První dojmy
Napsal: 15.12.2009 22:06
Rozehrál jsem úplně poprvé PST a musím říct, že je to hra dost zajímavá.
Hlavně má fakt super příběh a vyprávění - popisy toho, co postavy dělají u rozhovorů, jsou fakt boží, stejně jako možnost různého blafování, lhaní a tak (ačkoli se mi nezdá, že by to mělo extra vliv). Příběh je taky parádní, jelikož tu hru vůbec neznám a nekoukám do návodů, tak je pro mě to probuzení v márnici a ztráta paměti dost autentické :) K tomu docela zajímavý vývoj postavy vylepšováním statů a skvělá myšlenka regenerace hlavní postavy.. a skvělé vysvětlení některých věcí, se kterými se pak dále trochu pracuje v BG2 - jak to je s démony, tieflingy, githyanki vlastně nejsou takové lamy co jen čekají na ránu z milosti jako v SoA atd., spousta rozhovorů, ve kterých se fakt člověk něco dozví, i když třeba vůbec nesouvisí s žádnými questy a ničím podobným. Už konečně vím, odkud pochází Dakkonova katana a co zač je ten bezejmenný, kterého zmiňuje i víc předmětů z BG2. A díky moři textu se pořádně pocvičím v angličtině :) Navíc mám super postavu, kterou jsem původně zamýšlel udělat mágem, ale magie mě vůbec nechytla, jelikož jí bez herních zkušeností moc efektivně neumím ovládat (navíc přes několik kliknutí), takže jsem nakonec finálně zvolil válečníka s původními staty 9-15-11-18-11-11 a i to, že ta postava vůbec není předem naplánovaný super-charakter je úplně boží. Momentálně investuju do odolnosti, jelikož regenerace je opravdu fajný nápad, hlavně když byl realizován nápad nejbožštější (v porovnání s BG), že skoro nikde nejde jen tak spát. Konečně jsou k pořádnému využití různé léčivé předměty!
No ale musím říct, že kromě těchto kvalit je hra dosti ubohá a to, že se mi i přesto líbí, snad jen podtrhuje fakt, jak jsou ty věci z předchozího odstavce skvělé. Co se mi na hře nelíbí - předně první dojem je nechutnost, všude samá krev, mrtvoly, možnost nechat se okusovat dustmanem a spousta jiných naprosto nechutných věcí, které by si hra klidně mohla odpustit a ničemu by to neuškodilo. Taky se mi hrozně nelíbí celý koncept Sigilu - polovina jeho obyvatel jsou šlapky a zloději, na ulicích nejsou žádné děti, koncept dimenzionálních dveří, které mohou být kdekoli s jakýmkoli klíčem je nahlavoidní nesmysl. A naprosto nesmyslné mi přijde, že hrdina může umřít aniž by nastal restart hry - je to sice celkem milé, že místo autoloadu se lze oživit, ale po každé smrti by měl hrdina zase všechno zapomenout a probudit se v márnici - celkem mě při mojí první smrti udivilo, že se to nestalo. Trochu divné mi přijde i to, že jsem měl v partě Dakkona a Morteho, pak se objevila paní bolesti, přenesla mě do "players maze" a od té doby jsem s těmi dvěma parťáky ztratil kontakt a nenašel jsem je ani po návratu do města.
Zatím si ale hru naprosto užívám, příběh je super, hrdina se postupně stává se svým ohnivým kladivem celkem drsným, aktuálně jsem se dostal za ty namalované dveře v JV části Hivu.. Ta první hra je fakt super, doporučuju všem, kdo PST ještě nehráli!
P.S.: Prosím nepište sem spoilery :)
Hlavně má fakt super příběh a vyprávění - popisy toho, co postavy dělají u rozhovorů, jsou fakt boží, stejně jako možnost různého blafování, lhaní a tak (ačkoli se mi nezdá, že by to mělo extra vliv). Příběh je taky parádní, jelikož tu hru vůbec neznám a nekoukám do návodů, tak je pro mě to probuzení v márnici a ztráta paměti dost autentické :) K tomu docela zajímavý vývoj postavy vylepšováním statů a skvělá myšlenka regenerace hlavní postavy.. a skvělé vysvětlení některých věcí, se kterými se pak dále trochu pracuje v BG2 - jak to je s démony, tieflingy, githyanki vlastně nejsou takové lamy co jen čekají na ránu z milosti jako v SoA atd., spousta rozhovorů, ve kterých se fakt člověk něco dozví, i když třeba vůbec nesouvisí s žádnými questy a ničím podobným. Už konečně vím, odkud pochází Dakkonova katana a co zač je ten bezejmenný, kterého zmiňuje i víc předmětů z BG2. A díky moři textu se pořádně pocvičím v angličtině :) Navíc mám super postavu, kterou jsem původně zamýšlel udělat mágem, ale magie mě vůbec nechytla, jelikož jí bez herních zkušeností moc efektivně neumím ovládat (navíc přes několik kliknutí), takže jsem nakonec finálně zvolil válečníka s původními staty 9-15-11-18-11-11 a i to, že ta postava vůbec není předem naplánovaný super-charakter je úplně boží. Momentálně investuju do odolnosti, jelikož regenerace je opravdu fajný nápad, hlavně když byl realizován nápad nejbožštější (v porovnání s BG), že skoro nikde nejde jen tak spát. Konečně jsou k pořádnému využití různé léčivé předměty!
No ale musím říct, že kromě těchto kvalit je hra dosti ubohá a to, že se mi i přesto líbí, snad jen podtrhuje fakt, jak jsou ty věci z předchozího odstavce skvělé. Co se mi na hře nelíbí - předně první dojem je nechutnost, všude samá krev, mrtvoly, možnost nechat se okusovat dustmanem a spousta jiných naprosto nechutných věcí, které by si hra klidně mohla odpustit a ničemu by to neuškodilo. Taky se mi hrozně nelíbí celý koncept Sigilu - polovina jeho obyvatel jsou šlapky a zloději, na ulicích nejsou žádné děti, koncept dimenzionálních dveří, které mohou být kdekoli s jakýmkoli klíčem je nahlavoidní nesmysl. A naprosto nesmyslné mi přijde, že hrdina může umřít aniž by nastal restart hry - je to sice celkem milé, že místo autoloadu se lze oživit, ale po každé smrti by měl hrdina zase všechno zapomenout a probudit se v márnici - celkem mě při mojí první smrti udivilo, že se to nestalo. Trochu divné mi přijde i to, že jsem měl v partě Dakkona a Morteho, pak se objevila paní bolesti, přenesla mě do "players maze" a od té doby jsem s těmi dvěma parťáky ztratil kontakt a nenašel jsem je ani po návratu do města.
Zatím si ale hru naprosto užívám, příběh je super, hrdina se postupně stává se svým ohnivým kladivem celkem drsným, aktuálně jsem se dostal za ty namalované dveře v JV části Hivu.. Ta první hra je fakt super, doporučuju všem, kdo PST ještě nehráli!
P.S.: Prosím nepište sem spoilery :)