddechové hraní po víkendech.