Zbraně, zbraňové dovednosti, výzbroj...

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Re: Zbraně, zbraňové dovednosti, výzbroj...

Příspěvek od AlieN » 16.5.2012 16:33

Lucates: Kundane afaik funguje úplně stejně jako Belm, tedy + jeden útok za kolo.
Každopádně Bard má jako HLA Use Any Item, takže pak může mít jako off-hand i Scarlet Ninja-To +3, které je lepší než obě tyto zbraně.

ElVen_Lore
Sigilan
Příspěvky: 23
Registrován: 14.5.2012 0:17

Re: Zbraně, zbraňové dovednosti, výzbroj...

Příspěvek od ElVen_Lore » 16.5.2012 20:35

Záleží na hře, bez modů oboje zbraně přidávají celý útok, ale s některým modem pouze 1/2 útoku. Podobně je to s bardem a HLA Use any item - to je původně skill zloděje, který byl díky modu rogue rebalancing (myslím) dán bardům místo zlodějů.

Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Re: Zbraně, zbraňové dovednosti, výzbroj...

Příspěvek od AlieN » 16.5.2012 20:53

ElVen_Lore: Bardi mají UAI i v čistě vanilla hře.

ElVen_Lore
Sigilan
Příspěvky: 23
Registrován: 14.5.2012 0:17

Re: Zbraně, zbraňové dovednosti, výzbroj...

Příspěvek od ElVen_Lore » 16.5.2012 21:16

To se mi skoro nechce věřit, ale na netu to taky tak píšou. Evidentně jsem se zmýlil, dík za korekci. Za barda jsem hrál až v modované hře a celou dobu měl za to, že tu schopnost přehodili ze zloděje na barda.

x125
Sigilan
Příspěvky: 2
Registrován: 28.5.2013 17:34

BG I&II: Výběr zbroje OČ vs. +X

Příspěvek od x125 » 2.6.2013 0:38

Ahoj,
četl jsem manuál, hledal jsem na netu, pokoušel pozorovat ve hře, ale furt nevím jestli je lepší se při výběru zbroje orientovat podle OČ nebo „plus bonusu“.

Chápu, že zbroj s nižším OČ mi dává větší šanci, že nebudu vůbec zasažen, ale nevím, co dělá to magické +X (kde X je libovolné číslo).
Co jsem pochopil z manuálu, tak by to číslo za + mělo taky snižovat šanci na zásah, ale nevyčetl jsem jak.

Příklad z praxe: Rozhoduji se mezi dvěma brněními.
  1. Detverova plátová zbroj +2 (OČ 1)
  2. Kůže ghůla +4 (OČ 4) - navíc +3 k záchraně proti paralyzaci/otravě
Když mi jde čistě o odvracení fyzických útoků, která je lepší?

Díky

Uživatelský avatar
yenn
Sigil Team
Příspěvky: 3180
Registrován: 24.9.2005 23:13
Bydliště: pod tisíciletým dubem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yenn » 2.6.2013 9:05

x125:Číslo za „+“ ukazuje, o kolik je daná zbroj lepší než její běžná varianta:

- Obyčejné plátová zbroj má OČ 3, Detverova je o 2 lepší (+2), tudíž má OČ 1.
- Standardní kožená zbroj ti propůjčí OČ 8, Kůže ghúla je vylepšená o 4 (+4), tudíž získáš OČ 4.

I běžná plátová zbroj tě tedy před fyzickými útoky ochrání o trochu lépe než Kůže ghúla, některá povolání však mohou používat jen druhou jmenovanou, případně se v některých situacích může hodit její bonus k záchranným bodům.
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]

x125
Sigilan
Příspěvky: 2
Registrován: 28.5.2013 17:34

Re: BG I&II: Výběr zbroje OČ vs. +X

Příspěvek od x125 » 2.6.2013 22:21

Super, děkuju.

Mirorich
Sigilan
Příspěvky: 92
Registrován: 7.8.2011 11:58

Re: BG I&II: Výběr zbroje OČ vs. +X

Příspěvek od Mirorich » 21.6.2013 21:37

Ono je to ještě složitější. Jak jsem vypozoroval, každá zbroj má totiž obecné bonusy a postihy vůči různým typům útoků.
Např. destičková zbroj má myslím bonus vůči drtivým, ale naopak postih vůči bodným zbraním (nebo možná sečným, teď si nejsem jist).
u kroužkové zbroje je to zase tak, že má postih vůči drtivým zbraním apod..

Takže i na tohle je pak třeba případně brát ohled, protože někdy i na první pohled zbroj s lepším AC může být ve výsledku v určitém souboji horší volba než jiný typ zbroje s vyšším AC.
Ale zase na druhou stranu, BG není tak těžká hra, aby tam tohle hrálo až tak zásadní roli v soubojích, takže spíš asi jen pro zajímavost pro toho kdo to nepostřehl (jako např. já, když jsem kdysi hrál BG poprvé :) ).

Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7393
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: BG I&II: Výběr zbroje OČ vs. +X

Příspěvek od sevencreature » 3.7.2013 20:09

Obecně nejsou specifické resistence u zbrojí v BG až tak důležité.

Nejdůležitější je zpravidla AC (čím nižší, tím lepší), případně další speciální vlastnosti (např. resistence vůči ohni, imunita vůči určitým kouzlům a podobně).

+X je poněkud ošemetná záležitost - v BG je totiž možné mít vybavený pouze jeden předmět, který dává +X ke zbroji - například pouze jeden prsten +1 nebo pouze jedno brnění +1 (nebo +2 či +3). To znamená, že je (např. v BG 1) zpravidla lepší mít celoplátovou zbroj (AC 1) a potom prsten +1, než plátovou zbroj +1 (která má také AC 1) - protože potom již není možné mít nasazený prsten. Zmíněné prsteny navíc přidávají bonus k záchranným hodům.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.

Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: BG I&II: Výběr zbroje OČ vs. +X

Příspěvek od PostTrauma » 5.7.2013 10:56

7c: Plátovka +1 má OČ 2.

Jinak Full Plate je nejlepší jak z hlediska OČ, tak z hlediska bonusů, jelikož má +3-4 proti střelným, bodným a sečným. A jelikož Full Plate +2 a lepší je dost vzácná zbroj (v SoA jsou tři smysluplné kusy), prsten ochrany +1/+2/+3 s nemagickou zbrojí je většinou lepší alternativa.

Obecně mají vyšší třídy zbrojí vyšší bonusy. Výjimkou je snad jedině ta destičková s +2 a -2. To například znamená, že koženka +1 je dobrá tak akorát na prodej, protože pokovaná kožená má stejné OČ a bonus proti střelným zbraním.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.

Mirorich
Sigilan
Příspěvky: 92
Registrován: 7.8.2011 11:58

Re: Zbraně, zbraňové dovednosti, výzbroj...

Příspěvek od Mirorich » 6.7.2013 12:22

Post Trauma: Tak jasně, jsou tu obyčejné nemagické zbroje, pak jejich magické alternativy (očarování +1 apod.) a pak zbroje unikátní.
Souhlasím s tím, že nemagické zbroje + prsten ochrany (1-3) jsou asi většinou trochu výhodnější než magické zbroje.
Nicméně vše se trochu komplikuje s příchodem unikátních zbrojí, kterých je podle mě ve hře (hlavně v druhé půlce) dostatek a svou kvalitou přebíjejí klasické očarované zbroje, i obyčejné v kombu s prstenem ochrany.

Vzpomínám si, že třeba v BG1 byla plátovka a pozdějí full plate mail s prstenem ochrany hodně solidní kombinace, což bylo dáno i tím, že člověk byl v podtatě na nízké úrovni a ve hře nebylo zdaleka tolik magických předmětů (natož mocných, což je i logické) a tak si každé jen trochu magické cetky vážil. :)
Přiznám se, že v BG2 jsem už kombinaci obyčejná zboj + prsten ochrany téměř nepoužíval a v ToB jsem o tom ani na chvilku nezauvažoval a to přes to, že tam člověk může v jednu chvíli získat lákavý prsten ochrany +3. Osobně jsem pro něj nenašel využití, bo unikátní magické zbroje byly moc dobré na to, abych je kvůli tomu prstenu odložil, nemluvě o tom, že sloty na prsteny byly dost nedostatkové. :D A v neposlení řadě, postavy měli v této fázi hry už tak dobré záchranné hody, že ten prsten ochrany +3 nebyl v podstatě potřeba (kor, když se občas zakouzlily žalmy apod.).

Uživatelský avatar
PostTrauma
Sigilan
Příspěvky: 1256
Registrován: 6.8.2009 16:02
Bydliště: Asteroid B-612

Re: Zbraně, zbraňové dovednosti, výzbroj...

Příspěvek od PostTrauma » 6.7.2013 16:56

Jo, sám jsem to chtěl zmínit. V BG1 byla volba jasná, v první půlce BG2 taky, ale když pak člověk dostane dračí šupiny a v podtemnu najde další dvě výborné plnoplátovky, tak to mění situaci. ToB už pak ani nemá cenu zmiňovat. Všechny čtyři těžké zbroje jsou jasně lepší než obyč+prsten. Prsten ochrany +3 jsem si taky nikdy nebral, protože mi přišly lepší ty zkušenosti (v dané fázi hry jsou ale už většinou všechny odměny z balíčku zbytečné).

Pro zloděje jsou prsteny ochrany téměř nanic, protože mají dost brzo přístup ke stínové zbroji. Celou ságu z nich těží asi jen mágové.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.

hadioci
Sigilan
Příspěvky: 4
Registrován: 20.9.2013 20:29

Re:

Příspěvek od hadioci » 20.9.2013 22:36

nuke píše:
azbest-Lovec nemrtvych píše:a na tych krpatych gaustov ci ako sa volaju, ti do teba strielaju elektrinu, nie ?
Neviem čo na teba strielajú, ale oplášť zrkadlenia to na nich odráža späť, a nielen to 8-)
Mno, nevim to jiste ale je rozdil v tom jaky plast nosis protoze je rozdil mezi PLASTEM ODRAZU ten odrazi poskozeni s5 v podobe elektriny ale beholderove paprsky jim proniknou a pak je tu PLAST ZRCADLENI ktery odrazi kouzla s5 na toho kdo je zaslal a ano ma to vcelku jiste vyhody ALE bacha na jednu vec co se mi pri zabijeni ocicek stava je to ze sice mi beholderi nic neuberou ale jak je u nich vice gauthu ti vas muzou znehybnit kouzlem drzeni a dostanes se pak do patove situace protoze neudelas nic ani ty a ani oni nejsou schopny te zabit jen diky neustalemu kouzleni drzeni osoby bohuzel se ani nepohnes :D

hadioci
Sigilan
Příspěvky: 4
Registrován: 20.9.2013 20:29

Re:

Příspěvek od hadioci » 20.9.2013 23:10

Vanda píše:
PinHead píše:
Vanda píše:jdu jenom, když musím
a kdy musíš? :lol:
Například, když hraju za postavu, která dlouhé meče nemůže používat a když jdu na golemy, na něž je potřeba tupých zbraní ;-)
Staci si zestavit to kaldivko Crom fire a naky golemy krom glemu z masa nejsou prekazkou hlineny kamenny na ik zelezny 2 max 3 rany a admatiovy max 5 se stestim i na ik :D

Mirorich
Sigilan
Příspěvky: 92
Registrován: 7.8.2011 11:58

Re: Re:

Příspěvek od Mirorich » 25.9.2013 11:53

hadioci píše:Mno, nevim to jiste ale je rozdil v tom jaky plast nosis protoze je rozdil mezi PLASTEM ODRAZU ten odrazi poskozeni s5 v podobe elektriny ale beholderove paprsky jim proniknou a pak je tu PLAST ZRCADLENI ktery odrazi kouzla s5 na toho kdo je zaslal a ano ma to vcelku jiste vyhody ALE bacha na jednu vec co se mi pri zabijeni ocicek stava je to ze sice mi beholderi nic neuberou ale jak je u nich vice gauthu ti vas muzou znehybnit kouzlem drzeni a dostanes se pak do patove situace protoze neudelas nic ani ty a ani oni nejsou schopny te zabit jen diky neustalemu kouzleni drzeni osoby bohuzel se ani nepohnes :D
Úplně nejlepší řešení je vzít si prostě Balduranův štít. Ten odráží všechny beholdeří paprsky bez problémů.

Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“