Stránka 1 z 4

RPG pro Lamy

Napsal: 25.10.2005 11:53
od Sir Petr
Zdravim vsechny profiky a asi se to nebude tykat jen me osoby hral jsem kdysi na skole DrD 2 edici. Coz je dobrejch 12let zpatky a od te doby jsem na to ani nekoukl nevim proc ale dodnes mam veskere deniky zapisy mapy proste komplet ke kazdemu dobrodruzstvi ktere jsem kdy hral. Ale po teto dobe jsem opravdu ztracen. A mam pocit ze si nevychutnavam hrani RPG, ktera se drzi pravidel na 100% ,ale asi tak na 50%. Proto mam asi BG1 a IWD1 rozehrano na 70% a jiz to nehraji a i kdyz jsem ted zacal hrat BG2 tak vim ze u nej az do konce nevydrzim pokud se neco nestane.

Takze muj dotaz smeruji ke vsem kteri podle pravidel AD&D ziji v realnem svete, verim ze se par nadsencu najde. Jde ve strucnosti vysvetlit zaklady pravidel?

Priklady treba milionkrat omylane THACO, AP je lepsi mensi nebo vetsi? Strenght+ vetsi nebo mensi? Co znamenaji treba 2K4 u zbrani?

Je mi jasne ze Vam to prijde jednoduche a jasne jako dalkove ovladani k televizi, ale bohuzel jsou tu taci kterym to jasne neni a potrebuji vasi pomoc. I kvul teto veci spousta lidi nehraje RPG, ale da prednost FPS.

Dekuji za pomoc

Vase AD&D Lama

Napsal: 25.10.2005 12:27
od Tokkar
Mno máme v plánu vyrobit něco jako basic help právě pro takové jako ty.
Ale znáš to, práce na webu je momentálně moc a nikdo neví, kdy se k tomu dostaneme.

Takže zatím alespoň toto, což odpovídá na většinu tvých otázek:

Q: Co je THAC0?
A: Takže ses do manuálu pořádně nepodíval. To Hit Armor Class 0 (nula, nikoli O) - tj. v papírových pravidlech číslo, jež musíš hodit na dvacetistěnné kostce, abys zasáhl potvoru s obranným číslem 0. Čím nižší, tím lepší.

AC(OČ) - armor class, obranné číslo
2k4 u zbraní - 2 hody 4-stěnnou kostkou davají hodnotu poškození způsobeného úderem touto zbraní

Výpočet zásahu probíhá takto:
THAC0 - AC = číslo, jež je třeba minimálně hodit na k20, aby útočník cíl zasáhl.
Př.: THAC0 = 10, AC = -2
10 - (-2) = 12 - když na dvacetistěnce padne 12 a více, útočník zasáhne cíl.

V IWD2 THAC0 není, anžto je dvojka podle 3. edice D&D.

Co je lepší?
menší THAC0
menší AC
1k8 je lepší než 1k4, srovnatelné s 2k4 (otázka statistiky), ovšem horší než 1k10

Napsal: 27.10.2005 9:44
od Sir Petr
Dekuji mam jen par poznatku jsem Lama takze predpokladam ze mi bude doporuceno precist si pravidla coz plne chapu. ;-)



Q: Co je THAC0?
A: Takže ses do manuálu pořádně nepodíval. To Hit Armor Class 0 (nula, nikoli O) - tj. v papírových pravidlech číslo, jež musíš hodit na dvacetistěnné kostce, abys zasáhl potvoru s obranným číslem 0. Čím nižší, tím lepší.


Tady se omlouvam ma nepozornost.

AC(OČ) - armor class, obranné číslo
2k4 u zbraní - 2 hody 4-stěnnou kostkou davají hodnotu poškození způsobeného úderem touto zbraní


Tohle chapu.

Výpočet zásahu probíhá takto:
THAC0 - AC = číslo, jež je třeba minimálně hodit na k20, aby útočník cíl zasáhl.
Př.: THAC0 = 10, AC = -2
10 - (-2) = 12 - když na dvacetistěnce padne 12 a více, útočník zasáhne cíl.


Coz je min jak 50% ze zasahnu cil. Z toho usuzuji:

Kdyz mam THAC0= 1 a AC= -10 tak to je 11 cokoliv vic na k20 tak je zasah, neni pak lepsi mit AC o bod nizsi nec THAC0?

Pr: THAC0 = 12 a AC= 11

12-11=1 takze cokoliv na k20 nad 1 je zasah coz je 95% uspesnost


V IWD2 THAC0 není, anžto je dvojka podle 3. edice D&D.

Co je lepší?
menší THAC0
menší AC

1k8 je lepší než 1k4, srovnatelné s 2k4 (otázka statistiky), ovšem horší než 1k10

Tohle je jasne 2k4 +3 je lepsi nez 1k8 a 1k10.[/i]

Napsal: 27.10.2005 9:58
od AlieN
neni pak lepsi mit AC o bod nizsi nec THAC0?
Při útoku se počítá TVOJE THAC0 a NEPŘÁTELSKÉ AC - pokud máš nízké THAC0 a nepřítel vysiké AC tak se trefíš častěji, než když máš vysoké THAC0 a nepřítel nízké AC - to platí i naopak, takže se snaž mít co nejnižší oboje (THAC0 i AC).

Napsal: 27.10.2005 9:58
od Tokkar
Výpočet zásahu probíhá takto:
THAC0 - AC = číslo, jež je třeba minimálně hodit na k20, aby útočník cíl zasáhl.
Př.: THAC0 = 10, AC = -2
10 - (-2) = 12 - když na dvacetistěnce padne 12 a více, útočník zasáhne cíl.
Tady pozor v základním vzorci výpočtu figuruje THAC0 utočníka proti AC obránce (nikoliv tvoje, to se uplatňuje při tvé obraně).

Příklad:

útočník - TY s THAC0 = 10
obránce - potvora s AC = 0

THAC0 - AC = hit --> 10 - 0 = 10 musíš hodit minimálně 10 abys překonal obranu potvory

THAC0 - AC = hit --> 10 - 8 = 2 musíš hodit minimálně 2 ==> THAC0 10 je uz docela slušné THAC0, když s ním kromě kritického neúspěchu (1) pokaždé zasáhneš takovou běžnou potvůrku s AC = 8
Tohle je jasne 2k4 +3 je lepsi nez 1k8 a 1k10.
No tohle není až tak úplně pravda, ale budiž.

Napsal: 27.10.2005 10:02
od Razfallow
Sir Petr píše: ;-)
AC(OČ) - armor class, obranné číslo
2k4 u zbraní - 2 hody 4-stěnnou kostkou davají hodnotu poškození způsobeného úderem touto zbraní


Tohle chapu.
Co přesně? To 2k4?
Sir Petr píše: Výpočet zásahu probíhá takto:
THAC0 - AC = číslo, jež je třeba minimálně hodit na k20, aby útočník cíl zasáhl.
Př.: THAC0 = 10, AC = -2
10 - (-2) = 12 - když na dvacetistěnce padne 12 a více, útočník zasáhne cíl.


Coz je min jak 50% ze zasahnu cil. Z toho usuzuji:

Kdyz mam THAC0= 1 a AC= -10 tak to je 11 cokoliv vic na k20 tak je zasah, neni pak lepsi mit AC o bod nizsi nec THAC0?

Pr: THAC0 = 12 a AC= 11

12-11=1 takze cokoliv na k20 nad 1 je zasah coz je 95% uspesnost
Teď by mě zajímalo, jestli tím myslíš AC nepřítele? To by se jako měnilo s tvým THAC0?
Samozřejmě, že by to bylo vynikající, kdyby měl nepřítel takové AC, ale skutečnost je úplně jiná.
Nezapomeň, že tvé THAC0 se s levelem zlepšuje a taky je ho možno vylepšit předměty a kouzly. V BG2 není problém dosáhnout THAC0 pod nulu.

V IWD2 THAC0 není, anžto je dvojka podle 3. edice D&D.
Sir Petr píše: Co je lepší?
menší THAC0
menší AC
V druhé edici je vše lepší menší.

Napsal: 27.10.2005 10:10
od Tokkar
Hmm. Razi on jen místo citace okopíroval můj předchozí příspěvek, takže jsi trochu OUT. :-)

Napsal: 27.10.2005 13:01
od Sir Petr
Dekuji takze jsem se tim ridil a opet jsem z toho mel vetsi prozitek. Za tu citaci se omlouvam nejak ty fora jeste nemam znakly ;-) A dokonce jsem zacal pouzivat pauzu ve hre pri bojich neuveritelnej vynalez :-D

Napsal: 27.10.2005 15:00
od Kyblik
pauza je fantastickej zlepsovak!! :)

Napsal: 27.10.2005 15:05
od AlieN
Jj - ImprovedAlcarity+autopauza po seslání+TimeStop=:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Napsal: 27.10.2005 17:08
od Sir Petr
Jojo pokud se hrahe se 6 fighterama. Tak vubec nevite k cemu je to dobre. :-) Nejednou mi zachranil pr..l!

Napsal: 27.10.2005 19:04
od Valgard
So šiestimi bojovníkmi sa tiež dá, ale len do určitého času :-) .

Napsal: 28.10.2005 9:34
od Kyblik
ja vzdy se sesti :)

Napsal: 1.11.2005 12:05
od Johny
jen pro upřesnění, takže pokud mám magickou zbraň +3 (např bastarda) tak se to počítá 2k4+3 = 2k7. je to tak? je vůbec nějaká sedmistěná kostka? a nebo se to pošítá 2k4 a pak výsledek +3? v tom případě to totiž není až tak moc. a pak to zranění se ještě násobí silou bojovníka ne? někde jsem to četl, ale nějak jsem to nepochopil, na tyhle počty a vzorce jsem fakticky lama. klobouk dolů tomu, kdo to vymyslel. a pak jak se to dělá u těch pravidel té třetí edice, když už tam není to HTAC0?

Napsal: 1.11.2005 12:07
od drake127
Johny píše:jen pro upřesnění, takže pokud mám magickou zbraň +3 (např bastarda) tak se to počítá 2k4+3 = 2k7. je to tak? je vůbec nějaká sedmistěná kostka? a nebo se to pošítá 2k4 a pak výsledek +3? v tom případě to totiž není až tak moc. a pak to zranění se ještě násobí silou bojovníka ne? někde jsem to četl, ale nějak jsem to nepochopil, na tyhle počty a vzorce jsem fakticky lama. klobouk dolů tomu, kdo to vymyslel.
K výsledku se přičítá 3 a k tomu se přičítá bonus za sílu (ne násobí). Ono se zdá, že je to málo, ale ono se sem tam něco přičte, jště třeba nějaké rukavky a ten bonus je potom docela znát...