Co je to RPG?
Moderátor: sevencreature
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Co je to RPG?
MCZ: V jakém RPG kromě Falloutu se používají šestiúhelníky?
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
7c: myslel jsem kterékoli hry s tahovými boji (šachy a spol mi sem prosím nikdo nepleťte ), momentálně si ani nedokážu žádné rpg (vyjma toho Falloutu) s tahovými souboji vybavit . Ale tahovky obecně - Heroes, Steel Panthers, Age of Wonders ... a mohli bychom tu být dlouho .
AlieN: ok, mě se taky boje v RoA3 celkem líbily tak jak byly, ale chápeš, jaký mají čtverečky problém, jo?
AlieN: ok, mě se taky boje v RoA3 celkem líbily tak jak byly, ale chápeš, jaký mají čtverečky problém, jo?
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
AlieN: Narážel jsem na to obrovské množství dungeonů, které pohled "z očí" používaly Navíc u tahových bojů můžeš co se strategie týče vymýšlet psí kusy. A jak už jsem psal výše - RPG nemá být dle mého názoru bojová strategie (na to je tu speciální žánr - jeho zástupci třeba FF Tactics nebo Bahamut Lagoon).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
s tím nesouhlasím, třeba prolínání žánrů ti nic neříká? nebo pokud to v té hře funguje, tak proč to nepoužít, i když to je podle tebe žánrově mimo?.. mně např. vadí, když stačí bez přemýšlení kliknout na nepřítele a dál se skoro nestarat či hodit pár kouzel ala neverwinter.. raději si promýšlím každé kolo boje, každé kolo udílím příkazy.. v tom se mi líbil třeba víc Temple of Elemental Evil než realtimové boje v Balduru nebo Icewindusevencreature píše: A jak už jsem psal výše - RPG nemá být dle mého názoru bojová strategie
myslím, že by se neměly opouštět prvky, které dávaly hrám vynikající hratelnost a atmosféru jen pro to, aby se předvedla 3D grafika
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Uh. Nejspíš jsem špatně použil termín - slovem RPG jsem měl na mysli dungeony a spol. nikoliv tzv. RPG elementy či cokoliv (prostě ta věc, kterou má dneska káždá hra a ohání se tím ve všech reklamách).magnus píše:s tím nesouhlasím, třeba prolínání žánrů ti nic neříká?
Abych ještě víc svůj pohled objasnil - preferuji vyváženost - obzvláště u dungeonů či RPG. Nemám nějak moc rád hybridy které se přiklání ať už na jednu stranu (ToEE nebo IWD) či na druhou (PT) - resp. zahraju si je a baví mě, ale obvykle nějak moc a nějak dlouho.
Pokud chci boje, zahraju si nějakou taktickou hru (třeba Incubation, Spellcross, X-COM) pokud chci adventuru, zahraju si adventuru.
Jinak tím, že RPG nemá být strategie mám na mysli, že to nemá být jen o bojích, je důležité hru vyvážit - představ si, že by jeden boj v BG 2 trval 2 hodiny... Tobě by se to možná líbilo, ale nevím, nevím.
A promiň, ale ToEE bych zrovna nedával do jedné věty s "prvky, které dávaly hrám vynikající hratelnost a atmosféru"
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
to já zas mám rád, když se to skloubí do toho "mého" žánru, který hrajisevencreature píše:Pokud chci boje, zahraju si nějakou taktickou hru (třeba Incubation, Spellcross, X-COM) pokud chci adventuru, zahraju si adventuru.
samotnou adventuru si nezahraju, protože mi v ní chybí něco z RPG
co se týče taktických her, tak asi taktéž
no, tak dlouho by mě zas nebavil.. ale ani v toee přece tak dlouho netrvaj ne?sevencreature píše:Jinak tím, že RPG nemá být strategie mám na mysli, že to nemá být jen o bojích, je důležité hru vyvážit - představ si, že by jeden boj v BG 2 trval 2 hodiny... Tobě by se to možná líbilo, ale nevím, nevím.
A promiň, ale ToEE bych zrovna nedával do jedné věty s "prvky, které dávaly hrám vynikající hratelnost a atmosféru"
hratelnost toee mi přišla v pohodě, ale to je spíš do jiné diskuze
připadá mi, že tohle je dost věc názoru a my dva ho máme poněkud jiný :)
když mě třeba znudí RPGčka, protože si chci pořádně zabojovat, zastřílet, zajezdit, tak sáhnu po Battlefieldu 2
ale abychom se furt nebavili o soubojích.. osobně preferuji raději právě starší RPG, protože v těch nových mi přijde, že je to jeden dlouhý sled bojů, bojů a ničeho jiného, jen prokládaný videi a pár rozhovory, které se stejně ubírají jen jedním, maximálně dvěma směry.. a bojím se, že RoA se vydá stejným směrem, kterým se ubírají nová RPGčka, což je vidět z toho zpracování podobného NWN
ale doufám, že se pletu
pod tohle se ti podepisu. Ja treba nedohrala IWD, protoze to je spis akcnarna s prvky RPG a rozhodne mi nepripadala zabavna.magnus píše:
připadá mi, že tohle je dost věc názoru a my dva ho máme poněkud jiný :)
.........
ale abychom se furt nebavili o soubojích.. osobně preferuji raději právě starší RPG, protože v těch nových mi přijde, že je to jeden dlouhý sled bojů, bojů a ničeho jiného, jen prokládaný videi a pár rozhovory, které se stejně ubírají jen jedním, maximálně dvěma směry.. a bojím se, že RoA se vydá stejným směrem, kterým se ubírají nová RPGčka, což je vidět z toho zpracování podobného NWN
ale doufám, že se pletu
- AlmSiVi
- Sigilan
- Příspěvky: 579
- Registrován: 29.11.2005 8:20
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Hm, imho by se mělo nějak rozlišit RPG a "akční hra s vývojem charakteru". To první jsou třeba Wizardry, Albion nebo Realms of Arkania, to druhé Diablo nebo Dungeon Siege. Přijde mi že slovo "RPG" většina lidí chápe dost jinak než jeho skutečný význam. V Diablu ani v Dungeon Siege není žádný roleplaying, v podstatě jenom boj, tak proč by to mělo patřit do žánru RPG?
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
A jak definuješ "role playing"? V Diablu též hraješ nějakou roli - dobrodruha, který skrze stovky nepřátel zachraňuje svět. Je to jiná role než v Tormentu, ale meritorně nevidím důvod, proč by jedno role být měla a jedno ne.AlmSiVi píše:V Diablu ani v Dungeon Siege není žádný roleplaying
Z podstaty slova Role-Playing-Game NEVYPLÝVÁ bližší charakteristika oné skupiny her. Jak zjistíš, jaký je jeho "skutečný význam"? Význam toho slova je takový, jaký mu lidé přisuzují. Pokud si pod RPG někteří hráči představí Wizardry nebo Ultimu, tak proto, že to označení ty hry nesly dříve než Diablo, ne proto, že "by to byla RPG z podstaty".
Sám píšeš, že většina lidí chápe pod RPG hry jako Diablo - pokud je tomu tak, tak Diablo je RPG - v dnešním smyslu slova. Jenže význam slov se v čase mění
Btw popravdě nevidím moc rozdíl mezi Wizardry 8 a Diablo 2 - v obou hrách jsem zabil nepřátel tak stejně a v obou hrách jsou souboje hlavní složkou hry.
Driv jsme pouzivali oznaceni dungeon pro hry typu DM, EoB, RoA, LoL, Albion a pod., ale casem bylo casem nahrazeno zkratkou RPG, protoze v mnoha novejsich hrach prave klasicky dungeony chybi. Jjeskyni, kterou probehnu a vymlatim tam par potvor a hajzliku, vyberu bez problemu bedny ci posbiram roztrousene veci a zas vypadnu ven bez rizika, ze nekam zahucim ci na mne neco spadne, pokud neco neudelam, za dungeon pri nejlepsi vuli povazovat nemuzu A o tom to je. protoze pod oznaceni RPG se opravdu muze schovat kdejaky pakvil... Ja osobne Diabla za RPG nepovazuju, pro mne je to akcni hra s prvky RPG. A pro kazdeho kobkare urcite taky...