[Sigil] Recenze: Star Wars: Knights of the Old Republic II

Zde můžete diskutovat o článcích uveřejněných na Sigilu a na příbuzných stránkách.
Zamčeno
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

[Sigil] Recenze: Star Wars: Knights of the Old Republic II

Příspěvek od MCZ »

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
autor: Ajantis
Poznámka: Vzhledem k provázanosti obou dílů a mnoha společným znakům mají obě recenze úvodní část totožnou.
Situace v galaxii je podobná té, již známe z filmové hexalogie odehrávájící se o několik tisíc let později. Republika jako víceméně demokratické ekonomicko-politické uskupení, které združuje většinu známých světů a snažící se zajistit všeobecnou stabilitu a prosperitu, je jako snad po celou dobu své existence vnitřně nestabilní. Řád Jedi, který vždy plnil úlohu ztmelujícího prvku, je po minulé občanské válce ještě oslaben, jeho rytíři pronásledováni a Republice neschází mnoho k tomu, aby se rozsypala jako domeček z karet…
celý článek
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jab »

Spoilery, kdo nehrál, nechť nečte!

Taaaak. :twisted:

Výhrady k recenzi:
1) Provázanost děje s prvním dílem jest úplnou blbostí. Ztrpěl by snad Revan či Malak vedle sebe takové sithy, jako nesmrtelného (!) Darth Siona či Dart Nihila, který je schopen zničit celé planety? A proč o nich není v prvním díle nikde ani zmínka (o Kreie ani nemluvě)?
Proč jsou tak minimální rozdíly v tom, zda republika válku vyhrála či prohrála? Kam se poděla nekonečná flotila z animačky prvního dílu, pokud jste hráli za dark side?
Který praštěný jedinec by udělal z Cartha generála?
2) Není pravdou, že by byli všechny NPC propracované. G0T0, Hanharr, Mira, HK-47, T3-M4, Mandalore mi naopak přijdou podprůměrní či přímo odfláknutí. U jejich životních "příběhů" jsem se vyloženě nudil.
G0T0 byl naprosto otravný a jeho "osobnost" silně předvídatelná. Hanharr cvok, jehož "příběh" už "překonává" asi jen ta Mira (aneb všichni máme v rodině nějaké ty jedie). HK-47 byl naprosto zmršeným charakterem, jehož osobnost totálně neseděla k prvnímu dílu. Když jsem se od něj dozvěděl, jak moc měl zlý Revan rád našeho "hrdinu", tak jsem jej měl chuť hodit do šrotu. Už vidím Revana, jak se po večerech vyznává svému assassin droidovi.
T3-M4 je ovšem možná ještě horší. Proč se sakra musel i robotům dávat "lidský rozměr?" Nemohlo se to alespoň jednou obejít bez toho? Celou hru jsem se upřímně děsil, že i oni se jednou budou chtít stát rytíři jedi či sithy. Že se tomu tak nestalo jest jedním z mála příjemných překvapení.
Mandalore je pak pouhým stínem charakteru, který z něj mohli tvůrci udělat. Odfláknuté...
3) Proč jsem sakra dostal opět do ruky hrdinu s amnésií? Nešlo konečně udělat cosi originálnějšího? Nemluvě o tom, že to jeho amnésie je jaksi nedokonalá, protože jakmile si začne přehrávat svou minulost, tak si přesně pamatuje, co a proč udělal. Kdyby to tak bylo od začátku, mohl jsem být ušetřen dalšího nudného příběhu skutečných "mistrů" z Obsidianu.
4) Na rozdíl od prvního dílu nemá moc cenu hrát za druhou stranu. Je to prakticky to samé. Dialogy jsem již jednou viděl (respektive jsem je měl v dialogových možnostech), děj je až příliš podobný. Čestnou výjimku tvoří dialogy s některými NPC (Služebná, Atton). Hřebíčkem do rakve je pak dějový "rozdíl" mezi dobrým a zlým Revanem. Dialogy jsou v tomto ohledu většinou velmi drze stejné. Ani nemluvě o tom, že hra pořádně nevěděla, zda je Revan muž či žena (ač se k tomu na začátku vyjadřujete).
Dosti se mi též líbilo, když se Atton láskyplně strachoval a mou dobrotu. Ale že jsem tou dobou už oba byli vybledlé tváře, to jej moc nezajímalo.
5) Ona krása nezodpovězených otázek nepramení z talentu autorů, ale z celkové nedodělanosti hry. Naopak jsem se často divil, co všechno si autoři dovolili udělat s dějem (doslova drzost) a co všechno se opovážili hráči nesdělit.
Moc by mě zajímalo, co Tobin dělal na Ravageru, když jsem hrál za Dark Side (no vlastně i light side, páč to dokonce zůstal mrtvev na Onderonu). Odpověď autorů by mě asi dost pobavila, jelikož to s největší pravděpodobností sami neví. :roll:
Pokud jste vešli do "oné" jeskyně na Korribanu, tak jste se bavili jen při prvním hraní. Dialogy byly opět nemlich ty samé a Revan vám zase nic neřekl. Úžasné. :evil:
Uživatelský avatar
Frosty
Sigilan
Příspěvky: 1726
Registrován: 2.10.2005 17:17
Bydliště: drsný sever:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frosty »

Jab píše:Moc by mě zajímalo, co Tobin dělal na Ravageru, když jsem hrál za Dark Side (no vlastně i light side, páč to dokonce zůstal mrtvev na Onderonu)
To je ten velitel, kterého můžeš přemluvit ke spolupráci na zničení lodi..? Pokud mě paměť neklame Kreia tam opět malinko zaúřadovala... Stejně jako v případě 'zabitého' Hanhara na Nar Shada ;-)
Klacek i kámen kosti zláme, ale bacha na slova, bacha na ně...
Uživatelský avatar
Jab
Sigil Team
Příspěvky: 3603
Registrován: 24.9.2005 23:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jab »

Frosty píše:To je ten velitel, kterého můžeš přemluvit ke spolupráci na zničení lodi..? Pokud mě paměť neklame Kreia tam opět malinko zaúřadovala... Stejně jako v případě 'zabitého' Hanhara na Nar Shada ;-)
Nejprve to byl pucflek generála Vaklu na Onderonu. A žádná animace s Kreiou tam není. Je to známý logický nesmysl. :roll:
Zamčeno

Zpět na „Diskuse ke článkům“