Ajantis_CG_thief píše:Tak nevím, jak je na tom tahle situace s RP... útočím jen na ty, které vidím a používám k tomu legální prostředky, přesto z toho mám malinko špatné svědomí...
No s tímhle bych si hlavu moc nelámal. Ta postava prostě takovou schopnost má, a tak ji používá. Stejně jako kupř. zloději v nižší Dorně. Taky v boji používají všechny své dostupné schopnosti a dovednosti které mají. Ale tohle samozřejmě platí o všech povoláních (viz. debata v multip. o používání klerika v boji - před bojem atd.)
Při prvním hraní BGII jsem samozř. o nějakém ukrývání a průzkumu neměl ani šajn, takže boje většinou překvapením byly. Při dalších hrách už pak zase postrádal smysl vzhledem ke znalosti polohy nepřátel. V tomto směru jsem si tuto schopnost užíval při prvním hraní BG, kdy můj hraničář běhal s botkami rychlosti ukryt ve stínu, takže náhodných přepadů na mapě bylo pomálu.
V IWD jsem tuto schopnost opět jaksi opomíjel, ale oproti tomu jsem se v určitých lokacích sychroval nějakými podpůrnými kouzly.
IWD II se snažím hrát velmi opatrně - resp. tak, jak by se asi každá rozumná družina na neznámém území chovala. Tedy žádný styl jdu, jdu, jdu - a sakra velká grupa - už 2 mrtvé postavy - to sem v loji - load - naházet ochrany a jdu na ně. Dalo by se namítnout, že ze stejného důvodu právě LA a jiní nenahazují ochrany před bojem, protože by to bylo nefér, když znají polohu a sílu nepřátel (při x-tém hraní hry) - nefér ano, ale odůvodnit to tím, že by to nebylo RP je nesmysl.
V tomhle směru už myslím takový hráč zapomíná na skutečnou podstatu RP - tj. vžití se do postavy a omezuje se na 'hráčský' (či jak to nazvat) RP pohled. Bráno do detailu se dá podle mě hra 'true RP stylem' projít pouze jednou - a to při prvním hraní. Další hry ať už chceme či ne - jsou 'poskvrněny' znalostí hry.
Tedy pokud si někdo řekne, že hru už zná, a proto nebude před bojem nahazovat ochrany, protože ví kdo kde je, jak je to či ono silné a tedy ví i jaké ochrany naházet - prosím - to ovšem považuji pouze za ztěžující prvek - tedy jakousi 'úpravu obtížnosti'. Pokud si ale bude myslet, že se tím více přiblíží RP, je dle mě na omylu...
Vstoupím do jakéhosi podzemního tunelu. Sem tam nějaká kostra jinak nic. Hraničář použije schopnost stopování - čímž se dozvím, že se poblíž mohou nacházet kupř. pavouci. Klerik okamžitě zakouzlí podpůrná kouzla + na bojovníkova, kterýžto jest bijcem tváří v tvář pro jistotu sešle ochranu před jedem či mu budou přiděleny lektvary neutralizující jed - a jde se. A nebo jednoduše vyšlou průzkumníka - ideální jest zloděj na kterého někdo zakouzlí neviditelnost (to v případě, že daná lokace zavání pastmi) - toť myslím příklad čistého RP.