FAQ

Na úvod rada od mistra Razfallowa pro IWD1: „Zkoušel jste někdo kouzlo Kontakt s jinou dimenzí (Contact Other Plane; mágovo kouzlo 5. úrovně)? Pokud si nevíte s něčím rady a nechcete nahlížet do návodu, tak zkuste nejdříve toto kouzlo, snad dostanete odpověď, kterou hledáte.“

Q: Co je THAC0?

A: Takže ses do manuálu pořádně nepodíval;-) To Hit Armor Class 0 (nula, nikoli O) – tj. v papírových pravidlech číslo, jež musíš hodit na dvacetistěnné kostce, abys zasáhl potvoru s obranným číslem 0. Čím nižší, tím lepší.

Výpočet zásahu probíhá takto:

THAC0 – (to není pomlčka, nýbrž minus;-)) AC = číslo, jež je třeba minimálně hodit na k20, aby útočník cíl zasáhl.

Př.:
THAC0 10
AC -2

10 – (-2) = 12 – když na dvacetistěnce padne 12 a více, útočník zasáhne cíl.

Q: Jak funguje dvojpovolání (dual-class)?

A: I toto je v manuálu;-) Dual-class (DC) je k dispozici pouze v IWD1 a pouze lidem. Základní vlastnost prvního povolání (síla u bojovníka, inteligence u mága etc.) je třeba mít alespoň na 15. Základní vlastnost povolání, na nějž chceš dual-classovat je třeba mít alespoň na 17.

Dual-classovat lze od 2. úrovně výše. Od chvíle, kdy se postava stane DC, nemůže používat schopnosti prvního povolání až do doby, kdy se v novém povolání dostane na úroveň o 1 vyšší, než je úroveň povolání prvního. V původním povolání už se nelze nikdy zlepšit! Zůstane na úrovni, na níž jsi ho dual-classoval.

Příklad: zloděj na 5. levelu dual-classuje na bojovníka. Dokud se tato postava nedostane na 6. úroveň bojovníka, nemůže používat žádné zlodějské schopnosti. Poté jí zůstávají schopnosti zloděje na 5. úrovni a dál postupuje pouze jako bojovník.

Q: Nevím, jak udělat to a to.

A: Podíval ses do manuálu??? Ten najdeš v krabici, na CD nebo zde (v angličtině).

Q. Jak zjistím v IWD souřadnice určitého bodu na obrazovce?

A: Klávesou „x“. (v BG je to jinak!)

Q: Jak mohu zvýraznit truhly, sudy, předměty na zemi etc. aneb mačkám Tab jako divý, ale nic se neděje.

A: Takže ses do manuálu pořádně nepodíval;-) (neplatí pro ty hrající IWD1 bez datadisků). Objekty zvýrazní klávesa Alt. Pozor! V IWD1 bez datadisků zvýrazňování nefunguje.

Q: Jak típnu screenshot?

A: Profesor Silverbow praví: „Staci stlacit PrintScreen a ono to automaticky ulozi obrazok do adresara …/Icewind Dale/Screenshots.“ K čemuž profesor Kajoz dodává: „Cestu si jeste muzes zmenit v .ini souboru.“

Q: Chtěl bych do hry přidat nějaké jiné portréty. Jak na to?

A: Takže ses do manuálu pořádně nepodíval;-) V adresáři s hrou (nejspíše C:\Program Files\Black Isle\Icewind Dale) vytvoř složku Portraits (není-li přítomna). Do ní zkopíruj portréty, jež jsi vytvořil/stáhnul z netu (zkus tento seznam nebo v Google zadej Icewind Dale portraits;-))

Název a formát portrétů pro IWD1 musí být:

  • XXXXXXXS.bmp pro malý portrét (36×58, 8-bit)
  • XXXXXXXL.bmp pro velký portrét (110×170, 24-bit)

(XXXXXXX označuje jméno, které musí být u velkého i malého portrétu stejné (rozdíl je v S a L na konci) a dlouhé 1 až 7 znaků)

Q: Môžem si importovať svoje z postavy z BG či BG do niektorého dielu IWD resp. je možný import do druhého dielu IWD z prvého?

A: Nie, nie je to možné, už len z dôvodu, že všetky vymenované hry fungujú na rozdielnych edíciach AD&D.

Yachiko, yenn