Stránka 1 z 2

PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 17.12.2007 19:14
od drake127
Tohle téma se stejně dobře může týkat i Baldur's Gate a pravděpodobně také Icewind Dale. Totiž, hra sice normálně funguje, ale zobrazují se mi na určitých místech takové černé čtverce. Po zevrubném testování jsem zjistil, že za to může nefungující hardwarová (ne)průhlednost, ovšem pokud ji nastavím jako softwarovou, zjistím, že ani 2Ghz nejsou dostatečné pro plynulý běh Infinity Enginu.

Na 95 % je to záležitost ovladačů, takže mohl by mi někdo, kdo má nějakou novější kartu od nVidie říct, jaká verze ještě funguje? Dalším řešením, které jsem se dočetl je omezení hardwarové akcelerace přímo ve Windows, ovšem tomu se ovladače ve spolupráci s Windows Vista rovněž brání.

Řešil a vyřešil to někdo?

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 17.12.2007 19:46
od sevencreature
Zkoušel jsi ten mod pro widescreen (tj. možnost vybrat si vlastní rozlišení)?

P.S. Nový notebook?

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 17.12.2007 20:07
od drake127
Tedy, PST vypadá v 1280×800 nádherně, ale bohužel můj problém to neřeší (a nastavená softwarová průhlednost mi z PST udělala slideshow 0,2 FPS).

P.S. Jo, starýmu se odporoučela deska.

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 17.12.2007 20:14
od AlmSiVi
Drake: Já mám téměř stejnou grafickou kartu(8600 GT) a úplně stejný problém, jediný rozdíl je v tom že mám Win XP, a žádný patch to nevyřešil.. Ovladače jsem vyzkoušel asi tři z těch novějších, a změna veskrze taky žádná. Nakonec jsem celý problém vyřešil instalací BG i PST ve Winu pod Linuxem - a běží to perfektně. Ale jinak - zkoušel jsi to třeba spustit v režimu kompatibility s win 98/2000? Asi je to hloupost, ale občas to funguje..

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 17.12.2007 20:44
od drake127
Zkoušel, za tohle můžou určitě ovladače nVidie. A téměř s jistotou nepomůžou žádné 1xx.xx ovladače. Spíš nějaké ještě starší, ale ty zase nebudou mít podporu pro naše nové karty. Nevíte někdo, jaké nejstarší ovladače podporují 8600 GT?

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 18.12.2007 8:14
od sevencreature
Bohužel, právě tohle je problém nových karet - nemáš pro ně žádné staré ovladače. Na staré hry je nVidia děsná (zlatá ATi v tomhle směru). Obávám se, že AlmSiViho postup je asi v tomhle případě ten nejoptimálnější :-?

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 18.12.2007 16:55
od Rudax
Také na mém novém PC ( VGA Asus EN8800GTX / 768MB DDR3 / PCI-E)mám podobný problém - špatně se mi zobrazovaly popisky a obrázky předmětů, kouzla, ..... :-(
Tak jsem skusil v graf. nastavení hry - všechny volby přepnout - na softwareové spracování - a vše se už zobrazovalo jak mělo :-P , jen jsem musel k pohybu kamery přestat používat klávesy - protože se to nějak hodně cukalo, ale myš ;-)

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 19.12.2007 9:00
od drake127
Takže jsem vyzkoušel několik verzí ovladačů (od 100.69 do 169.25) bez úspěchu. Naneštěstí nikoho nenapadlo udělat ještě starší ovladače pro tehdy neexistující OS a neexistující kartu. Nastavit PST na softwarový blitting sice pomáhá, ale nechtějte pak vidět tu rychlost. :/

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 19.12.2007 9:43
od sevencreature
drake127: nVidia se (bohužel pro někoho) soustředí hlavně na přítomnost a budoucnost a minulost nemilosrdně odsekává, pokud to nějak brzdí vývoj (viz celá záležitost kolem hw akcelerace Final Fantasy VIII - když si ji vyhledáš na fórech nVidie, tak se dozvíš další detaily :-) ).

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 19.12.2007 14:39
od Rudax
drake127 píše:Takže jsem vyzkoušel několik verzí ovladačů (od 100.69 do 169.25) bez úspěchu. Naneštěstí nikoho nenapadlo udělat ještě starší ovladače pro tehdy neexistující OS a neexistující kartu. Nastavit PST na softwarový blitting sice pomáhá, ale nechtějte pak vidět tu rychlost. :/

Rychlost - pohyb kamery je sice trochu cukaný - ale jinak to jde
Hlavně že už tam nejsou ty graf. chyby :-D

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 19.12.2007 18:08
od AlmSiVi
Rudax: Tak to máš celkem štěstí. Nevím jak drake, ale mě se po zapnutí softwarové akcelerace nechutně trhala celá hra, scrollování nescrollování.

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 25.12.2007 0:22
od drake127
Nakonec se mi to jakž takž povedlo zprovoznit. Pomocí innotek VirtualBox jsem nainstaloval Windows XP a do tohoto virtuálního stroje PST + Widescreen Mod (v mém nativním rozlišení 1280×800). Na žádné potíže s grafikou jsem zatím nenarazil (ale ještě jsem se nedostal k testování kouzel) a ač nemůžu říct, že by scrollování bylo nějak extra plynulé, dá se to bez větších obtíží přežít (vinu svaluji hlavně na to vysoké rozlišení).

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 25.12.2007 14:12
od sevencreature
V 1920x1200 je to trhané docela dost. Asi to chce rychlejší počítač, to víš, P:T - hra, která se náročností téměr rovná Crysis :twisted:

Ale je fakt, že po hraní ve vyšším rozlišení si na těch standardních 640:480 už zvyknout nedokážu - tam prostě není VŮBEC nic vidět :-)

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 17.4.2008 23:08
od Hano
Ahoj,no u mojí EN8800 GT se projevuje defekt v zobrazení kouzel,obraz zamrzne a seká se + zásek zvuku. Obdélníčkový problém nemám,ten mám pouze u IWD 1 kde sem ho vyřešil v konfigurační konzoli zapnutím Direct3D a v ICW 2 kde tato možnost chybí.U BG 1 a 2 je vše OK. Jediná možnost jak to řeším je change karty za Radeon X1300pro ale pokaždý měnit je nezáživný

Re: PST, Vista a 8600M GT

Napsal: 10.1.2010 10:56
od valcik
Na problém so špatným hardwarovým vykresľovaním priehľadných spritov som narazil aj ja. Pri BG1 a IWD 1 + 2 sa to dá vyriešiť celkom elegantne aj bez softwarového renderovania, stačí priamo vo windows znížiť úroveň hardwarovej akcelerácie. K nastaveniu sa dostanete cez dxdiag, alebo po klepnutí pravým myšítkom na plochu -> Vlastnosti -> Upresniť:

Obrázek

Pri Planescape: Torment ale toto nastavenie nepomáha, tam treba naozaj nastaviť softwarové renderovanie grafiky priamo v hre.

edit:
na obrázku je screenshot zo starého PC, ale tomu nevenujte pozornosť. To, čo som napísal, je otestované na GeForce 8500 GT.