Povolání (true class, dualclass, multiclass)
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
Ano, ultimátnost a zábavnost jsou naštěstí různé věci.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
Pro jednou se shodneme .Field Mouse píše:Ano, ultimátnost a zábavnost jsou naštěstí různé věci.
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
vejtaha...to ma bejt asi swashbuckler...proboha kdo TOHLE prelozil? zabit malo.PostTrauma píše:Když jsem hrál za solo vejtahu/mága, tak jsem se hodně rychle naučil používat Stoneskin a další ochranná kouzla. Když jsem ale dostal Hůl mágů a mohl zas používat zlodějské schopnosti, kouzla už byla většinou jenom na urychlení soubojů : )
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
Junák, chvastoun,...
Samozřejmě můžeš dodat svůj překlad a požádat tvůrce češtiny o novou opravenou verzi. :D
Samozřejmě můžeš dodat svůj překlad a požádat tvůrce češtiny o novou opravenou verzi. :D
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
Lingea Lexicon říká:
"swashbuckler - dobrodruh, drsňák, frajer"
Tak nevím, co je lepší : )
Při dost velké fantazii by mohl vzniknout i 'sklopený pěstní štítek' nebo 'cákokroutič' : )
"swashbuckler - dobrodruh, drsňák, frajer"
Tak nevím, co je lepší : )
Při dost velké fantazii by mohl vzniknout i 'sklopený pěstní štítek' nebo 'cákokroutič' : )
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- Cesare
- Lim-Lim
- Příspěvky: 1504
- Registrován: 13.1.2006 21:50
- Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
Hlasuju pro cákokroutiče...
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
mám krape dilema
skald ,sekáč?
zatím se mě pozdává víc ten skald jak bojově tak omezením ?
skald ,sekáč?
zatím se mě pozdává víc ten skald jak bojově tak omezením ?
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
Kdyby neexistovala vylepšená bardova píseň, tak bych dal jasně skalda. Pokud ji ale získají oba, pak sekáč ztratí svoji nevýhodu a je mnohem lepší (btw nevím jestli sekáč tu lepší píseň dostane, nikdy jsem za něj ToB nehrál). Lore je na nic a kapsářství skoro taky, obzvlášť je-li v partě Jan.
Moje doporučení - SoA skald, ToB sekáč (i když ani v SoA není špatný).
Moje doporučení - SoA skald, ToB sekáč (i když ani v SoA není špatný).
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
no za bárda nemám žádné skušenosti
ale ten sekáč právě má myslím nějaké omezení..
na druhou stranu bard není moc dobrej bojovník a vyrovná se mu zřejmě každej ...
možná by nebylo špatné přibrat místo zloděje dalšího bojovníka,nebo nějakýho magiča..:/
jinak podle čeho to dělíš,proč je v ToB lepší sekáč?
tam potom bard dostane nějakej dobrej song ??
ale ten sekáč právě má myslím nějaké omezení..
na druhou stranu bard není moc dobrej bojovník a vyrovná se mu zřejmě každej ...
možná by nebylo špatné přibrat místo zloděje dalšího bojovníka,nebo nějakýho magiča..:/
jinak podle čeho to dělíš,proč je v ToB lepší sekáč?
tam potom bard dostane nějakej dobrej song ??
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
HLA vylepšená bardova píseň, nebo jak se to jmenuje, dává velmi dobré bonusy. A protože sekáč má nevýhodu, že se mu obyčejná píseň nezlepšuje, pak když získá tu vylepšenou, tak tato nevýhoda padá. Jako bojovník bard není samozřejmě moc dobrý, protože má málo útoků a je to důvod, proč bych za barda nikdy nehrál. Multi mág či bojovník - zloděj mi přijde lepší, bard má kouzla jen do šestého levelu, což sice není úplně špatné, ale zejména v pozdější fázi hry už to není takový odvaz a jednoho zloděje parta stejně potřebuje. Jediná výhoda barda oproti těmto multi je v tom, že umí zpívat, což je pro mě jediný důvod, proč o bardovi v SoA a ToB vůbec uvažovat.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
mno to že je mnich nejlepší neznamená že za něj budu hrát...,
bard se vyplatí třeba v NWN ,kde má přesvědčování akrobacii a jinačí :))
což je dost důvodů..
ale i v bg nemusí být tak špatnej..třeba dvě zbraně nějaké meče nebo něco takového ??
ještě jsi zapoměl že bard má kouzla..;)
bard se vyplatí třeba v NWN ,kde má přesvědčování akrobacii a jinačí :))
což je dost důvodů..
ale i v bg nemusí být tak špatnej..třeba dvě zbraně nějaké meče nebo něco takového ??
ještě jsi zapoměl že bard má kouzla..;)
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
Nezapomněl, psal jsem, že má kouzla do šestého levelu, což je v pozdější fázi hry dost chabé.
A nejde o počet mečů, ale o útoky - tam má válečník či jeho dualy a multi +1,5 útoku za kolo (plus bonus zranění). Jediné, co postavy jako zloděj nebo bard drží trochu bojově nad vodou je HLA jakýkoli předmět, který jim umožňuje použít šarlatové ninja to, ale to až v pozdější fázi hry a ne stoprocentně kvůli pro tento typ postav bolestivému postihu k Thac0. Navíc ve chvíli, kdy má válečník 3M expů, může dávat vířivé útoky.
Jinak mnich je v BG2 podle mě celkem na nic, všechny bonusy, které má, jdou nasbírat na předmětech, nebo zakouzlit jako ochrany. Super by mnich byl ve chvíli, kdyby napřiklad neexistoval prsten Gaxxe. Navíc má mnich špatné útoky dávající jen obyč dmg a pár speciálních abilit, což s abilitami některých zbraní nelze vůbec srovnat. A navíc je na začátku zoufale slabý.
Ale samozřejmě že ačkoli jsou některé postavy slabší, žádná není tak špatná, aby to za ni nešlo dohrát :)
A nejde o počet mečů, ale o útoky - tam má válečník či jeho dualy a multi +1,5 útoku za kolo (plus bonus zranění). Jediné, co postavy jako zloděj nebo bard drží trochu bojově nad vodou je HLA jakýkoli předmět, který jim umožňuje použít šarlatové ninja to, ale to až v pozdější fázi hry a ne stoprocentně kvůli pro tento typ postav bolestivému postihu k Thac0. Navíc ve chvíli, kdy má válečník 3M expů, může dávat vířivé útoky.
Jinak mnich je v BG2 podle mě celkem na nic, všechny bonusy, které má, jdou nasbírat na předmětech, nebo zakouzlit jako ochrany. Super by mnich byl ve chvíli, kdyby napřiklad neexistoval prsten Gaxxe. Navíc má mnich špatné útoky dávající jen obyč dmg a pár speciálních abilit, což s abilitami některých zbraní nelze vůbec srovnat. A navíc je na začátku zoufale slabý.
Ale samozřejmě že ačkoli jsou některé postavy slabší, žádná není tak špatná, aby to za ni nešlo dohrát :)
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
Jasné,ale mě spíš zajímá místo kritiky jak vytěžit s barda co nejvíc??:)
Jinak mnich ,mno to byl jen příklad ale myslím že hra za něj je relativně hladká a nemusí se moc trápit s většinou věci jako normální smrtelník
jinak já dualy zásadně za hlavní nehraju...celkově se mě dual a multi nelíbí v Bg sérii ,rači udělat nová povolání nebo starší obohatit,povolání je dělaný od toho aby jsi si za něj vybral určitej styl a ten hrál..jestli chceš jet jinej styl tak od toho je právě ta škála
Hold je to tak že třeba bojovej mág asi nebude ale rozhodně bych to uvítal více jak multi povolání..:(:/
stejně jako když nasázím body do multipovolání ztrácí to základní smysl a důvod proč jsem ho hrál
ještě pár drobností na toho barda
Nestačí že dává docela solidní bonusy celé družině?? to mě připadá dost dobré
a jak jsme psal je velká škoda že tady nemá akrobacii ,přesvědčování a ty slevy na obchod...
jinak má bard backstap nebo něco takového ??
Jinak mnich ,mno to byl jen příklad ale myslím že hra za něj je relativně hladká a nemusí se moc trápit s většinou věci jako normální smrtelník
jinak já dualy zásadně za hlavní nehraju...celkově se mě dual a multi nelíbí v Bg sérii ,rači udělat nová povolání nebo starší obohatit,povolání je dělaný od toho aby jsi si za něj vybral určitej styl a ten hrál..jestli chceš jet jinej styl tak od toho je právě ta škála
Hold je to tak že třeba bojovej mág asi nebude ale rozhodně bych to uvítal více jak multi povolání..:(:/
stejně jako když nasázím body do multipovolání ztrácí to základní smysl a důvod proč jsem ho hrál
ještě pár drobností na toho barda
Nestačí že dává docela solidní bonusy celé družině?? to mě připadá dost dobré
a jak jsme psal je velká škoda že tady nemá akrobacii ,přesvědčování a ty slevy na obchod...
jinak má bard backstap nebo něco takového ??
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
Jak s barda vytěžit co nejvíc:
- podporovat magii low level univerzálně dobrými kouzly typu tajné slovo, zlom, nepříjemnosti, zpomalení, (zdokonalený) spěch, vyvolání kostlivce atd.
- k tomu průběžně zpívat
- k tomu příležitostně střílet z luku či něco házet
Vzhledem k tomu, že bard nemá moc HP, nemá podle mě příliš smysl dávat ho do front linie v bojích - zbytečně by plýtval kouzla na ochrany, místo aby kastil výše zmíněná low level univerzálně dobrá kouzla. V SoA má bard oproti mágovi výhodu o dost vyššího levelu, takže dobře využije i kouzla, která se zlepšují s úrovněmi - třeba pavouci, kostlivci, ohnivý šíp atd.
Z názoru, že bard je zbytečný vepředu s mečem pak plyne to, že je pro něj ideální něco typu ohnivá dýka, karmínová šipka nebo luk pána šelem, či prostě melfovy meteory. Dvě zbraně mi přijdou se základním bardem na nic právě kvůli nemožnosti střílet - bard není kontaktní postava. Sekáč se o to sice pokouší, ale spíš mi jeho kontaktnost plynoucí z otoček přijde jako další z možností, pro které se může v konkrétním boji rozhodnout, než jako univerzální super taktika.
Zpívání je poněkud diskutabilní - v ToB je vylepšená píseň dobrý boost, ale v SoA jsou podle mého bonusy celkem slabé a obětovat akce jedné postavy není až tak super výhodné. V případě, že se člověk rozhodne hrát styl hodím dýku - zapnu píseň - hodím dýku - zapnu píseň - kouzlím ohnivý šíp - zapnu píseň, se pak obsluha barda stane hroznou klikačkou.
Cíl barda je tedy v tom každé činnosti kolegů - v magii i boji - trochu pomoci tak, aby byla doplněna v konzistentní celek. Někdo ty nepříjemnosti či vyvolání obětní potvory či tajné slovo zakouzlit musí, tak proč ne bard - mág se může věnovat něčemu lepšímu. Stejně tak příšera potřebuje dostat dmg, tak ji bard píchne hozenou šipkou. No a když je třeba, aby bojovníci čelili něčemu drsnému, tak jim zazpívá - bard může prostě trochu pomoct s čímkoli, nic ale neobstará sám, vždycky je jen pomocnou silou někoho v dané oblasti lepšího.
S multi naprosto souhlasím, zejména po odstranění Xcapu jsou až hloupě silné. Klidně bych je umožnil, ale dal bych jim třeba -15% zkušenostní penalizaci nebo něco takového :)
A pokud vím, tak bard probodnutí nemá.
- podporovat magii low level univerzálně dobrými kouzly typu tajné slovo, zlom, nepříjemnosti, zpomalení, (zdokonalený) spěch, vyvolání kostlivce atd.
- k tomu průběžně zpívat
- k tomu příležitostně střílet z luku či něco házet
Vzhledem k tomu, že bard nemá moc HP, nemá podle mě příliš smysl dávat ho do front linie v bojích - zbytečně by plýtval kouzla na ochrany, místo aby kastil výše zmíněná low level univerzálně dobrá kouzla. V SoA má bard oproti mágovi výhodu o dost vyššího levelu, takže dobře využije i kouzla, která se zlepšují s úrovněmi - třeba pavouci, kostlivci, ohnivý šíp atd.
Z názoru, že bard je zbytečný vepředu s mečem pak plyne to, že je pro něj ideální něco typu ohnivá dýka, karmínová šipka nebo luk pána šelem, či prostě melfovy meteory. Dvě zbraně mi přijdou se základním bardem na nic právě kvůli nemožnosti střílet - bard není kontaktní postava. Sekáč se o to sice pokouší, ale spíš mi jeho kontaktnost plynoucí z otoček přijde jako další z možností, pro které se může v konkrétním boji rozhodnout, než jako univerzální super taktika.
Zpívání je poněkud diskutabilní - v ToB je vylepšená píseň dobrý boost, ale v SoA jsou podle mého bonusy celkem slabé a obětovat akce jedné postavy není až tak super výhodné. V případě, že se člověk rozhodne hrát styl hodím dýku - zapnu píseň - hodím dýku - zapnu píseň - kouzlím ohnivý šíp - zapnu píseň, se pak obsluha barda stane hroznou klikačkou.
Cíl barda je tedy v tom každé činnosti kolegů - v magii i boji - trochu pomoci tak, aby byla doplněna v konzistentní celek. Někdo ty nepříjemnosti či vyvolání obětní potvory či tajné slovo zakouzlit musí, tak proč ne bard - mág se může věnovat něčemu lepšímu. Stejně tak příšera potřebuje dostat dmg, tak ji bard píchne hozenou šipkou. No a když je třeba, aby bojovníci čelili něčemu drsnému, tak jim zazpívá - bard může prostě trochu pomoct s čímkoli, nic ale neobstará sám, vždycky je jen pomocnou silou někoho v dané oblasti lepšího.
S multi naprosto souhlasím, zejména po odstranění Xcapu jsou až hloupě silné. Klidně bych je umožnil, ale dal bych jim třeba -15% zkušenostní penalizaci nebo něco takového :)
A pokud vím, tak bard probodnutí nemá.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Povolání (true class, dualclass, multiclass)
bard - blade je ve dvojce nejzabavnejsi povolani vubec. a pokud si ho pretahnes z prvniho dilu s vysokymi staty, tak je to nejvetsi maser v boji. elfi zbroj, se kterou muzes sesilat kouzla, 2 katany...pisen jsem pouzival jen v prvnim dile, ve dvojce ne. proc s nim zpivat, kdyz ma suverenne nejvic killu z druziny? offensive spin a defensive spin, kdyz jsou problemy (to ale neni moc casto). na vyssich levelech s vysokou lore mi pak uz identifikoval uplne vsechno...
mimochodem, jeho bojova dominance se postupne zacala ztracet ke konci datadisku, takze mam uplne jinej pohled na vec, nez tady kolega a vubec bych ho neposlouchal.;0)
PS: ze muze pouzivat kouzla jen do 6. levelu je uplne sumak, protoze nejlepsi kouzlo ve hre magic missile je hned v tom prvnim...
mimochodem, jeho bojova dominance se postupne zacala ztracet ke konci datadisku, takze mam uplne jinej pohled na vec, nez tady kolega a vubec bych ho neposlouchal.;0)
PS: ze muze pouzivat kouzla jen do 6. levelu je uplne sumak, protoze nejlepsi kouzlo ve hre magic missile je hned v tom prvnim...