Povolání (true class, dualclass, multiclass)

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět

Najoblíbenější povolání?

Bojovník
25
16%
Paladin
13
8%
Mág
30
19%
Zloděj
24
15%
Mnich
2
1%
Zaklínač
18
11%
Hraničář
23
14%
Bard
18
11%
Klerik
4
3%
Barbar
2
1%
 
Celkem hlasů: 159

Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlieN »

Siki: IMHO fighter já už to IMHO píšu radši všude, nebo z toho zas bude flame na tři strany :lol:
Uživatelský avatar
Ithralsiel
Sigilan
Příspěvky: 423
Registrován: 7.4.2006 16:42
Bydliště: www.hattrick.org
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ithralsiel »

Jsou čtři kola doba, v níž je mág schopen 4x vystřelit z praku? Podle mě ochrany trvají déle.
Souřadnice 1476 na 4972. Podívejte se, pánové. Je tam meteor větší než King Kongova ranní stolice.
Tak to seš vážně ty? Nevkusnej trouba se zubama, co vypadaj jako druidská svatyně ?

A.J. Rimmer, D.Lister, Kryton, Kocour
Castamir
Sigilan
Příspěvky: 97
Registrován: 24.7.2006 20:08
Bydliště: Socka aréna

Příspěvek od Castamir »

Ithralsiel píše:Jsou čtři kola doba, v níž je mág schopen 4x vystřelit z praku? Podle mě ochrany trvají déle.
co když tvůj mág má třeba 2,3 nebo 4 utoky v kole ;-)
Castamir
Sigilan
Příspěvky: 97
Registrován: 24.7.2006 20:08
Bydliště: Socka aréna

Příspěvek od Castamir »

Syf píše:To Castamir:Maximálně 2 s Imp. hastem, jinak by to musel bejt dual...
no třeba je dual....(ikdyž já bych mu prak nedával kdyby byl dual...)
Uživatelský avatar
Syf
Sigilan
Příspěvky: 237
Registrován: 3.10.2005 15:42
Bydliště: Trademeet Crypt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Syf »

Však já taky ne, šel bych asi do 2 zbraní, asi scimitary kvůli belmu. Dual Kensaie na 13. levelu, pak mág. V offhandu Belm, v mainu nějakej jinej Scimitar(Usunina čepel), pak jen Imp. haste, TimeStop, Kai a... :twisted:
Which is worse - the sleep which never ends or that which never comes?
Uživatelský avatar
Eles
Sigilan
Příspěvky: 42
Registrován: 20.7.2006 13:41

Příspěvek od Eles »

Kdyz se tu zminuje ten dual... V manualu je akorat, ze kdyz dualuju na druhou postavu, tak to nesmi byt kit a ze muze dual udelat jen clovek. Nevim ale, z jakych povolani se da dualovat - muze to byt cokoli, treba i zaklinac nebo mnich?
A jake jsou vubec hlavni vyhody, kdyz clovek zacne treba jako ten kensai a na devitce az trinactce prejde na maga? Asi to budou zivoty, pak ty specialni schopnosti kensaie a bonus k OC, se ztratou treba jen jednoho levelu. Kensai ma napsano, ze nemuze nosti brneni - muze po zpristupneni kensaie ta dual postava nosit roby? Muze pouzivat vsechny zbrane?

A kdyby sel dualnout ten mnich...divil jsem se, ze mnich ma napsane jine vlastnosti v SoA a ToB. Ja mam nainstalovany oboje. Takze kdyz zacnu hrat SoA, tak se na nej bude vztahovat, to co se pise pri tvorbe postavy v SoA, a kdyz prejdu do ToB, tak se to zmeni?
Castamir
Sigilan
Příspěvky: 97
Registrován: 24.7.2006 20:08
Bydliště: Socka aréna

Příspěvek od Castamir »

Eles píše:Kdyz se tu zminuje ten dual... V manualu je akorat, ze kdyz dualuju na druhou postavu, tak to nesmi byt kit a ze muze dual udelat jen clovek. Nevim ale, z jakych povolani se da dualovat - muze to byt cokoli, treba i zaklinac nebo mnich?
A jake jsou vubec hlavni vyhody, kdyz clovek zacne treba jako ten kensai a na devitce az trinactce prejde na maga? Asi to budou zivoty, pak ty specialni schopnosti kensaie a bonus k OC, se ztratou treba jen jednoho levelu. Kensai ma napsano, ze nemuze nosti brneni - muze po zpristupneni kensaie ta dual postava nosit roby? Muze pouzivat vsechny zbrane?

A kdyby sel dualnout ten mnich...divil jsem se, ze mnich ma napsane jine vlastnosti v SoA a ToB. Ja mam nainstalovany oboje. Takze kdyz zacnu hrat SoA, tak se na nej bude vztahovat, to co se pise pri tvorbe postavy v SoA, a kdyz prejdu do ToB, tak se to zmeni?
mno s tim kensaiem...bonus k OC(AC) mi zmizel schopnosti zustali a zbraně jenom hole, praky a šipky(musim si v tech modech udelat pořádek) jinak v tabulce o přehledu postavy bude napsáno že neaktivní povolání Bojovník ofšem ve skutečnosti je to kensai,a roby muze nosit
inac dual-class musi odpovidat nejakemu z multi-class (kensai/mage je nefakto Fighter/mage) taky tam je něco že zakladni vlastnost povolání do ktereho chces dualovat musi byt...hm...17 nebo 15? no mozna jeste naky podminky ale to ti řekne nekdo povolanější....
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow »

FAQ píše:Q: Jak funguje dvojpovolání (dual-class)?
A: I toto je v manuálu Dual-class je k dispozici pouze lidem. Základní vlastnost prvního povolání (síla u bojovníka, inteligence u mága etc.) je třeba mít alespoň na 15. Základní vlastnost povolání, na nějž chceš dual-classovat musí být alespoň 17.

Dual-classovat lze od 2. úrovně výše. Od chvíle, kdy se postava stane DC, nemůže používat schopnosti prvního povolání až do doby, kdy se v novém povolání dostane na úroveň o 1 vyšší, než je úroveň povolání prvního. V původním povolání už se nelze nikdy zlepšit! Zůstane na úrovni, na níž jsi ho dual-classoval.

Příklad: zloděj na 5. levelu dual-classuje na bojovníka. Dokud se tato postava nedostane na 6. úroveň bojovníka, nemůže používat žádné zlodějské schopnosti. Poté jí zůstávají schopnosti zloděje na 5. úrovni a dál postupuje pouze jako bojovník.
Můžeš používat pouze kombinace, které jsou v multipovolání. Dualovat můžeš z (a na) bojovníka, hraničáře, mága, kněze, zloděje a druida. Tedy žádné kombinace mnich/mág nebo zaklínač/bojovník ... nejsou možné.

Level na, kterém se dualuje záleží na základním povolání. Např. válečníci většinou dualují na
7. levelu - bonus 1/2 útoku za kolo
9. levelu - maximum životů (na dalších levelech dostáváš už jen 3 životy)
13. levelu - další bonus 1/2 útoku za kolo

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
Eles
Sigilan
Příspěvky: 42
Registrován: 20.7.2006 13:41

Příspěvek od Eles »

Do jakeho multi/dualu se vyplati jit zlodejovi a proc?
Je lepsi dual bojovnik (9-13)/zlodej nebo multi bojovnik/zlodej. Co klerik/zlodej - a to muze byt jenom gnom? Co jste pouzivali z jeho schopnosti? Vrazda a unik jsou asi dobry ne...co to pouzivani vseho? Nevim jestli to vlastne bude k necemu, kdyz nosit skoro vsechny veci by mohl uz stejne predtim a pravda, muze si vzit Carsomyr, ale je to vubec krome ty odolnosti na magii vyhodny? Jde s tim pak taky delat ta vrazda? Mne se na zlodejovi totiz nejvic libi to probodavani.

A pak bych mel otazku na pocet utoku za kolo. V tom mam bordel. Za co vsechno se ten pulutok pridava? Za naky levely, za alespon dve hvezdicky ve zbrani a nektere zbrane davaji bonus, ze... Ale na kterych urovnich a jake je maximum? Je to nekde napsano vzhledem k ruznym povolanim? V manualu teda ne. 7/2 znamena 3,5 utoku za kolo? Maximum je 10 utoku za kolo? Boty rychlosti zdvojnasobuji ten pocet utoku nebo ne? Mel jsem dojem za cislo bylo napsane stejne, ale postava evidentne seka rychleji. A jak do toho zapada speed factor zbrane? Kdyz je treba 10 respektive 1?

:) To je otazek, ze? Snad bude nekdo trpelivy a odpovi...
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow »

Osobně preferuji multipovolání bojovník/zloděj. Při dualu má zloděj ve všech dovednostech 100 do dvacátého levelu, další levely jsou už pak vlastně docela zbytečné. Multipovolání má navíc možnost vybírat si z HLA bojovníka i zloděje.
Ze zlodějských HLA jsem si vybral:

Používání všech předmětů - pokud nejsi zrovna zloděj/mág, tak ti to umožní používat svitky (Kamenná kůže, Ochrana před magickými zbraněmi, Spleť, Vylepšené zrychlení, Zastav čas, ...); s Carsomyrem probodávat nejde, hodí se ti, pokud potřebuješ z nepřítele odstranit ochrany

Vražda - v následujícím kole je každý zásah probodnutí; při použití dvou zbraní a kouzla Vylepšené rychlosti, dostaneš minimálně 7 útoků za kolo a každý zásah bude mít 5x větší základní zranění

Počet útoků za kolo
1) válečníci (bojovník, hraničář, paladin, barbar) - multipovolání a dual
- jako všechna povolání mají na 1. levelu jeden útok; na 7. a 13. dostanou bonus 1/2 za kolo, takže na 13. levelu bude mít válečník 2 základní útoky za kolo
- dva body ve zbraní přidávají 1/2 útoku za kolo
- pokud bys měl nainstalován mod True Grand Mastery, tak bys za pět hvězdiček dostal další útok navíc
- tedy válečník s 5 * ve zbrani bude mít na 13. levelu 2 a 1/2 útoku za kolo (3 a 1/2 s True Grand Mastery)

2) ostatní povolání mají pouze jeden základní útok za kolo, výjimkou je mnich, který začíná taky s jedním útokem, ale pak každý třetí level získá další 1/2 útok za kolo do maxima 4 útoků za kolo

Další útoky ti můžou přidávat předměty (Kundane, Belm, Šarlatové ninja-to +3, Rukavice pozoruhodné specializace). Některé zbraně navíc zvyšují počet základních útoků (luky, šipky a vrhací nože).

Při boji se dvěmi zbraněmi se vyplatí mít v levé ruce zbraň s nějakými bonusy (Belm, Kundane, Šarlatové ninja-to, Crom Faeyr, Obránce Easthavenu +2, Meč Rovnováhy, Hindova zkáza +4, Přízračný meč +5, ...) protože s totou zbraní provádíš pouze jeden útok za kolo, ostatní útoky se provádějí s hlavní zbraní.

Vezmi si třeba bojovníka/zloděje na 14./17. levelu s HLA použití všech předmětů. Může dát pouze dvě * do zbraně. Dejme tomu, že používá dvě zbraně. Bude mít tedy 2.5 útoku za kolo. Teď k tomu přidej Rukavice pozoruhodné specializace a Šarlatové ninja-to +3 do levé ruky, tak získá 4 útoky za kolo. Přidej k tomu ještě Belm nebo Kundane a má 5 útoků za kolo. Sešli na něj vylepšené zrychlení a bude mít 10 útoků za kolo asi po dvacet kol (Vířivý útok se může jít zahrabat ;-) ).

Rychlost zbraně ovlivňuje, jak rychle budeš útočit. Čím nižší rychlost zbraně, tím dříve začneš s útokem. Chlápek s obouručním mečem mávne se svou zbraní později než chlápek s krátkým mečem.

Kouzlo zrychlení přidává pouze jeden útok za kolo, ale nemůžeš tak získat více než 5 útoků za kolo.

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
Eles
Sigilan
Příspěvky: 42
Registrován: 20.7.2006 13:41

Příspěvek od Eles »

Aha. tak to bylo naprosto, ale NAPROSTO vycerpavajici. Fakt dekuju :shock:
Uživatelský avatar
Eles
Sigilan
Příspěvky: 42
Registrován: 20.7.2006 13:41

Příspěvek od Eles »

Precijen si potrebuju jeste neco overit. A sice rozdily mezi dual Kensai/Zlodej, dual Bojovnik/Zlodej a multi Bojovnik/Zlodej, kdyz by dualy probihali na 13te urovni.

Moje soucasne predstavy jsou:
THAC0 - zkousel jsem si vytvaret postavy a na 13 levelu to vypada, ze maj bojovnici zaklad THAC0 2. Pritom minimalni je jedna ne? Nebo to jde i niz?
AC - je 6 u bojovnika, 4 u Kensaie. AC se levelama snad nesnizuje.
APR - u bojove postavy lvl 13 jsou 2.

Kensai/Zlodej se mi zda ma velkou nevyhodu v tom nenoseni brneni, chranicu a helem. Prekvapilo me, ze je nemuze nosit ani kdyz se dualne na zlodeje a musi s tim cekat az na use any item. Takze AC bude mit docela dlouho zbytecne vysoko, protoze ten bonus -2 to nenahradi. Zase ma Kai, ale nevim jestli je to dostatecny bonus.

Bojovnik/Zlodej (dual) - nema Kai, ale muze nosit vsechno. To mi prijde lepsi.

Nevyhoda u obou je uprostred hry dost zeslabnout.

Bojovnik/Zlodej (multi) - se dostane na nizsi THAC0, ale nevim jestli niz nez 1, tudiz jestli to hraje vyznamnou roli. Celou dobu je relativne silny a ziska HLA zlodeje i bojovnika.

No a tady je moje hlavni dilema. Zlodej v multi bude mit min bodu do schopnosti. Ale to opravdu staci dat do vseho 100? Proc tam teda jde dat vic? 100 od 150 se vubec nelisi? HLA bojovnika jsou dobry pro bojovnika, ale HLA zlodeje se mi zdaji lepsi. Vrazda lepsi nez jakykoli ten bojovy skill (kor se 4-5 utoky a zdokonalenym spechem). A unik je v tech nejtezsich soubojich, kde se hlavne kouzli, dulezitejsi nez hardiness. Navic i pasti muzou byt dobre, takze by stejne na bojovnicka HLA moc bodu nezbylo. Takze mi jde o to, jestli si to myslim dobre (co se tyka THAC0 a AC) a jestli se b/z dual-multi skutecne lisi jenom v bodech schopnosti a bojovnickych HLA???
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow »

Kensai/Zloděj dual na 13. levelu

THAC0 = základní 8 - 4 x bonus k THAC0 = 4 THAC0 (bez započátní síly atd.) - níž už se nedostaneš.
Rychlost zbraně je snížena o 4.
Působená zranění jsou zvýšena o 4.
4x Kai.
+ 2 k AC (a dále se nezlepšuje)

Bojovník/zloděj multi

THAC0 = základní 1 (při předpokladu 6 000 000 XP)

Počet útoků jsem už rozepisoval. Beze zbraně má 2 útoky, se zbraní, ve které má 2 * má 2 a 1/2 útoku za kolo (s TGM a 5 * má 3 a 1/2 útoku za kolo).
Eles píše:Bojovnik/Zlodej (dual) - nema Kai, ale muze nosit vsechno. To mi prijde lepsi.
Lepší než čistý bojovník by byl Berserker. Jeho Zuřivost se občas hodí.

Dual nebo multi (dejme tomu postava s 6 mil. XP)

První HLA = multi při 3 000 000 XP (14. level bojovníka)/dual při 4 330 000 (24. level zloděje)
Počet HLA = multi 14/dual 14
Zlodějské schopnosti - multi může rozdělit 590 bodů/dual 940

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Uživatelský avatar
Zakat
Sigilan
Příspěvky: 940
Registrován: 25.6.2006 19:19
Bydliště: Kavárna u ztracených snů...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zakat »

Když už jsme u toho, jaký je rozdíl mezi Bojovník/Klerik a Hraničář/Klerik???
The moon blinds my eye with opal cataracts
As I cut through the saw-mills and the stacks,
Leaping over the gully
Where I would one day take Lucy
Then wash up my hands in the gutter and the moon...
Uživatelský avatar
Mecker
Sigilan
Příspěvky: 732
Registrován: 2.5.2006 16:16
Bydliště: Forgotten Realms
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mecker »

Bojovník a hrničář jsou rozdíl.
Hraničář je muž lesa a má jiné schopnosti než bojiovník např. schování do stínu...
Bojovník má možnost velmistrovství dovednosti zbraně a má 4 místa pro rychlé zbraně.
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“