Stránka 2 z 3

Napsal: 30.8.2007 22:09
od Drow Assasin
nejlepsi je IWD 2 + hudba v lokacich kdyz sem prisel do mesta targu sem malem omdle parada s BG 2se to neda srovnat

Napsal: 30.8.2007 22:53
od Illuminating
No tak hratelně je na tom Baldur o trošičku lépe. I když, IwD patří k jednomu z mých nejoblíbenějších RPG.
BTW: Ostatní žánry téměř nehraju...

Napsal: 30.8.2007 23:50
od Isair
SlipKnoT píše:No tak hratelně je na tom Baldur o trošičku lépe. I když, IwD patří k jednomu z mých nejoblíbenějších RPG.
BTW: Ostatní žánry téměř nehraju...
JJ, tak BG2 ma vice ukolu,ale treba pro ty kteri neradi behaji pul hodiny po meste kvuli nakym questum je iwd1 dobre, ja take mam radsi BG2 hratelnostne ,ale iwd1 za nim nejak moc nezaostava (u mne).

Napsal: 30.8.2007 23:57
od drake127
Mě bohužel v IWD odradila nutnost se dělat se 6 postavami, takže nemám žádnou svou "vymazlenou" a navíc si spolu vůbec nepovídají. Vlastně tyhle vztahy mezi družiníky mám nejraději a v IWD mi *velmi* chybí.

Vlastně, kdo zažil Vlasákovu přednášku na TISSu, tak ví, že jsem měl ve hře snad všechny romance, banter packy a někdo počal s <charname> rozhovor snad co minutu.

Napsal: 31.8.2007 0:06
od Isair
drake127 píše:Mě bohužel v IWD odradila nutnost se dělat se 6 postavami, takže nemám žádnou svou "vymazlenou" a navíc si spolu vůbec nepovídají. Vlastně tyhle vztahy mezi družiníky mám nejraději a v IWD mi *velmi* chybí.

Vlastně, kdo zažil Vlasákovu přednášku na TISSu, tak ví, že jsem měl ve hře snad všechny romance, banter packy a někdo počal s <charname> rozhovor snad co minutu.
Presne v tomhle IWD zaostava hodne(tak iwd je takoveho akcnejsiho razeni,tam na nake romance neni moc mista :-D ),ale nebyli by spatne.

Jinak tyhle rozhovory mezi chary mi vadi ze nejsou i v BG1(az na par vyjimek)

Napsal: 31.8.2007 0:13
od AlmSiVi
Isair: No, nevím jak by šly udělat rozhovory nebo dokonce romance mezi postavami které nejsou pevně dané.. V IWD II by to šlo u těch předvolených družin, ale bylo by to za cenu absolutní nemožnosti ovlivnit jaké postavy budou v partě, a to je trošku na nic..

Napsal: 31.8.2007 0:14
od Isair
AlmSiVi píše:Isair: No, nevím jak by šly udělat rozhovory nebo dokonce romance mezi postavami které nejsou pevně dané.. V IWD II by to šlo u těch předvolených družin, ale bylo by to za cenu absolutní nemožnosti ovlivnit jaké postavy budou v partě, a to je trošku na nic..
No tak prave by museli udelat ,aby byli pevne dane(mozna by to bylo lepsi).

Napsal: 31.8.2007 0:24
od AlmSiVi
Isair: Tak to by bylo strašné... Možnost vytvořit si celou družinu přesně tak jak chci je věc která mi na iwd přijde skoro nejlepší a která z iwd dělá hru, která je zase o něco jiná než bg nebo ps:t. Sice by to umožnilo rozhovory mezi postavami a asi i spoustu dalších věcí (questy pro určitou postavu atd.) , ale řekněme si to na rovinu: iwd opravdu není hra která by stavěla na roleplayingu, ale spíše na atmosféře a akci.

Napsal: 31.8.2007 0:27
od Vlasák
Co se týká "zastaralosti" grafiky samotné, hezky to řekl drake - vzhledem k tomu, že jde o kreslenou grafiku (beru-li grafiku lokací), tak je to spíš o preferenci stylu té kresby a provedení - to nestárne.

Mně osobně se IWD lokace taky líbí víc. A ono jde možná i vystopovat proč. Ze subjektivního hlediska mě láká ten sníh, s tím BG2 nic moc nenadělá ;-)

Z trochu objektivnějšího (i když stále subjektivního ;-)) hlediska tu ale může jít o dvě věci - když to tak vezmu, v BG2 mi přírodní lokace přijdou neslané, nemastné. Možná jsou, možná ne - věcí je ale možná to, že jsou štelované na Amn, prostředí zavánějící lehce "jihem" a nejde o takovéto možná klasické "kontinentální" pojetí - kdežto v IWD, tam to po heroismu a fantasy přímo volá - zapadlé vesničky a opuštěné chrámy jako stvořené pro tlupu hrdinů a temné kobky kdesi v roklině za humny.

Za druhé mi pak přijde, že se IWD lépe podařilo vtisknout atmosféru toho prostředí - jak grafika, tak hudba, zvuky... bylo to úplně hmatatelné. Tohle mi v BG2 připadalo pouze u některých interiérů či distriktů Athkatly.

Ono je to vůbec dost o pocitu - třeba grafika Dragonlance: Glory of Istar, TC pro BG2, je taky nádherná a není tam sníh žádný ;-) Byla zkrátka parádně zpracovaná pro styl a atmosféru hry. Podobně se Kiskimu podařilo do kreslené grafiky převést atmosféru Údolí z Forgotten Realms (viz. náhledy níže). Je to zkrátka tak trochu o tom, co od toho člověk očekává... Třeba Torment měl dost zvláštní grafiku - ovšem taky střženou na míru sám sobě. A některé lokace tam byly zcela úchvatné...

http://addoncz.jinak.cz/web/screens/Win ... r_Test.jpg
http://addoncz.gamestar.cz/images/temp/ ... ldr229.jpg
http://addoncz.gamestar.cz/Kiski/StandingStoneTest.jpg
http://addoncz.gamestar.cz/images/temp/Baldr248.jpg

Napsal: 31.8.2007 0:28
od Isair
AlmSiVi píše:Isair: Tak to by bylo strašné... Možnost vytvořit si celou družinu přesně tak jak chci je věc která mi na iwd přijde skoro nejlepší a která z iwd dělá hru, která je zase o něco jiná než bg nebo ps:t. Sice by to umožnilo rozhovory mezi postavami a asi i spoustu dalších věcí (questy pro určitou postavu atd.) , ale řekněme si to na rovinu: iwd opravdu není hra která by stavěla na roleplayingu, ale spíše na atmosféře a akci.
Asi tak, ja tu nekde na zacatku psal ze je lepsi ze je kazda hra jina,ale temi rozhovory jsem se nechal nak unest :-D (takhle jak to je ,je to opravdu asi nejlepsi).

Napsal: 31.8.2007 0:49
od Illuminating
Spousty přírodních lokací v Baldurovi nejsou zrovna nejhezčí, ale třeba Větrné vršky jsou vážně parádní. Mě v Baldurovi baví spíš ta hromada questů než mlácení. V IwD mě dokonce baví i víc bojovat přitom jsou pravidla boje stejný. Teď se možná zdá že je pro mě IwD mnohem lepší, ale to zase ne. A abych pořád Baldurka neshazoval tak musím říct že většina měst a lokací z datadisku jsou parádní. Např to pouštní město, tak to je nádherně spracované, a kapesní sféra taky. Dál se mi v bg líbý Underdark, Elfí město, Athkatla, Brynlav. Z lokací a dungeonů ještě např: Všechny dungy s draky, Umařka Vršina nebo Peklo, U toho musím přiznat že jsem se kochal. Baldur je nejlepší, a takový adrenalinový souboje s draky nejsou ani v IWD.

Napsal: 27.9.2007 21:00
od Backslider
Tak asi taky přijdu se svou troškou do mlýna... IWD je prostě víc zaměřené na boj, a to není ani + ani -... Je dobře, že to není jenom prachsprostá kopie BG.

Grafika - Není co řešit, strašně se mi zamlouvá grafika jak v IWD, tak v BG.

Jedinou mou vážnější (čistě subjektivní) vadou na kráse IWD je ta chybějící interakce mezi členy party. Mně to tam chybělo... Proto považuju za super, že teď už existuje IWD2 NPC Project.

Shrnuto na závěr, jsem rád, že tyhle hry dopadly, jak dopadly... O moc lepší už to být ani snad nemohlo...

Napsal: 28.9.2007 1:45
od Illuminating
Myslim, že to Vlasák řekl už dost jasně ;-) . Icewind Dale má hmatatelnou atmosféru. Naprosto geniální a vůbec... Baldur má jinak nakreslený lokace, a jinou atmosféru... Každýmu sedne něci jinýho...

BTW: Já si myslim, že tyhle hry ještě o trochu líp dopadnout mohly :-o . Ale jen o trochu...

Napsal: 28.9.2007 13:46
od 90210
vzhledem k tomu, ze tyto hry vyuzivaji jeden a ten samy engine (infinity), tak asi nejde moc mluvit o tom, ktera hra ma lepsi grafiku. nicmene IWD ma opravdu kouzelne a napadite lokace, hezke portrety postav a k tomu vsemu i pekne sladeny interface. BG2 delala jina parta lidi a oproti IDW to co se tyce vizualniho pozitku prohrava na cele care. je mozna trochu skoda, ze se nepokusili navodit trochu vic orientalni atmosferu (kterou ma treba uz staricke, ale skvele rpg al-quadim).

Napsal: 28.9.2007 14:21
od Illuminating
+ fakt, že má Baldur oproti Icewind Dale horší animace kouzel... I planescape má hezčí grafiku než Baldur.