Stránka 1 z 2

Fallout - mody

Napsal: 27.12.2007 6:48
od Ikhor
Zdravím, neznáte někdo nějaké větší modifikace pro některý díl Falloutu? Teď přes Vánoce bych si něco rád zahrál. Ressurection pro dvojku má vyjít až za dva měsíce a já žádný větší mod neznám. Zkoušel jsem nedávno Awaken pro Tactics - ten je sice úžasný, ale nějak jsem se tam zasekl a nemůžu dál.

Re: Fallout - mody

Napsal: 27.12.2007 12:22
od Morty
a co takto madbrahmin.cz? skus deti apokalypsy do FoTu, potom wasteland merc do Fo2(myslim :D ), najdes tam kopec dalsich kampani...

Napsal: 27.12.2007 15:35
od yenn
Ikhor: Saruman si *kdysi* docela pochvaloval A New Vision. Herní dobu by měl mít 4-5 hodin.

Re: Fallout - mody

Napsal: 10.1.2008 17:56
od Saruman
Před pár dny vyšel dlouho očekáváný Fallout 2 Restoration projekt. Podle mého názoru nejde o žádný zázrak, nicméně alespoň za pokus stojí.

Re: Fallout - mody

Napsal: 5.6.2010 20:01
od valcik
Dlhé čakanie na novú verziu Restoration Projectu som si skrátil inštaláciou MegaModu.
Najskôr som bol mierne skeptický, pretože MegaMod je stále vo vývoji a obsahuje zopár nechutných zádrhelov pri inštalácii; ale keď som prekonal technické problémy s rozbehnutím hry, podľahol som nadšeniu.

Jedná sa o modifikáciu pôvodnej hry Fallout 2. Megamod obsahuje množstvo menších modifikácií, ktoré spája do jedného obrovského celku; hra sa tak rozšíri o desiatky nových lokácií a o stovky (doslova) nových úloh a NPC. Pre zaujímavosť uvediem niektoré hlavné súčasti megamodu:

- B Team Mod + NPC Armor mod; s týmto doplnkom menia členovia družiny vzhľad, podľa oblečenej zbroje. Funguje bezchybne.
- Dominion; doplnok rozširuje mapu sveta o územie, na ktorom sa odohrával príbeh F1. Mapa je obrovská. OBROVSKÁ! :-D
- Killap's patch; známy neoficiálny patch, ktorý obravuje tisíce starších aj novších chýb. Vďaka tomu je hra, v porovnaní s originálom, veľmi stabilná.
- Mr. Fixit; tento doplnok umožňuje postave výrobu vlastných predmetov. V priebehu hry vás niektoré NPC vyškolia v jednotlivých remeslách a naučíte sa vyrábať vlastné, užitočné predmety - lieky, drogy, zbrane, zbroje ap. Výborná featurka, funguje bezchybne a obľúbil som si ju hneď na začiatku.
- New Vision; tento doplnok zásadne mení úvodnú časť hry. Arroyo, Klamath a príslušné úlohy sú kompletne prepracované do novej podoby; zmenili sa niektoré mapky, pribudli NPC a úlohy. Pri prvom spustení megamodu som mal dojem, akoby som hral Fallout prvýkrát. :- )
- Weather mod; počasie. S týmto doplnkom sa pustinami preháňajú piesočné búrky, snehové víchrice a kyslé dažde, ktoré sú stvárnené jednak graficky, ale zároveň ovplyvňujú aj štatistiky postavy. Ak vás zastihne silná piesočná búrka, vnímavosť postavy klesne takmer na nulu. (Našťastie, tento mod sa dá pomerne jednoducho vypnúť. Osobne som si naň nezvykol a vôbec ho nepoužívam.)

Zo všetkých úprav, ktoré sú v megamode zahrnuté, som uviedol iba časť. Mod obsahuje mnoho ďalších prvkov a ak to niekoho zaujalo, viac si môžte prečítať v "readme" súboroch, ktoré sú priložené v inštalačnom balíku megamodu.

Na záver dodám, že tento mod hru nijako neuľahčuje, práve naopak. Obtiažnosť je nastavená pomerne vysoko - zmizli napríklad všetky voľne dostupné knihy, ktorými sa dali navyšovať zručnosti vašej postavy. Pár kníh síce dostanete pri plnení úloh, ale inak sa dajú len veľmi výnimočne nájsť v niektorých obchodoch; vďaka čomu sa stal vývoj postavy oveľa zaujímavejší.

(aktuálna verzia modu je 2.42)

Re: Fallout - mody

Napsal: 5.6.2010 20:45
od Tarreb
Vypadá to slybně. Ale nevím, jestli se obejdu bez knížek...

Re: Fallout - mody

Napsal: 5.6.2010 20:48
od Field Mouse
Jestli přidává nové questy, tak budeš mít místo knížek XP :)

Re: Fallout - mody

Napsal: 5.6.2010 21:19
od Tarreb
No, jak se znám tak všechny DB narvu do bojových dovedností a na konci hry budu mít science 10...

Re: Fallout - mody

Napsal: 5.6.2010 21:59
od PostTrauma
Pokud Megamod nezvyšuje i obtížnost soubojů, tak nebudeš potřebovat vysoké hodnoty bojových schopností. 150% je až až a s takovou budeš mít ke konci všechno důležité na 100%.

Určitě se ohledně Megamodu informuju víc, díky za navnadění, valciku.

Re: Fallout - mody

Napsal: 6.6.2010 10:03
od valcik
..súboje sú podobné, ako v pôvodnej hre - tam sa obtiažnosť nezmenila. V niektorých nových lokáciách síce čakajú tuhé boje (napríklad veľká bitka proti jednotke paladinov BOS), ale tieto súboje nie sú "povinné". Objavujú sa až v pokročilej fáze hry, keď už máte poriadnu výzbroj.

Hra je náročnejšia preto, že kvôli chýbajúcim knižkám sa postava vyvíja pomalšie a musíte si zvoliť smer, v ktorom vyniknete. Čakajú tu napríklad úlohy, ktoré sú neprístupné bez vysokej schopnosti Science či Repair; do zlodejskej gildy sa nedostanete bez poriadnej sily a agility atď. Zároveň sa niektoré úlohy delia na dve nezávislé príbehové vetvy a ak si jednu z nich zvolíte, druhá zostane neprístupná.

Ešte spomeniem pár doplnkov, ktoré som objavil:

- NPC Loot; na toto pozor! Keď počas súboja zlikvidujete protivníka, všetko čo držal v rukách spadne na zem. Okolité NPC potom po skončení súboja nečakajú a vrhnú sa do práce - zbierajú popadané zbrane a odnášajú si ich preč. :-D
- Armor Repair; po boji môžte z porazených protivníkov "stiahnuť" a opraviť brnenie, ak sú vaše schopnosti Science a Repair na potrebnej úrovni. Keď teda porazíte hliadku enklávy a vyznáte sa v konštruktérstve, môžte ich obrať o power armor. (na to sú ale potrebné naozaj veľké znalosti z oblasti vedy a opravy; a rovnako potrebujete aj náradie.)
- Wasteland Taxi; v meste New Reno čaká chlapík s pojazdným trabantom (heheh), ktorý vás za poriadny poplatok odvezie k niektorým dôležitým lokáciám. :lol:

..a v Klamathe je dvojica chlapíkov, ktorí si s vami zahrajú poker o peniaze. Vsádzky sú vysoké, ale táto featurka je naozaj premakaná a hoci je to len maličkosť, ktorá s príbehom nijako nesúvisí, nadchla ma. Poker v textovej podobe sa len tak nevidí a tu je naskriptované naozaj všetko, dokonca môžte úspešne blafovať. Parádna moderská prácička.

Re: Fallout - mody

Napsal: 13.6.2010 11:51
od valcik
cicin píše:OK díky:)....a neví někdo kde se všude dají splašit zálesácký knížky?:)
V Megamode knižky nenájdeš tak ľahko, ako v originálnej hre. Dajú sa kúpiť v San Fran a občas aj vo Vault City, ale to je asi všetko. Pár kníh dostaneš pri dialógoch s NPC, ale väčšinou sú to vedecké, alebo opravárske príručky. (kým som dosiahol úroveň 21, podarilo sa mi kúpiť dokopy 3 zálesácke knihy. je to pekne tuhý mod)

Re: Fallout - mody

Napsal: 13.6.2010 23:38
od Field Mouse
"Nainstaloval" jsem megamod a po mapě světa se najednou hýbu tempem chromého hlemýždě a s encounterem na každém rohu. A když se pokusím upravit rychlost pohybu podle toho, co psal valcik v jiném vlákně, tak to padá (když WorldMapFPSPatch=1). Vrr!
Taky to pořád píše nějaké hlášky, že weather mod error cosi, ale to na hru zdá se nemá žádný vliv.
No alespoň budou z těch encounterů nějaké xp a nepůjdu s mnichem do Enklávy na 21. levelu jako minule, ale už jako všemocný Slayer :twisted:
A už se nemůžu dočkat, až si vyrazím na včetně-encounterů-hodinový výlet ze SF do VC za účelem kontroly, jestli obchody nedoplnily zásobu knížek :twisted: :-) :twisted:

Re: Fallout - mody

Napsal: 14.6.2010 9:12
od valcik
Field Mouse,
ak ten "weather mod" vypisuje chybu, znamená to že nedokáže zobraziť grafické efekty piesočnej búrky. Aj keď ale tieto efekty nevidíš, mod je stále aktívny a pravdepodobne ti bude zvyšovať/znižovať Perception. Ak chceš aby ti weather mod fungoval správne, stiahni si a nainštaluj poslednú verziu DirectX9.0c redist, ktorá vyšla vo februári/únoru 2010. Tam je zahrnutá knižnica d3dx9_42.dll, ktorá je nevyhnutná pre správnu činnosť weather modu.

--

Ak si na začiatku hry, môžeš celý weather mod vypnúť a rozohrať to odznova. Vtedy sa vyhneš náhodnému znižovaniu Perception a zároveň môžeš použiť iný grafický režim - potom by mohla fungovať aj tá úprava pohybu na mape sveta:

1. Weather Mod odstrániš z hry takto:
- odstráň alebo premenuj súbor gltsrain.int, ktorý je v adresári DATA/SCRIPTS
- odstráň alebo premenuj súbor weather.ini, ktorý je v inštalačnom adresári hry
Potom spusti novú hru, vytvor si novú postavu. Ak tieto dva súbory odstrániš počas rozbehnutej hry, môže sa stať, že vnímavosť tvojej postavy zoastane trvale znížená. (ak budeš chcieť weather mod znova používať, stačí ak obidva súbory vrátiš do pôvodného stavu a opäť rozbehneš novú hru)

2. Pri vypnutom weather mode môžeš použiť 8-bitový grafický režim:
- otvor súbor ddraw.ini a v sekcii [Graphics] nastav parameter Mode na hodnotu nula
Potom skús znova tú úpravu rýchlosti pohybu po mape, mohlo by to fungovať.

--

Ešte jedna maličkosť - pozor na Klinta! Je to nové NPC, táto postava sa dá naverbovať do družiny hneď v úvode hry, ale ešte nie je úplne dokončená. Ak teda Klinta vezmeš do party, nesmieš uložiť pozíciu v tej istej mape! Najskôr prejdi cez exit grid do inej mapky a až potom daj SAVE, inak bude uložená pozícia nefunkčná. Rovnako to funguje aj v prípade, ak Klintovi zmeníš brnenie, alebo ak ho necháš niekde čakať a potom ho opätovne naverbuješ. Vtedy znova prejdi do novej mapy a až potom ukladaj hru.

(hehe, toto sú tie "technické problémy" s rozbehnutím Megamodu, ktoré som spomenul v prvom príspevku. ak si s tým ale poradíš, MM je vysoko hrateľný a skvelý mod)

Re: Fallout - mody

Napsal: 14.6.2010 12:35
od Field Mouse
Všechno jsem zkusil, i directy naupdatoval, ale nic, při původní hodnotě proměnné WorldMapFPSPatch to pořád padá. Co se dá dělat, alespoň motivace investovat do zálesáctví :)

Re: Fallout - mody

Napsal: 14.6.2010 14:33
od valcik
To je divné, mne pri použití 8-bitového grafického režimu mapa fungovala parádne, bolo to rýchle ako blesk. :think:
Aj ten weather mod som rozbehol bez problémov - preháňali sa mi tam veterné smršte, ale bolo to nepríjemné pre zrak, tak som to celé povypínal. Možno máš staršiu verziu modu, naozaj netuším, prečo ti to blbne.

Mr. Fixit ti funguje? Využívaš to? Ak sa staneš Hakuninovym učňom, po splnení úlohy ťa povýši na Arroyského šamana a naučí ťa vyrábať perfektné lektvary na zvyšovanie sily - pre postavu školenú na boj zblízka je to myslím ideálne.

Ešte posledná vec - ak ti na niektorých mapách budú blbnúť exit-gridy, nainštaluj si hi-res patch (v2.2c). Potom v súbore f2res.ini nastav okraje pre Megamod, tým sa to vyrieši. (týka sa to najmä lokalít Toxic Cave a Primitive Tribe; vysvetlivky nájdeš priamo v tom ini súbore)