Planescape LARP
Moderátor: Sadako
- Sadako
- Sigil Team
- Příspěvky: 4552
- Registrován: 25.9.2005 12:58
- Bydliště: Sigil
- Kontaktovat uživatele:
Planescape LARP
Kdy?
Přesný termín bude stanoven. Počítá se s nějakým podzimním víkendem
(možná prázdninovým).
Kde?
Milovice u Nymburku, opuštěné prostory Božího Daru.
Z Prahy trvá cesta circa třicet minut.
Nástin příběhu
"Dveře jsou zamčeny. Sigil se stal vězením, kterým byl už dávno. Až dnes ale neznámý žalářník zabouchl mříže Klece, až dnes lidé poznávají, že po celý život jejich možnosti byly jejich omezeními. Jak dlouho bude ještě trvat, než se diktát Paní podrobí zodpovědnosti? Jak dlouho bude trvat, než lidé odhalí tajemství Pravé smrti?"
- Dhall, kronikář a písař Spalovačů -
Ano, je to tak. Portály přestaly fungovat, ze Sigilu není úniku. Proč? Nikdo neví. Vládnoucí frakce se snaží uklidňovat, menšiny volají po revoluci a obyčejní lidé strádají pořád, aniž by se snažili cokoliv změnit. Je to opravdu čas změn? Anebo si Sigilané zvyknou na všechno, jako tomu bylo až dosud?
Popis akce a její cíle
"Sigil" je larp inspirovaný slavnou (tohle slovíčko si vážně užívám, oujé) počítačovou hrou "Planescape: Torment". Fanoušci počítačové předlohy se ale nemusí obávat přílišného prznění jejich oblíbených charakterů - příběh i hlavní zápletka "Sigilu" nemá s hrou ani s putováním Bezejmenného nic společného. Ve hře nebude ani možné navštívit všechny lokace známé ze hry. Celý larp se odehrává jen v Úlu a na Hadrníkově náměstí, nebude možné tedy prozkoumat ani bohatší sigilské čtvrti, natož Baator.
"Sigil" je ojedinělým a (aspoň v to jako autor doufám) originálním projektem na české larpové scéně, která je poslední léta přinejlepším ubohá. Veškeré kvalitní akce bývají většinou jen pro úzký okruh pozvaných a nedůstojné intervence organizátorů jsou vidět na téměř každém larpu nebo bitvě. O to my nestojíme. Chceme vytvořit fungující a dynamický svět,
předloha Planescapu nám v tom dost pomáhá. Klademe důraz na absolutní svobodu a volnost hráče, jeho vlastní iniciativu a schopnosti spolupodílet se na utváření hry samotné.
Hráčům bude umožněno následovat předpřipravenou ústřední zápletku, která spočívá v pátrání po důvodů uzamčení portálů. Není ale nutné ani nezbytné, aby se hráč pachtil po poznatcích o portálech, když to jemu nebo jeho postavě nevyhovuje - v "Sigilu" bude řada drobných úkolů a epizod, které hráči zprostředkují to nejbližší proniknutí do světa Planescapu. Hráč samozřejmě nemusí dělat vůbec nic, může si hru užívat jen svým role-playingem - a to ať už bude obyčejný ušpiněný Úlan, nájemný vrahoun nebo vlivný obchodník.
Trošku revolučním cílem "Sigilu" (alespoň co se larpovního kontextu týče) je poskytnutí hráči úplné moci nad jeho osudem, která bude plně konfrontovatelná s postavami jiných hráčů (silnější i slabších). "Sigil" jako herní svět má hráči dát možnosti dělat VŠECHNO, ale nenutit ho k NIČEMU.Žádné "deus ex machina", žádné "Organizátor je Bůh" - hráč je plnou součástí světa a užívá si ho svým hraním, kterým baví (především) sebe (ale) i ostatní. Samozřejmě, někteří hráči jistě budou mít vyšší postavení nebo lepší zbraň, ale nikdo není ultimátně zvýhodněn nebo protežován.
Na těchto stránkách budou průběžně přibývat informace všeho druhu,doporučujeme je sledovat (pokud máte o "Sigil" opravdu zájem).
Přesný termín bude stanoven. Počítá se s nějakým podzimním víkendem
(možná prázdninovým).
Kde?
Milovice u Nymburku, opuštěné prostory Božího Daru.
Z Prahy trvá cesta circa třicet minut.
Nástin příběhu
"Dveře jsou zamčeny. Sigil se stal vězením, kterým byl už dávno. Až dnes ale neznámý žalářník zabouchl mříže Klece, až dnes lidé poznávají, že po celý život jejich možnosti byly jejich omezeními. Jak dlouho bude ještě trvat, než se diktát Paní podrobí zodpovědnosti? Jak dlouho bude trvat, než lidé odhalí tajemství Pravé smrti?"
- Dhall, kronikář a písař Spalovačů -
Ano, je to tak. Portály přestaly fungovat, ze Sigilu není úniku. Proč? Nikdo neví. Vládnoucí frakce se snaží uklidňovat, menšiny volají po revoluci a obyčejní lidé strádají pořád, aniž by se snažili cokoliv změnit. Je to opravdu čas změn? Anebo si Sigilané zvyknou na všechno, jako tomu bylo až dosud?
Popis akce a její cíle
"Sigil" je larp inspirovaný slavnou (tohle slovíčko si vážně užívám, oujé) počítačovou hrou "Planescape: Torment". Fanoušci počítačové předlohy se ale nemusí obávat přílišného prznění jejich oblíbených charakterů - příběh i hlavní zápletka "Sigilu" nemá s hrou ani s putováním Bezejmenného nic společného. Ve hře nebude ani možné navštívit všechny lokace známé ze hry. Celý larp se odehrává jen v Úlu a na Hadrníkově náměstí, nebude možné tedy prozkoumat ani bohatší sigilské čtvrti, natož Baator.
"Sigil" je ojedinělým a (aspoň v to jako autor doufám) originálním projektem na české larpové scéně, která je poslední léta přinejlepším ubohá. Veškeré kvalitní akce bývají většinou jen pro úzký okruh pozvaných a nedůstojné intervence organizátorů jsou vidět na téměř každém larpu nebo bitvě. O to my nestojíme. Chceme vytvořit fungující a dynamický svět,
předloha Planescapu nám v tom dost pomáhá. Klademe důraz na absolutní svobodu a volnost hráče, jeho vlastní iniciativu a schopnosti spolupodílet se na utváření hry samotné.
Hráčům bude umožněno následovat předpřipravenou ústřední zápletku, která spočívá v pátrání po důvodů uzamčení portálů. Není ale nutné ani nezbytné, aby se hráč pachtil po poznatcích o portálech, když to jemu nebo jeho postavě nevyhovuje - v "Sigilu" bude řada drobných úkolů a epizod, které hráči zprostředkují to nejbližší proniknutí do světa Planescapu. Hráč samozřejmě nemusí dělat vůbec nic, může si hru užívat jen svým role-playingem - a to ať už bude obyčejný ušpiněný Úlan, nájemný vrahoun nebo vlivný obchodník.
Trošku revolučním cílem "Sigilu" (alespoň co se larpovního kontextu týče) je poskytnutí hráči úplné moci nad jeho osudem, která bude plně konfrontovatelná s postavami jiných hráčů (silnější i slabších). "Sigil" jako herní svět má hráči dát možnosti dělat VŠECHNO, ale nenutit ho k NIČEMU.Žádné "deus ex machina", žádné "Organizátor je Bůh" - hráč je plnou součástí světa a užívá si ho svým hraním, kterým baví (především) sebe (ale) i ostatní. Samozřejmě, někteří hráči jistě budou mít vyšší postavení nebo lepší zbraň, ale nikdo není ultimátně zvýhodněn nebo protežován.
Na těchto stránkách budou průběžně přibývat informace všeho druhu,doporučujeme je sledovat (pokud máte o "Sigil" opravdu zájem).
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Planescape LARP
Ajantis:
Já věděl, že každý má svou temnou stránku, jen jsem netušil, že může být případě zachyceného zdejšího "občana" tak temná. Zajímalo by mě, zda se bude i LARP konat v tomto duchu, přišel bych se určitě podívat .
Já věděl, že každý má svou temnou stránku, jen jsem netušil, že může být případě zachyceného zdejšího "občana" tak temná. Zajímalo by mě, zda se bude i LARP konat v tomto duchu, přišel bych se určitě podívat .
ROFL, to jsou ale kreténi! ... Mno, už je skoro načase ten medovinový pátek smazat, když se začínáme proslavovat.
Na ten LARP, jakkoliv jim obvykle neholduji, bych rád jel, spolu se dvojicí vyvedených kamarádíčků za vnímavé. Jakkoliv to obzvláště nyní může znít neuvěřitelně, organizuje to vcelku vkusný a schopný člověk.
EDIT: Ajantis: Mně to google nenašel, podvodníku jeden!
Na ten LARP, jakkoliv jim obvykle neholduji, bych rád jel, spolu se dvojicí vyvedených kamarádíčků za vnímavé. Jakkoliv to obzvláště nyní může znít neuvěřitelně, organizuje to vcelku vkusný a schopný člověk.
EDIT: Ajantis: Mně to google nenašel, podvodníku jeden!
"Za život si nic nekoupíš, ty čůzo! Haahahahahahahaahahaa…"
- Carlos
- Sigilan
- Příspěvky: 1917
- Registrován: 24.2.2007 16:51
- Bydliště: Špína pod špínou
- Kontaktovat uživatele:
Je tahle akce zaměřená pouze na lidi, kteří mají s LARP nějakou zkušenost nebo je tady ta možnost i pro naprosté nováčky? Moje znalost LARPů se počítá pouze z toho, co jsem byl schopen najít (wiki a pár odkazů), přesto bych měl zájem se zúčastnit. Podle popisů frakcí jsem usoudil, že by mi byl příjemný Tiefling (pěsti jako zbraň budou předpokládám v duchu P:T povoleny?).
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
"That's what I call rough love."
Carlos: Zkušenost podle mě nemusíš mít vůbec žádnou - mělo by to být o soudnosti, inteligenci a hereckých schopnostech, nikoliv o přeboostovaných postavách, které využívají různých kliček v pravidlech. Tedy (snad) výjimečný LARP.
Co se týče bojových pravidel, nejsem si úplně jist, zda budou pěsti povoleny (pokud si vzpomenu, tak se hlavního organizátora přeptám)- spíše bych řekl, že ne. Pěst je holt skutečně nebezpečná, narozdíl od měkčených "zbraní" (mně je sice představa opravdových (otupených) zbraní či dřevěných neobalovaných maket sympatická, ale to je akceptovatelné leda tak na nějakém železném historickém LARPu jako Panská bitva, kde mají všichni odpovídající výzbroj). A také nač bojovat pěstmi, když budou proti sekerám apod. značně neefektivní. Nicméně si myslím, že když někomu v zápalu boje chytíš a omlátíš o něco pazouru a nebo snad kopneš do štítu, zlobit se bude jen dotyčný, nikoliv organizátoři.
Co se týče bojových pravidel, nejsem si úplně jist, zda budou pěsti povoleny (pokud si vzpomenu, tak se hlavního organizátora přeptám)- spíše bych řekl, že ne. Pěst je holt skutečně nebezpečná, narozdíl od měkčených "zbraní" (mně je sice představa opravdových (otupených) zbraní či dřevěných neobalovaných maket sympatická, ale to je akceptovatelné leda tak na nějakém železném historickém LARPu jako Panská bitva, kde mají všichni odpovídající výzbroj). A také nač bojovat pěstmi, když budou proti sekerám apod. značně neefektivní. Nicméně si myslím, že když někomu v zápalu boje chytíš a omlátíš o něco pazouru a nebo snad kopneš do štítu, zlobit se bude jen dotyčný, nikoliv organizátoři.
"Za život si nic nekoupíš, ty čůzo! Haahahahahahahaahahaa…"
- Carlos
- Sigilan
- Příspěvky: 1917
- Registrován: 24.2.2007 16:51
- Bydliště: Špína pod špínou
- Kontaktovat uživatele:
No mně právě šlo o to, že oblečení a make-up pro Tieflinga asi nebude problém vytvořit - nejdřív zkusím být kreativní (za pomoci kreativních přátel, samozřejmě) nebo, v případě neodpovídajícího výsledku, se to dá řešit i jinak; ale zbraně jsou drahé a popravdě ani nevím, kde sehnat takhle upravené. Nicméně, pokud mi pomůže argument pro bezpečnost (mých) pěsti - přeci jen jsem nějakou dobu boxoval a jsem si jist, že pokud nebudu vyloženě chtít, nikomu nenatáhnu, a neefektivnost - mniši jsou přeci docela nebezpeční soupeři V každém případě, pokud nebudou povoleny pěsti, hodil by se mi nějaký návod, jak zbraň stvořit, eventuelně i jaké by zbraň k těmto účelům stvořená měla splňovat podmínky (tedy kromě těch zřejmějších).
EDIT: A ještě jsem si vzpomněl při projíždění příslušných stránek, že bych mohl splodit nějakou tu povídku, pokud by byl zájem? Svůj literární (ne)um jsem tu několikrát prezentoval. Ale potřeboval bych nějakou stránku, která se přímo světem Planescapu zabývá, abych nestovřil nesmysl
EDIT: A ještě jsem si vzpomněl při projíždění příslušných stránek, že bych mohl splodit nějakou tu povídku, pokud by byl zájem? Svůj literární (ne)um jsem tu několikrát prezentoval. Ale potřeboval bych nějakou stránku, která se přímo světem Planescapu zabývá, abych nestovřil nesmysl
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
"That's what I call rough love."
Re: Planescape LARP
Pozdravy.
Osobně proti rozbíjení tlam nic nemám, otázka je, jak se na to budou tvářit Tví protivníci s vyraženými zuby... Každopádně, pravidla pro souboj, zbraně a tak dále se budou projednávat příští týden na velkém organizátorském mecheche, vzpomeneme si na Tebe, milý Carlosi (třeba dostaneš nějakou výjimku).
Nicméně platí (a do toho zasahovat nijak nehodláme), že můžeš uplatnit pravidlo "Brutal". Jak název napovídá, jedná se o brutální (= opravdu realistické) provedení souboje (tj. i za pomoci pěstí), které je možné (pouze!) v případě, že Ty i Tvůj protivník souhlasíte s "brutal combatem". Nemusím snad zdůrazňovat, že na larpu si každý zodpovídá sám za sebe a my, organizátoři, si (nad) vaší krví myjeme ruce.
Jestli bys stvořil nějakou povídku a věnoval ji do herní knihovny, budeme jedině rádi. Zatím se nám hromadí různé texty od různých autorů (což mi připomíná, že bych páně Vlasáka rád požádal o svolení k použití jeho sférických studií ve hře) a nebráníme se iniciativě hráčů. Tak jako tak, brzy bude založen mejl pro registrace a přidružené bláboly, tam s radostí uvítáme Tvé výtvory, nápady, přípomínky a pěsti.
Jak (v zásadě) řekl Adieu: bezpečnost je fajn, ale kouzlo a dojem z boje je podstatnější. Tím samozřejmě nikoho nechci nabádat k mrzačení ostatních, Šajtan chraň. Jenom nestojím o to, aby se hráči hladili molitanem nebo kydlili klacíky. Ať je boj bojem, krleš!
Jó, videa a jůtůb. Jsem tak trošku úchyl, drahý Ajantisi. Naštěstí už zmizel ten zaznám znásilňování třináctileté Japonky, takže v tomhle ohledu jsem nedotknutelný.
Osobně proti rozbíjení tlam nic nemám, otázka je, jak se na to budou tvářit Tví protivníci s vyraženými zuby... Každopádně, pravidla pro souboj, zbraně a tak dále se budou projednávat příští týden na velkém organizátorském mecheche, vzpomeneme si na Tebe, milý Carlosi (třeba dostaneš nějakou výjimku).
Nicméně platí (a do toho zasahovat nijak nehodláme), že můžeš uplatnit pravidlo "Brutal". Jak název napovídá, jedná se o brutální (= opravdu realistické) provedení souboje (tj. i za pomoci pěstí), které je možné (pouze!) v případě, že Ty i Tvůj protivník souhlasíte s "brutal combatem". Nemusím snad zdůrazňovat, že na larpu si každý zodpovídá sám za sebe a my, organizátoři, si (nad) vaší krví myjeme ruce.
Jestli bys stvořil nějakou povídku a věnoval ji do herní knihovny, budeme jedině rádi. Zatím se nám hromadí různé texty od různých autorů (což mi připomíná, že bych páně Vlasáka rád požádal o svolení k použití jeho sférických studií ve hře) a nebráníme se iniciativě hráčů. Tak jako tak, brzy bude založen mejl pro registrace a přidružené bláboly, tam s radostí uvítáme Tvé výtvory, nápady, přípomínky a pěsti.
Jak (v zásadě) řekl Adieu: bezpečnost je fajn, ale kouzlo a dojem z boje je podstatnější. Tím samozřejmě nikoho nechci nabádat k mrzačení ostatních, Šajtan chraň. Jenom nestojím o to, aby se hráči hladili molitanem nebo kydlili klacíky. Ať je boj bojem, krleš!
Jó, videa a jůtůb. Jsem tak trošku úchyl, drahý Ajantisi. Naštěstí už zmizel ten zaznám znásilňování třináctileté Japonky, takže v tomhle ohledu jsem nedotknutelný.
“The only way to confront the Zionist enemy is the continuation and fortification of resistance and Jihad.”
- Ayatollah Ali Khamenei -
- Ayatollah Ali Khamenei -
- Sadako
- Sigil Team
- Příspěvky: 4552
- Registrován: 25.9.2005 12:58
- Bydliště: Sigil
- Kontaktovat uživatele:
!POZOR!
Stránky Planescape LARP přesunuty na novou adresu: http://sigil.mysteria.cz
Stránky Planescape LARP přesunuty na novou adresu: http://sigil.mysteria.cz
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Re: Planescape LARP
Mejl založen, registrace spuštěna.
Ovšem ještě nemáme přesné datum konání... jo, vždycky bude nějaký ten problém.
Ovšem ještě nemáme přesné datum konání... jo, vždycky bude nějaký ten problém.
“The only way to confront the Zionist enemy is the continuation and fortification of resistance and Jihad.”
- Ayatollah Ali Khamenei -
- Ayatollah Ali Khamenei -