Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
-
- Sigilan
- Příspěvky: 26
- Registrován: 11.9.2006 11:10
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Ohledne tech Black Pits me predevsim zajima, jestli to jde hrat s hlavni postavou? Nebo je to proste jenom minihra absolutne nezavisla na hlavni hre a musi se vytvorit uplne nova druzina?
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Black Pits je standalone. Jde čistě o sérii soubojů v aréně. Můžeš si vytvořit celou skupinu a na hlavní postavu se nehraje. Za každý souboj dostaneš zkušenosti a zlato, abys mohl nakoupit vybavení. Je to asi tak na úrovni flashovky Swords and Sandals. Dohrál jsem to tak za dvě až tři hoďky (ale to jsem se nesnažil objevit všechno). XP Cap je 500k. Zajímavé je, že postavy nemůžou umřít, jen upadnout do bezvědomí, ze kterého se po souboji probudí (pokud jste vyhráli).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Už ty updaty umožnily ovládat hru pomocí čísel (označovat jednotlivé postavy a vybírat odpovědi v dialogu) a ovládat rychlost hry pomocí frame rate (nebo i jinak)?
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Ne, dialogy ani postavy čísly vybírat nejdou - čirou náhodou, není to v nastavení kláves?
Rychlost jsem v nastavení hry taky nenašel.
Postoval jsi to vůbec někam? Tu rychlost bude asi chtít víc lidí, ale o těch čísles si asi většina řekne, že je to prkotina a nenapíšou si o to
Rychlost jsem v nastavení hry taky nenašel.
Postoval jsi to vůbec někam? Tu rychlost bude asi chtít víc lidí, ale o těch čísles si asi většina řekne, že je to prkotina a nenapíšou si o to
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Jen mě to zajímalo, protože v těch změnách, cos tu postoval, byly položky, které vypadaly, že by to mohly měnit. Konkrétně nějaké rozšíření nastavení.
Nepsal jsem o tom, ale možná to udělám.
Nepsal jsem o tom, ale možná to udělám.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Mno, ona docela obtížná je, minimálně ve srovnání se současnou produkcí. A samozřejmě mluvím o hraní bez jakéhokoliv návodu. I oproti druhému dílu. Mám na mysli tu nebojovou část. Nevím, co tedy E:E (vidím ji spíš jako tabletovou verzi BG1 než něco, co by člověk kupoval na PC - kde už dávno je).Velehal píše:A nejsmutnější na tom je, že dnes je BG (navíc jde o jedničku) považovaná za obtížnou hru.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
No, napsal jsem na fórum a výsledek je ten, že ač to není user friendly, většina problémů se dá řešit.
Správné fungování kláves se mi podařilo nastavením anglické klávesnice jako výchozí. Pokud jsem ji nastavil jen tak, při startu hry se zase vrátilo původní nastavení, tedy česká. Numpad Enter nefunguje ani tak. No, co už.
Frame rate funguje od verze 2009, akorát se za ním musí do baldur.ini (je tam sice už od začátku, ale nefunguje až do verze 2009).
Portréty fungují, akorát mě nenapadlo, že BGEE využívá ukládání uživatelských dat do dokumentů. Takže je potřeba strčit je tam. Akorát zatím nevím, jaká je optimální velikost portrétů.
Swashbuckler pořád nemá 1/2 útoku navíc za specializaci. Pech.
Správné fungování kláves se mi podařilo nastavením anglické klávesnice jako výchozí. Pokud jsem ji nastavil jen tak, při startu hry se zase vrátilo původní nastavení, tedy česká. Numpad Enter nefunguje ani tak. No, co už.
Frame rate funguje od verze 2009, akorát se za ním musí do baldur.ini (je tam sice už od začátku, ale nefunguje až do verze 2009).
Portréty fungují, akorát mě nenapadlo, že BGEE využívá ukládání uživatelských dat do dokumentů. Takže je potřeba strčit je tam. Akorát zatím nevím, jaká je optimální velikost portrétů.
Swashbuckler pořád nemá 1/2 útoku navíc za specializaci. Pech.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Já myslím, že Swashbuckler nemá mít 1/2 útoku navíc i se specializací. Tak je to správně podle AD&D, alespoň myslím. Co říká manuál k BG netuším.
Bonusové útoky za specializace má pouze Warrior a jeho různé mutace (Ranger...).
A k obtížnosti. Mně vždy BG přišlo dost jednoduché. BG2 je těžší, protože je tam high level magie a sní spojené ochrany, rušící kouzala apod. V BG nic takového není a pokud člověk nehraje s SCS, není tam snad žádný vyloženě těžký souboj, na který by byla potřeba nějaká speciální taktika.
Bonusové útoky za specializace má pouze Warrior a jeho různé mutace (Ranger...).
A k obtížnosti. Mně vždy BG přišlo dost jednoduché. BG2 je těžší, protože je tam high level magie a sní spojené ochrany, rušící kouzala apod. V BG nic takového není a pokud člověk nehraje s SCS, není tam snad žádný vyloženě těžký souboj, na který by byla potřeba nějaká speciální taktika.
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Velehal: PnP Swash nemá mít ani možnost specializace. Specializace neříká nic o tom, komu dává půl útok a komu ne. K tomu stačí to, že specializovat se můžou jen bojovnická povolání. Když už tedy Swashovi specializaci umožnili, měl by mít i ten půl útok, nebo by aspoň měli upravit popis specializace.
Jestli považuješ sundavání magických ochran za taktiku, tak v tom BG2 určitě vede, protože tam každý somrák má PFMW na kontingenci. Pokud budu vesele používat pasti, ochrany před nemrtvými a v nejtužších bojích i ochranu před magií, zůstane mi asi jediný těžký souboj - Demogorgon. V BG1 mi při použití všech prostředků zůstane Drizzt a Aec'Letec jako těžké souboje. Navíc je ale v BG1 těžký začátek, kdy musíš postupovat opatrně, protože tě může zabít každá rána.
Jestli považuješ sundavání magických ochran za taktiku, tak v tom BG2 určitě vede, protože tam každý somrák má PFMW na kontingenci. Pokud budu vesele používat pasti, ochrany před nemrtvými a v nejtužších bojích i ochranu před magií, zůstane mi asi jediný těžký souboj - Demogorgon. V BG1 mi při použití všech prostředků zůstane Drizzt a Aec'Letec jako těžké souboje. Navíc je ale v BG1 těžký začátek, kdy musíš postupovat opatrně, protože tě může zabít každá rána.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Je pravda, že si již normální BG II moc nepamatuji, mám v hlavě jen verze s Tactics či SCSII. Zatímco v BG stačí vypít na těžší souboje pár lektvarů a pak rychle umlátit vše, co se hýbe, tak v BGII (pravda s těmi mody, fakt již nevím, jak moc se to liší od normální hry) jsou souboje, kdy protivníci dokáží být po dlouhou dobu zcela nezranitelní a mají k dispozici taková kouzla, že jsou jimi schopni anihilovat celou skupiny během pár sekund. Tam je již třeba:
1) ochránit svoje postavy
2) být připraven na to, že protivníci umí ty ochrany odčarovat
3) rušit obrany protivníků (a být připraven na to, že jsou schopní je často seslat znovu)
Tohle mi nepřijde zas tak triviální, když člověk nezná dobře kouzla a co ruší jaké kouzlo či před ním chrání či jak dlouho kouzla trvají.
Ale je pravda, že to asi platí zvlášť pro SCSII, Spell Revision, Item revision.
V normální hře myslím lichové neumí odčarovat svitky ochrany před nemrtvími, chránit se pomocí tří Spell Immunit a neviditelnosti najednou či seslat Wish a zrušit veškéré tvoje ochrany najednou.
I tak je ale magie v BGII o dost komplikovanější než v BG.
1) ochránit svoje postavy
2) být připraven na to, že protivníci umí ty ochrany odčarovat
3) rušit obrany protivníků (a být připraven na to, že jsou schopní je často seslat znovu)
Tohle mi nepřijde zas tak triviální, když člověk nezná dobře kouzla a co ruší jaké kouzlo či před ním chrání či jak dlouho kouzla trvají.
Ale je pravda, že to asi platí zvlášť pro SCSII, Spell Revision, Item revision.
V normální hře myslím lichové neumí odčarovat svitky ochrany před nemrtvími, chránit se pomocí tří Spell Immunit a neviditelnosti najednou či seslat Wish a zrušit veškéré tvoje ochrany najednou.
I tak je ale magie v BGII o dost komplikovanější než v BG.
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
No, rozhodně nepopírám, že kouzla v BG2 poskytují mnohem víc možností. S mody tedy může být BG2 mnohem těžší než BG1 (právě kvůli těm možnostem). Ale jak říkáš, bez modů ti na liche stačí jeden svitek ochrany před mrtvými, na draky, Irenica a další těžší souboje stačí pasti.
V BG1 se ti taky stane, že ti jedním kouzlem vyřadí celou družinu - ať už je to strach, drž osobu nebo nějaké zmatení. A to pak není sranda přežít, většinou je to o náhodě. Pokud vím, pro BG1 žádný Tactics není. Kdyby byl, možná bys to hodnotil jinak.
V BG1 se ti taky stane, že ti jedním kouzlem vyřadí celou družinu - ať už je to strach, drž osobu nebo nějaké zmatení. A to pak není sranda přežít, většinou je to o náhodě. Pokud vím, pro BG1 žádný Tactics není. Kdyby byl, možná bys to hodnotil jinak.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Ale je tu SCSI. Některé souboje jsou s tímto modem těžší (jeden pak extrémně těžký, tedy pokud se ho člověk snaží dělat "normálně"), ale není to nic hrozného právě proto, že protivníci nemají k dispozici kouzla vyšší úrovně (stejně jako hráč). Protivníci jsou sice chytřejší, chodí si na pomoc, ale pořád je to snažší než lichové v BGII s SCSII.
A ještě aTweak může zvýšit obtížnost některých soubojů v BGI (vlastně asi jen sirén, ostatní změny jsou kosmetické).
A ještě aTweak může zvýšit obtížnost některých soubojů v BGI (vlastně asi jen sirén, ostatní změny jsou kosmetické).
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Netuší jak by se někdo kdo tak nějak nemůže použít oficiální cestu dostal k patchi řešícímu mizící kurzor?
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Velehal: když to vezmu z pohledu začínajícího hráče, tak je BG1 těžší než BG2.
Podstatné je, že BG1 je těžší v samém začátku, kdy opravdu člověka může snadno zabít i obyčejný vlk. A než hráč získá lektvary o kterých se zmiňuješ a kvalitnější zbraně, tak to už chvilku trvá. To je ten důvod, proč to dost lidí odradí. Nemají trpělivost zatnout zuby a přetrpět ty krušné začátky.
Naproti tomu v BG2 hráč začíná už na nějakém 7 levelu a ne s holýma rukama, takže začátky jsou rozhodně v BG2 mnohem přívětivější a v podstatě tam není nic, na čem by hráč zatuhnul. Těžší souboje sice přijdou časem, ale stejně tak i lepší výbava apod., takže ten přechod je přirozený.
Podstatné je, že BG1 je těžší v samém začátku, kdy opravdu člověka může snadno zabít i obyčejný vlk. A než hráč získá lektvary o kterých se zmiňuješ a kvalitnější zbraně, tak to už chvilku trvá. To je ten důvod, proč to dost lidí odradí. Nemají trpělivost zatnout zuby a přetrpět ty krušné začátky.
Naproti tomu v BG2 hráč začíná už na nějakém 7 levelu a ne s holýma rukama, takže začátky jsou rozhodně v BG2 mnohem přívětivější a v podstatě tam není nic, na čem by hráč zatuhnul. Těžší souboje sice přijdou časem, ale stejně tak i lepší výbava apod., takže ten přechod je přirozený.
-
- Sigilan
- Příspěvky: 139
- Registrován: 21.10.2005 21:20
- Bydliště: BA Petrzka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baldur's Gate - Enchanced Edition (BG:EE)
Uz to niekto presiel tu EE ?
Prave som si to dal stahovat, snad to pojde :)
Ake su tam take nejake podstatne zmeny? Nezachytil som doteraz napr. max lvl. Len som narazil na nejaky rozhovor jedneho z vyvojarov, kde sa pytal ludi, ze aky cap by si oni predstavovali. A ten clanok bol zo zaciatku decembra a pritom EE vysla koncom novembra. WTF? To oni este "za behu" to EE vylepsuju a doladuju?
Nikde som ani nenasiel pekne vypisany zoznam tych zmien, sa mi nechce verit, ze je od toho uz 1,5 mesiaca a nikde nic. Postrehol som len mierne inu grafiku, inventar, dennik a rozlisenie je omnoho vacsie ako bolo v prvom BG.
Kolko tam je napriklad novych lokacii? Myslim novych mapiek, kolko novych dungeonov...atd. Velmi ma to zaujima a chcem to tak za tyzden rozohrat tak nech viem na co sa mam tesit :)
A najma ten sucasny xp cap ma zaujima. Ze ci sa konecne za maga dostanem aj na nejake kuzla vyssich lvl.
Prave som si to dal stahovat, snad to pojde :)
Ake su tam take nejake podstatne zmeny? Nezachytil som doteraz napr. max lvl. Len som narazil na nejaky rozhovor jedneho z vyvojarov, kde sa pytal ludi, ze aky cap by si oni predstavovali. A ten clanok bol zo zaciatku decembra a pritom EE vysla koncom novembra. WTF? To oni este "za behu" to EE vylepsuju a doladuju?
Nikde som ani nenasiel pekne vypisany zoznam tych zmien, sa mi nechce verit, ze je od toho uz 1,5 mesiaca a nikde nic. Postrehol som len mierne inu grafiku, inventar, dennik a rozlisenie je omnoho vacsie ako bolo v prvom BG.
Kolko tam je napriklad novych lokacii? Myslim novych mapiek, kolko novych dungeonov...atd. Velmi ma to zaujima a chcem to tak za tyzden rozohrat tak nech viem na co sa mam tesit :)
A najma ten sucasny xp cap ma zaujima. Ze ci sa konecne za maga dostanem aj na nejake kuzla vyssich lvl.