Bossové ano či ne?

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlieN »

Bossové v KotORu? Kde? Kdy :shock: Vždyť tam kromě závěru a ještě toho v aréně na první planetě není snad jediný zajímavější nepřítel u kterého bych musel opravdu přemýšlet JAK ho zabít, na ty ostatní stačilo jen klasické "sekám svítící šavlí a občas prdnu nějaký cool kouzlo, jaký bude je celkem fuk".
A já v žádném případě neříkám aby jich bylo víc, to jako chraňbůh, ale naopak bych jich většinu vyházel. Tím že je nepřítel "hodně silný" nemyslím že má hafo HP a thac0 blížící se k mínus nekonečnu, ale že prostě není tak snadné ho porazit - například proto že opravdu má nějakou AI a že u jeho likvidace musíš i trochu myslet ;-) :roll:
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Uh. Osobně přímo nenávidím primitivní obtížnost bojů - třeba KotOR je IMO co se soubojů týče čistá adventura a bojová část mě z tohohle hlediska docela zklamala - boje tam jsou převážně pro efekt (čestnou výjimku tvoří Bendak Starkiller - ale i to spíš díky extra nízkému levelu postavy) :-(

No naštěstí pro vás je nejspíš lidí s podobným názorem na hry víc a výrobci reagují na poptávku chrlením titulů, které jsou lehčí a lehčí :-?

Ajantis: Tím, že to patří k tradici jsem měl na mysli také to, že to hráči obvykle očekávají/vyžadují. Z mého pohledu je to naopak velmi dobrá tradice.

Vampiria: Ale ani to neznamená, že je to špatně :roll:

Koneckonců ve většině dnešních (už tak dost lehkých her) je možnost snížit obtížnost, takže jsou vhodné i pro malé děti a těhotné ženy :wink: Nemluvě o savování na každém kroku...
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

sedmibestie: Začarovaný kruh. Hráči to vyžadují proto, že si na to za ta léta zvykli a výrobci to tam dávají proto, že si myslí, že to hráči vyžadují...pravda, většina bude asi spokojena, ale já osobně těžké souboje v některých žánrech opravdu ráda nemám. I z toho důvodu, že se často "obtížnost" zdredukuje na to, že nepřátel je buď moc, či boss dává jednou ranou DMG rovné půlce životů mé postavy a sám musí být 100x rubnut, aby přišel o jeden HP... :roll:
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Uživatelský avatar
Hamster
Dabus
Příspěvky: 1815
Registrován: 29.10.2005 1:04

Příspěvek od Hamster »

Vampiria píše:...či boss dává jednou ranou DMG rovné půlce životů mé postavy a sám musí být 100x rubnut, aby přišel o jeden HP... :roll:
Tenhle přístup je opravdu docela hloupý... To už je zajímavější to nacházení slabin, nebo účinných postupů (I když to musí být pro smrtelníka postřehnutelné - pokud nalezení slabiny bosse znamená milion loadů, tak už je asi něco špatně)
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Vampiria píše:pravda, většina bude asi spokojena
Asi tak...

Hmm, na bossech mi vadí cheatování, ne nějaké přemrštěné vlastnosti - koneckonců, je to boss, ne obyčejný pěšák, jako třeba hlavní hrdina.

Cheatováním mám na mysli obcházení herních pravidel - viz třeba Irenicus (i když tam se to dá překousnout díky zábavnosti souboje a taky díky tomu, že popravdě, "na férovku" by se moc nechytal).

Nebo boss z Soldier of Fortune - nevadí mi to, že je ten souboj trochu obtížnější, ale to že se do hry hodí jako pěst na oko - asi jako kdyby se v Medal of Honor najednou objevil mezi neměckou pěchotou Terminátor... Je to prostě do očí bijící nesmysl ve hře, která se jinak snaží chovat vesměs realisticky (alespoň co se nepřátel týče).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Frosty
Sigilan
Příspěvky: 1726
Registrován: 2.10.2005 17:17
Bydliště: drsný sever:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frosty »

Tak v obou kotorech se najde pár těžkých protivníků. Tedy - v jedničce je jich o dost víc než ve dvojce. Krom Bendaka první souboj s Calo Nordem, druhé střetnutí také nebyl med (obzvláště pokud s ním bojujete na Kashyyku), elitní válečníci písečných lidí byly snad ještě těžší, neb tam jsem mohl 'svítící šavlí' kolem sebe mávat jak jsem chtěl ale za pár vteřin byla skupina tuhá. Nakonec jsem tam prostě musel narvat 3 jedie, abych se ubránil těm vlnám u sandcrawleru.
V jedničce je totiž ještě celkem znát rozdíl mezi vojákem a darebákem. Ve dvojce jsou podobné rozdíly téměř smyté a potíž může mít konzul snad jen u boje holýma rukama.

Finální bossové mi jinak moc nevadí, pokud jsou OC alespoň trochu 'normální' a jejich likvidace nezávisí jen na počtu nejrůznějšího střeliva na ně použitých, nebo na tom, že se vám náhodou 'zadaří' a rána kterou od něj utržíte nebude mít MEGABONUS 1200, ale jen standardních 300 :roll:

7c: Boss v SoF mě naštval ve chvíli, kdy jsem zjistil, že ho skutečně budu muset ustřílet a že tam žádný skrytý 'fígl' není :-?

Jinak zatím asi nejtěžší 'boss-fight' jsem zažil v Bloodrayne. Mellissan by asi obsadila druhou příčku :)
Klacek i kámen kosti zláme, ale bacha na slova, bacha na ně...
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlieN »

Frosty píše:7c: Boss v SoF mě naštval ve chvíli, kdy jsem zjistil, že ho skutečně budu muset ustřílet a že tam žádný skrytý 'fígl' není :-?
Jinak zatím asi nejtěžší 'boss-fight' jsem zažil v Bloodrayne. Mellissan by asi obsadila druhou příčku :)
Souhlasím, souhlasím a opět souhlasím :-D
I když ta Mellissan oc jen na první hraní, než jsem zjistil co na ni zhruba platí.
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

ehm, ehm ;-)
http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?t=2362

a k diskusi ...
MCZ píše:Souboje s bossy nemusím. V hodně hrách, které jsem hrál, to byla jen taková nic moc slabá tečka za třeba povedenou hrou (napadá mě teba Blood 2 nebo Undying). Tak nějak považuji bossy za přežitek, resp. myslím, že k nim vyvojáři často přistupují ze špatného směru > zvětšit a nadupat (třeba vybavit možností vidění i střelby přes zeď :-? ).
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

sevencreature píše:No naštěstí pro vás je nejspíš lidí s podobným názorem na hry víc a výrobci reagují na poptávku chrlením titulů, které jsou lehčí a lehčí :-?
Já zde nikde nepsal, že chci, aby byly hry lehčí (u KotORu naopak na předchozí stránce žádám vyšší obtížnost). Já zde protestuju proti přítomnosti bosů ve hrách. Ale hrachem zeď opravdu neprorazím. ;-)
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Ajantis: Hmm, protestovat můžeš proti čemukoliv. Např. proti zbytečně dlouhým dialogům ve hrách, přece to tam nikdo nemůže chtít, ne? :roll:

Jak už jsem psal - obecně mi bossové nějak nevadí. V konkrétních hrách je občas postrádám, občas bych se bez nich obešel, občas je mi to jedno. Záleží na žánru a na tom, jak se s bossem autoři vypořádají.

Hmm, v KotORu snad byl "boss" jen Malak, ne? :think:

http://en.wikipedia.org/wiki/Boss_(video_games)
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

sevencreature píše:Hmm, v KotORu snad byl "boss" jen Malak, ne? :think:
Důležité je, podle čeho určuješ, kdo je a kdo není boss. Je pravda, že Malak mi v K1 jako jediný sebral více než 2 hodiny času, taže v tomhle vyjímečný je.

Pokusím se vysvětlit, ne definovat, koho chápu jako bosse já. Boss je pro mne nepřítel, který je spojen s příběhovou linkou (ne tedy Bendak Starkiller), bývá zpravidla umístěn na konci nějaké herní lokace - je jejím vyvrcholením - a je oproti předcházejícím bojovníkům (pokud tam byli) vyjímečným - ať už svou silou, postavením, nebo důležitostí z hlediska příběhu... často též po celou dobu procházení oné lokace vím, že se na jejím konci utkám právě s ním (není ovšem podmínkou). A musím s ním bojovat.
V tomto smyslu je v K1 bossem Davik, 2x Carlo, 2x Malak, Bastila při hře za LS, učitelé na Korribanu... V K2 pak 2x Sion, Darth Nihilus, Kreia, několik Mistrů Jedi.... Nic na tom nemění, že jsou boje s nimi většinou jednoduché, bossové to jsou.
Zrovna v KotORu jsou ale tito bossové příběhově skoro až nezbytní, tento nešvar se ale vyskytuje téměř ve všech hrách.
Proč musí hra končit soubojem... :-?
Uživatelský avatar
Bodkin
Sigilan
Příspěvky: 474
Registrován: 5.12.2005 0:32
Bydliště: Soukromá krypta

Příspěvek od Bodkin »

Ajantis píše:Proč musí hra končit soubojem... :-?
Přesně tak... Například Bard's tale měl konec, ve kterém se člověk mohl na závěrečný souboj vykašlat a vyřešit to po svém...
SKOČTE ŠIPKOU DO MUŠLE, JEZTE KAŠI S MRKVÍ.
JENOM JÁ JSEM NAŽIVU; VY JSTE VŠICHNI MRTVÍ.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Bodkin píše:Přesně tak... Například Bard's tale měl konec, ve kterém se člověk mohl na závěrečný souboj vykašlat a vyřešit to po svém...
Ani Bard's Tale nebyl v tomhle dokonalý, ale ta možnost "Dobro? Zlo? Záchrana světa? Seru na vás, já jdu domů..." je super!
Uživatelský avatar
Bodkin
Sigilan
Příspěvky: 474
Registrován: 5.12.2005 0:32
Bydliště: Soukromá krypta

Příspěvek od Bodkin »

Ajantis píše:
Bodkin píše:Přesně tak... Například Bard's tale měl konec, ve kterém se člověk mohl na závěrečný souboj vykašlat a vyřešit to po svém...
Ani Bard's Tale nebyl v tomhle dokonalý, ale ta možnost "Dobro? Zlo? Záchrana světa? Seru na vás, já jdu domů..." je super!
Neříkám že byl dokonalý, přeci jen, bossů tam byla spousta, ať už strážci na věžích nebo jeden protivný kůň, ale ten konec potěšil....
SKOČTE ŠIPKOU DO MUŠLE, JEZTE KAŠI S MRKVÍ.
JENOM JÁ JSEM NAŽIVU; VY JSTE VŠICHNI MRTVÍ.
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Ajantis: Bendaka jsem nezmiňoval jako bosse, ale jako jediný těžší souboj v KotORu. Souhlasím s tvým popisem a výčtem bossů v KotORu (nějak jsem je nedokázal díky jejich bezvýznamnosti vylovit z paměti - přece jen, od bosse očekávám alespoň nějakou obtížnost).

Hmm, abych svůj pohled blíže objasnil - u her hraných čistě pro zábavu (konzumních her chcete-li) mi je vcelku jedno, jestli tam jsou trapné béčkové ("corny") dialogy či příběhové zápletky či nucení bossové. Ale u her, na kterých mi záleží jsem poněkud vybíravější - a obvykle tam buď finální boss stojí za to (obvykle visuálním provedením, dialogem či celkovou atmosférou) nebo tam žádný není. Tím chci říct, že mi nikdy finální bossové nějak moc nevadili - spíš naopak, bral jsem je jako takovou odměnu, či třešničku na dortu (třeba Incubation).

Samozřejmě jsou i výjimky, kdy jsem z nich nebyl na větvi.

Eh, abych to shrnul - myslím, že chápu tvoje výtky vůči bossům, ale v mých očích je to ve srovnání s výhradami které mám vůči (současným) hrám zanedbatelný detail...
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“